Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 75, 76, 77  Następny
Prezentacja sytuacji w PKP Cargo
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 25-09-2008, 10:30    Odpowiedz z cytatem

O sytuacji w PKP Cargo i o strategii (!) pisze "Wolna Droga":
http://wolnadroga.pl/?dzial=numer&rok=08&nr=20&art=08

Mówił, że opracowana strategia dla spółki „PKP CARGO” SA ma być dokumentem, gdzie nie będzie tych słynnych mapek, stanie się za to dokumentem publicznie znanym. Dlatego znajdą się tam tylko kierunki, wizje, misje i cele strategiczne. Znajdzie się tam strategiczna analiza całego rynku transportowego, rynku logistyki, rynku kolejowego i analiza sytuacji „PKP CARGO” SA. Zostaną tam zidentyfikowane zasoby ludzkie oraz taborowe, które znajdują się spółce i to będzie punktem wyjściowym dla handlu.

I o co było tyle krzyku na forum, skoro sam członek zarządu PKP Cargo już 3 września br. powiedział, że strategia ma być dokumentem publicznie znanym?

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 25-09-2008, 10:46    Odpowiedz z cytatem

Omówienie wystąpienia członka zarządu ds. strategii PKP Cargo SA Ludomira Handzela w "Wolnej Drodze"
Cytat:
Mówił, że opracowana strategia dla spółki „PKP CARGO” SA ma być dokumentem, gdzie nie będzie tych słynnych mapek, stanie się za to dokumentem publicznie znanym. Dlatego znajdą się tam tylko kierunki, wizje, misje i cele strategiczne. Znajdzie się tam strategiczna analiza całego rynku transportowego, rynku logistyki, rynku kolejowego i analiza sytuacji „PKP CARGO” SA.
Oświadczenie zarządu PKP Cargo SA z 23.09.2008 r.
Cytat:
Dlatego też zarząd PKP CARGO S.A. wyraża stanowcze oburzenie w związku z faktem opublikowania na stronie portalu infokolej.pl prezentacji pt. „Strategia Spółki PKP CARGO”. Jest to działanie wskazujące na brak odpowiedzialności za losy spółki przez osobę (osoby), której (którym) ten materiał został udostępniony w trakcie konsultacji społecznych.
Czy komuś się coś popieprzyło, czy poszczególni członkowie zarządu odmiennie oceniają rangę dokumentu? Zatem, zgodnie z oświadczeniem zarządu członkowi tego zarządu Ludomirowi Handzelowi "brakuje odpowiedzialności za losy spółki". Wniosek nasuwa się oczywisty i proponuję ująć go w nowym oświadczeniu zarządu. A wszystkim, którzy tu wypowiadali się krytykując administrację forum proponuję - uzgodnijcie najpierw to między sobą zanim wypowiecie się publicznie w imieniu spółki. No i, co ważne, przestudiujcie ustawę o ochronie informacji niejawnych oraz o nieuczciwej konkurencji. Szkolenie należy rozpocząć od zarządu. Ważne jest nadawanie klauzuli tajności i dalszy sposób postępowania z dokumentem tak zaszeregowanym. Wiem, że dla większości to wymysł paranoików i zbędna biurokracja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 25-09-2008, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Oba te oświadczenie dzieli raptem 18 dni. Handzel wypowiadał się 5.09, zarząd wypomniał to Hadzelowi 23.09. Plik z prezentacją założeń do strategii spółki ukazał się na tym forum 17.09. Co ciekawe, jako ostatni na posiedzeniu Rady Sekcji Zawodowej "PKP Cargo" NSZZ "Solidarność" zabrał głos sam prezes spółki Wojciech Balczun:
Cytat:
W swoim krótkim wystąpieniu przedstawił sytuację w spółce. Odnosząc się do obecnej sytuacji stwierdził, że to, co się dzieje dziś, jest wynikiem wieloletnich zaniedbań i w chwili obecnej spółka musi przejść gruntowne zmiany. Jednak, aby je przeprowadzić, potrzebna jest szeroka akceptacja i zrozumienie tych zmian, zwłaszcza przez załogę, w związku z czym jest prowadzona szeroka dyskusja, i z niej zostaną wyciągnięte odpowiednie wnioski.
I kto tu kręci? Czyżby ktoś z tych:
Cytat:
Zarząd PKP CARGO S.A.

1 Wojciech Balczun Prezes Zarządu
2 Zbigniew Janicki Członek Zarządu ds. Handlowych
3 Witold Bawor Członek Zarządu ds. Eksploatacyjnych
4 Daniel Ryczek Członek Zarządu ds. Międzynarodowych
5 Ludomir Handzel Członek Zarządu ds. Strategii
6 Janusz Lach Członek Zarządu ds. Finansowych
7 Mirosława Pietkiewicz Członek Zarządu ds. Pracowniczych
Chociażby po tym fakcie widać, że jest ich za dużo. Zdań też... Wcale bym się nie zdziwił, gdyby wśród dyskutantów na tym forum, krytykujących jego administrację, znalazły się osoby z tego grona. Doskonała okazja, żeby przyłożyć i Balczunowi i Handzelowi. A może i zostać prezesem?

No to, kto panie prezesie Balczun wystąpił z inicjatywą wydania oświadczenia zarządu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 29-09-2008, 12:51    Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo zadebiutuje na giełdzie w 2011 r.

- Upublicznienie akcji PKP Cargo powinno nastąpić w 2011 roku - powiedział prezes spółki Wojciech Balczun. Nie wykluczył, że w przyszłym roku w postępowaniu przetargowym może zostać wybrany doradca prywatyzacyjny.

Balczun ma nadzieję, że do końca października rada nadzorcza spółki przyjmie strategię na najbliższe 5 lat.

PKP Cargo chce m.in. do końca 2009 roku wdrożyć nowy system finansowo-księgowy, spełniający międzynarodowe standardy rachunkowości. "Wdrożenie takiego systemu jest podstawowym warunkiem do tego, aby spółka mogła przygotować prospekt emisyjny" - wyjaśnił Balczun.

Prezes podkreślił, że obecnie spółka przeżywa "trudny okres, wynikający z bardzo dużych zaniechań w zakresie restrukturyzacji i dostosowywania jej do warunków rynkowych".

Balczun liczy, że w przyszłym roku zwiększą się przewozy kruszyw.

- Niepokojące są sygnały spadku wydobycia węgla o 9 proc., który stanowi podstawową masę towarową dla PKP Cargo - powiedział.

Zapowiedział cięcia kosztów o 200-250 mln zł do końca tego roku oraz głęboką restrukturyzację spółki.

Według Balczuna, PKP Cargo zakończy 2008 rok "raczej" stratą finansową. Przypomniał, że w 2007 roku przychody firmy wyniosły 5,7 mld zł, a zysk netto tylko 8 mln zł. - Spółka konsekwentnie pogarsza swoje wyniki od 2002 roku - dodał.

PKP Cargo jest największą spółką w grupie PKP. Jest trzecim w Europie, a drugim w Unii Europejskiej kolejowym przewoźnikiem towarowym. Zajmuje się przewozem towarów konwencjonalnych, ładunków ciężkich, niebezpiecznych, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Prowadzi też przeprawy promowe.

źródło: PAP / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 29-09-2008, 16:58    Odpowiedz z cytatem

http://img87.imageshack.us/img87/3372/odpowiedzialnahx6.th.jpghttp://img87.imageshack.us/images/thpix.gif
http://img524.imageshack.us/img524/2663/odpowiedzialna1hm1.th.jpghttp://img524.imageshack.us/images/thpix.gif
Nie tak dawno to było bo to Głos Maszynisty 2/42 luty 2008.
Gdzie ta gwarancja dotycząca podwyżek w lipcu?
Obawiam się, że tezy zawarte w tym wywiadzie legły w gruzach.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

km Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 30-09-2008, 09:12    Odpowiedz z cytatem

Obawiam się ,że wszystkie spólki w PKP bedą pod kreską.Nawet energetyka jak jaskólki śpiewają zysk spadł o
około 15mln netto.(50 procent)
A podwyżek nie będzie !! Cięzka sytuacja.No i oczywiście prywatyzacja to już zaklepane.
A jak u was jest z jubileuszówkami u nas chcą znieść wzamian płacic przez 5 lat dodatek do wynagrodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-10-2008, 13:25    Odpowiedz z cytatem

Balczun: Nie chowamy głowy w piasek

Nowa strategia wzmacnia obecność na europejskim rynku - pisze w "Rzeczpospolitej" Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.

Ostatnio w mediach pojawiło się sporo opinii i komentarzy o sytuacji w PKP Cargo. Trudno nie zgodzić się z wieloma tezami, które nie tylko oddają rzeczywisty obraz spółki, ale są też przejawem troski o jej losy, jako narodowego przewoźnika mającego strategiczną rolę w gospodarce narodowej. Zarząd spółki zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji. Nie chowamy głowy w piasek i nie udajemy, że problemu nie ma. Jego rozwiązanie wymaga jednak szybkich decyzji i konsekwentnych działań. Niezbędne też będzie ich wsparcie zarówno ze strony pracowników PKP Cargo, związków zawodowych, jak też PKP SA i Ministerstwa Infrastruktury.

Trudna sytuacja spółki jest konsekwencją braku radykalnych prorynkowych działań biznesowych w poprzednich latach. Obejmując pod koniec stycznia funkcję prezesa, przedstawiłem organowi właścicielskiemu i mediom możliwie pełny i realistyczny obraz firmy. Dałem wyraźny sygnał, że wieloletnie zaniechania w przeprowadzeniu restrukturyzacji spółki mogą wkrótce doprowadzić do trudnej sytuacji. Przez wiele lat bowiem PKP Cargo funkcjonowała w ramach nieadekwatnej do wymagań rynku struktury. Nie wypracowano ani rozwiązań wspomagających zarządzanie, włącznie z brakiem systemów informatycznych, ani systemowych, których celem byłoby poprawienie efektywności funkcjonowania firmy. Zjawisko to pogłębiał stan permanentnego niedoinwestowania.

Zarząd PKP Cargo pracuje także nad utrzymywaniem nakładów inwestycyjnych na takim poziomie, aby jak najszybciej odrobić wieloletnie niedobory w tym zakresie. W 2007 r. nakłady te wyniosły ok. 470 mln zł, wobec 141 mln zł w 2006 r., a poziom inwestycji z 2007 r. osiągnięto już w I poł. tego roku. Wśród najważniejszych inwestycji jest odnowa taboru – zakup nowoczesnych lokomotyw i specjalistycznych wagonów.

Równolegle nowy zarząd PKP Cargo zdecydował o rozpoczęciu prac nad budową strategii, której tak naprawdę w spółce nigdy nie było. Jej konstruowanie dobiega końca. Jeszcze w trakcie budowy strategii wprowadzono w lipcu nowe, prostsze i bardziej przyjazne dla klienta zasady sprzedaży usług, które w styczniu 2009 r. przyjmą formę nowej polityki handlowej. Powinna ona wpłynąć m.in. na ustalanie czytelnych kryteriów zawierania umów z klientami.

Otwarty rynek przewozów w UE daje PKP Cargo duże szanse na rozwój przewozów międzynarodowych. W miarę możliwości chcemy je wykorzystywać. W nowej strategii spółka ma się stać operatorem logistycznym działającym nie tylko w Polsce, ale także na rynku europejskim. Myślimy tu m.in. o współpracy z portami, przejmowaniu rynku kontenerowego i związanych z nim przewozów również z Azji, zwłaszcza z Chin. Rozmawiamy już o tym z największymi portami w Europie, m.in. z Hamburgiem i Rotterdamem, nie zapominając o portach w Polsce. Ponadto zamierzamy w naszym kraju rozbudowywać sieć centrów logistycznych i terminali. Niebawem zamkniemy listę takich przedsięwzięć i wybierzemy te do szybkiej realizacji.

Wobec znacznego w I półroczu wzrostu kosztów, na które spółka miała ograniczony wpływ (stanowią one ponad 60 proc. ogółu kosztów), w tym zwłaszcza stawek dostępu do infrastruktury (o ponad 8 proc.), paliw (np. oleju napędowego o ok. 20 proc.), prądu trakcyjnego (o 12 proc.) i innych materiałów (średnio o 20 proc.) PKP Cargo została zmuszona wprowadzić od 1 września podwyżkę taryfy towarowej. Mimo rosnących obciążeń finansowych spółka wywiązała się z danych klientom przy poprzedniej podwyżce na początku roku obietnic, że kolejnych podwyżek w I półroczu nie będzie. Wpływ na decyzję o podwyżce od września miał także wzrost kosztów obsługi tzw. przewozów rozproszonych, które stanowią 30 – 40 proc. ogółu naszych przewozów. Przewoźnicy prywatni nie podejmują tych przewozów, bo nie są do nich przygotowani organizacyjnie i uznają je za nierentowne.

Niestety, od 2009 r. czeka nas zapowiedziana niedawno przez resort infrastruktury kolejna podwyżka stawek (średnio ok. 5 proc. tylko w samej stawce podstawowej) za korzystanie z torów kolejowych. Wpłynie ona dodatkowo na wzrost kosztów naszej działalności. PKP Cargo będzie się jednak starała zrobić wszystko, by nie przenosić ich na klientów.

Chciałbym zaznaczyć, że kiepska sytuacja w przewozach wynika w dużej mierze ze złego stanu infrastruktury kolejowej. Efektem są rosnące stawki dostępu przewoźników do torów, a także remonty, które powodują wydłużenie obiegu wagonu i problemy z podstawieniem odpowiedniej liczby i rodzaju wagonów do klientów. Stan ten ma prawo irytować kontrahentów, bo w ślad za podwyżkami nie idzie wzrost jakości usług.

Na bieżące wyniki finansowe spółki ma wpływ także spadek przewozów kruszyw, spowodowany mniejszym, niż zakładano, zaawansowaniem inwestycji drogowych. Wyniósł on w I półroczu ponad 22 proc. Co więcej, pod poziom przewozów tego surowca w ub. r. zamówiono dostęp do linii w tym roku. Niewykorzystanie rezerwacji skutkuje karami umownymi. Dzięki działaniom marketingowym i handlowym spadek ten rekompensujemy kilkuprocentowym wzrostem przewozów węgla (mimo spadku jego wydobycia w polskich kopalniach), które w dużej części odebraliśmy naszym konkurentom. Znacznie wzrosły także przewozy koksu i węgla brunatnego, metali i wyrobów z metali oraz przewozy intermodalne.

Podejmowane przez spółkę działania nie są w stanie osłabić ostrości problemów, z którymi boryka się firma i cały rynek kolejowy. Reakcją PKP Cargo na rosnące koszty – podwyżki stawek za dostęp do torów, drożejące paliwa czy prąd, wreszcie rosnąca inflacja – nie mogą być kolejne podwyżki jej taryfy. Nie wytrzyma tego klient, już teraz przejmowany za sprawą konkurencyjnych cen przez przewoźników samochodowych.

Potrzebny jest więc kompleksowy program naprawczy. Dostrzegamy zrozumienie i poparcie dla niego ze strony PKP SA i resortu infrastruktury. Konieczna będzie też pełna akceptacja i współdziałanie w jego wdrażaniu ze strony ponad 40 tys. naszych pracowników. Determinacja zarządu to za mało, by skutecznie przeprowadzić zmiany, szczególnie tak duże i dotykające wielu obszarów działalności spółki. Mówiąc uczciwie o trudnej sytuacji firmy, chcielibyśmy mieć partnerów do rozmów i szansę na znalezienie zrozumienia dla zmian. Dotyczy to przede wszystkim związków zawodowych. Muszą się one stać partnerem swojej firmy i zrozumieć, że konieczne jest myślenie o rachunku ekonomicznym, efektywności, osiąganiu celów biznesowych, bo inaczej nie ma szans nie tylko na rozwój firmy, ale i na jej normalne funkcjonowanie.

Warunkiem pomyślnego przeprowadzenia koniecznych zmian jest również prawidłowe i zgodne funkcjonowanie zarządu. Trwające prawie pół roku kształtowanie jego składu niewątpliwie nie sprzyjało szybkiemu podejmowaniu decyzji w spółce. Czas pokaże, na ile zarząd jest w stanie zrealizować powierzone mu zadania. Moją intencją jest stworzenie warunków do właściwej pracy zarządu, ale jednocześnie egzekwowanie efektów od jego członków w ramach działań naprawczych w PKP Cargo. Jestem przekonany, że nowy zarząd PKP Cargo ma odpowiednią determinację do przeprowadzenia niezbędnych zmian. Pragnę tylko podkreślić, że nie da ich się przeprowadzić z dnia na dzień. Nie znaczy to jednak, że nie jesteśmy w stanie podejmować najbardziej niezbędnych kroków już w najbliższym czasie.

Zdając sobie w pełni sprawę z wagi poruszanych tu problemów, chciałbym wyrazić poparcie dla pomysłu zwołania okrągłego stołu, poświęconego przyszłości nie tylko PKP Cargo, ale i całej branży, z udziałem możliwie szerokiej reprezentacji rynku kolejowego. Ze strony zarządu spółki deklaruję daleko idącą pomoc w przygotowaniu takiego spotkania, mając nadzieję na podjęcie radykalnych, korzystnych dla całej branży decyzji i konsekwencji w ich wdrażaniu. Wierzę głęboko, że tak się stanie, i to w jak najkrótszym czasie.

źródło: Wojciech Balczun, Rzeczpospolita, Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 02-10-2008, 19:22    Odpowiedz z cytatem

Panie prezesie: powiedzmy wprost: zwolnienia pracowników.
Dlaczego pan o tym milczy ? Boi się pan ? Czego ? Że straci pan posadę ?

Kluczem do sukcesu jest elastyczna polityka handlowa, zwolnienia pracowników, likwidacja zbędnego majątku oraz budowa jak najbardziej płaskiej struktury organizacyjnej w celu przyspieszenia procesu decyzyjnego i przepływu informacji. Ile razy jeszcze będzie trzeba to powtarzać ?

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

akerman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2006

PostWysłany: 02-10-2008, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Najlepiej niech prezes nic nie robi, albo niech udaje ze cos robi, tak jak jego poprzednicy.
Metoda najlepsza maloinwazyjna i bezpieczna Śmiech Śmiech No i dluzej porzadzi....proste
W przeciwnym razie stanie sie wrogiem publicznym i ciemiezycielem klasy robotniczo-chlopskiej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 03-10-2008, 08:04    Odpowiedz z cytatem

To jest trochę chyba tak jak z wyborami...Za każdym razem człowiek ma nadzieję, że w końcu może choć cokolwiek zmieni się na lepsze. Mija jednak trochę czasu i znowu okazuje się, jak bardzo byliśmy naiwni wierząc obietnicom kolejnej władzy....
Podoba mi się propozycja dotycząca okrągłego stołu. Na takie debaty już chyba najwyższy czas ponieważ kolejni ministrowie guzik zrobili dla naszego narodowego ( ?? ) przewoźnika. Na obiecankach i pozorowanych ruchach się kończyło. Mam głęboką nadzieję, że obecny prezes naprawdę przyczyni się do naprawy spółki bo jest to moim zdaniem ostatni moment....
Myślę, że działania naprawcze znajdą zrozumienie u zwykłych pracowników - gorzej może być ze związkowym betonem, który zrobi wiele by nie utracić swoich wpływów, koneksji i ciepłych stołeczków. Oby moje obawy z tym betonem związane sie nie sprawdziły....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wrocławiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sie 2008

PostWysłany: 03-10-2008, 18:08   Prezentacja sytuacji w PKP Cargo Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś z internautów może zamieścić informację odnośnie spotkania w dniu 02.10.2008r. w siedzibie spółki "Cargo" w Warszawie z reprezentatywnymi związkami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 03-10-2008, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Jaka przyszłość czeka spółkę PKP CARGO? Prezes Wojciech Balczun za zwołaniem kolejowego „okrągłego stołu”


Prezes Zarządu PKP CARGO S.A. Wojciech Balczun skierował do „Rzeczpospolitej” list w sprawie aktualnej sytuacji w spółce, realizowanego programu naprawczego i nowej strategii firmy („Rzeczpospolita” z 2.10.2008 r.). Oto treść tego listu:

Pojawiło się ostatnio w mediach wiele opinii i komentarzy do aktualnej sytuacji w spółce PKP CARGO. Trudno nie zgodzić się z wieloma zawartymi tam tezami, które nie tylko oddają rzeczywisty obraz PKP CARGO, ale są jednocześnie przejawem troski o losy spółki, jako narodowego przewoźnika pełniącego strategiczną rolę w gospodarce narodowej. Zarząd naszej spółki zdaje sobie sprawę z powagi tej sytuacji. Nie chowamy głowy w piasek i nie zamierzamy udawać, że nie ma problemu. Jego rozwiązanie wymaga jednak szybkich decyzji i konsekwentnych działań. Niezbędne też będzie ich wsparcie zarówno ze strony pracowników PKP CARGO i związków zawodowych, jak też PKP S.A. i Ministerstwa Infrastruktury. Bez determinacji i współpracy wszystkich wymienionych stron prawdziwe zmiany w spółce nie mają szans powodzenia.

Zaniechania rodzą problemy

Trudna sytuacja, w jakiej znajduje się aktualnie spółka nie zrodziła się z dnia na dzień. Jest konsekwencją braku radykalnych, prorynkowych działań biznesowych w kilku poprzednich latach. Obejmując pod koniec stycznia br. funkcję prezesa spółki PKP CARGO, przedstawiłem organowi właścicielskiemu i mediom możliwie pełny i realistyczny obraz spółki. Dałem wówczas wyraźny sygnał, że wieloletnie zaniechania co do przeprowadzenia koniecznej restrukturyzacji spółki, mogą wkrótce doprowadzić do trudnej sytuacji w firmie. Przez wiele lat bowiem PKP CARGO funkcjonowało w ramach nieadekwatnej do wymagań wolnego rynku struktury, nie wypracowano ani rozwiązań wspomagających zarządzanie firmą, włącznie z brakiem systemów informatycznych; ani rozwiązań systemowych, których celem byłoby poprawienie efektywności funkcjonowania firmy. Zjawisko to pogłębiał stan permanentnego niedoinwestowania spółki.

Nowy zarząd PKP CARGO podjął najpierw niezwłocznie działania naprawcze nad ograniczeniem kosztów funkcjonowania spółki tak, aby niezbędne cięcia nie osłabiły jej pozycji rynkowej. Rozpoczęto prace nad upraszczaniem struktur organizacyjnych firmy, poprawą współpracy pionów eksploatacji i handlu oraz przyspieszeniem informatyzacji spółki. Przeprowadzono realokację części majątku do spółek pasażerskich, a dobiegający końca proces przejść pracowników związanych z obsługą trakcyjną do tych spółek przyniesie bezkosztowe zmniejszenie zatrudnienia w PKP CARGO o prawie 6 tysięcy osób! Trwają także prace nad zmniejszeniem rezerw i likwidacji zbędnych zapasów, dotyczących głównie nie nadającego się do eksploatacji taboru. Dokonano przeglądu planów remontów, wykorzystując w ich realizacji w większym stopniu potencjał naprawczy spółek z Grupy PKP CARGO. Podjęta przez zarząd decyzja o zmianie trybu wyboru kontrahenta w przetargu na naprawy dużej partii wagonów przyniosła spółce oszczędności ponad 20 mln zł i możliwości naprawy dodatkowo 600 wagonów. Pewne oszczędności powinno przynieść także zcentralizowanie zakupów. Kolejnym krokiem jest zmniejszenie liczby zakładów w spółce i przypisanie im nowych funkcji, w tym poprawy efektywności i samego rozliczania prowadzonej przez nie działalności.

Zarząd PKP CARGO intensyfikuje także działania w zakresie inwestycji. Ich celem jest utrzymywanie nakładów inwestycyjnych na takim poziomie, aby jak najszybciej odrobić wieloletnie niedobory w tym zakresie. W 2007 r. nakłady te wyniosły około 470 mln zł, wobec 141 mln zł w 2006 r., a poziom inwestycji 2007 roku osiągnięto już w pierwszej połowie br! Do głównych zadań inwestycyjnych należy odnowa parku taborowego poprzez zakupy nowoczesnych lokomotyw i specjalistycznych wagonów.

Wkrótce nowa strategia

Równolegle nowy zarząd PKP CARGO podjął decyzję o rozpoczęciu prac nad budową strategii spółki, której tak naprawdę w spółce nigdy nie było. Po wymagających niezbędnego czasu wieloaspektowych ekspertyzach konstruowanie strategii spółki właśnie dobiega końca. Jeszcze w trakcie budowy strategii wprowadzono w lipcu br. nowe, prostsze i bardziej przyjazne dla klienta zasady sprzedaży usług, które w styczniu 2009 roku przyjmą formę nowej polityki handlowej PKP CARGO. Powinna ona wpłynąć m.in. na ustalanie czytelnych kryteriów w zawieraniu umów z klientami.

Otwarty rynek przewozów w Unii Europejskiej daje spółce PKP CARGO duże szanse na rozwój przewozów międzynarodowych. W miarę naszych możliwości chcemy te szanse wykorzystywać. W nowej strategii spółka ma się stać operatorem logistycznym, działającym nie tylko w Polsce, ale także na rynku europejskim. Myślimy tu m.in. o współpracy z portami, przejmowaniu rynku kontenerowego i związanych z nim przewozów również z Azji, zwłaszcza z Chin. Na ten temat prowadzimy już rozmowy z największymi portami w Europie, m.in. z Hamburgiem i Rotterdamem, nie zapominając o portach w Polsce. Ponadto zamierzamy w naszym kraju rozbudowywać sieć centrów logistycznych i terminali. Niebawem zamkniemy listę takich przedsięwzięć i wybierzemy kilka z nich do szybkiej realizacji.

Podwyżka wymuszona wzrostem kosztów

Wobec znacznego w I półroczu br. wzrostu kosztów, na które spółka miała ograniczony wpływ (stanowią one ponad 60 proc. ogółu kosztów), w tym zwłaszcza stawek dostępu do infrastruktury ( o ponad 8 proc.), paliw (np. oleju napędowego – o ok. 20 proc.), prądu trakcyjnego (o 12 proc.) i innych materiałów (średnio o 20 proc.), PKP CARGO zostało zmuszone wprowadzić od 1 września br. podwyżkę taryfy towarowej. Mimo rosnących obciążeń finansowych spółka wywiązała się z obietnic danych klientom przy poprzedniej podwyżce na początku br., że kolejnych podwyżek w I półroczu 2008 roku nie będzie. Wpływ na decyzję o podwyżce od września br. miał w dużej mierze także wzrost kosztów obsługi tzw. przewozów rozproszonych, które stanowią 30-40 proc. ogółu naszych przewozów. Przewoźnicy prywatni nie podejmują tych przewozów, bowiem nie są do nich przygotowani organizacyjnie i uznają je za nierentowne, zajmując się jedynie najbardziej dochodowymi przewozami całopociągowymi.

Niestety, czeka nas od przyszłego roku zapowiedziana niedawno przez resort infrastruktury kolejna podwyżka stawek (średnio ok. 5 proc. tylko w samej stawce podstawowej) za korzystanie z torów kolejowych. Wpłynie ona dodatkowo na wzrost kosztów naszej działalności. Spółka PKP CARGO będzie się jednak starała zrobić wszystko, aby rosnących kosztów nie przenosić na barki klientów.

Chciałbym tu zaznaczyć, że kiepska sytuacja w przewozach wynika w dużej mierze ze złego stanu infrastruktury kolejowej. Jej efektem są nie tylko coraz wyższe stawki dostępu przewoźników do torów, ale również ustawiczne remonty, które powodują zamknięcia odcinków linii lub znaczne ograniczenia prędkości, co z kolei powoduje wydłużenie obiegu wagonu i problemy z podstawieniem odpowiedniej liczby i rodzaju wagonów do klientów. Stan ten ma prawo irytować naszych kontrahentów, bo w ślad za podwyżkami nie idzie wzrost jakości usług.

Na bieżące wyniki finansowe spółki ma niewątpliwie wpływ także spadek przewozów kruszyw, spowodowany mniejszym niż zakładano zaawansowaniem inwestycji drogowych. Spadek ten wyniósł w pierwszej połowie br. ponad 22 procent w stosunku do pierwszej polowy 2007 roku. Sytuację pogarsza fakt, że pod poziom przewozów tego surowca w ub. roku zamówiono dostęp do linii w tym roku. Nie wykorzystanie tej rezerwacji skutkuje płaceniem kar umownych. Dzięki aktywnym działaniom służb marketingowych i handlowych spadki w przewozach kruszyw rekompensujemy kilkuprocentowym wzrostem przewozów węgla (mimo spadku jego wydobycia w polskich kopalniach). które w dużej części odebraliśmy naszym konkurentom. Znacznie wzrosły w pierwszej połowie br. także przewozy koksu i węgla brunatnego, metali i wyrobów z metali oraz przewozy intermodalne.

Właściwe zmiany z dobrym zarządem

Podejmowane przez spółkę ww. działania nie są w stanie osłabić ostrości problemów, z którymi boryka się firma i cały rynek kolejowy. Reakcją spółki PKP CARGO na coraz wyższe koszty: kolejne podwyżki stawek za dostęp do torów, kosztów paliwa czy prądu, wreszcie rosnącą inflację nie mogą być kolejne podwyżki jej taryfy. Nie wytrzyma dłużej tego klient, już teraz przejmowany za sprawą konkurencyjnych cen przez przewoźników samochodowych.

Potrzebny jest więc kompleksowy program naprawczy. Dostrzegamy zrozumienie i poparcie dla niego ze strony PKP S.A. i resortu infrastruktury. Konieczna będzie e także pełna akceptacja i współdziałanie w jego wdrażaniu ze strony ponad czterdziestu tysięcy naszych pracowników. Sama determinacja zarządu to za mało, by skutecznie przeprowadzić zmiany, szczególnie tak duże i dotykające wielu obszarów działalności spółki. Mówiąc uczciwie o trudnej sytuacji firmy, chcielibyśmy mieć partnerów do rozmów i szansę na znalezienie zrozumienia dla koniecznych zmian. Dotyczy to przede wszystkim związków zawodowych. Muszą się one stać partnerem swojej firmy i zrozumieć, że konieczne jest myślenie o rachunku ekonomicznym, o efektywności, o osiąganiu celów biznesowych, bo inaczej nie ma szans nie tylko na rozwój firmy, ale również na jej normalne funkcjonowanie.

Warunkiem pomyślnego przeprowadzenia koniecznych w spółce zmian jest również prawidłowe i zgodne funkcjonowanie zarządu firmy. Trwające prawie pół roku kształtowanie jego składu niewątpliwie nie sprzyjało szybkiemu podejmowaniu w spółce decyzji. Czas pokaże, na ile zarząd jest w stanie zrealizować powierzone mu zadania. Moją intencją jest stworzenie warunków do właściwej pracy zarządu, ale jednocześnie egzekwowanie efektów pracy od jego członków w ramach działań naprawczych w PKP CARGO. Jestem przekonany, że nowy zarząd PKP CARGO ma odpowiednią determinację do przeprowadzenia niezbędnych zmian. Pragnę tylko podkreślić, że nie da ich się przeprowadzić z dnia na dzień. Nie znaczy to jednak, że nie jesteśmy w stanie podejmować najbardziej niezbędnych kroków już w najbliższym czasie.

Idea „okrągłego stołu”

Zdając sobie w pełni sprawę z wagi poruszanych tu problemów, chciałbym wyrazić poparcie dla pomysłu zwołania „okrągłego stołu”, poświęconego nie tylko przyszłości PKP CARGO, ale przyszłości całej branży z udziałem możliwie szerokiej reprezentacji rynku kolejowego. Ze strony zarządu spółki deklaruję daleko idącą pomoc w przygotowaniu takiego spotkania, mając nadzieję na podjęcie radykalnych, korzystnych dla całej branży decyzji i konsekwencji w ich wdrażaniu. Wierzę głęboko, że tak się stanie i to w jak najkrótszym czasie.

Wojciech Balczun
Prezes Zarządu
PKP CARGO S.A.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rojber Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lip 2008

PostWysłany: 04-10-2008, 11:19    Odpowiedz z cytatem

Mam prośbę, podobno w czwartek 2.10.2008r. lub w piątek 3.10.2008r. zarząd PKP Cargo przedstawił związkom zawodowym plan restrukturyzacji, chciałbym się dowiedzieć o tych wielkich przemianach w firmie. Jeżeli ktoś ma jakieś wiadomości na ten temat to proszę się nimi podzielić.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 04-10-2008, 12:00    Odpowiedz z cytatem

http://rynek-kolejowy.pl/9579/Co%2Bzamiast%2Bw%25EAgla%253F.htm
Parę komentarzy:

Sposób zarządzania PKP Cargo od lat pozostawia wiele do życzenia.Całkowity brak nadzoru wlaścicielskiego powoli sprowadza tę Spółkę na dno. Odkąd Prezesem PKP został Pan Andrzej Wach to Spółka Cargo zawsze była traktowana jak dojna krowa której dochodami pokrywano straty innych Spółek grupy. Do tej pory żaden z Prezesów Spółki ani nikt inny nie poniósł komsekwencji doprowadzenia do takiego stanu.
Przykładem dalszego dobijania, drugiego co do wielkości przewoźnika w Europie jest jest decyzja Pana Wacha który zmusił Zarząd PKP Cargo do darowania Spółce Przewozy Regionalne 200 milionów złotych za obsługę trakcyjną. W normalnym państwie prawa, nazywa się to działanie na szkodę Spółki ale Pan Wach nic sobie z tego nie robi.
Cargo jest dalej dojną krową od początku reformy PKP obiecano Spółce Cargo przekazanie niezbędnego majątku do prowadzenia działalności operacyjnej.Jest tylko i wyłącznie w gestii Pana Wacha kiedy to się stanie gdyż jest on Prezesem Zarządu PKP i to jego Zarząd decyduje od kiedy i kiedy PKP Cargo ów majątek dostanie. Na dzień dzisiejszy jest tak że Cargo zamiast mieć swój własny majątek (niezbędne tory, budynki, rampy i inne obiekty musi słono płacić Liniom Kolejowym,Dworcom Kolejowym,Nieruchomościom grube miliony złotych w gotówce za to co już dawno powinno mieć jako swoją własność. Tak się zabija Polską Kolei, Polskich Kolejarzy.
Za to co czyni Prezes Wach powinien natychmiast stracić stanowisko bo doprowadził nie tylko spółkę Cargo ale wiele innych Spółek kolejowych do tak złej sytuacji. Jego nepotyczne działania wraz ze swoim bratem budzą obrzydzenie.
Minister Grabarczyk powinien natychmiast przeciąć tę pępowinę niekompetencji,kolesiostwa i SLDowsko Pisowsko Solidarnościowego dziadostwa które teraz na kolei funkcjinuje.
---

Dla PKP CARGO mam propozycje aby wywieżć związkowcow ...do Chin. Niech tam uzdrawiaja kolej. Pierwszy wagon dla Grymla,drugi dla Koguta.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 05-10-2008, 11:22    Odpowiedz z cytatem

W pełni popieram powyższe stanowiska i opinie ! To naprawdę jest chore aby CARGO płaciło grube miliony innym spółkom za obiekty i budynki. Dlaczego prezes Bałczun o tym głośno nie mówi ? Dlaczego nie domaga się przekazania spółce tego, co użytkuje ? Przecież w ten sposób CARGO nigdy nie przestanie być dojną krową !!!Chyba w interesie spółki jest by skończyć z tą głupotą jak najszybciej ! Czy restrukturyzacja spółki nie obejmuje tego tematu ? Jakie to są kwoty w skali chociażby miesiąca ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 77 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 75, 76, 77  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl