Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Kolej podwieszana w Wuppertalu
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-06-2012, 20:46   Kolej podwieszana w Wuppertalu Odpowiedz z cytatem

W mieście Wuppertal (Niemcy) znajduje się najdłuższa działająca kolej podwieszana. Uruchomiono ją prawie 110 lat temu, jej długość to ponad 13 km.


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-06-2015, 14:57    Odpowiedz z cytatem

Wuppertaler Schwebebahn to nie tylko wizytówka miasta, ale także najdłuższa działająca na świecie linia kolei podwieszanej. Zaprojektowana została przez Eugena Langena, konstruktora Schwebebahn Dresden w Dreźnie. Trasa kolejowa publicznego transportu miejskiego łączy ze sobą dzielnice Oberbarmen/Barmen oraz Vohwinkel. Cała trasa to dystans 13,3 kilometra, z czego 10 km ciągnie się nad rzeką na wysokości 12 m od lustra wody. Na pozostałych odcinkach trasy szyna powieszona jest 8 metrów nad powierzchnią gruntu. Przebycie całej 20 stacjowej trasy zajmuje 35 minut. Techniczne jest to kolej jednoszynowa, a dwa tory oddalone są od siebie o 4 metry. Dopuszczalne kołysanie wagonu podczas jazdy wynosi 15 stopni. Pierwszy odcinek (Kluse – ZOO) został otwarty już 1 marca 1901. Pierwszym testerem trasy był niemiecki cesarz Wilhelm II, który odbył jazdę próbną 24 października 1900.

Hala wagonowa znajduje się w Vohwinkel. W składzie taboru znajduje się 27 wagonów z początku lat 70. XX wieku, które mogą pomieścić 200 pasażerów każdy oraz wagon cesarski z 1900 roku (Kaiserwagen), którym podróżował Wilhelm II. Dziennie z usług kolejki korzysta ok. 85 tysięcy pasażerów. Wszystkie wagony napędzane są dzięki 4 silnikom o łącznej mocy 180 kW, dzięki którym możemy podróżować z maksymalną prędkością – 60 km/h.

21 lipca 1950 doszło do niezwykłego wypadku. Dyrekcja cyrku wysłała w celach reklamowych młodego słonia w podróż między przystankami „Rathausbrücke” i „Adlerbrücke”. Zdenerwowane zwierze postanowiło zapisać się w historii kolejki i wybił ściankę wagonu. Lekko ranny słoń wpadł do rzeki Wupper a wydarzenie to upamiętnia wizerunek młodego ssaka na ścianie domu w pobliżu rzeki. Historia pamięta też jeden dramatyczny wypadek z 12 kwietnia 1999. W godzinach rannych pociąg jadący z prędkością 50 km/h najechał na pozostawiony na szynie przez remontujących robotników metalowy element. Jeden wagon wyskoczył z szyn i spadł z wysokości 8 m do rzeki Wupper. Podczas tego zdarzenia śmierć poniosło 5 pasażerów, a 47 zostało ciężko rannych. Nie macie się czym przejmować, tylko śmiało wsiadać i podróżować!

Źródło:
http://nrwtrip.pl/wuppertaler-schwebebahn/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-06-2021, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Z okazji 120-lecia jej otwarcia Kolejwizja przestawia osobliwą kolej - kolej podwieszaną w niemieckim mieście Wuppertal.


_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-01-2023, 23:19    Odpowiedz z cytatem

W dzisiejszym odcinku pojechaliśmy na wycieczkę! Ale co to by była wycieczka bez transportowych ciekawostek. Witam Was z Wuppertalu w niemieckim Zagłębiu Ruhry, w którym wspólnie odwiedzimy cud techniki z początku XX wieku - kolej podwieszaną Schwebebahn. Dlaczego tak, a nie inaczej? Dlaczego wtedy? Dlaczego tu? O tym i o wielu innych kwestiach w niniejszym reportażu!


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl