Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 75, 76, 77  Następny
Prezentacja sytuacji w PKP Cargo
Autor Wiadomość

many Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Paź 2008

PostWysłany: 07-11-2008, 11:06    Odpowiedz z cytatem

Jest nowa mapka zakładów
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Oli_EU Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Wrz 2008

PostWysłany: 07-11-2008, 12:09    Odpowiedz z cytatem

Albo ja jestem ślepy, albo ta mapka już zniknęła. Jeśli możesz kolego many podaj linka do niej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 07-11-2008, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze "gorąca"!
http://img124.imageshack.us/img124/2800/jpg119ul7.th.jpghttp://img124.imageshack.us/images/thpix.gif
Jakość hm.. niezbyt ale kto jak kto ale kolejarz zajarzy co i gdzie.
E to chwilka była i jest kolorek i jakość o wiele lepsza!
Proszę:
http://img262.imageshack.us/img262/9076/skanuj0001hw0.th.jpghttp://img262.imageshack.us/images/thpix.gif

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 07-11-2008, 12:46    Odpowiedz z cytatem

Widać, że w PKP Cargo nikt Kogutowi nie podskoczy. Absurdalny CT w Nowym Sączy jak był tak jest. Świetna ta reforma.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

many Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Paź 2008

PostWysłany: 07-11-2008, 12:48    Odpowiedz z cytatem

miałem na myśli te mapki , które wstawił gumis,
ale są już nieaktuale(ponoć) Małaszewicze i Białystok oddzielnie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 07-11-2008, 12:51    Odpowiedz z cytatem

To znaczy, że sytuacja zmienia się "dynamicznie" Very Happy
Data jest hm...świeża.
Ja mam skojarzenia z podziałem administracyjnym 1950 - patrz:
Mapka

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

many Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Paź 2008

PostWysłany: 07-11-2008, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Zarząd obraduje czy też obradował Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Markus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007
Skąd: Nysa

PostWysłany: 07-11-2008, 13:54    Odpowiedz z cytatem

Dziwna ta mapka. Opolskie Cargo miało być podzielone (Nysa i Brzeg pod Wrocław, reszta pod Tarnowskie Góry) a tymczasem jest w całości (bez Kluczborka bodajże) w Górnośląskim ZT. Czy ta mapka jescze się zmieni czy to już ostateczna wersja?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cargo13 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 09 Paź 2008

PostWysłany: 07-11-2008, 13:56   Małaszewicze Odpowiedz z cytatem

Ponoć Małaszewicze już są w CT mazowieckim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

many Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Paź 2008

PostWysłany: 07-11-2008, 14:41    Odpowiedz z cytatem

Też tak słyszałem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 07-11-2008, 15:10    Odpowiedz z cytatem

ZMIANY W STRATEGII CARGO S.A.

Kontynuując dialog społeczny w sprawie kierunkowych działań w zakresie restrukturyzacji zakładów PKP CARGO S.A. w dniu 6.11.2008 r odbyło się kolejne spotkanie organizacji związkowych będących stroną Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników zatrudnionych przez zakłady PKP CARGO S.A. z Zarządem Spółki. Zespół opracowujący założenia do reorganizacji w raz z kierownictwem spółki po zapoznaniu się ze stanowiskiem strony związkowej na poprzednim spotkaniu, jak również po dostarczeniu na piśmie wielu sugestii i uwag uznał za zasadne wprowadzenie n/w zmian:

- zakłady terenu Śląska otrzymały nowe nazwy: CT Śląski z siedzibą w Tarnowskich Górach, CT Śląsko-Dąbrowski z siedzibą w Katowicach i CT Górnośląski z siedzibą w Rybniku

- dokonano korekty granic polegającej na tym, że teren Łaz i Jaworzna Szczakowej objęty jest wspólnym terenem działania jednego CT – Śląsko-Dąbrowskiego

- zachodnia granica działania CT Górnośląskiego uległa zmianie w ten sposób, że stacja Brzeg z linią kolejową Brzeg-Nysa ze stacjami przyległymi stanowią teren działania tego zakładu

- Żagań i Żary stanowią teren działania Zakładu Dolnośląskiego

- linia Kostrzyn-Krzyż-Piła stanowi teren działania CT Zachodniopomorskiego

- Małaszewicze ustalono siedzibą Zakładu Podlaskiego

Mimo tych zmian wielu przedstawicieli związków zawodowych było niezadowolonych zwracając uwagę na brak rzeczowego uzasadnienia w niektórych przypadkach np. usytuowanie siedziby zakładów CT.

Warto dodać, że model łączenia CZ i CM w jeden zakład przewiduje pozostawienie zaplecza i jego pracowników w strukturach PKP CARGO S.A. jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by w przyszłości z zakładów CT wydzielić zespoły pracownicze w odrębne podmioty (spółki córki).

źródło: www.warsztat.info

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 07-11-2008, 15:24    Odpowiedz z cytatem

Jak PKP Cargo zjechało na dno - artykuł w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn"
http://www.kolej.net.pl/zbs/zbs38.pdf

„Cargo – czołowy przewoźnik w Europie” – brzmiał tytuł na okładce tygodnika „Nowe Sygnały” z 29 lutego 2004 r. Dziś okazuje się, że realizująca kolejowe przewozy towarowe spółka PKP Cargo z roku na rok osiągała coraz gorsze wyniki i obecnie stoi na krawędzi bankructwa. Tak brzmi wniosek z wewnętrznej prezentacji omawiającej sytuację spółki. Prezentacja wyciekła poprzez forum internetowe infokolej.pl i ostatecznie obaliła misternie budowany mit, jakoby PKP Cargo było jedną z najlepszych spółek kolejowych nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Pierwsze półrocze 2008 r. przewoźnik zamknął ze stratą wynoszącą 85 mln zł.

Coraz gorzej

Spółka PKP Cargo powstała w 2001 r. z przekształcenia dwóch dawnych sektorów przedsiębiorstwa państwowego PKP – Dyrekcji Kolejowych Przewozów Towarowych oraz Dyrekcji Trakcji i Zaplecza Warsztatowego. Nowa forma organizacyjna miała umocnić pozycję Grupy PKP na rynku transportu towarów. W rzeczywistości jednak siedmioletnia historia PKP Cargo to okres dramatycznego spadku przewozów i coraz gorszych wyników ekonomicznych. Na początku swojej działalności PKP Cargo jeszcze mogło pochwalić się dominującą pozycją na rynku – w 2002 r. siedem na każde dziesięć ton przewożonych koleją było transportowanych przez PKP Cargo. Dziś spółka ta przewozi już mniej niż połowę masy towarowej transportowanej koleją. Nawet podstawowy ładunek, jakim jest węgiel, masowo odpłynął do konkurencji – do rozwijających się prywatnych przewoźników kolejowych, ale też na naczepy TIR-ów. W 2002 r. PKP Cargo przewiozło 75,8 mln ton węgla, a w 2007 r. tylko 51,7 mln ton – w tym segmencie nastąpił więc spadek o ponad jedną trzecią. W fatalnym stanie jest majątek PKP Cargo – średni wiek wagonów wynosi 25 lat, a lokomotyw aż 31 lat. Wiele lokomotyw od lat jest niesprawnych, a setki wagonów niszczeją na bocznych torach peryferyjnych stacji.

Minister dał się złapać

W PKP Cargo, zamiast otwierać się na nowe segmenty przewozów oraz nowych klientów, a przy tym konsekwentnie ciąć koszty, skupiano się na prowadzeniu propagandy sukcesu. Przodował w tym pierwszy szef tej spółki – Józef Marek Kowalczyk, prezes PKP Cargo w latach 2001-2006. Kowalczyk, przez ponad 20 lat zatrudniony w przedsiębiorstwach mechanicznych Ursus i Bumar-Waryński, z koleją związał się w 1999 r. Początkowo był doradcą ówczesnego prezesa PKP Krzysztofa Celińskiego. W 2000 r. został dyrektorem biura przekształceń, prywatyzacji i nadzoru właścicielskiego w Dyrekcji Generalnej PKP, gdzie przygotowywał utworzenie PKP Cargo, by następnie stać się szefem tej spółki. Kowalczyk, jako prezes PKP Cargo, kolekcjonował najróżniejsze nagrody, statuetki i puchary – takie jak „Wybitny Polski Eksporter”, „Indywidualność rynku – Merkury”, „Złoty Pegaz” czy „Mazowiecka Firma Roku”. Tajemnicą poliszynela jest to, że większość „nagród” kupuje się od sprytnych firm. Kowalczyk po otrzymaniu kolejnych wyróżnień, zawsze jednak sugerował, że są one konsekwencją świetnych wyników: – Ta nagroda to efekt dobrych wyników przewozowych i ekonomicznych w 2004 r. – mówił po otrzymaniu „Lidera Polskiego Biznesu” w rozmowie z tygodnikiem „Kurier PKP”. Józef M. Kowalczyk zawsze tryskał optymizmem. – PKP Cargo zostało drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. Jesteśmy najbardziej dochodową koleją w Europie – chwalił się w połowie 2005 r. Mimo że wówczas było już jasne, że pierwsze trzy lata działalności PKP Cargo to spadek udziału tego przewoźnika w rynku kolejowych przewozów towarowych o prawie jedną czwartą. Propagandzie Kowalczyka dał się oszukać nawet minister infrastruktury w rządzie Marka Belki, Krzysztof Opawski (obecnie przewodniczący rady nadzorczej PKP S.A.), który w połowie 2004 r. stwierdził: – Spółka PKP Cargo pomyślnie przeszła pierwszy, trudny okres funkcjonowania na rynku. Potwierdzają to zarówno wyniki ekonomiczne, jaki i przyznawane nagrody i wyróżnienia.

Zgodnie z planem

Do propagandowych metod Józefa M. Kowalczyka należało również nieustanne powoływanie się na „plan przewozów”. W biuletynie informacyjnym PKP Cargo „Aktualności” regularnie informowano, że spółce udaje się realizować przewozy zgodnie z założonym planem lub nawet nieco go przekraczając. Sęk w tym, że co roku plany określane były na poziomie wyraźnie niższym od rzeczywistego wyniku przewozowego za ubiegłe lata. Dla przykładu plan na 2003 r. został określony na poziomie 154 mln ton – było to o 4,7 mln ton mniej niż faktycznie zrealizowane przewozy PKP Cargo w 2002 r. (wynoszące 159,7 mln ton) i o 10,7 mln ton mniej niż przewozy w 2001 r. (165,7 mln ton). Przyjmowane plany po prostu zakładały dalsze zmniejszanie masy przewożonych ładunków, ale kuriozalnie realizację tych założeń przekuwano w sukces. Efekt był taki, że kierownictwo spółki z dumą informowało o osiągnięciu lub nawet przekroczeniu planu, podczas gdy w rzeczywistości PKP Cargo odnotowywało spadek przewozów. Specyficzne podejście do ekonomii Józef M. Kowalczyk wyniósł jeszcze z zakładów Ursusa, gdzie w czasach księżycowej gospodarki niedoborów drugiej połowy lat 80. był szefem planowania.

Ekonomia czy Kogut?

W styczniu 2008 r. za reformowanie PKP Cargo wziął się Wojciech Balczun. Na razie jego najbardziej widocznym osiągnięciem jest wprowadzenie nowego logo spółki. Ale zapowiadane są większe zmiany, których celem jest otwarcie się na klientów przy równoczesnym cięciu kosztów. – Nowe, prostsze i bardziej przyjazne dla klienta zasady sprzedaży usług w styczniu 2009 r. przyjmą formę nowej polityki handlowej PKP Cargo – zapowiada Wojciech Balczun. Tyle że w 2008 r. wprowadzono już dwie podwyżki cen usług PKP Cargo, co oczywiście tłumaczy się rosnącymi kosztami. Walka z kosztami nie jest jednak konsekwentna. Symboliczne znaczenie ma fakt, że za kadencji Balczuna – mimo kryzysu – skład zarządu zwiększono z pięciu do siedmiu osób. Duże emocje budzi rozpoczynający się proces zmniejszania liczby zakładów PKP Cargo. Pięć zakładów z Wielkopolski i Ziemi Lubuskiej łączy się w gigantyczny Zakład Wielkopolski PKP Cargo, swym zasięgiem obejmujący Poznań, Gorzów Wlkp., Zieloną Górę, Kalisz, Leszno, Piłę i Żary. Równocześnie w Nowym Sączu działać będzie niewielki Zakład Południowy, który obejmie słabo uprzemysłowiony obszar wzdłuż linii Tarnów – Muszyna i Stróże – Zagórz oraz ich kilku krótkich odnóg. Wygląda na to, że zarząd PKP Cargo nie chciał reformą drażnić szarej eminencji na kolei, senatora Prawa i Sprawiedliwości Stanisława Koguta, związkowca wywodzącego się z Zakładu Taboru w Nowym Sączu. W tym przypadku deklarowane kryteria tworzenia zakładów (m.in. wielkość przewozów czy liczba klientów) nie miały istotnego znaczenia. Czy więc Wojciech Balczun jest na tyle zdeterminowany, aby przeprowadzić prawdziwą reformę, która odbije PKP Cargo od dna?

Karol Trammer

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 07-11-2008, 16:07    Odpowiedz z cytatem

Mapka mapką ale do tego była jeszcze treść:
http://img521.imageshack.us/img521/1489/jpg115zb1.th.jpghttp://img521.imageshack.us/images/thpix.gif
http://img360.imageshack.us/img360/8908/jpg116kg1.th.jpghttp://img360.imageshack.us/images/thpix.gif
http://img517.imageshack.us/img517/3743/jpg117vb5.th.jpghttp://img517.imageshack.us/images/thpix.gif
http://img521.imageshack.us/img521/4241/jpg118wv0.th.jpghttp://img521.imageshack.us/images/thpix.gif

I to by było na tyle - choć wieczorem wkleję filmik z wyjaśnieniem prof J.E z Sejmu z wczoraj wyjaśniające dlaczego jest tak źle a jak powinno według niego być. Zaczepił też temacik Małaszewic ale pokrętnie mu szło. Very Happy

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 08-11-2008, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Areczek napisał/a:

w Nowym Sączu działać będzie niewielki Zakład Południowy, który obejmie słabo uprzemysłowiony obszar (..) Wygląda na to, że zarząd PKP Cargo nie chciał reformą drażnić (...) Koguta (...) W tym przypadku deklarowane kryteria tworzenia zakładów (...) nie miały istotnego znaczenia. Czy więc Wojciech Balczun jest na tyle zdeterminowany, aby przeprowadzić prawdziwą reformę, która odbije PKP Cargo od dna?


I takie pytanie zadają sobie dziś ci, którym na sercu leży dobro firmy w której pracują. Myślicie, że takich nie ma ? Jestem przekonany, że jednak są i to wcale nie wśród dyrektorów drżących o swoje stołki. Są i naprawdę mają znowu nadzieję, że ten ostatni moment na ratowanie firmy nie zostanie przez Prezesa zaprzepaszczony.
Panie Prezesie PKP CARGO SA ! Musi Pan tego dokonać !
A tak na marginesie, wiecie co mi się marzy ? Odpowiedź na pytanie - co tak naprawdę stoi na przeszkodzie, by przedstawiciel tej czy innej spółki dyskutował z userami na różne tematy na niniejszym forum ? Wiem, że to marzenie ściętej głowy ( SZEF pofatygował się dopiero z powodu pożaru ) ale pomarzyć chyba jeszcze wolno ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

baniorz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2008

PostWysłany: 08-11-2008, 17:31    Odpowiedz z cytatem

Powiększyłem mapę ale trochę nie ostra wydaje mi się że z sekcji Łazy na rzecz Tarnowskich Gór wyłuskano Zawiercie/pomimo zapowiedzi patrz niżej/. Poprawcie mnie jeśli się mylę . Co do załączników do mapy chęci są dobre ale jaka będzie realizacja??????Dla pracowników najważniejsze jest /cytuję/

"PKP CARGO SA nie zamierza fizycznie likwidować dotychczasowych zakładów , a jedynie zmienia strukturę organizacyjną zatem bez względu na ostateczne zlokalizowanie siedzib nowo tworzonych jednostek, pracownicy zatrudnieni w dotychczasowych zakładach np. w Zielonej Górze, Opolu czy Kielcach,nadal będą pracownikami Spółki wykonującymi dotychczasowe zadania w sekcjach, które zgodnie z przyjętymi założeniami pozostają bez zmian. (...)Wszyscy pracownicy zachowują możliwość zatrudnienia, choć dla niektórych będzie ona oznaczać konieczność zmiany miejsca wykonywania pracy czy czynności. Dla tych osób będą przygotowane alternatywne propozycje. (...)"

Question Question Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 17 z 77 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 75, 76, 77  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl