Ankieta rj 2022/2023
Tak Koleje Mazowieckie przeprowadzają konsultacje. Zamiast formularza trzeba wydrukować, wypełnić, zeskanować i wysłać. A właściwie to chyba chodzi o to, żeby zniechęcić ludzi do wydawania opinii i określania oczekiwań a tym samym żeby było mniej roboty dla urzędników.
PKP Intercity powalczy ze „Słonecznym” o pasażerów do Ustki?
Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło czternaście wniosków PKP Intercity w sprawie uruchomienia pasażerskich połączeń komercyjnych na trasach krajowych. Jednym z nich jest połączenie relacji Warszawa Zach. – Ustka – Warszawa Zach.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał osiem nowych decyzji w sprawie otwartego dostępu: jedną dla Kolei Małopolskich, pięć dla przewoźnika RegioJet oraz dwie dla przewoźników Leo Express s.r.o. i Leo Express Global a.s. Decyzje umożliwiają uruchomienie pociągów na trasach: Kraków – Częstochowa, Przemyśl – Medyka, Praga - Gdańsk, Praga - Kraków oraz Kraków - Warszawa. Przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej wymagają do uruchomienia kolejowych połączeń komercyjnych decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.
Ankieta rj 2022/2023
Tak Koleje Mazowieckie przeprowadzają konsultacje. Zamiast formularza trzeba wydrukować, wypełnić, zeskanować i wysłać. A właściwie to chyba chodzi o to, żeby zniechęcić ludzi do wydawania opinii i określania oczekiwań a tym samym żeby było mniej roboty dla urzędników.
Chyba tym ruchem ograniczą tylko sensowne odpowiedzi. Zostaną tylko te czepliwe bo dla ludzi co się o wszystko przypierdalają to nie będzie jakiś problem a nawet to będzie argument by jeszcze bardziej się przypierdalać. Tylko przeciętni ludzie mogą z tego zrezygnować
Miło nam, że odezwał sie w sprawie (anonimowo) przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego (UMWM). Niemiło natomiast, że nie przyznał się, że te konsultacje to "szopka". Pociągi pojadą wtedy kiedy zechcą partyjni aparatczycy. A o ich życzenia będą wnioskować do Kolei Mazowieckich ofermy dyrektorskie z Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury UMWM.
Te konsultacje są bo prawo tego wymaga. Natomiast prawo w tej kwestii nie wymaga żeby odbyły się one w sposób rzetelny, efektywny, sprawiedliwy i obiektywny (odporny na naciski partyjne). To jest tylko odfajkowanie, że konsultacje się odbyły, jakby pytał o to NIK lub któryś parlamentarzysta.
Te konsultacje to zwykła fikcja i iluzja. Dawanie ludziom złudzeń, że samorząd wysłuchuje wszystkich mieszkańców Mazowsza. Tajemnicą poliszynela jest fakt, że Zarząd Województwa w zakresie kolei (KM) faworyzuje byłe stolice byłych województw z czasów tzw. komuny (PRL). W zakresie połaczeń kolejowych nie dba o inne miasta takie jak np. Sierpc, Małkinia czy też Mława. KM na sugestie ze strony UMWM układa rozkład jazdy tak aby "wygasić popyt" [kto czyta K.Trammera to wie co mam na myśli], a następnie likwiduje te połączenia z których mieszkańcy oddalonych miejscowości nie korzystają bo nikomu z nich nie pasowały na dojazd do i z pracy np. w Warszawie. To jest skutek haniebnego dzieła mało empatycznego i mało inteligentnego (ale za to wyrachowanego merkantylnego) kierownictwa średniego szczebla zarządzania w UMWM. I ch misja to trzymać się mocno posad a nie dążyć do rozwoju oferty przewozowej na całym Mazowszu.
Dodam tylko, że nieprzerwanie od ponad 20 lat na Mazowszu rządzi ten sam człowiek na stanowisku Marszałka Województwa i jest to Adam Struzik ( Polskie Stronnictwo Ludowe), któremu podlegaja Koleje Mazowieckie.
PKP Intercity chce stworzyć nową ofertę połączeń Warszawa - Berlin
PKP Intercity złożyło w UTK szereg wniosków dotyczących uruchamiania komercyjnych połączeń ekspresowych. Zupełnie nową jakość mieliby otrzymać pasażerowie pociągów Warszawa – Berlin.
14 wniosków złożonych przez PKP Intercity dotyczy tras pociągów ekspresowych, głównie krajowych. W jednym przypadku wniosek dotyczy relacji międzynarodowej. Chodzi o połączenie Berlin – Rzepin (wniosek do UTK może dotyczyć wyłącznie relacji krajowej, niemiecką częścią trasy zajmie się partner polskiej spółki - Deutsche Bahn Fernverkehr) i dalej do Frankfurtu nad Odrą i Berlina. PKP IC składa wniosek o uruchomienie komercyjnych pociągów od grudnia 2023 roku. Zmian jest mnóstwo.
będzie gorzej niż w PRL... będą rozkłady pełne pociągów...czyli 200% normy w służbie narodowi.... a naród będzie chodził na piechotę....w służbie partiii
Dzień dobry.
Chciałem się dowiedzieć o pociągi na stacji Włoszczowa (nie Włoszczowya północ). Głównie mnie interesuje czy będzie coś jeździć nową łącznica Włoszczowa - CMK.
Już na ten rok była taka informacja IC odnośnie trasy Włoszczowa - Włoszczowa Północ:
W 2022 roku możliwa jest zmiana tras pociągów IC Orłowicz, IC Kolberg i IC Żeromski, które zamiast przez Radom i Warkę mogą zacząć jeździć trasą alternatywną przez Idzikowice.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Dzień dobry! Czy wiadomo może, jakie połączenia nocne (krajowe i międzynarodowe) planuje uruchomić PKP Intercity w RJ 2022/23? Mówię tutaj o każdym połączeniu, i międzynarodowych, i krajowych, i całorocznych, i sezonowych. Fajnie by było, gdyby od razu ktoś mi określił, czy w zestawieniu będzie wagon sypialny. Dzięki!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum