Areczek, czy prezentacje przesłała Anna Rongies bo we właściwościach to ona jest autorem pliku?
Człowieku, bądź poważny! Chyba nie sądzisz, że ktokolwiek z administracji forum zdradzi publicznie od kogo pochodzą informacje uderzające w beton PKP CARGO?
Prezentacja krąży po internecie, ludzie ją sobie wzajemnie przesyłają. Ciekawe czy zainteresują się tym media?
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
I po co było walczyć z CTL-em ? Na co komu się to przydało ? Trzeba było myśleć o rozwoju rynku, odpowiednich kadrach i restrukturyzacji firmy przez duże "R".
Nie będę już mówić, jak efektywnie pracuje dział marketingu, sprzedaży i polityki handlowej firmy. Żenada. 5 osób z promocji, które przychodzą do pracy tylko po to, żeby wypalić kilka paczek papierosów.
Za sytuację, która jest obecnie skutkiem wszystkich działań po kolei poszczególnych zarządów, powinien odpowiedzieć nie tylko obecny zarząd, ale i całe poprzednie towarzystwo (przypomnę tylko, że poprzedni pan prezes był przecież prawnikiem!!!!!)
I nie ma co tu utajniać, lepiej od razu przyznać, że jest kiepsko, skoro i tak potem prawda wyjdzie na jaw w różnych sprawach (aferach, czy to w sprawach sądowych).
Panie Prezesie Balczun, nie wystarczy być tylko marionetką medialną, pomalować kilka lokomotyw na piękne hasełko bez pokrycia "naturalnie z nami", bo jakoś z wami jeździć nie chcą, tylko trzeba zakasać rękawy i niestety, chcieć, nie chcieć, sięgnąć po sprawdzony płaski model struktury organizacyjnej, delegowanie uprawnień, redukcję zatrudnienia i elastyczną politykę handlową wobec klientów. Inaczej się nie da, bo doskonale wiemy, co w przeciwnym razie czeka tą firmę.
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
Jakie są nasze priorytety? Uratowanie firmy przed upadkiem
- poszukiwanie oszczędności, które można przeprowadzić bez uszczerbku dla dzisiejszej działalności
- zmniejszenie biurokracji, co będzie widać po szybszym procesie podejmowania decyzji, a co za tym idzie - szybszej realizacji zamierzonych celów
Przekształcenie w operatora logistycznego
- oferowanie szerokiego wachlarza usług
- pozyskanie nowych klientów (z innych rynków, nie tylko usług transportu kolejowego)
- pozyskanie dodatkowych źródeł przychodu
Rozwój spółki - inwestycje w ludzi
- inwestycje w rozwój spółki
- wprowadzenie systemów informatycznych, pomagającym wszystkim pracownikom w wykonywanej pracy
- finansowanie potrzebne dla rozwoju Spółki jest możliwe wyłącznie poprzez środki uzyskane z prywatyzacji
Odnowienie taboru
- inwestycje
- uporządkowanie działań związanych z wykonywanie napraw
Cytat:
Sukces w każdym biznesie zależy od bardzo produktywnych aktywów, zarządzanych przez zmotywowaną kadrę, która w sposób pewny i wiarygodny spełni oczekiwania klientów, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa i stałej kontroli ponoszonych kosztów.
Cytat:
PKP CARGO S.A. jako profesjonalny operator logistyczny zaspakaja potrzeby Klientów poprzez rozszerzenie zakresu usług i stałą poprawę ich jakości.
Cytat:
PKP CARGO S.A. zmierza do przekształcenia się w operatora logistycznego oferującego usługi metodą „od drzwi do drzwi”
Przecież to jest zwykły materiał szkoleniowy, element "inwestycji w ludzi" i "motywowania kadry". Przedstawiono w nim:
- aktualną sytuację
- jak do tego doszło
- prognozę, gdy nie przeprowadzi się reform
- prognozę, gdy reformy zostaną przeprowadzone
- podstawowe założenia reformy i
Ograniczenie kosztów remontów i utrzymania taboru:
Weryfikacja planu remontów zewnętrznych na drugie półrocze 2008 roku,
Efekty do osiągnięcia w 2008 r.
Koszty usług remontowych nie wyższe niż 348,6 mln zł, tj. o 58 mln zł mniej niż w planie.
to Rysiek Ekiert z Zntk Łapy bedzie musiały zwolnić częsc pracowników
Oj Rysiu wiecej zleceń nie dostaniesz!!!!!!
Cytat:
Optymalizacja kosztów osobowych:
Przeprowadzenie procesu realokacji pracowników do Spółek Grupy PKP,
Prowadzenie konsekwentnej polityki kadrowej w zakresie zatrudnienia pracowników posiadających
uprawnienia emerytalne, rentowe lub inne (dotyczy 540 osób do końca bieżącego roku),
Efekty do osiągnięcia w 2008 r.
Obniżenie zatrudnienia o ok. 5 tys. pracowników,
Obniżenie kosztów osobowych o 75 mln zł,
czy ja dobrze rozumiem ze beda grupowe zwolnienia???
Prezentacja krąży po internecie, ludzie ją sobie wzajemnie przesyłają. Ciekawe czy zainteresują się tym media?
Media już dawno z tym materiałem zostały zapoznane. Tak sądzę po artykułach, które już się ukazały. Pisano w nich o konieczności przeprowadzenia głębokich i bolesnych reform. Bolesnych, bo związane to będzie ze znaczną redukcją zatrudnienia, uwzględniając obecną sytuację i prognozy dla rynku kolejowych przewozów towarowych. Pisze się o zmniejszających się przewozach (nie tylko w Cargo) i o konieczności poszukiwania nowych towarów. Moim zdaniem ten "sensacyjny" materiał jest bardzo dobry. W sposób bardzo przystępny działa na wyobraźnię i nie pozostawia żadnych wątpliwości co do konieczności przeprowadzenia zmian. Głębokość tych przekształceń świadczy jedynie o tym, że kolejne zarządy Cargo SA i kolejne zarządy PKP SA nie zrobiły nic, by przygotować firmę do działalności rynkowej. Ostatni dzwonek, by nadrobić stracony czas. Szkoda tylko, że ofiarami nicnierobienia jak zwykle będą ludzie.
post zmoderowany @zyrafa
Wnioski po przeczytaniu prezentacji nasuwają się same!!! Za przedsiębiorstwo odpowiada Zarząd!!!
Z prezentacji jasno wynika, że w ostatnim czasie popełniono szereg błędów bo wszystko spada na łeb na szyje
Spada i nie jest to winą obecnego Zarządu, na kolei powinno trafić więcej tak dynamicznych osób, którym zależy na tym, aby naprawdę coś zrobić dla tej firmy jak obecny Prezes! Wychodzą lata zaniedbań, lata politycznych Zarządów i nic nie robienia. Dla poprzedników ważniejszy był układ polityczny niż firma, którą zarządzają!
Niestety nikt nie naprawi Cargo z dnia na dzień - nawet jakiś nowy Prezes cudotwórca!
Redakcja forum nie powinna publikować w całości prezentacji, co to miało na celu? Dziennikarz jest osobą, która obiektywnie analizuje, weryfikuje i wnioski/lub rzetelną informację przedstawia ogółowi. A obecnie forum, które ma być niezależne na własne życzenie dało się zmanipulować osobie, która przekazała do redakcji tą prezentację.
[ Dodano: 20-09-2008, 23:09 ]
Jaką redakacja ma pewność, że prezentacja została przekazana z czysto ideologicznych pobudek???? Może to jest gra zawiści skierowana przeciwko osobie tej Pani i zamierzone działanie na szkode tej firmy?
Dziennikarz jest osobą, która obiektywnie analizuje, weryfikuje i wnioski/lub rzetelną informację przedstawia ogółowi.
Z dziennikarzami potykam się od kilkudziesięciu lat. Piszą to, co chcą napisać lub to, co chcemy, żeby napisali. Może kiedyś dziennikarze byli fachowcami jako istotne narzędzie propagandy. Latami tkwili w zawodzie i dożywali emerytury. Widziałem nie jedną konferencję prasową i samych dwudziestoparolatków. Większość niewiele rozumiała, co się do nich mówi a artykuły powstawały na podstawie dostarczonych im materiałów. Jak materiały były dobrze napisane, to i w artykule można było znaleźć to, co się chciało przekazać.
Kolejny raz podkreślam, że redakcja forum zrobiła dobrą robotę. Dobrą dla zarządu Cargo. W żadnej gazecie tylu informacji nikt by nie zamieścił. Już za komuny po kolejnych zawirowaniach dostrzeżono potrzebę "edukacji ekonomicznej załóg". Tak to wtedy nazywano. Dzisiaj inwestuje się w kadrę i ją motywuje. A motywacja to nie tylko wynagrodzenie. To również świadomość.
Jako sprawczyni tego całego "zamieszania" pozwolę sobie zabrać głos w dyskusji, ale tylko w odniesieniu do wypowiedzi poprzednika o nicku Zbyszek Nowak, który pisze:
Cytat:
Redakcja forum nie powinna publikować w całości prezentacji, co to miało na celu?
Wybacz, ale nie Tobie decydować, co redakcja forum powinna robić, a czego nie. Publikacja tylko fragmentu owej prezentacji byłaby ingerencją w dokument, a więc swego rodzaju manipulacją, a to jest niedopuszczalne! Dokument został opublikowany w całości, w wersji do jakiej dotarłam - nie ważne jak, skąd itd.
Cytat:
Dziennikarz jest osobą, która obiektywnie analizuje, weryfikuje i wnioski/lub rzetelną informację przedstawia ogółowi.
Nie rozśmieszaj mnie pisząc o rzetelności dziennikarskiej w odniesieniu do PKP. Wiele mogłabym napisać o przekupywaniu dziennikarzy przez beton PKP...
Cytat:
A obecnie forum, które ma być niezależne na własne życzenie dało się zmanipulować osobie, która przekazała do redakcji tą prezentację.
Cóż za pokrętna opinia. Komu daliśmy się zmanipulować? Człowieku, puknij się w głowę, zanim napiszesz coś równie absurdalnego! Przecież sam skłaniasz nas do manipulacji, bo piszesz, że dokument przed publikacją powinniśmy "okroić". Właśnie dlatego, że forum jest niezależne, nawet minuty się nie zastanawiałam czy to opublikować. Mało tego, w przyszłości opublikuję każdy interesujący dokument, który wycieknie z PKP i jaki wpadnie w moje ręce. Co zresztą dotąd i tak czyniłam.
Dziś przeglądałam forumową pocztę i byłam zdziwiona ilością gromów, które rzuca w nas związkowy beton z PKP Cargo! Czego panowie związkowcy tak się boicie? Że niezbędne są redukcje zatrudnienia? Że trzeba ciąć koszty osobowe? Może lepiej podajcie do opinii publicznej ile w PKP Cargo jest pasożytniczych związkowych etatów, w czym przoduje "Solidarność" - cała wierchuszka kolejarskiej "S" wywodzi się przecież z PKP Cargo! Że o przerośniętej biurokracji w spółce już nie wspomnę... Ile panowie i panie związkowcy rocznie przeżeracie milionów zł, wyłącznie pierdząc bezproduktywnie w związkowe stołki? Niestety, ale to wszystko ma wpływ na wyniki spółki, o którą rzekomo tak się troszczycie, wieszając psy na Bogu ducha winnym Arku.
Przypominam, że PKP Cargo jest w 100% spółką państwową, więc utrzymywaną z naszych podatków. Straty spółki też pokryją wszyscy podatnicy! Z tego powodu opinia publiczna ma prawo poznać prawdę o sytuacji w PKP Cargo. Spółka szykowana jest do prywatyzacji, więc również przyszli potencjalni inwestorzy też muszą znać skrywane niewygodne fakty.
Nie uważam, że było to działanie na szkodę firmy, bo związki zawodowe, kolejne zarządy i rada nadzorcza wystarczająco od wielu lat działają na szkodę PKP Cargo i żadna publikacja nie jest w stanie bardziej tej spółce zaszkodzić. A wręcz przeciwnie - może tylko pomóc, gdyż prawda wyszła publicznie na jaw i być może zmusi decydentów do działań naprawczych!
Bingo, popieram. Naturalnie prawda powinna wyjść na jaw, bo już nic nie może tej spółce pomóc, jak tylko powiedzenie prawdy w "cztery oczy" i niemydlenie wreszcie niewygodnych faktów. Nie będzie lepiej związkowcy, po prostu nie będzie, jeżeli firma się gruntownie nie zrestrukturyzuje.
A może właśnie o to chodzi obecnemu kierownictwu?
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
PKP Cargo ma strategię do 2013 r.
2008-09-12 (aktualizacja: 2008-09-11)
ET (Puls Biznesu wyd. 2686, s. 10)
Przewoźnik ma pomysł, jak wyjść na prostą z ostrego wirażu, na jakim się znalazł. W poniedziałek przedstawi go radzie nadzorczej.
Zarząd PKP Cargo ma już prawie gotową strategię na najbliższe pięć lat i program naprawczy na najbliższe miesiące. W poniedziałek zaprezentuje dokumenty radzie nadzorczej. Przewoźnik znajduje się na dość ostrym zakręcie i bez specjalnych działań nie uda się go wyprowadzić na prostą. Od początku roku firma przynosi straty i 2008 r. prawdopodobnie zakończy na minusie.
— Wprowadzamy doraźną obniżkę kosztów. Do końca tego roku chcemy zaoszczędzić 200-250 mln zł — mówi Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.
Cięcia kosztów to jedno. Spółka stara się też zwiększyć przychody, wprowadzając podwyżkę cen za przewóz ładunków.
— Nie była to łatwa decyzja i rozumiemy negatywną reakcję rynku. Musimy jednak szukać dodatkowych źródeł przychodów, gdyż firma znajduje się w szczególnej sytuacji. Możemy jednak obiecać, że w związku z podwyżką, która weszła w życie 1 września, na pewno nie wprowadzimy podwyżki od stycznia przyszłego roku — mówi Wojciech Balczun.
Strategia zakłada, że w przyszłym roku spółka wyjdzie na plus. Wcześniej czeka ją restrukturyzacja, począwszy od reorganizacji struktur terenowych, a na centrali kończąc. Zdecydowanie zmniejszy się liczba zakładów z 42 i zmieni się ich charakter. Teraz każdy zakład dzieli się na dwie działające osobno części. Jedna zajmuje się utrzymaniem taboru, a druga przewozami, czyli jedna generuje koszty, a druga dba o przychody. W nowej strukturze obydwie funkcje zostaną połączone.
— Dyrektor zakładu będzie miał pod kontrolą i koszty, i przychody. Zakłady zyskają dużą samodzielność i będą decydowały o sprawach firmy na swoim terenie — wyjaśnia prezes.
Odchudzona zostanie centrala, a przede wszystkim PKP Cargo ją scentralizuje. Dzisiaj posiada cztery centrale, a swoich przedstawicieli ma w siedemnastu placówkach.
Wnioski po przeczytaniu prezentacji nasuwają się same!!! Za przedsiębiorstwo odpowiada Zarząd!!!
Panie Prezesie czas na dymisję
Bardzo zabawne. Widocznie nie potrafisz pojać , ze obecna sytuacja firmy jest pokłosiem działania wielu poprzednich zarządów, bo działaność przewoźnika kolejowego należy bardziej rozpatrywać w długim okresie czasu a nei na podstawie krótkoterminowych (czt. rocznych w przypadku Balczuna) okresów.
Wysłany: 21-09-2008, 12:52 Autentyczna restrukturyzacja bez ruszenia betonu związkowego
nie jest możliwa!!!!!
A przecież oczywiste jest, że Balczun musiał kupić związkowców, by zrobić cokolwiek, nawet taką kosmetykę jak teraz będzie. Te zmiany nie pomogą firmie, jeśli nie będzie zwolnień. Ostrożnie oceniając, w administracji pracuje o 70 % ludzi za dużo, na gruncie o 50 %. A tak naprawdę należałoby zwolnić 80-90 %, bo tyle po prostu się nie nadaje do niczego i na ich miejsce przyjąć nowych. A prezentacja to oczywiście żadna tajność. Jest to tylko liczbowe odzwierciedlenie sytuacji, którą ogólnie zna pewna grupa pracowników od jakiegoś czasu. Co do tych ambitnych zaplanowanych działań można natomiast powiedzieć jedno - kalendarz jest nierealny!!!
Są tylko dwa wyjścia z tej zapaści: albo zarząd spółki natychmiast podejmie jakieś działania bez oglądania się na beton związkowy, albo PKP CARGO nadal będzie tkwić w marazmie co w konsekwencji doprowadzi do upadku tej spółki.
Konkurencja nie śpi i potrafi zarabiać na przewozach towarowych. PKP CARGO to kolos na glinianych nogach, który traci rynki i przynosi straty.
Obawiam się, że związki zawodowe przyblokują plany naprawcze, bo dla dygnitarzy związkowych liczy się tylko utrzymanie stanu osobowego związków zawodowych i zachowanie swoich wygodnych związkowych stołków. Takie pojęcia jak ekonomia i wolny rynek nie docierają do większości betonu związkowego, co dotyczy wszystkich spółek PKP.
Prezes Balczun ma do wykonania bardzo trudne zadanie i główną przeszkodą może okazać się rada nadzorcza spółki, w której zasiadają związkowcy oraz prezes Wach. Bez akceptacji właściciela czyli PKP SA zarząd PKP CARGO nic nie wskóra.
Nie jestem specem od ekonomii, ale po zapoznaniu się z prezentacją wnioski nasuwają się same: trzeba drastycznie odchudzić administrację na wszystkich szczeblach, poprzez reorganizację centrali i likwidację co najmniej połowy zakładów taboru (CM) i zakładów przewozów towarowych (CZ).
Trzeba też przyjrzeć się spółkom-córkom i wnuczkom PKP CARGO:
1. Grupa serwisowa (100% udziałów):
- PKP CARGO WAGON Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu
- PKP CARGO WAGON - KRAKÓW Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie
- PKP CARGO WAGON - JAWORZYNA ŚLĄSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Jaworzynie Śląskiej
- PKP CARGO WAGON - TARNOWSKIE GÓRY Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowskich Górach
Nie rozumiem jaki był cel tworzenia na dawnych zakładach oddzielnych spółek. Zrobiono to chyba tylko dlatego, żeby stworzyć nowe stołki w zarządach i radach nadzorczych dla kolesi. Dziś w radach nadzorczych w/w spółkach-córkach PKP CARGO zasiadają szefowie kolejarskiej "Solidarności", którzy reprezentują... pracodawcę! Można o tym poczytać tutaj:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=4180
2. Grupa logistyczna:
- PKP CARGO SERVICE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
- CARGOSPED Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
Obie w/w spółki są w 100% własnością PKP CARGO.
Ponadto PKP CARGO ma udziały w takich spółkach jak: POL-RAIL (50%), MIRTRANS (44%) i KOW.
Wszystkie spółki-córki PKP CARGO należy albo sprywatyzować albo zlikwidować, wcielając je w struktury spółki-matki, co ograniczy koszty funkcjonowania całej "grupy" PKP CARGO. Chyba taniej jest utrzymać zakład (oddział) spółki z dwoma dyrektorami niż samodzielną spółkę z całą biurokracją, zarządem, radą nadzorczą itd.
Pan Balczun prezesem PKP CARGO jest dopiero od kilku miesięcy. Jednak od dawna doskonale znał sytuację w tej spółce, bo wcześniej był przewodniczącym rady nadzorczej PKP SA. Co do dziś zrobił "nowy" zarząd spółki? Zmienił logo, przemalował kilka lokomotyw, podniósł taryfy i wstawił do rad nadzorczych spółek-córek szefów kolejarskiej "Solidarności". Coś pominąłem?
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum