Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiary wagonów
Autor Wiadomość

Rajcuś Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2021
Skąd: Warszawa/JG

PostWysłany: 02-11-2021, 23:49   Wymiary wagonów Odpowiedz z cytatem

Ostatnio zainteresowałem się tym co jeździ po naszych torach i tym co za granicą. Zainteresował mnie wagon piętrowy ÖBB WLABmz 7694 (Linki do przykładowego skladu z wagonem i "zaprojektowaniem wnętrza" wstawiłem pod postem).

Z racji swojej niewielkiej wiedzy, zwracam się z pytaniem czy ktoś wie jakie są wymagania aby dopuścić taki wagon do ruchu w Polsce? Tj. chodzi mi głównie o wymiary. Znalazłem informacje o długości, wadze itp.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
Długość ze zderzakami: 26 900 mm
Rozstaw osi: 19 900 mm
Rozstaw osi w wózku: 2500 mm
Szerokość: 2800 mm
Wysokość: 4320 mm
Wózki: SGP 400 (zawieszenie pneumatyczne)
Średnica koła: 920 mm (nowe) / 860 mm (zużyte)
Waga: ok. 61 t
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Najmniejszy promień łuku: R = 150 m

Powyżej widać, że wagon jest trochę dłuższy niż "standardowe wymiary" 24500 i 26400 mm.

W związku z tym rozmiar mógłby przeszkadzać przy teroretycznej próbie dopuszczenia go do ruchu?

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&kategorie=NJ&cislo=467&nazev=&rok=2021

https://www.vagonweb.cz/popisy/mista/vuz.php?c=301&v=%C3%96BB%3AWLBmz%3A7694%3Anj&r=2021&m=11
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-11-2021, 16:52    Odpowiedz z cytatem

Coś mi się obiło o uszy, że wagony piętrowe NightJeta są dopuszczone do ruchu tylko w Niemczech i Austrii/Szwajcarii. To by potwierdzało to zdjęcie (RICa nie ma).
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201901/IMG_4634.jpg

Generalnie wagon ma być zgodny ze skrajnią, która w Europie kontynentalnej na załóżmy od Francji do Polski i na południe jest chyba taka sama. Przed nastaniem epoki nadawania homologacji na konkretne kraje wystarczyło, że wagon spełniał wymogi RIC i jeździł po całej Europie.

W dopuszczeniu takiego wagonu w Polsce oprócz skrajni oczywiście, istotne by było napięcie zasilania. Skoro te wagony mają dopuszczenia tylko w DACH, to mogą być zasilane tylko napięciem zmiennym 1000V, a więc w Polsce musiałyby je ciągnąć lokomotywy wielosystemowe, przy czym nie jestem pewny, czy można zasilać skład innym napięciem, niż napięcie trakcyjne wykorzystywane w sieci trakcyjnej. Ludmiłą by można je zasilać, bo to lokomotywa spalinowa i odpowiednie zasilanie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl