Wysłany: 03-06-2016, 19:30 Pierwszy polski pociąg dostał homologację na Niemcy
Takiego przypadku nie było jeszcze w historii polskiego kolejnictwa. Pesa uchyliła sobie drzwi na największy rynek w UE. Na razie w ramach kontraktu dla spółki NEB, ale podobno jest coraz bliżej dopuszczeń dla Deutsche Bahn.
Niemiecki Federalny Urząd Kolejnictwa (EBA) wydał właśnie dopuszczenie do eksploatacji dla spalinowego pociągu pasażerskiego Link wyprodukowanego przez bydgoską Pesę na zamówienie przewoźnika Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). Bez dopuszczeń EBA nie wolno wjechać pociągiem na niemiecką sieć kolejową. Ten dokument jest barierą wejścia do działalności.
W czwartek 16 czerwca br., o godz. 13.20 na dworcu Berlin Friedrichstrasse odbędzie się uroczyste przekazanie wyprodukowanego w Pesie Bydgoszcz pociągu Link niemieckiemu przewoźnikowi Niederbarnimer Eisenbahn (NEB).
W dniu 16.6.2016r. na berlińskim dworcu Friedrichstrasse miało miejsce uroczyste przekazanie nowego pociągu PESA LINK. Odbiorca, przewoźnik Niederbarnimer Eisenbahn (NEB), ma swoją siedzibę naprzeciw tego dworca. To pierwszy w historii fabrycznie nowy kolejowy pojazd trakcyjny z Polski, który uzyskał dopuszczenie do jazdy po torach Niemiec. W programie głos mają m.in. prezes producenta PESA Tomasz Zaboklicki, prezes przewoźnika NEB Detlef Bröcker oraz wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Po niewątpliwym sukcesie, jakim jest homologowanie spalinowych zespołów trakcyjnych Link na rynku niemieckim, pojawia się pytanie o możliwość wjazdu siostrzanych pojazdów Pesy, użytkowanych przez polskich przewoźników, na niemieckie tory. Wydaje się, że w przypadku większości z nich będzie to możliwe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum