Potępianie publikacji tej prezentacji jest nie na miejscu z kilku powodów:
1.Konkurencja doskonale zdaje sobie sprawę z poczynań decydentów "Cargo" bo wielu z nich po prostu pracuje u konkurencji i mają w nosie zakazy. Jak już kiedyś pisałem z tegoż samego powodu nie "ścigają" pracy u konkurencji swoich podwładnych i maszynistów.
2. Prezentacja ta powinna się ukazać choćby w okrojonej formie publicznie aby załoga w sposób dowodny przekonała się co do sytuacji w firmie i skonfrontowała to z obecna sytuacja i czynionymi w ostatnim okresie krokami które to miały przyczynić się do dobrej kondycji w "Cargo". W jaki sposób chciano wytłumaczyć załodze potrzebę ostrych cięć ekonomicznych nie mówiąc nic i zasłaniając sie tajemnicą służbową? "Służebna" rola związków tutaj nic by nie pomogła ponieważ oni też są zainteresowani utrzymywaniem tych złych wiadomości w tajemnicy do samego końca firmy. Śmiem twierdzić, że nawet na 5 minut przed wręczeniem pracownikom wypowiedzeń i dyrekcja i związkowcy będą w zaparte twierdzić, że wcale nie jest źle i to wszystko plotki.
3. Potencjalni inwestorzy których będzie się chciało namówić na inwestycje finansowe w "Cargo" i tak sporządzą własne analizy sytuacji w firmie i zatrudnią przy tym najlepszych fachowców a nie piewców radosnych. Swej wiedzy na pewno nie wezmą z WD ani "Głosu Maszynisty". Dodajmy, że prospekt emisyjny nie jest tajny i przeczytają go wszyscy zainteresowani a z załogą włącznie! Nie jest żadną tajemnicą, że w takiej kondycji i sytuacji ekonomicznej jak dziś nikt rozsądny złamanego szeląga za nią nie zapłaci.
4.Daleki jestem od rozliczania prezesów od takiej czy innej roboty ale niech oni nie traktują Nas jak małpy co czytać i pisać nie potrafią! Doskonale wiemy skąd znaleźli się w PKP i z jakim bagażem dokonań. Wciskanie przez poniektórych którzy swą karierę na kolei ciągną od dawnych lat PRL, że teraz to oni wiedzą co to znaczy prywatyzacja-gra ekonomiczna i że zapomnieli swych nauk o dwóch ekonomiach. Oni udają, że zapomnieli o tej ekonomii socjalistycznej której ich uczono a teraz pamiętają tylko po łebkach uczonej ekonomii kapitalizmu!
Parę jaśniejszych i młodszych postaci rewolucji jeszcze nie czyni więc niech przestaną uprawiać medialną propagandę sukcesów i zachcianek tylko po prostu niech wezmą się do uczciwej pracy do której tak Nas przekonują i z niej rozliczają.
5.Z tej analizy wynika, że "Cargo" czeka gwałtowna reorganizacja i zmiany. Data prezentacji jest znana. Kto od tamtej pory dyskutował z załogą i związkami na temat tych projektów i zmian. Ile będzie ZT i gdzie? Tajne?
W jaki sposób chce sie oddzielić logistykę o czystej pracy przewozowej? Jaka wiadomość poszła "na dół"?
Kto sie przejmuje, że jest to kilkanaście tysięcy ludzi którzy w niepewności żyją tak od kilku lat! Jak tu zaplanować swoje życie? Wziąć kredyt? Zainwestować dla dzieci? W razie "padaczki" kontraktowi wezmą swoje wcale nie małe odprawy - związkowcy powiedzą, że mają ochronę - a co zostaje dla tych którzy w tej firmie zostawili czasami swoje najlepsze lata życia? Brama? Platformersi wyskoczą z planem 50+ i to będzie wszystko na co Rząd i władze "Cargo" będzie stać! Trochę mało!
Nie czas teraz dyskutować czy wolno było to opublikować i licytować się na groźby i strachy. Trzeba tą informację rozpropagować i "zmusić" wszystkich do merytorycznej dyskusji. Związkowcy maja okazję przekonać się, że ludzie to nie "ciemna masa" a dyrekcje, że w dzisiejszych czasach trudno ukryć przed opinia publiczną swoją źle wykonywana pracę. Mam nadzieję, że to nie ostatnia prezentacja i że o innych spółkach też dowiemy się coś niecoś więcej niż oni chcą Nam powiedzieć!
Pozdrawiam
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Wnioski po przeczytaniu prezentacji nasuwają się same!!! Za przedsiębiorstwo odpowiada Zarząd!!!
Panie Prezesie czas na dymisję
Bardzo zabawne. Widocznie nie potrafisz pojać , ze obecna sytuacja firmy jest pokłosiem działania wielu poprzednich zarządów, bo działaność przewoźnika kolejowego należy bardziej rozpatrywać w długim okresie czasu a nei na podstawie krótkoterminowych (czt. rocznych w przypadku Balczuna) okresów.
Lata Wynik na sprzedaży (tys. zł)
2002 - 374 563
2003 - 373 779
2004 - 405 473
2005 - 113 029
2006 - 275 201
2007 - 75 482
2008 - 350 000
a ty chyba chcesz rozmyć odpowiedzialność!! Ja jakoś nie mogę się dopatrzyć strat w poprzednich latach.
A może chcesz wszystkim powiedzieć że odpowiedzialność ponosi prezes z 2002 roku!!!
Dokładnie pamiętam jakie wtedy głupoty robił zarząd ale to wcale nie usprawiedliwia obecnej ekipy!!
rok to bardzo dużo czasu i jak się umie i chce to można bardzo dużo zrobić a jak sie nie umie to wychodza takie kwiatki.
Podajcie koledzy z forum od piaru, piewcy baśni i bajek, rozmywacze odpowiedzialności konkretne działania z ostatniego roku które doprowadza się do uzdrowienia cargo. Podajcie jakie doświadczenie ma obecna ekipa.
Napiszcie chociaż ze prezes zna się na logistyce albo na kolejnictwie bo przecież powinien mieć już jakieś sukcesy skoro jest szefem 2 przewoźnika kolejowego w europie.
Niczego takiego nie możecie zrobić!!!
a w wolnej chwili dla relaksu jak już skończymy z lataniem za wagonami obejrzyjmy sobie asystentke prezesa Balczyna, czyli burdelu na kolei ciąg dalszy!!!
Grzegorz1956, weź pod uwagę to, że na wyniki PKP CARGO wpływ mają czynniki, na które zarząd spółki nie ma wpływu. Są to np.
- rosnące koszty dostępu do infrastruktury (PLK)
- rosnące koszty energii elektrycznej, paliw itp.
- ogólna sytuacja na rynku przewozów towarowych
- rosnąca konkurencja
- rosnące koszty pracy
Koszty pracy oczywiście można zmniejszyć, ale to wymagałoby redukcji zatrudnienia. Związkowcy prędzej doprowadzą firmę do upadku niż pozwolą na niezbędne zwolnienia grupowe, głównie w administracji. A jeśli już do nich dojdzie to na bruk wyśle się bezbronnych szeregowych pracowników, bo biurwa zawsze potrafi się jakoś ustawić. Ale to problemu nie rozwiąże i zrobi się błędne koło, bo zabraknie ludzi na tzw. "linii", a w administracji dalej będzie przerost zatrudnienia. A to wszystko za przyzwoleniem związkowego betonu. Takie scenariusze były już przerabiane w PKP podczas poprzednich "restrukturyzacji"!
Trzeba też podkreślić, że za sytuację w PKP CARGO współodpowiedzialność ponosi właściciel spółki, czyli PKP SA z prezesem Wachem na czele, który jest przewodniczącym rady nadzorczej PKP CARGO!
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Ostatnio zmieniony przez Zed dnia 21-09-2008, 14:33, w całości zmieniany 1 raz
Nie jestem specem od ekonomii, ale po zapoznaniu się z prezentacją wnioski nasuwają się same: trzeba drastycznie odchudzić administrację na wszystkich szczeblach, poprzez reorganizację centrali i likwidację co najmniej połowy zakładów taboru (CM) i zakładów przewozów towarowych (CZ).
I trudno się z tym nie zgodzić patrząc np. na siedziby i granice działania niektórych CM lub CZ. Są takie regiony kraju, w których na dużym obszarze działają po jednym CZ i CM ale są też i takie, gdzie jeden zakład „siedzi na plecach” drugiego. Zwłaszcza teraz, po alokacji pracowników do PR i IC CM-y w których większość pracy stanowiły przewozy pasażerskie tracą jakby nieco racje bytu....
Zed wymienia spółki własne CARGO - przecież na tym nie koniec - mają powstać następne !
Już widzę te przepychanki mające na celu zdobycie stołka prezesa, dyrektora lub choćby zastępcy.
Wracając jeszcze do „tajności” powiem tak : jeśli - jak mówi Krycha - prezentacja została umieszczona na forum w pierwotnym kształcie, bez żadnych zmian to znaczy, że nie nadano jej żadnej klauzuli niejawności ( a można to było zrobić bez żadnego problemu ! ). W tym kontekście niezbyt fortunne wydaje się umieszczenie w tytule tematu przymiotnika „tajna” bo jest to kompletna bzdura. Mogę się tylko domyślać, że Adminowi chodziło o zwrócenie szczególnej uwagi czytelników.....
Osobną sprawą jest to, czy taki materiał rzeczywiście powinien być publicznie dostępny w całości bez żadnych zastrzeżeń. Moim skromnym zdaniem - nie.
Winę jednak za taki stan rzeczy ponosi nie Admin lecz niestety autorka prezentacji a raczej osoba, która ją zaakceptowała w takiej formie do rozpowszechniania.
Oczywiste jest zatem, że znajomość stosownych przepisów przez niektórych ludzi zatrudnionych w Centrali CARGO jest więcej niż żenująca. W Grupie PKP ( i nie tylko ) istnieją przecież przepisy umożliwiające opatrzenie danych i informacji, które nie są przeznaczone do publicznego rozpowszechniania stosowną klauzulą ostrzegającą ewentualnych „nabywców” przed konsekwencjami grożącymi z tytułu nieuprawnionego ich publikowania. Nikt ( uwzględniając stwierdzenie Krychy ) jednak z Centrali CARGO z takiej możliwości nie skorzystał. Czy powodem tego była zwykła nieznajomość przepisów czy może coś innego ?
" ....Bardzo zabawne. Widocznie nie potrafisz pojać , ze obecna sytuacja firmy jest pokłosiem działania wielu poprzednich zarządów, bo działaność przewoźnika kolejowego należy bardziej rozpatrywać w długim okresie czasu a nei na podstawie krótkoterminowych (czt. rocznych w przypadku Balczuna) okresów...."
Zgadzam się. Obecna sytuacja to brak konsekwentnie wdrażanych przeobrażeń i dostosowania/ukierunkowania Cargo na klienta. Braki te - to lata zaniedbań wszystkich porzednich Zarządów i teraz niestety nikt tej firmy w ciągu kilku miesięcy nie uzdrowi. Potrzebny jest program naprawczy (wieloetapowy), ale konsekwentnie wdrażany przez lata. Dlaczego poprzednicy nie stworzyli programów sprzedażowych- marketingowych, restrukturyzacji, informatyzacji itp. Przez te 7 lat można było zrobić naprawdę dużo.
Dzisiaj byłem na Dniach Transportu Publicznego i podobało mi się profesjonalna prezentacja PKP CARGO, może to na dany moment pierwsze jaskółki w działaniach- obecnie wizerunkowych (jednakn również potrzebnych tej Spółce). Teraz czekam na mocniejsze działania!!!
Wizerunek to nie wszystko. Trzeba zlikwidować niepotrzebne zakłady i zredukować znacznie zatrudnienie, oraz wprowadzić elastyczną politykę handlową i sprawny przepływ informacji, bez zbędnej biurokracji.
Nie wiem, jak jest teraz, ale CARGO posiadało jeszcze udziały w CTL Południe i Północ.
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
"
Zgadzam się. Obecna sytuacja to brak konsekwentnie wdrażanych przeobrażeń i dostosowania/ukierunkowania Cargo na klienta. Braki te - to lata zaniedbań wszystkich porzednich Zarządów i teraz niestety nikt tej firmy w ciągu kilku miesięcy nie uzdrowi. Potrzebny jest program naprawczy (wieloetapowy), ale konsekwentnie wdrażany przez lata. Dlaczego poprzednicy nie stworzyli programów sprzedażowych- marketingowych, restrukturyzacji, informatyzacji itp. Przez te 7 lat można było zrobić naprawdę dużo.
Dzisiaj byłem na Dniach Transportu Publicznego i podobało mi się profesjonalna prezentacja PKP CARGO, może to na dany moment pierwsze jaskółki w działaniach- obecnie wizerunkowych (jednakn również potrzebnych tej Spółce). Teraz czekam na mocniejsze działania!!!
Dodam jeszcze, że na wyniki nowej polityka sprzedaży, która działa od 1 lipca tego roku, trzeba jeszcze poczekać conajmniej do końca kontraktacji na rok 2009 czyli do rudnia 2008/ stycznia 2009. Niestety wielu klientów odeszło dzięki poprzedniej polityce w której były zapisy m.in o karach umownych.
Brakuje spójnego programu dyspozytorskiego, spójnych programów wspomagających sprzedaż- i to jest na chwile obecną clou problemu. ale przecież poprawa informatyyczna nie da efektów z dnia na dzień- jak chcieliby niektórzy współdyskutanci.
[ Dodano: 21-09-2008, 22:19 ]
Lausitzer napisał/a:
Wizerunek to nie wszystko. Trzeba zlikwidować niepotrzebne zakłady i zredukować znacznie zatrudnienie, oraz wprowadzić elastyczną politykę handlową i sprawny przepływ informacji, bez zbędnej biurokracji.
Ale przecież nad tym trwają prace! Oczywistym jest- także dla tego wyklinanego przez Was Zarządu- że po alokacji lokomotyw i maszynistów (użytkownik gumis nazwął to handlem żywym towarem :-/) potrzebna będzie zmiana struktury i zakładów CZ i CM ma być mniej. O które zakłady uszczupli się spółka- na to pytanie można łatwo sobie odpowiedzieć- o te, z których wskutek alokacji odeszło najwięcej pracowników do obsługi ruchu pasażerskiego.
Do administracji:
Naprawdę rozumiem, że byc moze trzeba było uzmysłowić wszystkim stan cargo, ale nie musieliście podawać wielu istotnych dla konkurencji informacji. Wylaliście dziecko z kąpielą.
To co dla jednych jest tajne dla innych chwalebne.
Z tego wynika a zbieżność dat nie przypadkowa, że można manipulować danymi jak się chce i pokazywać to co się chce.
"Wdrażany jest program naprawczy" - kto go zna i kto go wdraża??
Jedynym przychodem który daje się zauważyć jest odejście maszynistów a poprzez to zejście z kosztów ich wynagradzania i to w zasadzie jedyny plus dla "Cargo" z tej całej zawieruchy.
PS Podtrzymuję termin alokacji jako - "handel żywym towarem".
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Zwracam uwagę, że nie wyklinam żadnego z zarządów. Dla mnie każdy zarząd jest dobry, o ile nie działa na szkodę firmy i pracowników. Tego zbrakło po kolei wszystkim zarządom tej spółki, jak i radom nadzorczym. Wiele osób odpowiada za obecny stan rzeczy, jak długa i szeroka jest ta drabina posad.
Tu nie chodzi o pseudolikwidację zakładów i mydlenie o rzekomych przesunięciach pracowników: oczekuję konkretnych decyzji: ile osób jest do zwolnienia, jakie są cele i narzędzia do ich osiągnięcia w najbliższym roku rozkładowym, jaka będzie nowa struktura firmy.
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
Czytam dyskusję Pań i Panów dyletantów. Bardzo boberkowo i nie na temat. Choćby casus, że spółki wydziela się po to, żeby były stołki dla członków rad nadzorczych i że najlepiej to sprywatyzować. Najczęściej nie ma prywatyzacji, bo albo są związki to blokaujące, albo ma się tą spółkę wciąż ze względów wynikających z strategii Spółki (bo po co takie PCC kupowało port w swinoujściu ?)
Wzrost cen dostępu do infrastruktury, energii czy wynagrodzeń to nie jest wina zarządu ? A czy nie winą Zarządu jest to, że nie podjął wcześniej działań naprawczych. Wzrost cen dostępu był znany grubo przed początkiem roku, wynagrodzenia również - przecież trwały negocjacje. Ten Zarząd mógł zareagować -restrukturyzując koszty wcześniej i co nieuchronne - podnosząc taryfę.
Wszyscy biadolicie jak to źle, ale z drugiej strony przyjrzyjcie się waszym spółkom, czy aby tam jest lepiej. Strata na sprzedaży to nie wszystko. Spółki które dostaną maszynistów, w grudniu czeka zapaść. W tk ma być tak z powodu podwyżek. Wszędzie jest nadmiar kosztów.
ortoro, masz rację, że źle jest w wielu spółkach PKP, no ale ten wątek dotyczy akurat PKP Cargo.
Dyskutantów określasz mianem dyletantów. Dyletant to człowiek zajmujący się jakąś dziedziną nie znając się na niej, bez odpowiedniego przygotowania. Odnoszę wrażenie, a nawet jestem przekonany, że większość jaśnie nam panujących w spółkach PKP to dyletanci, co odzwierciedla sytuacja nie tylko PKP Cargo.
Nie chcę nikogo obrażać, ale wszyscy przejrzeli piąte przez dziesiąte prezentację, i już są najmądrzejsi na świecie i wiedzą wszystko o cargo, nie wiedząc nic o nim poza czystymi stereotypmi o milionach zarabianych przez prezesów i dyrektorów, przekrętami itd. Wszyscy zajmują się nagle cargo, nic o nim nie wiedząc lub raczej nie rozumiejąc.
Tylko że jak się przechodzi do szczegółów - wychodzi, że jest cieniutko, nieśmiesznie i straszniie - nie mówię tu o cargo a poziomie merytorycznym dyskusji. Jest prezentacja, ale jak widać, zbyt mądra
No a ty ortoro, kim jesteś? Jakimś fachowcem? Ekspertem? Poziom merytoryczny twoich postów jakoś mnie nie zachwycił. Jeśli jedyne co masz do powiedzenia to to, że wypowiadają się tu sami dyletanci, poziom dyskusji jest cieniutki, a forumowicze są zbyt głupi, żeby zrozumieć prezentację to najlepiej w ogóle nie zabieraj głosu. Obrażaj kogoś innego na innym forum!
Jesteśmy dyletantami i co z tego? To jest kolejowe forum dyskusyjne, a nie jakiś fachowy portal gospodarczy. Jest temat, jest problem to sobie dyskutujemy - od tego jest forum dyskusyjne. Tak to cię razi? A może tylko ty masz monopol na rację?
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
szczerze mówiąc to zamieszczenie tej prezentacji uważam za fatalny błąd - władze forum w moim odczuciu dały się zmanipulować nie wiem tylko czy bardziej Balczunowi, bo prezentacja jest ewidentnie reklamą dla jego działań i usprawiedliwieniem dla przyszłych poczynań, czy ZZMK które we właściwościach pliku jest ostatnim zapisującym plik - a które pewnie chciało zbulwersować ludzi tym co chcą zrobić obecne władze w spółce
przez tę publikację odsłoniliście strategię spółki, co bardzo pomoże konkurencji - jeśli jakichś informacji nie miała to teraz już je dostała i to jak na talerzu - to bije w żywotne interesy spółki i jest ewidentnym działaniem na jej szkodę, a tłumaczenie że dokument nie jest oznaczony klauzulą tajemnicy przedsiębiorcy jest śmieszne - istotna przecież jest waga informacji zawartych w dokumencie
poza tym skoro w tytule wątku jest zamieszczona informacja że prezentacja jest tajna to ewidentnie widać że administracja forum miała świadomość że nie jest dokumentem do rozpowszechniania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum