Samorządy znalazły pieniądze na wrocławską kolej aglomeracyjną.
Zarząd województwa dolnośląskiego oraz ponad 20 podwrocławskich gmin podpisali porozumienie ws. wspólnego finansowania przewozów kolejowych realizowanych w ramach wrocławskiej kolei aglomeracyjnej.
W ramach porozumienia wójtowie oraz burmistrzowie podwrocławskich gmin zobowiązali się do wypracowania modelu współfinansowania połączeń wrocławskiej kolei aglomeracyjnej. "70 proc. regionalnego ruchu kolejowego odbywa się na terenie aglomeracji wrocławskiej" - powiedział w poniedziałek podczas konferencji prasowej wicemarszałek województwa dolnośląskiego Jerzy Michalak.
Miasto Wrocław podpisało w piątek z zarządem województwa dolnośląskiego porozumienie ws. wspólnego finansowania przewozów kolejowych realizowanych w ramach wrocławskiej kolei aglomeracyjnej. Wcześniej takie porozumienie podpisało z zarządem województwa ponad 20 podwrocławskich gmin.
Na Platformie Zakupowej PKP PLK. S.A. pojawił się przetarg, który będzie mieć ogromne znaczenie dla całego wrocławskiego węzła kolejowego, ponieważ po zrealizowaniu zawartego w nim zadania, powstanie rdzeń dla przyszłych inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Wrocławia.
Wstępne Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego oraz SW dla C-E59 Św.Katarzyna-Wrocław Muchobór/Kuźniki
Głównymi celem Projektu jest opracowanie spójnej i skonsultowanej z właściwymi
organizatorami transportu lub przewoźnikami wizji rozwoju Wrocławskiego Węzła
Kolejowego w celu zapewnienia możliwości spełnienia potrzeb przewozowych w ruchu
pasażerskim i towarowym na obszarze aglomeracji wrocławskiej.
Zamawiający przewiduje wstępnie konieczność przeanalizowania następujących opcji
inwestycyjnych, które znajdą odzwierciedlenie w scenariuszach i wariantach ruchowych:
a) Przywrócenie ruchu kolejowego na stacji Wrocław Świebodzki.
b) Połączenie nową linią kolejową pomiędzy linią nr 274 i 285, przechodzące przez tzw. klaster
fabryki "LG" w Kobierzycach.
c) Przebudowa Wrocławskiej Linii Średnicowej (pasażerskiej) - rozbudowa odcinka Wrocław
Główny - podg Grabiszyn.
d) Modernizacja układów torowych celem ograniczenia liczby kolizji z ruchem pasażerskim na
posterunkach: Wrocław Brochów, Wrocław Kuźniki; Wrocław Nowy Dwór; Wrocław
Popowice (rozważenie jazdy przez nową łącznicę omijającą Wrocław Gądów zamiast przez
Wrocław Mikołajów - jazda w relacji WP1 - Stadion),
e) Uwzględnienie ruchu towarowego na nowej linii dużych prędkości w kierunku Warszawy na
odcinku do Oleśnicy, wraz z łącznicami umożliwiającymi jazdę
w kierunkach linii nr 277, 143, 181 oraz 281.
f) Zmiana organizacji ruchu na obwodnicy towarowej - umożliwienie uruchomienia pociągów
osobowych.
g) Budowę bądź zaplanowanie rezerwy pod budowę ogólnodostępnego terminala
kontenerowego na stacji Wrocław Brochów.
h) Sposób obsługi lotniska we Wrocławiu, w tym nową linia przelotowa Wrocław Zachodni /
Smolec - Wrocław Leśnica / Wrocław Żerniki.
i) Rozwiązania umożliwiające przejście linią KDP przez węzeł Wrocław.
j) Rozbudowę do układów 4-torowych na wylotach w kierunku Czernicy Wrocławskiej, Oławy,
Rawicza, Legnicy oraz w innych zidentyfikowanych w analizach przypadkach.
k) Budowę bezkolizyjnych układów na wlotach linii średnicowej celem separacji ruchu
regionalnego i dalekobieżnego.
l) Rozbudowę linii 285 na odc. Wrocław Gł. - Bielany Wrocławskie (lub innym odcinku
uzasadnionym analizami) do dwóch torów.
m) Analizę nowej linii średnicowej w zakresie połączenia Wrocław Świebodzki - Wrocław
Nadodrze (lub innej uzasadnionej konsultacjami lub analizami). W przypadku
rozpoczynania nowej linii na stacji Wrocław Świebodzki, należy zakładać ją jako stację
przelotową podziemną. Przynajmniej jeden wariant analityczny powinien zakładać nową
linią średnicową.
Żródło: Platforma Zakupowa PKP PLK S.A.
Numer postępowania 9090/IREZA4/10610/02822/19/P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum