Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Samorządy szansą na utrzymanie sieci kolejowej
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-07-2011, 10:51   Samorządy szansą na utrzymanie sieci kolejowej Odpowiedz z cytatem

Samorządy szansą na utrzymanie sieci kolejowej

Od dłuższego czasu Ministerstwo Infrastruktury zapowiada zmniejszenie długości linii kolejowych zarządzanych przez PKP PLK. Prawdopodobnie zmniejszy się ona z 19 do 14 tysięcy kilometrów. Czy samorządy przejmą pozostałe linie kolejowe – te o znaczeniu lokalnym?

Ministerstwo chce określić, utrzymywanie których linii kolejowych będzie finansowane z budżetu w ramach kontraktu z PLK. Od pewnego czasu niepotrzebne państwu linie kolejowe mogą natomiast przejmować samorządy. Czy samorządy „przyjmą” 5 tysięcy kilometrów linii kolejowych? - Byłoby to najprostsze rozwiązanie. Prędzej czy później może przecież nastąpić sytuacja, że te linie kolejowe będą znów używane – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Andrzej Pawłowski, członek zarządu PKP PLK. – Najważniejsze, to utrzymać ciągłość działek nawet w przypadku likwidacji linii kolejowej. Wtedy taką linię można szybko odbudować – zaznacza natomiast prezes zarządcy infrastruktury, Zbigniew Szafrański.

- Niektóre samorządy pracują wyjątkowo dobrze w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych, część z linii poddawana jest modernizacji. Myślę, że to jest przyszłość. Samorządy powinny rozwijać się w tym zakresie – nowe obowiązki nakłada na nie ustawa o publicznym transporcie zbiorowym. A ruch na drogach jest coraz większy i stopniowo się one zapychają – przypomina Pawłowski. - Coraz trudniej będzie wjechać do dużych miast i tu szansą może być kolej. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, żeby samorządy przejęły część linii kolejowych i nimi zarządzały, oczywiście pod warunkiem spełnienia określonych prawem przesłanek – zaznaczył członek zarządu PKP PLK.

Samorządy obecnie nie zajmują się infrastrukturą kolejową, tylko przede wszystkim przewozami. Część województw, oprócz posiadanych Przewozów Regionalnych założyła własne spółki przewozowe. Ta sytuacja jest korzystna dla…zarządcy infrastruktury - Dywersyfikacja przychodów daje nam większe bezpieczeństwo. Jeśli jakiś podmiot wpadnie w tarapaty finansowe, to jest on jeden. Zła sytuacja finansowa tak dużego podmiotu jak np. Przewozy Regionalne ma potężny wpływ na przychody naszej spółki i może zachwiać stabilnością naszej spółki. Co innego, jeśli operatorów jest więcej. Oczywiście, organizacyjnie jest z tym więcej pracy, ale suma summarum, myślę, że tworzenie osobnych przewoźników przez samorządy jest dla nas dobrym rozwiązaniem. Zresztą im większa konkurencja tym bardziej na tym korzysta klient – powiedział Andrzej Pawłowski.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 07-08-2011, 20:59    Odpowiedz z cytatem

Kłopot w tym że większość samorządów nie chce przejmować starych linii kolejowych zwłaszcza tych lokalnych i zaniedbanych, powód zawsze ten sam Brak funduszy na remont infrastruktury i obiektów inżynieryjnych, a szkoda bo większość z tych linii jest potrzebna regionom.

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 04-02-2015, 15:53    Odpowiedz z cytatem

PKP S.A. pozbywa się zbędnych linii kolejowych i dworców.

Od 2012 r. jednostki samorządu terytorialnego oraz samodzielne podmioty przejęły od Polskich Kolei Państwowych S.A. już 189 dworców. W tym samym czasie spółka pozbyła się również 848 km linii kolejowych, które nie były wykorzystywane przez PKP PLK. Dzięki temu koszty PKP S.A. z tytułu utrzymania nieruchomości spadły o 8,43 mln złotych.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23073/PKP-SA-pozbywa-sie-zbednych-linii-kolejowych-i-dworcow.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 05-02-2015, 12:02    Odpowiedz z cytatem

NSA korzystnie o zwolnieniu z podatku od nieruchomości dla infrastruktury kolejowej

Naczelny Sąd Administracyjny wydał ważne orzeczenie dotyczące zwolnienia z podatku od nieruchomości budowli wchodzących w skład infrastruktury kolejowej. Wyrok komentuje adwokat Dominika Kupisz, przedstawiciel strony przed NSA.

Więcej:
http://www.portalfk.pl/nowosci/nsa-korzystnie-o-zwolnieniu-z-podatku-od-nieruchomosci-dla-infrastruktury-kolejowej-1357630
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 05-02-2015, 12:26    Odpowiedz z cytatem

No to trzeba zrobić krok następny - skoro zarządzana infrastruktura ma być w gotowości do udostępniania , to "skarbówka" powinna żądać od UTK wyników kontroli, że owa materia jest w stanie technicznym w pełni zgodnym z przywoływaną ustawą o transporcie kolejowym, czyli zdolna do bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego, bo na tym wszakże polega zarządzanie.
I wtedy dopiero wyjdzie, w jakiej PLK-a jest "gotowości".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 05-02-2015, 18:59    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli udostępnia to jest w "gotowości" - nawet jak obowiązuje predkość 20 km/h. Przy prędkości 0 - wtedy dopiero leci kasa Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-02-2018, 09:33    Odpowiedz z cytatem

Toczy się gra o miliardy złotych. Rząd ułatwia życie chętnym do inwestowania w kolej.

Rząd stawia na kolej. Do Sejmu trafił właśnie projekt ustawy, który poprawia przepisy pozwalające na bezpłatne przekazywanie samorządom linii kolejowych. W tle pojawiają się gigantyczne pieniądze na inwestycje.

Kolej czeka mała rewolucja. Przy okazji prac nad ustawą, która umożliwi budowę tunelu kolejowego pod Łodzią rząd postanowił wspomóc samorządy w rozwoju transportu lokalnego. Do roku 2023 polska kolej powinna wydać na projekty modernizacyjne niemal 100 mld zł. Lwią część tych pieniędzy ma do dyspozycji PKP PLK – dokładnie 66 mld zł.

Więcej:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/toczy-sie-gra-o-miliardy-zlotych-rzad,116,0,2398324.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl