Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Rozkład jazdy 2024/2025
Autor Wiadomość

falipso Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2020

PostWysłany: 24-10-2023, 08:32   Rozkład jazdy 2024/2025 Odpowiedz z cytatem

Wczoraj (23 października 2023 r.) ruszyły wstępne prace nad rozkładem jazdy 2024/25, więc otwieramy na tym temacie: propozycje/RJ/przecieki/uwagi.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 24-10-2023, 13:52    Odpowiedz z cytatem

Temat, wbrew pozorom, warty już dyskusji. Z dwóch powodów: po pierwsze oczywista szansa na zmianę myślenia, a po drugie, że nawet przy braku zmian politycznych miał to być pierwszy RJ po zakończeniu wszystkich robót na głównych magistralach, na których od lat trwały modernizacje. Oczywiście pojawią się nowe i na pierwszy ogień poleci Górny Śląsk, toteż do takich tras jak ta IC Piast będzie trzeba się przyzwyczaić. Czy Wrocław - Kraków znowu przez protezę koniecpolską? Częściowo na pewno. RJ 2024/2025 ma być też pierwszym rozkładem od lat, kiedy nie będzie zamieniania Górskiego z Zamoyskim czy innej tego typu głupoty politycznej, tylko po prostu będzie jakaś wartość dodana. Ostatnio zmarnowano dotację na dynamiczne wzrosty liczby pasażerów bez odpowiedniego przygotowania sieci do nowych połączeń, a jedynie zamieniono wiedeńskie EIC na IC. Mam nadzieję, że polska kolej w końcu zintegruje się z europejską i będzie coś takiego jak oficjalnie EC, czy może NJ z jednym numerem niezależnie od kraju. Co do międzynarodowych, to może ruszy coś w kierunku przywrócenia Mare Balticum jako EC. Z ciągu Wrocław - Gdynia pewne jest pozostanie jedynie IC Mieszko. Reszta zapewne będzie do Pragi. Za Rozewie być może pojawi się nocny sezonowy wzorem Wydm i Korsarza. Osobiście widziałbym też większą liczbę pociągów typowo komercyjnych nastawionych pod popyt. KD pokazało, że można. Czekamy na więcej RJ, a może i Flixtrain. Tylko oczywiście najpierw muszą się pojawić zmiany głęboko idące w ideę zarządzania. Problemów do rozwiązania jest sporo, również z pociągami nocnymi, a bez otwarcia się będzie trudno o zachowanie zasad ekonomii przy chęci stymulacji wzrostu. Popyt wzrósł, ale czy zwiększyła się możliwość dołożenia połączeń? Powinniśmy to zobaczyć w RJ 2024/2025. Jeśli nie pojawią się nowe połączenia komercyjne i nie zostanie dogęszczony takt, wtedy będzie można mówić, że nic się nie zmieniło. Liczę, że jednak będzie to w końcu rozkład, który organizacyjnie przebije RJ 2015/2016 - ten z kolei, gdyby dać mu dzisiejsze zmodernizowane wagony, byłby bezkonkurencyjny, jeśli chodzi o możliwości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 24-10-2023, 23:50    Odpowiedz z cytatem

Atoman,
Od razu myślenie życzeniowe, że nowy rząd to coś zmieni. Na pewno coś nowego może wejść ale od razu na wpuszczenie konkurencji, więcej połączeń nie wyjdzie. No na pewno jak zakończą się wszystkie remonty to można liczyć na trochę więcej połączeń ale to głównie z powodu że będzie można rozluźnić obiegi taboru + wprowadzone niedawno zmiany w obsadzie maszynistów. Jednak to tabor będzie stanowił główny problem bo nie ma co ukrywać. Przewoźnicy nie mają czym jeździć, nie tylko IC, o którym będzie później. Z podobnym problemem aktualnie boryka się polregio. W Warmińsko-Mazurskim jest aktualnie brak pojazdów do obsługi reaktywowanych linii Chorzele-Szymany i Olsztyn-Braniewo przez co oferta będzie niewielka. Może ten przykład jest na wyrost, wszak Warmia i Mazury to z koleją mają niewiele wspólnego ale np. w KW aktualnie brakuje pojazdów mimo dynamicznego rozwoju sieci i powiększanie o kolejne relacje (Leszno, Krzyż) co skutkuje tym że na niegdyś oblegane relacje dawane są pojedyncze składy. Nie mówiłbym że rozkład 15/16 był idealny. Ja bym powiedział że był trochę lepszy ale to następne rozkłady przynosiły powolny rozwój oferty. Jednak od kilku lat aktualnie mamy do czynienia ze stagnacją w ofercie. Jest to właśnie spowodowane brakami taborowymi. No i właśnie z IC jest ten sam problem. Ostatnie lata to skupianie się na modernizacji wagonów co akurat wyszło na dobre i widać że aktualnie mało który pociąg jest obsługiwany przez stare wagony. Jednak z tą modernizacją poszli o wiele za daleko bo zaniedbali potrzeby na nowe wagony, zdolne do obsługi nowych połączeń, jakby miały się pojawić. I to mega zamówienie na wagony niczym królewskie loże z czasów powstawania kolei to mrzonka, robiona głównie z pobudek politycznych. Jednak nie ma ona zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. U innych przewoźników też niewiele słuchać o nowych zamówieniach, więc zanim się naprawi to wszystko co narosło przez wiele lat "odbijania się od dna" to jeszcze minie mnóstwo czasu.
A teraz kącik polityczny:

Patrząc na obecną scenę polityczną można odnieść wrażenie, że kolej nie za bardzo interesuje kogokolwiek z wyższej władzy poza Lewicą, która w obecnym rządzie będzie miała więcej posłów. Jednak w tym przypadku również ostudziłbym emocje gdyż dla nich reforma edukacji oraz budowa tanich domów na już nie tak tanie kredyty jest rzeczą priorytetową aniżeli naprawa gospodarki i raczej resortu infrastruktury ruszać nie będą.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysp1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lip 2021

PostWysłany: 25-10-2023, 01:13    Odpowiedz z cytatem

Co do modernizacji Górny Śląsk, to nie byłbym wogóle pewnym, że coś się tam wydarzy. Są przekroczone kwoty, są protesty i jest wiele niejasności co do finansowania robot dotyczących Katowic i okolic. A że przy wszystkich krajowych modernizacjach są coraz większe opóźnienia, to niczego nie można być pewnym. I żeby się nikt nie zdziwił jak w marcu 2024 pojawią się orzetrasowania niektórych relacji bo to co jest w rozkładzie 2023/2024 wola o pomstę do nieba
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-11-2023, 22:53    Odpowiedz z cytatem

Z Pragi nad Bałtyk przez Wrocław. Czeskie Koleje podają szczegóły

Nowa linia Ex32 ma ruszyć za rok i będzie kursować na trasie Praga – Pardubice – Wrocław – Gdynia. Po stronie polskiej pociąg będzie zatrzymywał się we Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy, Gdańsku i Gdyni.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/135246/Z-Pragi-nad-Baltyk-przez-Wroclaw-Czeskie-Koleje-podaja-szczegoly

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 16-11-2023, 12:04    Odpowiedz z cytatem

Gdzie można zgłaszać sugestie co do rj 24/25? chodzi mi o przewoźnika lokalnego w Wielkopolsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

InterJet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2021

PostWysłany: 16-11-2023, 15:22    Odpowiedz z cytatem

Do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Poczekaj z tym chwilę, bo póki co to rozkład 2023/2024 na tapecie. Ale w grudniu będą już myśleć o następnym rozkładzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 09-12-2023, 19:46    Odpowiedz z cytatem

No ja tu jedną rzecz widzę. Ten temat jest już teraz ciekawy z jednego względu.

Mianowicie za końcówki rządów PO-PSL mieliśmy do czynienia z ograniczeniem przewozów kolejowych na liniach PKP Intercity.

Mam otwarte pytanie.
Czy, a jeżeli tak to o ile % nowy rząd będzie redukował siatkę połączeń dalekobieżnych PKP Intercity?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 10-12-2023, 00:09    Odpowiedz z cytatem

Ja mam inne pytanie: ile w ostatnich 8 latach zlikwidowano fizycznie km linii kolejowych?

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Raflewski Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 27 Cze 2022

PostWysłany: 10-12-2023, 09:56    Odpowiedz z cytatem

Napewno mniej niż w latach 2007- 15.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-12-2023, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Jaro96 napisał/a:
Mam otwarte pytanie.
Czy, a jeżeli tak to o ile % nowy rząd będzie redukował siatkę połączeń dalekobieżnych PKP Intercity?

Czym różni się PiS od PO? Rządy PiS są kataklizmem dla Polski. PiS okazał się gorszy od PO, co wcale nie oznacza, że PO nie może być jeszcze gorsze od PiS.

PiS zgodził się na likwidację Polski w sposób całkowity, ale stopniowy, lecz nieodwołalny. PO optuje za natychmiastową likwidacją Polski i również nieodwołalnie. Różnica wynika z temperatury gotowania żaby – elektoratów PO i PiS.

PO to opcja niemiecka, a Niemcom zależy na tym, żeby Polska się zwijała, a nie rozwijała. W związku z tym spodziewam się, że rząd opozycji zamordystycznej pod Tuska przewodem będzie stopniowo likwidował połączenia kolejowe na liniach niemagistralnych, ze szczególnym uwzględnieniem „ściany wschodniej”. Mogę się mylić, bo na szczęście PO nie będzie rządzić samodzielnie tylko w koalicji m.in. z Lewicą, która deklaruje się jako propagator transportu publicznego. Ale Lewica to komuchy (czerwone i zielone), a ja komuchom nie ufam, jak diabłu.

Jedyne co polskiej kolei może naprawdę pomóc to zamknięcie polityków i bossów związków zawodowych na klucz i wrzucenie do Rowu Mariańskiego breloczka z kluczem.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 14-12-2023, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Trochę się tu zaczyna robić politycznie Hmm
Moje pytanie dotyczy (z)rewitalizowanej LK131 na odcinku od Herbów Nowych (śląskie) do Zduńskiej Woli Karsznic (łódzkie). Czy tam coś pojedzie pasażerskiego od 2025? Mamy tu ładną, miliardową inwestycje, nowe perony, windy, sterowanie i inne cuda, pytanie, dla kogo to będzie, jeśli nie będzie pociągów w rozkładzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-12-2023, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Erwin napisał/a:
Trochę się tu zaczyna robić politycznie

Bo kolej jest upolityczniona. Nie da się mówić o kolei w oderwaniu od polityki. O kolei decydują politycy. W zarządach i radach nadzorczych kolejowych spółek zasiadają politycy. Kolej to polityka.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Raflewski Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 27 Cze 2022

PostWysłany: 29-12-2023, 10:43    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Jaro96 napisał/a:
Mam otwarte pytanie.
Czy, a jeżeli tak to o ile % nowy rząd będzie redukował siatkę połączeń dalekobieżnych PKP Intercity?

Czym różni się PiS od PO? Rządy PiS są kataklizmem dla Polski. PiS okazał się gorszy od PO, co wcale nie oznacza, że PO nie może być jeszcze gorsze od PiS.

PiS zgodził się na likwidację Polski w sposób całkowity, ale stopniowy, lecz nieodwołalny. PO optuje za natychmiastową likwidacją Polski i również nieodwołalnie. Różnica wynika z temperatury gotowania żaby – elektoratów PO i PiS.

PO to opcja niemiecka, a Niemcom zależy na tym, żeby Polska się zwijała, a nie rozwijała. W związku z tym spodziewam się, że rząd opozycji zamordystycznej pod Tuska przewodem będzie stopniowo likwidował połączenia kolejowe na liniach niemagistralnych, ze szczególnym uwzględnieniem „ściany wschodniej”. Mogę się mylić, bo na szczęście PO nie będzie rządzić samodzielnie tylko w koalicji m.in. z Lewicą, która deklaruje się jako propagator transportu publicznego. Ale Lewica to komuchy (czerwone i zielone), a ja komuchom nie ufam, jak diabłu.

Jedyne co polskiej kolei może naprawdę pomóc to zamknięcie polityków i bossów związków zawodowych na klucz i wrzucenie do Rowu Mariańskiego breloczka z kluczem.

Nigdy bym się nie spodziewał, że w pełni zgodzę się z tym wpisem. Dlatego publikuję całą jego treść.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-01-2024, 18:53    Odpowiedz z cytatem

Koleje Wielkopolskie: badanie potrzeb pasażerów dotyczące rozkładu jazdy

Wspólnie z Departamentem Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego KW zapraszają do udziału w Badaniu Potrzeb Przewozowych w Publicznym Transporcie Zbiorowym do projektu rozkładu jazdy pociągów 2024/2025, który będzie obowiązywał od 15 grudnia 2024 roku.

Więcej:
https://www.sektorkolejowy.pl/koleje-wielkopolskie-badanie-potrzeb-pasazerow-dotyczace-rozkladu-jazdy/

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 7 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl