Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
PKP CARGO dojną krową klanu Grymli?
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-02-2009, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Krycha napisał/a:
Po kilkuletnim kryzysie Wagon ponownie wskoczył na proste tory.

Znakomita kondycja EKK Wagon to wierutna bzdura!

W Wagonie połowa do zwolnienia

Nawet 400 osób może stracić pracę w Europejskim Konsorcjum Kolejowym Wagon w Ostrowie Wielkopolskim. Następca Fabryki Wagon tłumaczy taką decyzję tragiczną sytuacją na rynku zaplecza kolejowego.

O zwolnieniach grupowych w EKK Wagon mówiło się już od kilku miesięcy. Wszystkiemu winien ma być światowy kryzys ekonomiczny, przez który drastycznie spadły zamówienia na remonty wagonów. Główny zleceniodawca, PKP Cargo, od początku roku nie ogłosił ani jednego przetargu na naprawy wagonów, a przewoźnicy mają remontować swój tabor we własnym zakresie.

Kilka dni temu wpłynęło oficjalne pismo zarządu spółki o zamiarze zwolnienia nawet 300-400 osób. To niemal połowa z niespełna 800-osobowej załogi. We wtorek związki zawodowe podpisały porozumienie w tej sprawie. Dotyczy ono głównie tego, jakie grupy pracowników będą zwalniane jako pierwsze, a którzy pracownicy - w dalszej kolejności. Zwolnienia są już bowiem przesądzone.

EKK ma zamówienia jedynie do maja. Co będzie dalej z firmą - na to pytanie nikt na razie nie potrafi odpowiedzieć.

Źródło: Radio Merkury

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 01-03-2009, 12:02    Odpowiedz z cytatem

Wycofane zamówienia na modernizację 20 tysięcy wagonów i 400 osób do zwolnienia. To bilans ostrowskiego EKK Wagon. Przedstawiciele związków zawodowych zwrócili się o pomoc do parlamentarzystów i wojewody wielkopolskiego. "To najbardziej tragiczna sytuacja fabryki w całej jej historii" - mowi Grzegorz Majchrzak, przewodniczący związków zawodowych NSZZ Solidarność:

"W 2003 roku udało się firmę uratować i takich zwolnień do tej pory jeszcze nie było. Za Słowaków odeszło 70 osób, za działalności syndyka - 80. W tej chwili jesteśmy pod ścianą i mamy przygotowaną listę 350 osób. To jest dramat. Mamy podpisane z pracodawcą porozumienie, które mówi kto jest chroniony, a kto przeznaczony do zwolnienia w pierwszej kolejności. Ta weryfikacja jest w przygotowaniu."

W tej chwili trwają starania związków i władz EKK o spotkanie w ministrem infrastruktury oraz poszukiwanie nowych zleceniodawców. Jednak wypowiedzenia są już przygotowane i będą wręczone do końca marca. Pomocą może okazać się autorski program, który chce przygotować urząd pracy. "Byłoby to pierwsze tego typu rozwiązanie w kraju" - mówi Anna Kaczmarek, wicedyrektor Powiatowego Urzędu Pracy:

- "Program pilotażowy ma uruchomić takie formy działania, które nie są ściśle określone w ustawie. Polega na tym, że przez czas największego kryzysu, na przykład przez rok, wynagrodzenie dla zagrożonych zwolnieniem osób byłoby wypłacane w połowie przez zakład pracy i w połowie z funduszu pracy urzędu pracy. Te środki moglibyśmy pozyskać z rezerw ministerialnych, a pomoc objęłaby nie tylko EKK Wagon."

Przygotowanie programu potrwa kilka miesięcy i musi zyskać akceptację oraz dodatkowe środki z ministerstwa. Jeśli się uda, będzie to ewenement w skali kraju. Ale czy program zdąży pomóc EKK Wagon, tego niestety nikt jeszcze nie wie.
(rc.fm, 24.02.2009)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 13-05-2009, 11:37    Odpowiedz z cytatem

Przewodniczącym rady nadzorczej EKK Wagon Sp. z o.o. w Ostrowie Wielkopolskim jest Henryk Herman. Na stronie kto kogo wg KRS Henryk Herman nadal jest członkiem zarządu PKP Cargo SA. Cargo została zarejestrowana w KRS 17.07.2001 r. razem z Henrykiem Hermanem, członkiem zarządu. Obecny szef rady nadzorczej grymlowej spółki nigdy z rejestru nie został wykreślony, choć go w zarządzie Cargo nie ma: krs-online, infoveriti. Różnych ludzi z zarządu spółki PKP Cargo SA w KRS wykreślano, ale nie wykreślono Henryka Hermana, stąd na stronie "kto kogo..." przy jego nazwisku nadal widnieje stanowisko członka zarządu tej spółki.

Żeby nie było wątpliwości, że w EKK Wagon jest ten sam Henryk Herman co w Cargo, proszę zwrócić uwagę na stronie "kto kogo wg KRS" na pozycje 1 i 2 i towarzystwo w jakim się obraca lub obracał.

Ps.
Dla uspokojenia dodam, że w KRS pełno jest błędów, np. Krzysztof Mamiński , który nie jest prezesem Natura Tour Sp. z o.o. Ale to bardziej skomplikowana i tajemnicza sprawa, którą przy okazji postaram się wyjaśnić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sielawa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Sty 2008

PostWysłany: 13-05-2009, 21:19    Odpowiedz z cytatem

Panie Romualdzie, to co Pan cytuje to nie jest KRS, mam przed sobą odpis z KRSu Cargo w marca - aktualny - i nie ma tam Henryka Hermana, warto zajrzeć czasami do źródła zamiast wyciągać błędne wnioski - infoveriti, a już w szczególności "kto kogo" nie są źródłami 100% wiarygodnymi, tu trzeba spojrzeć od wypisu z KRSu.
Na wszelki wypadek sprawdziłem że Henryk Herman ze składu Zarządu Cargo został wykreślony pod koniec 2002.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 13-05-2009, 21:44    Odpowiedz z cytatem

Ok, proszę podać datę wykreślenia Hermana z KRS jako członka zarządu PKP Cargo SA. Nie poda Pan jej, jeżeli nie dysponuje Pan "pełnym" wyciągiem, tylko "aktualnym". Zresztą tej daty w KRS nie ma.

KRS-u zacytować nie mogę bo obowiązuje mnie regulamin Infoveriti, ale mogę skorzystać z bezpłatnego raportu, gdzie rejestrowane są wszystkie zmiany we władzach spółki. Mogę je na użytek własny wydrukować. Strona "kto kogo reprezentuje wg KRS" współpracuje od niedawna z Infoveriti a ci mają bezpośredni dostęp do KRS. Wszystkie błędy (braki wpisów) wychodzą na stronie "kto kogo...". Inny przykład: Mamiński. Świadczy to o braku zainteresowania zarządów.

Ponadto, nie chodzi mi o ten ewidentny błąd, lecz o pokazanie "systemu naczyń połączonych". Dlatego tę informację umieściłem w tym temacie. Henryk Herman, były członek zarządu PKP Cargo SA jest przewodniczącym rady nadzorczej Europejskiego Konsorcjum Kolejowego WAGON Sp. z o.o., której właścicielem jest Jan Grymel, również właściciel spółki ANTRA .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sielawa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Sty 2008

PostWysłany: 14-05-2009, 18:18    Odpowiedz z cytatem

sprawdziłem - wpisem nr 6 z 22 października 2002 r. został wykreślony ze składu zarządu
może po prostu trzeba napisać do infoveriti żeby poprawili błąd
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 14-05-2009, 18:45    Odpowiedz z cytatem

Ja stawiam na 7.10.2002, ale to niewielka różnica. Wtedy wpisano Cichonia. Zaznaczam, że teraz wróżę z fusów. Nie powołuję się na żaden portal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sielawa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Sty 2008

PostWysłany: 15-05-2009, 16:47    Odpowiedz z cytatem

i masz rację - mój błąd i kiepska pamięć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 08-09-2009, 19:33    Odpowiedz z cytatem

Nie ruszył proces ws. ostrowskiego Wagonu

W Sądzie Okręgowym w Kaliszu miał rozpocząć się dziś proces oskarżonych o nadużycia i wyprowadzenie ponad 20 mln zł z majątku byłej Fabryki Wagon SA z Ostrowa Wlkp. Nie doszło jednak do tego, ponieważ jeden z oskarżonych nie otrzymał aktu oskarżenia przetłumaczonego na j. niemiecki - podaje PAP.

Nowy termin rozprawy to 6 października. Prokuratura oskarża dziewięć osób (m.in. dwóch Słowaków i Szwajcara) o nie dbanie o finansowe interesy spółki, co miało przełożyć się na osiągnięcie przez nie korzyści majątkowej. Oskarżeni mieli zawrzeć trzy nieuzasadnione ekonomiczne i niekorzystne ze szwajcarską spółką, co przyniosło Wagonowi stratę 11 mln zł.

"W śledztwie zbadano też skutki finansowe umowy Wagonu SA zawartej m.in. z jednym ze szwajcarskich holdingów oraz prawidłowość sprzedaży przez Słowaków w 2002 r. wartych 9,5 mln zł akcji ZNTK Paterek. Prokuratura twierdzi, że przed sprzedażą nie dokonano wyceny tych akcji" - czytamy w komunikacie PAP.

źródło: PAP

---

O Słowakach pisała Krycha:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=55359#55359

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 09-09-2009, 13:19    Odpowiedz z cytatem

Oto, jak prywatyzację zakładów naprawczych taboru kolejowego ocenili w maju 2006 roku kontrolerzy NIK:

Błędy w sprawowaniu przez skontrolowane Narodowe Fundusze Inwestycyjne (NFI) funkcji właścicielskich przyczyniły się do obniżenia wartości spółek parterowych. Niewielkie zainteresowanie NFI poprawą sytuacji ekonomiczno-finansowej tych spółek stało się okazją dla kapitału spekulacyjnego do przejmowania za niewielką opłatą znacznego majątku tych podmiotów, a następnie transferowania środków finansowych tkwiących w dużych należnościach, pochodzących głównie od PKP. Tego rodzaju działania doprowadziły do ogłoszenia upadłości przez Fabrykę „Wagon” SA w Ostrowie Wielkopolskim (Fabryka Wagon SA) oraz do realnego zagrożenia kontynuowania działalności przez Fabrykę Wagonów Gniewczyna SA (FW Gniewczyna SA) i Poznańskie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego SA (PZNTK SA).

Poddane kontroli NFI nie realizowały jednego z podstawowych celów, określonych w art. 4 ustawy z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji. Nie tworzyły bowiem mechanizmów ekonomiczno-finansowych umożliwiających restrukturyzację i rozwój spółek parterowych, poprawę zarządzania, a następnie znalezienia dla nich odpowiednich inwestorów strategicznych. W okresie posiadania przez NFI akcji 5 spółek parterowych nastąpiło zmniejszanie kapitałów własnych w granicach od 23% w przypadku FW Gniewczyna SA do 74% w przypadku Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki SA.

Wiele nieprawidłowości dotyczyło procesu sprzedaży wiodących pakietów akcji 5 skontrolowanych spółek parterowych. NIK ustaliła m.in., że:

Skutkiem niewłaściwych wycen tych akcji i pospiesznie prowadzonych transakcji sprzedaży, przychody z tego tytułu były niższe łącznie o ponad 11 mln zł od wartości odpowiadających im kapitałom własnym.

Nabywcami akcji spółek parterowych zostali inwestorzy niewiarygodni finansowo, a w przypadku zakupu akcji 3 spółek, poziom powstałych z tego tytułu zobowiązań wielokrotnie przekraczał wartości aktywów tych inwestorów.

• W celu uniknięcia procedury związanej z uzyskaniem stosownych zezwoleń Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, zagraniczni inwestorzy dokonywali nabycia akcji za pośrednictwem spółek, zarejestrowanych w Polsce.

• Właściciel blisko 20% Fabryki Wagon SA nie dopełnił obowiązku - przed zakupem kolejnego pakietu akcji tej Spółki - powiadomienia Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zamiarze koncentracji, a tym samym nie uzyskał jego zgody na tę transakcję.

• Prezes Zarządu VII NFI SA nie mając uprawnień statutowych podjął uchwałę o odwołaniu Zarządu FW Gniewczyna SA i powołaniu nowego, w składzie wskazanym przez kupujących akcje, pomimo iż w tym czasie nie mieli oni jeszcze praw właścicielskich do tych akcji.

Izba pozytywnie oceniła działania Zarządu ZNTK Nowy Sącz SA, który nie dopuścił niewiarygodnego inwestora do przejęcia kontroli nad tą Spółką. Istniała bowiem realna groźba z jego strony wytransferowania ze Spółki środków finansowych. Takie transfery środków bądź ich próbę Izba stwierdziła w przypadku 3 innych spółek.

Innym sposobem odzyskiwania środków zainwestowanych w nabycie akcji spółek par-terowych był nieuzasadniony wynikami ekonomiczno-finansowymi wzrost kosztów ogólnego zarządu, a zwłaszcza wynagrodzeń członków zarządu.

Izba ujawniła decyzje rad nadzorczych, noszące znamiona niegospodarności, dotyczące wprowadzania kosztownych przywilejów dla członków zarządu, nieadekwatnych do pogarszającej się sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek.

Niewłaściwie została wykorzystana pomoc publiczna udzielona PZNTK SA, w wysokości przekraczającej wartość jej majątku. Spółce zostały umorzone długi na kwotę 70 187,1 tys. zł, a mimo tego w dalszym ciągu dopuszczała do powstawania nowych zaległości publiczno-prawnych. Zarząd PZNTK SA nie podejmował działań oszczędnościowych, a Walne Zgromadzenie podjęło na wniosek Zarządu uchwałę o przeznaczeniu zysku – powstałego w wyniku uzyskania pomocy publicznej – na dywidendę.

Cały raport NIK: http://bip.nik.gov.pl/pl/bip/wyniki_kontroli_wstep/inform2006/2004196/px_2004196.pdf

----------------------------------------------------------------------
Tego możecie dowiedzieć się z ustawy o NFI i internetu:

Narodowe Fundusze Inwestycyjne, NFI, fundusze inwestycyjne utworzone przez skarb państwa w ramach Programu Powszechnej Prywatyzacji (PPP), działające w formie spółek akcyjnych. Majątek NFI stanowią akcje byłych przedsiębiorstw państwowych, przekształconych w spółki, wniesione do funduszy przez skarb państwa.

W początkowej fazie PPP narodowe fundusze inwestycyjne były jednoosobowymi spółkami skarbu państwa. Na dalszym etapie, po wprowadzeniu akcji funduszy na giełdę, akcjonariuszami NFI zostali polscy obywatele, którzy wcześniej nabyli świadectwa udziałowe w PPP, i którzy wymienili te świadectwa na akcje NFI.

Zarządzanie majątkiem NFI zostało powierzone polsko-zagranicznym konsorcjom – tzw. firmom zarządzającym, wyspecjalizowanym w działalności doradczo-inwestycyjnej. Każdy z NFI początkowo posiadał akcje wszystkich spółek, które biorą udział w PPP, w niektórych udziały wiodące – 33%, w innych mniejszościowe. Rolą NFI jest wypełnienie funkcji aktywnego właściciela, szczególnie wobec spółek, których będą posiadać znaczne pakiety akcji.

Celem NFI, zapisanym w ustawie o NFI i prywatyzacji (która m.in. reguluje powstawanie i funkcjonowanie funduszy) jest pomnażanie ich majątku, w szczególności poprzez zwiększanie wartości akcji spółek, w których fundusze są akcjonariuszami. Utworzenie NFI miało być sposobem na przeprowadzenie szybkiej i efektywnej restrukturyzacji dużej liczby przedsiębiorstw, połączonej z udostępnieniem części majątku narodowego obywatelom. NFI miały dać szansę przedsiębiorstwom na dostęp do nowych źródeł kapitału, nowych rynków zbytu, nowych technologii oraz nowoczesnych metod organizacji pracy i zarządzania.

W 1995 utworzono 15 NFI.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-10-2009, 10:07    Odpowiedz z cytatem

Przekręty w Wagonie. Rusza proces

Nadużycia uprawnień i wielomilionowe straty dla fabryki - za takie przestępstwa odpowiedzą przed sądem byli prezesi ostrowskiego Wagonu. Dziś w Kaliszu rusza proces w głośnej sprawie wyprowadzenia z byłej już fabryki Wagon 20 mln zł.

- Na ławie oskarżonych zasiada dziewięć osób, w tym ścisły zarząd spółki - dwaj Słowacy i Szwajcar - mówi rzecznik Prokuratury Okręgowej w Ostrowie Janusz Walczak. - Te osoby, działając w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, nie dopełniły ciążącego na nich obowiązku dbałości o interesy spółki w ten sposób, że zawarły nieuzasadnione ekonomicznie i niekorzystne finansowo trzy umowy ze spółką mającą siedzibę w Szwajcarii, które skutkowały wyrządzeniem szkody majątkowej wielkich rozmiarów, polegającej na przywłaszczeniu wytransferowanych środków pieniężnych Fabryki Wagon.

Śledztwo w sprawie trwało pięć lat. Podejrzani nie stawiali się na przesłuchania. Prokuratura zamknęła postępowanie w grudniu ub. roku.

Proces miał ruszyć przed miesiącem, ale jeden z oskarżonych nie otrzymał przetłumaczonego na język niemiecki aktu oskarżenia. Przed sądem odpowiedzą także żony dwóch Słowaków, które są oskarżone o wypłacenie z kont mężów prawie ćwierć miliona zł. Wypłaty te miały udaremnić zabezpieczenie majątku przez Prokuraturę Okręgową w Ostrowie.

źródło: Radio Merkury

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl