Wysłany: 01-02-2018, 19:42 Mazowsze stawia na kolej
Budowa połączeń kolejowych między stacją a terminalem lotniczym w Modlinie oraz między Chorzelami a Ostrołęką, a także oraz reaktywacja linii Zegrzyk – to najpilniejsze inwestycje kolejowe na Mazowszu. Nowe linie i unowocześnianie taboru Kolei Mazowieckich mają zachęcić mieszkańców do rezygnacji z samochodu na rzecz pociągów. To element walki o czyste powietrze, ale też niezbędna kwestia dla rozwoju miejsc pracy – mówi marszałek województwa Adam Struzik.
Marszałek Adam Struzik - starając się o dostęp do funduszy przeznaczonych dla najuboższych regionów Unii Europejskiej - przyznaje się do porażki swojej polityki niwelowania dysproporcji rozwojowych między różnymi częściami województwa mazowieckiego.
Koleje Mazowieckie uatrakcyjniły ofertę przewozową na liniach lokalnych. Na dopływach do głównych ciągów grudniowa zmiana rozkładu jazdy przyniosła dodatkowe pociągi, poszerzone terminy kursowania i nowe bezpośrednie połączenia. Na liniach Kutno – Gostynin – Płock – Sierpc oraz Siedlce – Czeremcha zmniejszono najbardziej dolegliwe luki między połączeniami. Czas podróży z Drzewicy do Warszawy z dnia na dzień skrócił się z około trzech godzin do nieco ponad godziny.
Po 25 latach znowu koleją dojedziemy nad Zalew Zegrzyński
Będzie lepszy dostęp do kolei w północnej części województwa mazowieckiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na remont trasy Wieliszew – Zegrze. Dzięki inwestycji po latach wrócą pociągi pasażerskie na nieczynną linię. Inwestycja zwiększy atrakcyjność regionu. Projekt realizowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.
Społecznicy apelują o lepszą ofertę kolei na Mazowszu
Codziennie do Warszawy wjeżdża ponad pół miliona pojazdów, powodując korki i zanieczyszczenie powietrza. Liczba samochodów szturmujących stolicę mogłaby zostać znacznie ograniczona, gdyby oferta Kolei Mazowieckich była realną alternatywą wobec transportu indywidualnego - uważają Fundacja Nowe Spojrzenie i Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze, i apelują o pilne zwołanie Komisje Infrastruktury Sejmiku Mazowsza.
Samorząd województwa mazowieckiego wycofał dwa z czterech zgłoszonych przez siebie projektów z programu Kolej Plus. W przypadku linii Sokołów Podlaski – Małkinia na przeszkodzie stanęła droga, którą samorząd sam wybudował w miejscu zlikwidowanej przez siebie linii kolejowej. Urzędnicy wskazują, że być może zamiast tego uda się wybudować nową linię kolejową Zegrze - Przasnysz; jednak tu też jest problem, bo oferty na wykonanie studium aż kilkunastokrotnie przekroczyły budżet.
147 km linii kolejowych z dofinansowaniem z programu Kolej Plus na Mazowszu
W województwie mazowieckim zakwalifikowano cztery inwestycje, dotyczące infrastruktury kolejowej w ramach Programu Kolej Plus.
W klasyfikacji linii nowych, dofinansowanie otrzymają Miasto i Gmina Serock na budowę linii kolejowej Zegrze-Przasnysz oraz Gmina Kozienice na kolej w Kozienicach. W klasyfikacji linie rewitalizowane odbudowane zostaną linie kolejowe na odcinku Ostrów Mazowiecka–Małkinia oraz Sokołów Podlaski-Siedlce. Łączna wartość dofinansowania w województwie mazowieckim wyniesie ponad 1 mld, przy czym łączna wartość projektów to 1,2 mld zł.
Od 1 lipca ceny biletów Kolei Mazowieckich wzrosną średnio o 12%. Jak przekonuje przedstawiciel spółki, podwyżka nawet w połowie nie pokryje kosztów działalności przewoźnika.
* Dlaczego po godzinie 23 nie kursuje pociąg do Radomia, tylko do Warki?
* Dlaczego po północy nie kursuje pociąg z Warszawy do Nowego Dworu Mazowieckiego/ Nasielska?
* Dlaczego połączenia w relacji Warszawa - Góra Kalwaria nie zostaną wydłużone do Pilawy przez stację Warszówka, Osieck, Jaźwiny?
* Dlaczego o a godzinie 23:55 pociąg w relacji Warszawa Wileńska- Tłuszcz nie kursuje do Łochowa/ Małkini?
* Kiedy planowany powrót pociągów osobowych na linie Skierniewice – Mszczonów – Tarczyn – Czachówek,
* Czy planowane jest wznowienie kursów na linii Pilawa - granica województwa - Stoczek Łukowski?
* Dlaczego pociąg w relacji Mława - Nasielsk nie kursuje do Warszawy?
* Dlaczego pociąg w relacji Nasielsk - Działdowo nie kursuje z Warszawy?
* Dlaczego pociąg w relacji Warszawa Centralna - Nasielsk nie kursuje w relacji Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska - Nasielsk.
Z Warszawy było by następująco
3:30 do Działdowa (ten kursujący jaki Nasielsk-Działdowio) 4:30 do Nasielska (ten z centralnej), 5:19 do Mławy, 6:18 do Działdowa.
* Dlaczego pociąg w relacji Warka – Radom nie kursuje z Warszawy?
* Na jakim etapie jest budowa linii Modlin - Modlin Lotnisko?
* Dlaczego część pociągów w relacji Warszawa Wileńska - Tłuszcz nie zostanie wydłużona do Wyszkowa?
Po północy KM jednak uruchamia pociągi do Grodziska Maz, Tłuszcza czy Góry Kalwarii. Po godzinie 1 leci także osobowy do Mińska Mazowieckiego.
Dwa lata temu byk także pociąg po północy do Pilawy, ruszając ze Śródmieścia w obu składach prawie wszystkie miejsca były zajęte.
Więc jest zapotrzebowanie na nocne pociągi.
Przed Kolejami Mazowieckimi cały czas najgorsza część przebudowy Warszawy Zachodniej - część podmiejska. Obecnie pociągi jadą jednym torem tylko na krótkim odcinku między peronami a wyjazdem w stronę Ochoty. Ten odcinek chyba będzie musiał być wydłużony i zwrotnica będzie musiała być gdzieś między Śródmieściem a Ochotą, podobnie jak w przypadku linii dalekobieżnej, gdzie jest zaraz za Centralnym. No i oczywiście strona zachodnia też będzie musiała zostać przebudowana. Dla linii z Radomia powstaje alternatywa w postaci wiaduktu w stronę Warszawy Gdańskiej.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Lista wytycznych urzędu Marszałkowskiego względem Kolei Mazowieckich na bieżący rozkład jazdy. Ciekawe jakie założenia będą na przyszły rozkład.
,,Lista ogólnych wytycznych które odzwierciedlają zróżnicowane potrzeby ilościowe i jakościowe związane z migracją podróżnych na terenie województwa mazowieckiego:
* zachowanie powtarzalnego, stabilnego, rownoodstepowego rozkładu jazdy pociągów na tych liniach, na których możliwe jest realizowanie cyklicznej oferty handlowej,
* wprowadzenie zróżnicowanego interwału w kursowaniu pociągów osobowych i przyspieszonych,
* odjazd pociągów późnowieczornych w dłuższych relacjach (Siedlce, Radom, Łowicz, Ciechanów, Skierniewice) z Warszawy ok. godz. 23:00,
* odjazdy pociągów późnowieczornych w relacjach krótszych (Grodzisk Mazowiecki, Mińsk Mazowiecki, Tłuszcz, Błonie, Modlin, Otwock, Piaseczno) z Warszawy po północy,
* wydłużenie pociągów obecnie rozpoczynających/ kończących bieg na przystanku Szulborze Wielkie do stacji Czyżew,
* uruchomienie dodatkowych pociągów z/do Warszawy z/do Błonia w weekendy i święta,
* uruchomienie 7 par pociągów na trasie: Ostrołęka – Chorzele,
* przy pracach nad planem obiegu pojazdów, optymalne wykorzystanie potencjału taborowego jakim dysponuje Spółka.
Ponadto, ZWM zobowiązał Spółkę KM do przygotowania propozycji uruchomienia przyspieszonych pociągów weekendowych pomiędzy Warszawą a największymi miastami w województwie mazowieckim wraz z wyliczeniem dodatkowej pracy eksploatacyjnej oraz dodatkowych kosztów uruchomienia pociągów. Ostateczną decyzję odnośnie tego czy weekendowe połączenia przyspieszone znajdą się w RRJP podejmie ZWM w momencie akceptacji projektu RRJP edycji 2022/2023 Spółki KM umożliwiającego złożenie przewoźnikowi do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wniosków o przydzielenie tras pociągów."
ZWM zobowiązał Spółkę KM do przygotowania propozycji uruchomienia przyspieszonych pociągów weekendowych pomiędzy Warszawą a największymi miastami w województwie mazowieckim
Nic konkretnego, jakieś mętne obietnice rządzącego Mazowszem PSLu. Jeśli chodzi o największe miasta na Mazowszu to w kolejności: Warszawa, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo, Ostrołęka, Otwock, Piaseczno. Zważywszy na to, że Radom, Siedlce już mają na tą chwilę wystarczającą ilość (przepustowość!) połączeń przyspieszonych a Płock nie jest zainteresowany pociągami to pozostają miasta aglomeracji warszawskiej. Jakoś nie mogę w to uwierzyć, że będzie tam więcej pociągów przyspieszonych ze szkodą dla mniejszych miejscowości. Znowu fuszerka Wydziału Transportu Kolejowego z Urzędu Marszałkowskiego.
Cytat:
* odjazd pociągów późnowieczornych w dłuższych relacjach (Siedlce, Radom, Łowicz, Ciechanów, Skierniewice) z Warszawy ok. godz. 23:00,
W dłuższych relacjach? Chyba w skróconych bo dlaczego nie do Ostrołęki lub Mławy a tylko do Ciechanowa, czyli de facto w skróconej relacji
[ Dodano: 28-03-2023, 23:09 ]
Cytat:
Więc jest zapotrzebowanie na nocne pociągi.
Tymi pociągami jeżdżą głównie kolejarze nie płacąc za przejazdy a jeżdżą z różnych wiosek do pracy zmianowej na kolei w Warszawie. Taniej by było uruchomić furgonetkę lub małego busa. To są tzw. taksówki kolejarskie na koszt podatników.
Do Mławy kursuje pociąg późnowieczorny po 23.
15413 w relacji: Warszawa Zachodnia (23:17) – Mława (1:17).
[ Dodano: 03-04-2023, 08:25 ]
Cytat:
* odjazd pociągów późnowieczornych w dłuższych relacjach (Siedlce, Radom, Łowicz, Ciechanów, Skierniewice) z Warszawy ok. godz. 23:00,
* Siedlce – 19887 w relacji: Warszawa Centralna – Siedlce;
* Ciechanów – 15413 w relacji: Warszawa Zachodnia – Ciechanów – Mława;
* Radom – po 23 kurs tylko do Warki;
* Łowicz – po 23 kurs tylko do Sochaczewa;
* Skierniewice – 19974: Warszawa Wschodnia – Skierniewice.
[ Dodano: 29-04-2023, 20:02 ]
Czerwcowej korekty jeszcze nie ma ale przez większą część wakacji wypada 15413 w relacji Warszawa Zachodnia (23:20) – Mława.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum