Czy może ktoś potwierdzić plotki, które krążą w środowisku kolejowym, że podobno PKP Intercity i niektóre koleje samorządowe chcą zrezygnować z ulg przejazdowych w 2022 r. dla kolejarzy?
Hm no nie brzmi to wręcz zachęcająco ale takie plotki też słyszałem
Ale nikt nie wie czy to naprawdę chcą zrobić
Ale go będzie szczał w kolano i to totalnie
W każdej plotce jest kilka procent prawdy. W tym przypadku jest tak, że rozważane jest odebranie ulg na przejazdy kolejowe dzieciom kolejarzy. to dlatego, że dzieci już mają ulgi ustawowe. I uważam, że bardzo słusznie.
Kolejarzom to nie grozi.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
Krog, ulgi ustawowe są refundowane przez skarb państwa, zaś ulgi kolejarskie nie przynoszą przewoźnikom żadnych korzyści, a wręcz przeciwnie - generują straty, które muszą być pokryte przez pasażerów kupujących coraz droższe bilety normalne.
Nie jestem przeciwnikiem ulg kolejarskich, ale powinni je mieć tylko pracownicy spółek pasażerskich i tylko w swoich pociągach. Przykładowo kolejarz z KD niech ma nawet darmowy bilet na pociągi KD, ale jak chce się przejechać pociągiem PKP IC to powinien płacić jak każdy normalny pasażer.
Ja pracuję w MPK Wrocław i mam darmowy bilet tylko na komunikację miejską we Wrocławiu, a nie na wszystkie linie autobusowe w kraju.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Czyli jak ja pracuję w PLK to co mają mi udostępnić tory do przejazdów 😅 ilość podróżujących kolejarzy. To raptem 1% na cały skład więc to nie jest też tak że jeździmy za darmo bo również płacimy ale w sensie 2.25 zł pociągi Regio,KD,KŚ i inne Regionalne oraz IC 6,50 zł oraz EIP 24zl ,
Zniżki jak najbardziej powinny zostać jak są obecnie
Każdy pracuje na to i to jedynie ulga bo nie wyobrażam
Sobie dojeżdżać na obchód i płacić np. 7/8 zł za bilet jak miesięczny jest za nieco ponad 19 zł
Tak ogólnie mogę powiedzieć, że nikt nie ma chęci za bardzo przekazywać ulg na coś.
Najlepiej, żeby każdy płacił za usługi całą cenę, bo to jest lepszy zysk dla takiej albo innej usługi.
Na "ulgach" niektórzy byliby stratni. A kolej też chce mieć jak najlepszy zysk z przewoźników. Tym bardziej po pandemii ( wprawdzie pandemia jeszcze się nie skończyła, choć jest znacznie lepiej ), to były jakieś straty u przewoźników kolejowych, bo w wagonach kolejowych, zarówno u przewoźników regionalnych, jak i dalekobieżnych mogło być tylko o połowę mniej podróżnych, z powodu pandemii.
Tak samo w komunikacji miejskiej: tramwaje i autobusy.
I teraz każdy chce straty sobie odrabiać, nawet wyższymi cenami za bilety.
Nie jestem przeciwnikiem ulg kolejarskich, ale powinni je mieć tylko pracownicy spółek pasażerskich i tylko w swoich pociągach. Przykładowo kolejarz z KD niech ma nawet darmowy bilet na pociągi KD, ale jak chce się przejechać pociągiem PKP IC to powinien płacić jak każdy normalny pasażer.
Jak nie jesteś w temacie to nie pisz!
Pracownicy KD i rodziny mają przejazdy za 1 zł u siebie w pociągach.
Jest też opcja wykupienia ulgi 99% na kraj (oprócz Ariwy) i kosztuje nas to 700 zł plus durne koszty wystawienia legitymacji itd więc chcąc czy nie chcąc i tak ponosi się koszty przejazdu pociągiem PKP IC
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
2023 -
2024 -
A dlaczego ma nie pisać, nawet jeśli się nie zna? Do sponsora się zwracasz. Przypomnieć Ci dzięki komu masz pracę w KD? Dzięki podatnikom i pasażerom, którzy w podatkach i biletach łożą na utrzymanie KD i na pensje pracowników KD. Tak więc apeluję o więcej szacunku względem swych chlebodawców. Bo wielu kolejarzy się zapomina i potem mamy takie sytuacje:
Przypominam, że kolej jest dla pasażerów, nie pasażerowie dla kolei. Choć kolejarze w większości niestety są odmiennego zdania...
Jerry napisał/a:
Pracownicy KD i rodziny mają przejazdy za 1 zł u siebie w pociągach.
Pracownicy OK. Ale z jakiej racji rodziny? Wszelkie bonusy i przywileje powinny dotyczyć tylko pracowników, zwłaszcza w spółce, którą utrzymują podatnicy.
Jerry napisał/a:
Jest też opcja wykupienia ulgi 99% na kraj (oprócz Ariwy) i kosztuje nas to 700 zł plus durne koszty wystawienia legitymacji itd więc chcąc czy nie chcąc i tak ponosi się koszty przejazdu pociągiem PKP IC
Za moich czasów (10 lat temu) koszt wystawienia legitymacji wynosił 5 zł. Z tego co pamiętam wystawianiem legitymacji zajmuje się PKP Intercity.
700 zł rocznie za możliwość jeżdżenia wszystkimi pociągami za przysłowiową złotówkę to prawie darmocha. Miesięczny bilet sieciowy KD kosztuje 369 zł, co rocznie daje kwotę prawie 4,5 tys. zł. A mówimy tylko o KD. Tak więc nie rozumiem tego płaczu kolejarzy, że oni wcale nie jeżdżą za darmo tylko też płacą. Owszem, coś płacą. Ułamek tego co płaci normalny pasażer.
Przykładowo, trasa Zgorzelec - Wrocław Gł. Bilet normalny kosztuje 29,00 zł, kolejarz płaci tylko 2,25 zł. Bilet miesięczny: normalny 366 zł, kolejarski 19,48 zł. Jest różnica?
Ale kolejarze z KD płacą jeszcze mniej (dotyczy tylko pociągów KD). Odpowiednio: 1,00 zł (bilet jednorazowy) i 19,00 zł (bilet miesięczny sieciowy). Do tego zastrzeżeń nie mam. Piję tylko do ulg dla kolejarzy z Grupy PKP i PR, którzy jeżdżą za grosze pociągami KD.
Pirat napisał/a:
ulgi kolejarskie nie przynoszą przewoźnikom żadnych korzyści, a wręcz przeciwnie - generują straty, które muszą być pokryte przez pasażerów kupujących coraz droższe bilety normalne.
Dokładnie tak jest. Gdyby było inaczej, możliwość wykupienia takiej ulgi miałby każdy pasażer.
Pirat napisał/a:
Nie jestem przeciwnikiem ulg kolejarskich, ale powinni je mieć tylko pracownicy spółek pasażerskich i tylko w swoich pociągach. Przykładowo kolejarz z KD niech ma nawet darmowy bilet na pociągi KD, ale jak chce się przejechać pociągiem PKP IC to powinien płacić jak każdy normalny pasażer.
Tak powinno być. Ulgi tylko dla pracowników (bez członków rodziny) spółki i tylko w swoich pociągach. Kończmy tę neokomunę na kolei rodem z PKP.
Na koniec przypomnę, że ulgi kolejarskie w KD dla pracowników Grupy PKP i PR (i ich rodzin!) to zasługa Piotra Rachwalskiego, poprzedniego prezesa KD. Normalnym pasażerom były zarząd KD żadnych ulg handlowych nie zaproponował (ba, część zlikwidował i podniósł ceny biletów). Rachwalski zadbał tylko o kolejarzy i ich rodziny!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Czy w Koleje Śląskie honorują ulgę dla pracownika kolei? Na stronie nie widzę możliwości zakupu biletu z taką ulgą. A również informacja o honorowaniu biletów nic o tym nie mówi. Czy bilet sieciowy roczny wg oferty 871 jest honorowany u innych przewoźników oprócz PR i KD?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum