Z tego co mi wiadomo te typy lokomotyw zostały przekazane do rezerwy długoterminowej, obecnie z dwuczłonowych ciężkich lokomotyw elektrycznych w ruchu na PKP pozostały tylko ET41. Mam pytanie. Czy "rezerwa długoterminowa" oznacza, że są te lokomotywy czasem używane np w razie defektu ET41 czy ET22, czy po prostu stoją i czekają na lepsze czasy, np że jakiś prywaciarz je kupi? Szkoda, że obecnie tak rzadko można je spotkać, pamiętam jak pierwszy raz zobaczyłem ET42 w ruchu i jaki respekt ta maszyna we mnie budziła, ET40 tak samo zresztą...ET40 została przekazana do rezerwy z tego co wiem ze względu na duży pobór prądu, ale dlaczego to samo stało się z ET42, czyli najmniej awaryjnym elektrowozem na PKP?
Ale po co? I co zadecydowało, że w użyciu pozostawiono akurat ET41 a nie ET40 czy 42? Szkoda też, że PLK nalicza tyle za tonaż, ET42 może znalazłyby zastosowanie w niektórych pociągach pasażerskich (posiadają sprzęg ogrzewczy).
ET40, bo łatwiej mieć EU07 i zunifikowane ET41. ET22 jest konstrukcyjnie bardzo podobna więc nie ma problemu.
Łatwiej utrzymać jeden typ. Ale kargul naprawdę mógłby sprzedać to, prywatni by kupili, i dostali by jednocześnie od plki takie stawki że wszyscy by zyskali. I PKP CARGO i PKP PLK i prywatni.
, ET42 może znalazłyby zastosowanie w niektórych pociągach pasażerskich (posiadają sprzęg ogrzewczy).
ET40 i ET42 mają prędkość konstrukcyjną zaledwie 100 km/h, w porównaniu 125 km/h ET41, która de facto może zastąpić w razie defektu lokomotywę EU/EP 07 w składzie pasażerskim. Kiedyś widziałem jak lokomotywa ET41 ciągnęła skład osobowy Kolei Mazowieckich ''Łukowianka'' z wagonami push pull, zastępując EU07. Widok trochę groteskowy ale w pełni wykonała swoje zadanie.
_________________ EN57 to nie kibel !? To jeżdżąca LEGENDA !!!
Jest wiele linii na których stówy się nie przekracza, a z pasażerem ET42 spokojnie pojedzie... Niestety, coś czuję że możemy się niedoczekać w ogóle ich wyjazdu, chyba że Cargo w końcu tyle byków odstawi (ze względu na wiek), że nie będzie w ogóle czym jeździć.
Skończą jak ST44 co stały w Kościerzynie w latach 90 i także były jako zapas długotrwały. Najpierw je rozkradną, potem je zezłomują a na końcu będą brali zagraniczne loki za grubą kasę, poczekajcie, kilka lat po pocięciu będą masowo ściągali zagraniczne elektryki...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
ET42 przywrócone, ale nie wiem czy wiecie, wycofują ET40. Zostały tylko dwie sztuki i ich przyszłość raczej różowa nie jest. Nawet nie wiem ,czy ocaleje egzemplarz muzealny...
PKP Cargo w 16. rocznicę rozpoczęcia działalności przygotowało dla miłośników kolei urodzinową niespodziankę. Zaprezentowana zostanie lokomotywa ET42-029, którą odmalowano w historyczne barwy. Przewidywany jest także pokaz najstarszego egzemplarza tej serii, lokomotywy ET42-001.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum