Skandal to mało powiedziane. Sprawa ewidentnie kryminalna. To powinien być początek końca Newagu. Ta spółka ma teraz zerową wiarygodność. Mam nadzieję, że przewoźnicy kolejowi (m.in. KD), puszczą Newag z torbami za sprawą wielomilionowych odszkodowań.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Haha dobre. Newag sypnie szeklem do dawnych kolegów Picu z SPCG czy innej kancelarii prawniczej i pogrążą właśnie SPS.
No nie róbmy sobie jaj, tu wszystko jest tak ukartowane po to by ograniczyć ilość podmiotów naprawczych do minimum czyli producent i "alternatywa". Nie ukrywajmy, taki stan rzeczy to jest na rękę praktycznie całej grupie PKP i pozostałym dużym graczom by mimo Unijnych przepisów utrzymać ten beton.
Afera hakerska. Jakubas krytykuje publikacje, mamy stanowisko SPS
Newag dementuje informacje SPS Aso Mieczkowski i grupy hakerskiej Dragon Sector o tym, że celowo blokował swoje pociągi. W oświadczeniu Newag pisze o bezpodstawnych i nieuprawnionych oszczerstwach kolportowanych na temat spółki. O sprawie, w której nowe ustalenia opublikował Onet i Zaufana Trzecia Strona, jako pierwszy pisał w zeszłym roku "Rynek Kolejowy".
Newag odpowiada hakerom i SPS. Chce wycofania pojazdów z ruchu
Newag przesłał do redakcji "Rynku Kolejowego" oświadczenie, w którym odpowiada na zarzuty o celowe unieruchamianie wyprodukowanych przez siebie zespołów trakcyjnych Impuls, w celu czerpania korzyści z ich napraw we własnym serwisie. Z uwagi na bardzo istotną treść, publikujemy je w całości.
Tłumaczenie Konieczka i Jakubasa nie trzyma się kupy. Trochę to wygląda na "gdy złapią Cię za rękę, mów że to nie twoja ręka."
I jeszcze to gadanie, że przeglądy i naprawy pociągów to dla Newagu zaledwie 5% przychodu. Pierdu, pierdu. Prześledziłem sobie przetargi na przeglądy w ostatnich latach i właściwie zawsze oferta Newagu była kilkukrotnie (!) droższa niż oferty konkurencji, na przykład wspomnianego SPS-u.
Skończy się pewnie tak, że znajdą jakiegoś kozła ofiarnego w postaci programisty i Newag będzie szedł w zaparte, że o niczym nie wiedział. Ale obym się mylił.
Tak czy siak szacunek dla chłopaków z Dragona, którzy nawet nie kryją swoich personaliów.
O co chodzi z tą aferą i dlaczego należy o niej mówić i piętnować takie zachowania? Czy o tej aferze, którą opisała Zaufana Trzecia Strona będzie się mówiło jako Newag Gate? Zapraszam do lektury.
ABW złożyło do prokuratury zawiadomienie ws. oprogramowania Newagu
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", do prokuratury w Nowym Sączu wpłynęło zawiadomienie Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstw w głośnej aferze hakerskiej.
Kłopoty z pociągami na trasach Dolnego Śląska. Producent miał zaprogramować celowe awarie!
W środę (6 grudnia) dziennikarze portalu Onet przekazali informację o tym, że firma Newag miała wprowadzać do swoich pociągów oprogramowanie prowadzące do celowych awarii i następnie przejmować zlecenia na ich naprawę. Z usług firmy Zbigniewa Jakubasa korzystały m.in. Koleje Dolnośląskie.
Hakerzy z grupy Dragon Sector, w odpowiedzi na oświadczenie Newagu, sami przygotowali informację, w której opisują swoje działania i odpierają zarzuty producenta z Nowego Sącza. Newag stoi na stanowisku, że nie dokonywał w oprogramowaniu pojazdów zmian, które uniemożliwiałyby serwisowanie Impulsów przez inne niż Newag firmy. Podobnie jak opublikowaliśmy wcześniej w całości oświadczenie Newagu, tak teraz w całości publikujemy informację, którą otrzymaliśmy od Dragon Sector.
Czy dowody zebrane przez hakerów mogą posłużyć w sądzie?
Sprawa wyłączania Impulsów Newagu niesie ze sobą ogrom pytań z zakresu prawa. Czy hakowanie pociągów jest legalne? Czy w ewentualnym procesie będzie można użyć zebranych przez cyberspecjalistów dowodów? Czy to sprawa podobna do słynnego już "postarzania" produktów elektronicznych? – o te zagadnienia spytaliśmy dr Michała Ziębę, partnera zarządzającego kancelarii Hanton.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Sprawa pociągów Newag Impuls przeniesiona do prokuratury w Krakowie
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", sprawa możliwego oszustwa i usuwania danych z pociągów Impuls produkcji Newagu została przeniesione z prokuratury w Nowym Sączu do Krakowa. Na tą chwilę w sprawie nie będzie interweniować Urząd Transportu Kolejowego.
O tym, że Newag mógł celowo wywoływać usterki w swoich pociągach, by przejmować zlecenia na naprawę, pisaliśmy na początku grudnia. Informowaliśmy też o eskalacji konfliktu na linii Newag a Dragon Sector – grupą specjalizującą się w cyberbezpieczeństwie i inżynierii wstecznej, która wydała oświadczenie dotyczące badań oprogramowania pociągów Newag Impuls.
Prezes UOKiK na wniosek parlamentarzystów partii Razem wszczął 7 grudnia postępowanie wyjaśniające w głośnej aferze dotyczącej wyłączeń pociągów Impuls firmy Newag.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum