Wysłany: 11-06-2018, 19:01 IC korzysta z remontu E20 i łupi pasażerów
Na remoncie magistrali E20 i objazdach pociągów przez Gniezno - Inowrocław Rąbinek spółka PKP Intercity trzepie spora kasę od podróżnych i doi ich jak może, zwłaszcza w weekendy gdy pociągów jest mniej.Co prawda jest kilka par pociągów TLK ,ale te wygodniejsze i o bardziej atrakcyjnych godzinach odjazdów jeżdżą w kategoriach EIC.Są to składy z Berlina oraz ze Szczecina Głównego.
O ile nie ma opóźnień ,a niestety co jakiś czas się zdarzają to EIC trasę Gniezno - Warszawa pokonuje w 3 godziny ,a TLK - 3h20min, z wyjątkiem nocnego Uznama, który jedzie godzinę dłużej.
Chcą dostać się z Wrześni do stolicy można jechać pociągiem lub autobusem do Gniezna i stamtąd składem prestiżowej spółeczki do Warszawy. Ja tak jechałem w sobotę, bo byłem umówiony na konkretną godzinę i nie moglem skorzystać z taniego weekendowego biletu podróżnika ,to za bilet na pociąg EIC z Berlina w relacji Gniezno - Warszawa Centralna zapłaciłem w klasie drugiej aż 121 zł,zaś bilet na TLK kosztuje 53zł ,90 gr.
Wagony były nasze ,a nie niemieckie.
Kolega sadząc, że uda się obniżyć koszty przejazdu podpowiadał mi opcję dojechania spółką Koleje Wielkopolskie do Kutna żeby złapać ten sam EIC , którym miałem jechać od Gniezna do Warszawy.Niestety nic to nie daje , bowiem cwane ICki czując, że ludzie będą szukać skrótów i objazdów ustawili cenę zaporową. Na 126 km odcinku Kutno - Warszawa EIC bilet kosztuje aż 108 złotych,a na TLK 35zł. Jednak do tego trzeba doliczyć koszt biletu spółki Koleje Wielkopolskie z Wrześni do Kutna i cena przejazdu wychodzi taka sama jak jazda z Wrześni do stolicy przez Gniezno i Inowrocław Rąbinek. Jeśli chce się skorzystać z tańszego pociągu to wtedy trzeba w Kutnie trochę poczekać.
Oznacza ,że gdy za dwa lata skończą się remonty na E20 oraz dalsze prace modernizacyjne na liniach 353 i 131,a także na linii Poznań - Wrocław to prestiżowa spółka może zechcieć wydoić kasę z podróżnych i podnieść kategorię wielu pociągów do kategorii EIC. Trzeba będzie w przyszłości zaprotestować przeciwko takim planom.
Taka sytuacja była już kilkanaście lat temu, gdy na liniach Poznań - Warszawa i Wrocław - Poznań - Gdynia większość pociągów przemianowano na ekspresy, ale protesty pasażerów w mediach i interwencje części posłów oraz senatorów spowodowały wycofanie się z tej decyzji i powrót części tańszych połączeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum