Centralny Port Lotniczy to jeden z ostatnich sztandarowych pomysłów PiS. - Z Centralnego Portu Komunikacyjnego "Solidarność" do większości największych polskich miast dojedziemy koleją w 2-2,5 godziny - powiedział w piątek pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild.
Prace nad CPK utknęły w miejscu. Kością niezgody są kwestie związane z infrastrukturą kolejową. Udało się nam poznać oczekiwania i stanowisko Grupy PKP w tej sprawie.
Rząd we wtorek zajmie się Centralnym Portem Komunikacyjnym. Koszt budowy wyniesie ok. 35 mld zł.
Rada Ministrów we wtorek ma zająć się Centralnym Portem Komunikacyjnym - wynika z porządku obrad rządu. Chodzi o projekt uchwały Rady Ministrów ws. przyjęcia Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – CPK.
Port Solidarność ma powstać w miejscowości Stanisławów w gminie Baranów, w powiecie grodziskim.
Pierwszy samolot ma odlecieć z CPK w połowie 2027 r. Przez najbliższe dwa lata mają trwać prace przygotowawcze do inwestycji. Koszt budowy CPK wyniesie ok. 31-35 mld zł.
Wydawało mi się, że w przypadku przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a takim jest lotnisko z pasem startowym o długości 2,1 km i więcej, to właśnie procedura oceny, w tym raport o oddziaływaniu na środowisko decydują o lokalizacji i o tym, czy taka inwestycja w ogóle powstanie. Wydawało mi się również, że zarówno społeczność "zainteresowana" (strony postępowania czyli głównie mieszkańcy, jak i organizacje ekologiczne) jak i ogólnie - całe społeczeństwo, mają możliwość przedstawienia swoich racji w takim postępowaniu "kiedy wszystkie opcje są jeszcze możliwe". Czyli, kiedy jest wariantowość lokalizacji i "specyfikacji" technicznej samego portu lotniczego, dróg dojazdowych itp itd, jak i możliwość np. rezygnacji z budowy nowego lotniska i modernizacja/rozbudowa już istniejących. Tyle prawo. A tutaj z gazet dowiadujemy się, że sejm we wtorek już wszytko ustali, a lokalizacja jest już znana i mieszkańcy w zasadzie mogą się już pakować i nie mają nic do gadania. Nie, nie oskarżam nikogo. Po prostu się dziwię... No dobra, wcale się nie dziwię, takie podejście do "monumentalnych" inwestycji ma każda władza po kolei.
Pierwszy samolot ma odlecieć z CPK w połowie 2027 r. Przez najbliższe dwa lata mają trwać prace przygotowawcze do tej inwestycji.
Koszt budowy CPK wyniesie ok. 31-35 mld zł. Budowa portu lotniczego ma pochłonąć 20 mld zł; rozbudowa węzła kolejowego waha się, zgodnie z szacunkami przyjętymi w studium wykonalności dla kolei dużych prędkości, między 8 a 9 mld zł. Komponent drogowy może zaś kosztować - w zależności od zakresu prac - między 2 a 7 mld zł.
Rząd przyjął uchwałę o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego
Rada Ministrów uchwaliła dzisiaj (7 listopada) projekt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Projekt ma na celu realizację węzła transportowego, czyli wielkiego lotniska, połączonego z regionami Polski rozbudowaną i zmodernizowaną siecią kolei.
Rząd przyjął projekt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ma być gotowy do 2027 roku i ma to być „rentowny, innowacyjny węzeł transportowy, który wprowadzi nas do pierwszej dziesiątki najlepszych portów lotniczych świata i doprowadzi do intensywnego rozwoju pasażerskiego transportu kolejowego oraz zapewni trwałą integrację aglomeracji warszawskiej i łódzkiej”. I może frytki do tego? Hiszpanie kiedyś wpadli na podobny pomysł. Zapraszam na Ciudad Real.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
CPK będzie połączony z kolejami dużych prędkości? PKP: 250 km/h to realny do wykonania system.
Polskie Koleje Państwowe (PKP) oceniają, że planowany Centralny Port Komunikacyjny (CPK) powinien mieć możliwość dojazdu koleją o parametrach wyższych niż dotychczas działająca w Polsce, poinformował prezes Krzysztof Mamiński. Według niego, koleje o prędkości do 250 km/h to optymalny i realny do wykonania system komunikacyjny dla CPK i Polski.
Wild: Centralny Port Komunikacyjny będzie jak miasto. Skala przedsięwzięcia większa niż budowa Gdyni.
To będzie nowe miasto; jeżeli przyjrzymy się skali przedsięwzięcia, to będzie ona większa niż budowa portu w Gdyni - mówi o Centralnym Porcie Komunikacyjnym w wywiadzie dla środowego "Naszego Dziennika" pełnomocnik rządu ds. tej inwestycji Mikołaj Wild.
PKP PLK: Wraz z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego może powstać 1-1,5 tys. km torów.
PKP Polskie Linie Kolejowe szacują, że w związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) trzeba będzie wybudować od 1 tys. do 1,5 tys. km nowych linii kolejowych - poinformował w czwartek PAP prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Wild: Centralny Port Komunikacyjny powinien mieć miejsce na kolej próżniową, czyli Hyperloop.
Port Solidarność powinien posiadać dostatecznie dużo miejsca, by mogła tam powstać w przyszłości kolej próżniowa, czyli "Hyperloop" - powiedział w czwartek pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild.
Do CPK z Dworca Centralnego w 20 minut, ze Szczecina w nieco ponad 3 godziny. Śmiałe plany kolejarzy.
Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego ma rozpocząć całkowitą transformację kolei w Polsce. - Polacy będą podróżować dwukrotnie szybciej niż do tej pory - zapewnia Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK. A szef PKP SA Krzysztof Mamiński mówi nawet o 15-minutowej podróży do CPK z Dworca Centralnego i około 3-godzinnej ze Szczecina.
Mamiński: CPK będzie głównym węzłem kolejowym w Polsce.
Centralny Port Komunikacyjny będzie pełnił rolę głównego węzła kolejowego w Polsce - poinformował we wtorek dziennikarzy prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.
"Centralny Port Komunikacyjny będzie w moim rozumieniu głównym węzłem kolejowym w Polsce. Nie będzie stacją czołową, dojazdową do lotniska. W całym układzie kolejowym będzie tym punktem, dokąd ludzie będą dojeżdżali do portu lotniczego, skąd będą odjeżdżali, ale i przejeżdżali przez port w ramach całego systemu kolejowego, który budujemy" - powiedział Mamiński.
Centralny Port Komunikacyjny w Grójcu? Będą badania środowiskowe.
Możliwe, że CPK nie powstanie w Baranowie, ale w Grójcu. - Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez doradcę technicznego druga ewentualna lokalizacja dla Centralnego Portu Komunikacyjnego - nie uwzględniając komponentu kolejowego - mogłaby być rozważana w rejonie Grójca - powiedział pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild.
Niezwykle ambitnie prezentuje się rządowy załącznik do koncepcji budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, podejmujący tematykę rozbudowy sieci kolejowej związanej z usprawnieniem dojazdów do CPK. Postulowana jest budowa praktycznie całkowicie nowej sieci magistralnej, umożliwiającej dotarcie do centralnego lotniska, z większości miejsc Polski, w czasie nieprzekraczającym 120-150 minut.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum