Wysłany: 31-03-2017, 16:47 Teraz, k..., my! "Dobra zmiana" w PKP
Spółka brata, portal syna, spółka rzeczników...
W zarządzie PKP PLK po wyborach parlamentarnych znalazł miejsce związany z PiS Grzegorz Muszyński. W 2014 r. kandydował na prezydenta Lublina przy poparciu Jarosława Kaczyńskiego, ale przegrał z kandydatem PO Krzysztofem Żukiem. Wcześniej robił interesy ze spółkami w grupie PKP, a firmom z nim związanym zarzucano, że nie wywiązywały się z umów. W maju został odwołany z zarządu PKP PLK, lecz w październiku był już członkiem zarządu BGK Nieruchomości, firmy, która razem z PKP realizuje rządowy program Mieszkanie Plus – PKP przekazały kolejowe działki pod budowy. Jak wynika z naszych informacji, w BGK robi też były członek zarządu PKP SA Jarosław Kołodziejczyk, odwołany we wrześniu pod pretekstem braku zaangażowania przy programie Mieszkanie Plus.
Stanowiska w PKP dostali członkowie rodzin prezesów, np. córka szefa PKP PLK Ireneusza Merchela jest kierownikiem kontraktu PKP PLK.
Prezesem PKP Intercity jest Marek Chraniuk, członek PiS i „Solidarności”.
Szefem PKP Cargo jest Maciej Libiszewski, kandydat PiS do europarlamentu oraz pełnomocnik PiS w powiecie tczewskim. Pracował u śp. Lecha Kaczyńskiego w warszawskim urzędzie miasta. Libiszewski był prezesem spółki Srebrna kontrolowanej przez PiS. W zeszłym roku zarobił w PKP Cargo 1,2 mln zł (jego poprzednik Adam Purwin zarobił w 2015 r. 1,5 mln zł).
W radzie nadzorczej PKP Cargo zasiada Andrzej Wach, prezes PKP SA w latach 2004-10, wcześniej prezes PKP Energetyki. Musiał odejść z PKP po zimowym chaosie na kolei spowodowanym nieudolnym wprowadzeniem w życie nowego rozkładu jazdy. Już po pięciu miesiącach dostał jednak posadę członka zarządu PKP Energetyka, z której wyrzucono go po tygodniu. Wcześniej, w 2008 r., wyszło na jaw, że spółka El-In, należąca do brata Wacha, otrzymała kontrakty na modernizację linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol. PKP podały, że w latach 2000-05 firma brata zrealizowała 46 zleceń (czasem jako podwykonawca) dla Grupy PKP.
Sam Wach doradza zarządowi spółki PORR Polska Construction, która jest jednym z największych wykonawców robót dla PKP PLK. Wach nadzoruje tam realizację kontraktów. W forum inwestycyjnym w PKP PLK jest też liderem grupy roboczej „kryteria wyboru”, która analizuje warunki zamówień dla wykonawców.
W radzie nadzorczej PKP Cargo miejsce znalazł też Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity w latach 2006-09, związany z posłem PiS Jerzym Polaczkiem (minister infrastruktury w poprzednim rządzie PiS, tym razem bez ważnej roli). Jeszcze przed odejściem „bankomatów”, a po wyborach, media spekulowały, że Warsewicz zostanie nowym prezesem PKP. Swoje poglądy nieraz publikował w portalu NaKolei, który założył, a którego redaktorem naczelnym jest syn Jerzego Polaczka Rafał.
Młody Polaczek jest też prezesem firmy doradczej Centrum Rozwoju Transportu, która została zarejestrowana tuż po wyborach parlamentarnych, a w której działają dwaj młodzi ludzie - Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity, i Mikołaj Turowski, do niedawna rzecznik Przewozów Regionalnych, obecnie szef biura komunikacji w PKP SA. CRT razem z firmą doradczą Warsewicza Blue Ocean Business Consulting organizuje od kilku lat Kongres Rozwoju Transportu. Spółka Warsewicza i spółka rzeczników powołały kolejowy klaster Forum na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju „Luxtorpeda 2.0”. Ma łączyć firmy państwowe i prywatne, zarządców infrastruktury, operatorów kolejowych, producentów taboru oraz firmy budowlane. Klaster jest wspomagany finansowo m.in. przez PKP SA, PKP Intercity, Przewozy Regionalne, PKP PLK, Koleje Wielkopolskie i Wars.
Sam Wach doradza zarządowi spółki PORR Polska Construction, która jest jednym z największych wykonawców robót dla PKP PLK. Wach nadzoruje tam realizację kontraktów. W forum inwestycyjnym w PKP PLK jest też liderem grupy roboczej „kryteria wyboru”, która analizuje warunki zamówień dla wykonawców.
GóWno prawda. Liderem tej grupy jest pan Mirosław Pol z PKP PLK.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Młody Polaczek jest też prezesem firmy doradczej Centrum Rozwoju Transportu, która została zarejestrowana tuż po wyborach parlamentarnych, a w której działają dwaj młodzi ludzie - Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity, i Mikołaj Turowski, do niedawna rzecznik Przewozów Regionalnych, obecnie szef biura komunikacji w PKP SA.
Cezary Nowak to bardzo ciekawa postać. Człowiek o konotacjach w PiSie, którego nie z tąd ni z owąd wkręcono do Intercity, by po kilku miesiącach awansować na rzecznika prasowego spółki. Facet tuż przed mianowaniem na rzecznika skończył studia, więc nie ma jakiegokolwiek doświadczenia. Ale jak się mówi, że Cezary ma być rzecznikiem to będzie.
Przynajmniej nie pieprzy głupot jak jego poprzedniczki. A to dlatego, że nigdzie w Internecie nie znajdziemy jakiejkolwiek dłuższej wypowiedzi Pana Cezarego Nowaka.
Ciekawe ile ów młodzieniaszek bez doświadczenia zarabia? Rzucenie 15 tys brutto jest przeze mnie wyssane z palca, ale może być prawdziwe porównując tą stawkę z zarobkami dyrektorów w spółkach Grupy PKP. No może w IC teraz oszczędzają to, 10 tys. Ale tak czy siak nie są to małe pieniądze.
Z drugiej strony poprzedniczki i poprzednicy Cezarego Nowaka to byli również młodzi ludzie. Taka polityka firmy widocznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum