Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 78, 79, 80  Następny
Rozkład jazdy 2021/2022
Autor Wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 30-06-2021, 21:08    Odpowiedz z cytatem

falipso napisał/a:
Pabianice
- IC WŁÓKNIARZ Łódź Fabryczna - Szczecin Gł.
- IC ASNYK Warszawa Wschodnia - Wrocław Gł.
- IC DĄBROWSKA Wrocław Gł. - Białystok
- IC BACZYŃSKI Lublin Gł. - Wrocław Gł.
- IC ŁUŻYCE Zgorzelec - Warszawa Wschodnia
- IC CEGIELSKI Poznań Gł. - Kraków Gł.
- IC KONOPNICKA Lublin Gł. - Wrocław Gł.
- IC SŁOWACKI Ełk - Wrocław Gł.


O kurczę aż 8 pociągów w jednym kierunku Shocked no nieźle a czy wiadomo mniej więcej w jakich godzinach mają być w Pabianicach Question
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 30-06-2021, 23:48    Odpowiedz z cytatem

ksdogr napisał/a:
Oczywiście, że czas przejazdu pociągu osobowego będzie większy od pośpiesznego. Chciałem raczej zwrócić uwagę na to, że pociągi IC kursujące ze Szczecina w kierunku Poznania p. Kostrzyn/Rzepin, stanowią świetną alternatywę dla mieszkańców tego regionu, pokonując podobny kilometrowo odcinek w czasie znacznie krótszym i w dobrej cenowo ofercie, co stanowi dodatkowe połączenia i zapewnia dobry a przede wszystkim szybki dojazd do i z Poznania. Zauważyć można, że z tych połączeń korzysta sporo osób, stąd też pytanie czy IC planuje coś zostawić na tym odcinku.

W przyszłym rozkładzie jeszcze będziesz miał alternatywę w postaci około 2h czasu przejazdu z Kostrzyna do Poznania przez Rzepin,gdy zakończy się remont lini z Szczecina do Poznania przez Krzyż to z Kostrzyna nie pojedzie już żaden IC do Poznania przez Rzepin. Pozostanie podróż przez Gorzów i Krzyż. Ta podróż będzie krótsza niż obecnie o około 1h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 01-07-2021, 00:02    Odpowiedz z cytatem

Uwielbiam to sprytne maskowanie nikłych efektów remontu przez porównywanie czasu przejazdu podczas niego do końca prac.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

falipso Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2020

PostWysłany: 01-07-2021, 11:44    Odpowiedz z cytatem

IC WAWEL wydłużony do Przemyśla oraz grupa wagonów IC HETMAN do Zielonej Góry przez ŻARY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 01-07-2021, 19:53    Odpowiedz z cytatem

Auderman napisał/a:
Uwielbiam to sprytne maskowanie nikłych efektów remontu przez porównywanie czasu przejazdu podczas niego do końca prac.

Po zakończeniu remontu. 351. .. nikt nie będzie patrzył, na Kostrzyn, najważniejszy będzie Szczecin... jeśli czas przejazdu że Szczecina do Poznania przez Stargard, Krzyż będzie lepszy niż przez Kostrzyn, Rzepin...to chyba jasne którędy będą jeździć pociągi. Zapewne jakiś pociąg jadący ze Szczecina do Poznania przez Kostrzyn zostanie ... być może w jakiejś atrakcyjnej relacji/godzinie... historia już zna takie przypadki... jak np jeden pociąg z Poznania do Warszawy przez Gniezno, Inowrocław Rąbinek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adrian M. Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 22 Cze 2020

PostWysłany: 01-07-2021, 20:09    Odpowiedz z cytatem

calsberg, najlepszym tego przykładem jest Kraków - Katowice. Podczas remontu wszystko między Krakowem a Wrocławiem jeździło przez Częstochowę Stradom, a teraz co zostało? Jeden IC Mehoffer. Dlatego nie ma się co łudzić ze po zakończeniu remontu odcinka Poznań - Krzyż - Szczecin będzie inaczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 01-07-2021, 20:29    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie tak Adrian. Kluczowy jest dobry rozkład jazdy... może w końcu ktoś dorośnie i zrozumie, że kolej regionalna powinna wspierać tą dalekobieżną i odwrotnie...aby podróżny był zadowolony... gdyby pan z Kostrzyna miał dobre zagwarantowane i przede wszystkim szybkie połączenie z Poznaniem przez Krzyż to nie musiał by się martwić, że po zakończeniu remontu straci bezpośrednie połączenie z Poznaniem. To samo z Gorzowem...po co IC pcha składy do Gorzowa to nie wiem... wystarczyło by dobre skomunikowane w Zbaszynku czy za jakiś czas w Krzyżu z pociągami jadącymi z Berlina czy Szczecina....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 01-07-2021, 20:33    Odpowiedz z cytatem

Jak najbardziej może coś pojechać po dłuższej trasie Poznań - Kostrzyn - Szczecin. Po prostu alternatywa dla EIC, które powinny powrócić na trasę Warszawa - Poznań - Krzyż - Szczecin. Choćby poranny znany sezonowo jako "Błękitna Fala" (poza nim pod różnymi nazwami na przestrzeni lat, a ostatnio w 2017 jako "Podkowiński") Godziny jazdy będą zbliżone, ale jednak więcej postojów i dłuższa trasa zrobią swoje. Typowe zagranie znane z trasy Gdynia - Warszawa, gdzie w tzw. godzinach EIP puszczono TLK po okrężnych drogach lub o kiepskich godzinach (m.in. pociągi "Rataj" i "Wybrzeże". Tutaj kiepskiego standardu raczej nie będzie, tylko po prostu o jakąś godzinę dłuższy czas jazdy. Docelowo jako dłuższy wariant trasy powinna pojawić się po prostu jazda przez Gorzów Wlkp. Na E59 z kolei szybkie ekspresy z Warszawy czy Krakowa/Wrocławia + zatrzymujące się co chwilę pośpieszne (a więc i jadące nawet o godzinę dłużej po to, aby EIC stanowiło rzeczywiście atrakcyjną ofertę). Wystarczy wyciągnąć wnioski z doświadczeń ostatnich lat. To jednak też tak naprawdę melodia przyszłości, gdzie same zmiany organizacyjne mogą być bardzo wyraźne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 01-07-2021, 22:38    Odpowiedz z cytatem

calsberg napisał/a:
Auderman napisał/a:
Uwielbiam to sprytne maskowanie nikłych efektów remontu przez porównywanie czasu przejazdu podczas niego do końca prac.


No okej fajnie sobie tak dyskutujecie o tym czy jest sens puszczać drogą okrężną czy prosto 351 do Szczecina ale co ja mam do tego?

Ja tylko ogólnie napisałem że porównywanie czasu przejazdu dla danego odcinka w trakcie remontu i ten oczekiwany po remoncie mija się z celem.

No ale skoro zostałem wywołany do tablicy to trzeba się wypowiedzieć.

Przez układ torowy w obrębie stacji Poznań Główny pociągi z trasy okrężnej mogą jechać w kierunku Warszawy, Bydgoszczy i Kołobrzegu. I o ile te dwa pozostałe możemy odrzucić przez brak sensu jazdy akurat tą trasą (Pociągi Szczecin - Gdańsk/Olsztyn można wydłużyć do Wrocławia i objąć Kostrzyn a do Bydgoszczy jest prosta trasa nieobjęta dalekobieżnymi połączeniami) to do Warszawy 2 pociągi na dobę mogą mieć sens tamtą trasą plus 2 do Warszawki przez Bydgoszcz i 2 przez Międzychód gdyby dało się szlak reaktywować.

Jednakże Nadodrzanka ma inny potencjał i powinna być podstawowym szlakiem Szczecin - Wrocław. Pewnie po remontach na 351 i 271 pociągi wrócą na trasę przez Poznań jednak Poznań w kierunku Wrocławia skupia już ruch z Gdyni, Olsztyna i Kołobrzegu oraz 351 skupia ruch z Katowic/Krakowa, Warszawy i Łodzi. No dlatego uważam że gdyby jeszcze wrzucili tam pociągi Wrocław - Szczecin to by było przesycenie ruchu na tych dwóch odcinkach (szczególnie 271). A to też nie jest dobra sytuacja, gdyż przede wszystkim powinien być wzmacniany ruch aglomeracyjny a nadmiar pośpiechów spowoduje utrudnienia w ruchu regionalnym. Pośpiech co godzinę w kierunku największych miast + sezonowe i okazyjne to wystarczająco. Natomiast do Wronek i Kościana pociągi powinny mieć częstotliwość co 20 minut w szczycie czego jeden jest skomunikowany na kolejno Międzychód i Śrem.

Sama też trasa powinna mieć znaczenie gdyż okrężne trasy mają sens gdy je stosuje się do małych miast, przez które przejeżdża a nie do łączenia aglomeracji i porównywania potoków.

Pozdrawiam

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 02-07-2021, 10:01    Odpowiedz z cytatem

calsberg napisał/a:
Dokładnie tak Adrian. Kluczowy jest dobry rozkład jazdy... może w końcu ktoś dorośnie i zrozumie, że kolej regionalna powinna wspierać tą dalekobieżną i odwrotnie...aby podróżny był zadowolony... gdyby pan z Kostrzyna miał dobre zagwarantowane i przede wszystkim szybkie połączenie z Poznaniem przez Krzyż to nie musiał by się martwić, że po zakończeniu remontu straci bezpośrednie połączenie z Poznaniem. To samo z Gorzowem...po co IC pcha składy do Gorzowa to nie wiem... wystarczyło by dobre skomunikowane w Zbaszynku czy za jakiś czas w Krzyżu z pociągami jadącymi z Berlina czy Szczecina....

Dobre skomunikowanie? A kto będzie czekał na opóźnione składy regio jadące z Gorzowa? To już plaga. W tym tygodniu 25%pociągów została odwołana, pozostałe opóźnione 30 do 75 minut. To trwa już od wielu tygodni. Przykład IC UKIEL o którego była wieczna zadyma bo nie czekał w Zbąszynku na nagminnie opóźnione albo odwoływane regio. Znaleźli na to sposób. Od obecnej korekty Ukiel odjeżdża 5 minut przed przyjazdem pociągu regio z Gorzowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Detroit Diesel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2021

PostWysłany: 02-07-2021, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Po zakończonej modernizacji 351 nie ma sensu nic puszczać przez Zbaszynek/Rzepin do Szczecina z prostego powodu - jest to odcinek 80km dłuższy do pokonania niż przez Krzyż, natomiast Kostrzyn i tak będzie miał połączenia dalekobieżne po Nadodrzance.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 02-07-2021, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dobre skomunikowanie? A kto będzie czekał na opóźnione składy regio jadące z Gorzowa? To już plaga. W tym tygodniu 25%pociągów została odwołana, pozostałe opóźnione 30 do 75 minut. To trwa już od wielu tygodni. Przykład IC UKIEL o którego była wieczna zadyma bo nie czekał w Zbąszynku na nagminnie opóźnione albo odwoływane regio. Znaleźli na to sposób. Od obecnej korekty Ukiel odjeżdża 5 minut przed przyjazdem pociągu regio z Gorzowa.

Kwestia taboru... ilości połączeń. PKP nigdy nie dorośnie... że ma być dla podróżnych...a nie na odwrót. Małe rzeczy...by np. aby w Krzyżu pociąg z Gorzowa wjechał na peron 2...na ten sam z którego odjeżdża pociąg do Poznania...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysp1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lip 2021

PostWysłany: 02-07-2021, 23:28    Odpowiedz z cytatem

Witam.Czy już są informacje o połączeniach dalekobieżnych przez Kędzierzyn Koźle w nowym rozkładzie jazdy bo mówi się że po zakończeniu remontu odcinka Kędzierzyn- Koźle - Opole Groszowice w listopadzie 2021 sporo połączeń od grudnia 2021 zostanie przekierowanych przez Kędzierzyn Koźle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 03-07-2021, 07:15    Odpowiedz z cytatem

calsberg napisał/a:
Kwestia taboru... ilości połączeń. PKP nigdy nie dorośnie... że ma być dla podróżnych...a nie na odwrót. Małe rzeczy...by np. aby w Krzyżu pociąg z Gorzowa wjechał na peron 2...na ten sam z którego odjeżdża pociąg do Poznania...

Jeżeli chodzi o wjazdy na ten sam peron to ostatnio to praktykują. Co do taboru to Newag wyprodukował 2 trójczłonowe buble które więcej stoją niż jeżdżą. Ne wiem jak teraz ale w maju aż 9 szynobusów było wyłączonych z ruchu. Według projektu na nowy rozkład na trasie z Kostrzyna do Krzyża o 2 więcej połączenia mają być i jeżeli nie zrobią porządku z taborem to będzie jeszcze gorzej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 03-07-2021, 08:32    Odpowiedz z cytatem

Pytanie czy 100% winy za bublowatość tych pojazdów ponosi Newag. Elektryczne Impulsy które w kraju jeżdżą raczej bez problemów to u nas też są wiecznie zastępowane kiblami, a wśród szynobusów (wliczając w to stosunkowo nowe Linki z Pesy) to ciężko znaleźć taki ze sprawnie działającą klimatyzacją. Dla PR w Lubuskiem ulubione pojazdy to kible i SA105.

Któregoś dnia latem 2019 jadąc z Zielonej Góry do Babimostu Linkiem SA139 jak zwykle nie działała klimatyzacja (w ogóle szok że był Link bo zwykle podstawiali SA133, a czasem nawet SA105 lub po prostu kibla do Zbąszynka i tam przesiadka na szynobus do Gorzowa), w pojeździe był straszny upał że nie szło oddychać, kierownik zgłosił przez telefon awarię klimy i poprosił, żeby w Gorzowie ktoś się tym zajął. Po prawie godzinie jazdy (bo jechał przez Czerwińsk), kawałek przed Babimostem klima zaczęła działać. Co zrobił kierownik? Zaraz zadzwonił, że już wszystko jest OK i nic nie trzeba robić. Oczywiście na drugi dzień klima znów nie działała. Jeśli tak wygląda obsługa taboru w Lubuskiem to nic dziwnego, że nowy tabor więcej stoi niż jeździ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 20 z 80 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 78, 79, 80  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl