Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Kolej polsko-niemiecka. Pytania i odpowiedzi
Autor Wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-01-2007, 18:27   Kolej polsko-niemiecka. Pytania i odpowiedzi Odpowiedz z cytatem

Zwróciła się do mnie grupa towarzyszy spośród Czytelników, abym wypowiedział się w sprawie kolei, a w szczególności różnic między polskimi i niemieckimi pociągami. Nie jestem w tej sprawie specjalistą, więc przekazałem pytania komu trzeba, czyli do odpowiedniego urzędu w Warszawie. Oto odpowiedzi.

Pytanie nr 1: Dlaczego niemieckie pociągi podmiejskie są czyste, a polskie nie?

Odpowiedź: Ma to związek z różnicą potencjałów ludnościowych Polski i Niemiec. Jak wiadomo ludności w Niemczech ubywa w katastroficznym tempie, co wiąże się ze spadkiem ilości pasażerów przypadających na jeden pociąg. To zaś powoduje mniejsze zużycie pociągów i mniejsze ich zabrudzenie. W Polsce zmiany demograficzne nie przybierają takiego fatalnego obrotu jak w Niemczech, a jeśli uda się wdrożyć program rządu to ludności będzie u nas przybywać.

Pytanie nr 2: Dlaczego w Niemczech jest więcej połączeń kolejowych niż w Polsce?

Odpowiedź: Jest to efektem ubożenia niemieckiego społeczeństwa. Mieszkańcy Polski masowo używają samochodów, Niemcy ze względów finansowych są zmuszeni poruszać się transportem publicznym, w tym koleją, której władze dostosowują liczbę połączeń do potrzeb biedniejącego społeczeństwa.

Pytanie nr 3: Dlaczego niemieckie pociągi dalekobieżne są szybsze i wygodniejsze niż polskie?

Odpowiedź: Polska kolej daje podróżnym możliwość poznania niepowtarzalnych polskich krajobrazów, dlatego pociągi muszą na niektórych odcinkach ograniczać prędkość, tak by podróżnym nie umknęły widoki, przez co ich wiedza o Polsce mogłaby zostać narażona na szwank. Gdyby pociąg w Polsce tak jak w Niemczech poruszał się z niebezpieczną prędkością 200 km. na godz. podróżni nie mogliby oglądać uroków Mazowsza czy zapoznawać się ze zdobyczami techniki w zakładach przemysłowych na Górnym Śląsku.

Pytanie nr 4: Ostatnio jechałam do Niemiec pociągiem pośpiesznym z Białegostoku, z przesiadką w Szczecinie. Na tej stacji, w mieście wojewódzkim, nie ma wind i musiałam z dużym bagażem wdrapywać się po wysokich schodach. Po drugiej stronie granicy, w małym miasteczku Angermünde dworzec był zadaszony i na każdy peron mogłam wjechać windą?

Odpowiedź: Trzeba zupełnie nie mieć kultury, by do pociągu pośpiesznego, w którym nie ma rezerwowanych miejsc i zwykle jest nadliczbowa ilość pasażerów, brać duży bagaż. Wysokie schody pozwalają pasażerom rozprostować kości po długiej podróży. Poza tym są niezbędne, by przez stacje mogły przejeżdżać wysokie pociągi. Montowanie wind na dworcach w dużych miastach nieuchronnie spowoduje się ich psucie z powodu wytężonej eksploatacji i dlatego nie ma sensu.

Pytanie nr 5: Dlaczego w niemieckich pociągach w gniazdkach elektrycznych jest prąd a w polskich nie?

Odpowiedź: Niemcy przez swoje nierozsądne inwestycje w sektorze energetycznym produkują zbyt dużo prądu i starają się go zużyć wszędzie tam gdzie można, także w pociągach. W Polsce oszczędnie i mądrze gospodarujemy energią.

źródło: Blog Bartka Wielińskiego

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

zyrafa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Stargard [Zbk/Szn]

PostWysłany: 26-01-2007, 20:51    Odpowiedz z cytatem

Nasuwa mi się kolejne pytanie:

Dlaczego w Niemczech jest gęsta sieć połączeń kolejowych?

Odpowiedź pewnie by brzmiała:

Jak wskazano w odpowiedzi na Pańskie pytanie dotyczące energii elektrycznej w pociągach, w Niemczech nie prowadzi się racjonalnej gospodarki surowcami energetycznymi i materiałowymi. Pomimo rozwiniętej sieci autostrad rząd Niemiec nie dokonuje likwidacji linii kolejowych. Niemcy w tym zakresie powinni brać przykład Polski, gdyż z każdym kilometrem nowych autostrad likwiduje się kolejne linie kolejowe. PLK w tym zakresie podejmuje wraz z PKP PR szereg działań promocyjnych pozwalających na przyspieszenie tego procesu.

_________________
Dyskusja polega na wymianie poglądów nie epitetów
Galeria autorska http://www.zbaszynek.stargardcom.pl zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Staszek27 Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 08 Wrz 2006
Skąd: Kraków

PostWysłany: 27-01-2007, 15:38    Odpowiedz z cytatem

"Niemcy w tym zakresie powinni brać przykład Polski, gdyż z każdym kilometrem nowych autostrad likwiduje się kolejne linie kolejowe."
Hehe to jest dobre Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

zyrafa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Stargard [Zbk/Szn]

PostWysłany: 27-01-2007, 16:10    Odpowiedz z cytatem

Niestety w praktyce prawdziwe Płacz

_________________
Dyskusja polega na wymianie poglądów nie epitetów
Galeria autorska http://www.zbaszynek.stargardcom.pl zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl