Wysłany: 29-01-2021, 13:34 Kolej przez Mrągowo i Mikołajki z dofinansowaniem
Spółka CKP dofinansuje prace przygotowawcze pod modernizację linii kolejowej nr 223 z Orzysza przez Mikołajki, Mrągowo i Biskupiec do Czerwonki. Linia została zamknięta 10 lat temu.
Tak, to prawda. Wczoraj wracałem z Bęsi przez Biskupiec i nawet, o dziwo, zapory na przejeździe w Biskupcu przy dworcu były zamknięte... i drezyna motorowa z wagonem doczepnym przejechała w stronę Mrągowa... czyli coś się na linii Czerwonka- Ełk wreszcie dzieje.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują przebudowę torów na trasie z Czerwonki przez Mrągowo, Mikołajki, Orzysz do Ełku. Spółka przygotowuje przetarg na opracowanie studium wykonalności wraz z dokumentacją projektową. Planowana inwestycja pozwoli w przyszłości przywrócić nieczynną linię na kolejową mapę Polski.
Według wstępnych planów - połączenia pasażerskie do Mrągowa można będzie wznowić wraz ze startem nowej umowy na obsługę przewozów kolejowych w regionie. Obecnie obowiązujący kontrakt z Polregio wygasa z końcem 2026 roku. Kolejny operator, wyłoniony w przetargu, miałby więc szansę zostać tym, który po ponad 15 latach przerwy przywróci pociągi do Mrągowa. Ruch pasażerski na tej linii został zawieszony z powodu złego stanu technicznego torów. Realnym scenariuszem jest uruchomienie pierwszych połączeń do Mrągowa od połowy 2027 roku.
Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu.
Zarządca infrastruktury rozważa możliwość remontu nieczynnej w ruchu pasażerskim linii z Czerwonki do Mrągowa. Do tego 20-tysięcznego miasta miałyby powrócić pociągi regionalne. W dalszej perspektywie możliwa jest także kompleksowa modernizacja odcinka w kierunku Orzysza i Ełku.
Będzie odrębny przetarg na trasę Olsztyn – Mrągowo?
Województwo warmińsko-mazurskie zamierza wznowić obsługę linii 223 na odcinku Czerwonka – Mrągowo. Pociągi pojadą tam nie wcześniej niż w połowie roku 2027. Nie jest pewne, czy obsłuży je ten sam operator, który będzie realizować przewozy na pozostałych trasach regionu.
Pociągi dalekobieżne do Mrągowa i Mikołajek w 2030 r.?
Ministerstwo Infrastruktury wyraziło wstępne zainteresowanie uruchomieniem połączęń dalekobieżnych na trasie z Olsztyna do Ełku przez Mrągowo i Mikołajki. Zarządca infrastruktury rozważa modernizację trasy, choć na razie nie ma zagwarantowanego finansowania niezbędnych prac. Pociągi sezonowe mogą natomiast pojechać niebawem do Rucianego-Nidy i Pisza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum