Newag przedstawił Białą Księgę dotyczącą zhakowania systemów pojazdów Impuls
Spółka Newag opublikowała Białą Księgę dotyczącą publicznie ujawnionego faktu zhakowania systemów sterowania pasażerskimi pojazdami kolejowymi oraz jego konsekwencji dla bezpieczeństwa polskiej kolei.
Producent po raz kolejny odniósł się do rozpowszechnianych publicznie nieprawdziwych oraz wprowadzających w błąd informacji. Spółka przedstawiła kilka istotnych faktów.
Przyszła kolej na pociagi. Docierają do nas coraz to nowe informacje w temacie afery dotyczącej pociągów Impuls produkowanych przez firmę NEWAG z Nowego Sącza. Mowa o przetargach, ogromnych pieniądzach, odwołanych połączeniach na Dolnym Śląsku, czy zarzutach nieuczciwej konkurencji i nierównej walce Dawida z Goliatem. A więc odjazd!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wielki skandal na kolei. ABW i premier od miesięcy wiedzieli o aferze z pociągami Newagu
Już w grudniu 2022 r. specjaliści od cyberbezpieczeństwa złożyli zawiadomienie, że znana spółka Newag instalowała cyfrowe blokady w swoich pociągach, aby zarabiać na ich serwisie. Spółka z Nowego Sącza zaprzeczała i odpowiedziała własnym, sensacyjnie brzmiącym zawiadomieniem do ABW i SKW. Jednak śledztwo w sprawie skandalu na kolei nabiera rozpędu dopiero teraz. Dzieje się tak po pierwszych publikacjach Onetu.
Nowe fakty o skandalu na kolei. Pociąg Newagu znowu stanął, bo nadszedł 21 grudnia
Specjaliści od cyberbezpieczeństwa zarzucili spółce Newag, że celowo wprowadzała cyfrowe blokady w swoich pociągach, aby potem zarabiać na ich naprawach. Jedna z wprowadzonych blokad polegać miały na tym, że pociąg jeżdżący dla spółki Polregio w woj. lubuskim stawał 21 listopada i 21 grudnia. Jak dowiedział się Onet, pociąg rzeczywiście stanął w tych datach.
Impuls znów zepsuł się z powodu... 21 grudnia? Mamy stanowisko Newagu
Jak donosi Onet, znaleziona przez hakerów z Dragon Sektor data awarii lubuskich impulsów znów się sprawdziła. Newag konsekwentnie podkreśla, że nie ma ze złośliwym kodem nic wspólnego.
Noworoczny cud. Zepsuty Impuls sam się naprawił 1 stycznia
Należący do województwa lubuskiego pociąg Impuls, który przestał się uruchamiać 21 grudnia, od 1 stycznia ponownie działa bez żadnej zewnętrznej ingerencji. Dokładnie taki przebieg wydarzeń przewidzieli hakerzy z Dragon Sector, którzy analizowali jego oprogramowanie.
Miesiąc po wybuchu kontrowersji wokół pociągów produkowanych przez Newag - nie rozstrzygając o tym, kto w sporze ma rację - sprawdziliśmy, jak sprawa odbija się na sytuacji firmy.
Pociąg Newagu zmartwychwstał 1 stycznia. Wcześniej spółka wydała oświadczenie z nieprawdziwymi stwierdzeniami
Eksperci od cyberbezpieczeństwa trafnie przewidzieli, że jeżdżący w woj. lubuskim pociąg Newagu stanie 21 grudnia, a następnie ruszy 1 stycznia. Ich zdaniem to efekt blokady informatycznej celowo zainstalowanej przez Newag, która miała na celu prowadzić do zarabiania na naprawach "zepsutych" pociągów. Tymczasem spółka z Nowego Sącza, broniąc się przed zarzutami, wydała kolejne oświadczenie. Sęk w tym, że w nim pojawiły się nieprawdziwe stwierdzenia na temat stanu wiedzy pracowników spółki.
Gorący przebieg miało zwołane przez posłankę Paulinę Matysiak posiedzenie na temat kontrowersyjnych awarii pojazdów Newag Impuls. Pytania do producenta kierowali nie tylko eksperci cyberbezpieczeństwa z Dragon Sector, ale również przewoźnicy kolejowi. Na wiele z nich nie poznaliśmy odpowiedzi, ale Newag zapowiedział proces z hakerami przed sądem w Warszawie.
Burzliwa dyskusja w Sejmie w sprawie pociągów Newagu. "Nie róbcie z nas idiotów"
Na jaw wyszły nowe okoliczności w sprawie skandalu z pociągami znanej spółki Newag z Nowego Sącza, które stawały w określonych datach i miejscach. Okazją do tego stała się debata w Sejmie. Głos zabrali w końcu przedstawiciele spółki Polregio. Zarzucili Newagowi, że kazał sobie słono płacić za odblokowanie pojazdu, a samo zdjęcie blokady trwało zaledwie dziesięć minut. Ujawnili, że blokady były także w tych pojazdach, do których dostęp miał wyłącznie Newag.
Treść raportów Dragon Sector była rzeczowa i spójna z przyjętymi w branży praktykami z zakresu informatyki śledczej oraz inżynierii wstecznej oprogramowania - poinformowało Ministerstwo Cyfryzacji w odpowiedzi na interpelację.
Koleje Mazowieckie zmagały się z serią awarii pociągów produkowanych przez Newag, co wywołało publiczną dyskusję i zaniepokojenie. Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego, radny Ludwik Rakowski zwrócił się z interpelacją, podnosząc kwestię potencjalnej „celowej ingerencji w oprogramowanie pojazdów”. Odpowiedź spółki rzuciła światło na problem, ujawniając szczegóły i podjęte działania naprawcze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum