Wysłany: 31-01-2020, 21:21 Nie będzie niczego do Braniewa
Nie będzie niczego, nawet busa. Braniewo odcięte od świata pod pretekstem wygasłego popytu
Od końca marca Braniewo straci ostatnie połączenie ze stolicą województwa publicznym transportem zbiorowym. Urząd marszałkowski rezygnuje z uruchamiania komunikacji zastępczej za pociągi do Olsztyna pod pretekstem małego zainteresowania podróżnych.
W kwestii kolejnictwa na Warmii i Mazurach działalności Marszałka powinno się przyjrzeć CBA. A powiadomić o tym powinni kolejowi działacze związkowi z tego terenu.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
Braniewo straci komunikację zastępczą, a oszczędności pójdą na inne linie
Urząd Marszałkowski udzielił „Rynkowi Kolejowemu” wyjaśnień w sprawie likwidacji komunikacji zastępczej między Braniewem a Olsztynem. Oszczędności z tego tytułu mają pozwolić uruchomić większą liczbę pociągów na innych liniach. Jednocześnie okazało się, że przedwcześnie opublikowaliśmy sprostowanie poprzedniego tekstu na ten temat – miasto powiatowe rzeczywiście straci jedyne bezpośrednie połączenie ze stolicą województwa choć w praktyce przesiadka może się odbyć… w ramach jednego autobusu.
Dwa lata temu odjechał ostatni pociąg pasażerski do Braniewa
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie rozpatruje skargę Fundacji ProKolej, złożoną po likwidacji pociągów na linii kolejowej nr 221 do Braniewa. Wyrok rozstrzygnie, czy zobowiązania zawarte w planie publicznego transportu zbiorowego to prawa pasażerów, czy fikcja.
Od grudnia pojedziemy bezpośrednio na trasie Braniewo – Chorzele
Województwo warmińsko-mazurskie planuje od 10 grudnia 2023 roku uruchomienie nowych połączeń kolejowych. Rozszerzona oferta przewozowa zapewni pasażerom m.in. bezpośrednie połączenie między północną a południową częścią regionu na trasie Braniewo – Chorzele.
Będą sprawne podróże koleją z Olsztyna do Braniewa
Podróżni z północnej części woj. warmińsko – mazurskiego ponownie będą mogli dojechać do stolicy regionu pociągiem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie przygotowują trasę z Olsztyna do Braniewa do wygodnych podróży koleją i sprawnego przewozu towarów. Podpisano umowę na realizację kolejnych prac – na odcinku z Pieniężna do Braniewa. Koszt robót to 70 mln zł netto ze środków budżetowych PLK SA.
Lata bez pociągów do Braniewa, a czas przejazdu gorszy niż przed remontem
Pociągi z Olsztyna po ponad czterech latach przerwy znów docierają do Braniewa. Mimo tak długiego zamknięcia i wydania ponad pół miliarda złotych czas przejazdu pociągów jest gorszy, niż w 2016 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum