A Pogórze wróci od grudnia? Karkonosze i Przemyślanin nadal mają jeździć tą samą trasą, jak teraz?
Przemyślanin i Karkonosze pojadą przez Brzeg, Opole Główne czyli wrócą na swoją pierwotną trasę
Przemyślanin pojedzie zmienioną trasą nie przez Strzelce Opolskie a przez Kędzierzyn-Koźle i dalej Gliwice, Katowice itp za kilka dni powinien być rozkład dostępny na PLK wtedy oficjalnie dowiemy się co dokładnie pojedzie bo gadają jaskółki że niby EIC Panorama zatrzyma się w Brzegu dodatkowo ale prawdopodobnie w kierunku Warszawy więc w teorii pociąg więcej a dwa że nadal pierwszy pociąg z kierunku Warszawy do Brzegu przyjedzie ok 12:00 w dni robocze bo w weekend Śnieżka przyjazd ok 10:00
[ Dodano: 25-08-2022, 20:28 ]
To co wiem to nie ma w RJ 2022/2023 IC Pogórza z Wrocławia ogólnie rozkład niby jest bez szału, miejscami oferta się poprawi miejscami spieprzą jeszcze bardziej ciekawi mnie tylko czy nadal będą postoje PT robione jako PH na wioskach 🤔
Masz może dostęp do tego rozkładu? Jeśli tak, to może pogadaj z administracją i przekaż im do wglądu, bo w tym roku chyba nikomu się tego nie chce zrobić.
Masz może dostęp do tego rozkładu? Jeśli tak, to może pogadaj z administracją i przekaż im do wglądu, bo w tym roku chyba nikomu się tego nie chce zrobić.
Jeśli bym posiadał to z chęcią bym się podzielił niestety to informacje ze swoich źródeł które miały wgląd w RJ
A ktoś wie czy Osterwa, Mewa, Chrobry, Podlasiak, Górski, Włókniarz, Gałczyński, Przemyślanin pojadą nadodrzanką czy po placu budowy do Poznania? I czy wraca Barbakan do Szczecina?
Przemyślanin i Karkonosze mają za zadanie "tłuc się" między Gliwicami i Wrocławiem. Wynika to z tego, że jadąc w stronę Wrocławia obydwa mają za zadanie być w Katowicach około 00:00 - 01:00, obsługując wieczorne potoki z Warszawy i Przemyśla. Dlaczego tak? Ano dlatego, że nie jest to jeszcze taka zła pora na powrót wieczorem choćby z Warszawy do Katowic. Tymczasem, aby Przemyślanin nie był we Wrocławiu w samym środku nocy, a Karkonosze o 03:00, to wykorzystano remont do puszczenia je przez Karłowice i Jelcz-Laskowice, aby czas jazdy z Gliwic do Wrocławia zajął tak z 3 godziny po rozklekotanej LK 277. Od grudnia pojadą nieco mniej rozklekotaną LK 136, ale nie znaczy to, że w następnych rozkładach wrócą na Strzelce Opolskie. Jeśli się nic nie zmieni, to kto wie czy nie zobaczymy ich np. Kluczborku i Namysłowie po to, aby wytelepały się te trzy godziny tak jak teraz. Choć na dobrą sprawę to można pomyśleć o jakichś manewrach nocnych pociągów zwiększających ich efektywność. Czas by sobie płynął, a wagony bezpośrednie zwiększyłyby dostępność. W przypadku Przemyślanina z kolei nie za bardzo jest już czym manewrować z powodu "klęski urodzaju" tego połączenia. Zresztą Podhalanin powinien być całoroczny (i takie były plany) i wspierać Przemyślanina, przy czym docelowo jeden powinien kończyć bieg w Świnoujściu (Przemyśl/Zakopane - Świnoujście), a drugi na Pomorzu Środkowym (Zakopane/Przemyśl - Ustka/Kołobrzeg). Trudno jednak byłoby tu wybrać miejsce prowadzenia manewrów. Możliwe, że Wrocław w środku nocy byłby jakimś rozwiązaniem. Niemniej jednak tylko manewry miałyby jakiś sens dla ogółu pasażerów, a nie sztuczne wydłużanie trasy przez zdezelowane linie.
To jednak pieśń przyszłości najwcześniej RJ 2024/2025. W RJ 2022/2023 będzie zastój jakiego dawno nie było.
A ktoś wie czy Osterwa, Mewa, Chrobry, Podlasiak, Górski, Włókniarz, Gałczyński, Przemyślanin pojadą nadodrzanką czy po placu budowy do Poznania? I czy wraca Barbakan do Szczecina?
Część pojedzie tu... część tam...do Krzyża jest szansa że przejazd z Poznania zajmie 55-60 minut... zresztą Nadodrzanka szału też nie robi... tyż zaraz będzie rozkopana, tak czy siak trzeba sporo cierpliwości, aby jechać pociągiem z Poznania do Szczecina.
na dobrą sprawę to można pomyśleć o jakichś manewrach nocnych pociągów zwiększających ich efektywność. Czas by sobie płynął, a wagony bezpośrednie zwiększyłyby dostępność. W przypadku Przemyślanina z kolei nie za bardzo jest już czym manewrować z powodu "klęski urodzaju" tego połączenia.
Można by było wagony bezpośrednie z Kielc włączane w Katowicach i z Lublina/Chełma włączane w Rzeszowie.
WRmnouz, jesteś niepoważny. Zasadniczo, zanim wpadnie Ci do głowy taki pomysł, zerknij wcześniej na mapę Polski. Kolej ma być atrakcyjna czasowo względem alternatywnego środka transportu. Proponujesz rozwiązanie polegające na wycieczce krajoznawczej? Zobacz ile ten pociąg tłucze się z Podkarpacia do Świnoujścia czy Ustki. Jeśli chcesz coś proponować z Kielc czy Lublina w kierunku Świnoujścia, to ewentualnie grupa wagonów do Uznama.
Czy przypadkiem PKPIC nie przygotowuje się już powoli pod przyszły rozkład jazdy? Włókniarz od 2 tygodni nie jeździ na EZT i nie dojeżdża do Łodzi Fabrycznej. W przeciekach z początku roku faktycznie pojawiały się informacje, że jego relacja zostanie skrócona do Łodzi Widzew w 2023. Do tego teraz jeździ tylko na 4 wagonach. Poprzednim razem "zastępczy skład" za każdym razem jeździł na siedmiu (analogicznie jak w EZT) i mimo wszystko dojeżdzał do Fabrycznej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum