Auderman, ale Łódź ma na tyle dobre położenie geograficzne, że tam powinno się głównie koncentrować dzienne, szybkie połączenia dalekobieżne. Jeżeli chcemy tworzyć atrakcyjną siatkę połączeń kolejowych względem konkurencji, to powinniśmy zwracać uwagę na najważniejszy czynnik, czyli czas przejazdu. Relacje nocne, czyli głównie destynacje „kurortowe” powinny być trasowane w taki sposób, aby uniknąć obwózki po całej Polsce. Nie ma sensu wężykować, wystarczy utworzyć przemyślane huby dowozowe. Pisanie, że Białystok czy Lublin są wsiami, które nie generują potoków pasażerskich ani nie są ośrodkami turystycznymi, jest czystą ignorancją. Bo Lublin i Białystok to nie tylko stosunkowo duże ośrodki miejskie i akademickie, ale to również całe piękne i bardzo porządane Podlasie i Roztocze.
Natomiast jeśli chodzi o czasy przejazdu po tych modernizacjach - byłbym mocno wstrzemięźliwy w tym hurraoptymiźmie, bo rzeczywistość to bardzo srogo weryfikuje. Tak IMHO.
A tu jak zwykle pomysły bez pomyślunku "Wydłużymy do Lublina, wydłużymy do Białegostoku" i co dalej? Wagony będą gniły cały dzień na bocznicy aż mi dach zacznie przeciekać? A gdzie dalszy ciąg obiegu z uzasadnieniem? Branie pod uwagę tylko jednego czynniku to żaden pomysł. Natomiast słuszna jest chęć obsługi Łodzi choćby w ramach skomunikowania kilku nocnych pociągów, tj. Uznam, Karkonosze i Karpaty w Łodzi oraz Uznam i Praga-Gdynia w Poznaniu. Kto ma pojęcie, ten się zorientuje co przydatnego można tu zrobić. Ponadto warto pomyśleć o poczynieniu inwestycji służących włączeniu Gorzowa Wielkopolskiego w trasę pociągu Uznam. Powinien się on znaleźć w na tyle ciekawym interwale, że ludzie powinni chcieć jeździć. Jednak skoro mentalnie niektórzy jeszcze są na poziomie wnioskowania o sypialny na trasy, gdzie można za dnia przejechać trasę w 5 godzin, to nie ma o czym rozmawiać. W PKP czy to IC, czy PLK naprawdę wiedzą, dlaczego Uznam jedzie tak, a nie inaczej i żadne interwencje poselskie tu nic nie zdziałają, tym bardziej jeśli są pozbawione wcześniejszego przewertowania potencjalnych determinantów takiego stanu rzeczy.
Atoman, od układania obiegów jest operator przewozów. A mam wrażenie, że piszesz tak, jakby do Lublina czy Białegostoku miała docierać jedna para pociągów i miałoby to stanowić jakiś niebywały problem w ułożeniu obiegów. Pierwotnie Szczecinianin, który był poprzednikiem Uznama, kursował właśnie i z Lublina, i z Terespola. A przestał, jak zaczęto grzebać przy LK7. Odbiję Ci piłeczkę - przecież IC wie, co robi, skoro nie ma wagonów bezpośrednich do Gorzowa w połączeniu nocnym.
IC nie jest dla wsi. Po drugie jakie niby obiegi można robić w dzień składami nocnymi z wagonem sypialnym i to jeszcze na wsi?
Na ogół jest tak że nocny pociąg w dzień stoi na bocznicy a dopiero na noc ma odjazd. Ale z wydłużaniem na wieś, jak najbardziej się zgodzę - nie ma to sensu.
To może zamiast likwidować pociągi nocne może warto te wagony użyć w innych celach przewozowych. Ja pamiętam, nie wiem czy teraz też tak jest ale wagony z Rozewia przechodziły na Artusa na Helu, w Gdyni oraz w Jeleniej Górze. Także dało się robić takie obloty. Gorzej z wagonami nocnymi ale wiadomo że nie będą używane w dzień.
Rozwiązanie dla Lublina to takie że wagony przechodzą na bieda TLK do Wrocławia przez Kielce i Częstochowę a dla Białegostoku to Bieda TLK po wschodnich obrzeżach
To może zamiast likwidować pociągi nocne może warto te wagony użyć w innych celach przewozowych. Ja pamiętam, nie wiem czy teraz też tak jest ale wagony z Rozewia przechodziły na Artusa na Helu, w Gdyni oraz w Jeleniej Górze. Także dało się robić takie obloty. Gorzej z wagonami nocnymi ale wiadomo że nie będą używane w dzień.
Rozwiązanie dla Lublina to takie że wagony przechodzą na bieda TLK do Wrocławia przez Kielce i Częstochowę a dla Białegostoku to Bieda TLK po wschodnich obrzeżach
Ale po co przedłużać te pociągi na jakieś wsie, skoro mogą kończyć bieg w Warszawie.
Auderman, pełna zgoda, tabor powinien jeździć i na siebie zarabiać, a nie stać po krzakach. Z drugiej strony - zerknij na rozkład - obiegi można domknąć stosunkowo krótkimi trasami do Warszawy, i nie będzie potrzeby targania ich przez pół Polski. A ośmioprzedziałowe dwójki dość szybko przechodzą do historii, więc relatywnie szybko standard nocnych pociągów będzie się poprawiał, co już się zadziało na Przemyślaninie.
sprzątamwagonic, od kiedy 300 tys. miasta to wsie? Co tylko Warszawa twoim zdaniem jest miastem, a miasta poniżej 1 mln mieszkańców to wsie? Poza tym przecież Białystok i Lublin to ważne ośrodki turystyczne, znajdujące się na liście najchętniej odwiedzanych miejsc w Polsce. Lublin Główny w 2020 obsługiwał ok. 3500 pasażerów na dobę, wynik nie jest największy, ale nie jest też mały. Ilość pociągów myślę, że jest dobra, ale mogłaby być większa, żeby nie było kilkugodzinnych luk. Relacje nie są złe, aczkolwiek przydałoby się coś na północ kraju (wg. przecieków ma być Pobrzeże w 2022/23, ale to tylko przecieki. Co ciekawe przez Radom - albo PKPIC czyta w myślach, albo ktoś z zarządu czyta to forum). Gorzej z usługami - WR tylko w Dartach, w wagonach miały być WR w postaci COMBO, ale jak na razie nikt nie zgłosił się do przetargu, i cały plan stoi. Moim zdaniem w Lublinie nie jest źle, ale mogłoby być lepiej.
sprzątamwagonic, Po pierwsze składy nocne mają obiegi ze składami dziennymi i to jest fakt, a nie żadne niczyje marzenie. To fakt. Na przykład Karkonosze mają obieg z Orzeszkową, Przemyślanin w Świnoujściu ma obieg z Chełmońskim, Uznam z Wyczółkowskim.
Po drugie wagonami sypialnym i kuszetkami też się manewruje i często odstawia od składu na pół dnia lub cały dzień by wieczorną porą ruszył w dalszą drogę.
Od 29.03 do 24.06 IC Śnieżka nie będzie kursowała na odcinku Jelenia Góra-Szklarska Poręba-Jelenia Góra. Na Wielkanoc i majówkę też nie pojedzie, trochę słabe . Za to od wakacji już w każdy weekend i święta pojedzie
TLK NOGAT został stworzony na żądanie posła partii rządzącej z Elbląga.
Pociąg woził głównie powietrze, więc nie było innego wyjścia, jak skończyć z marnotrawieniem publicznych pieniędzy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum