Wysłany: 29-04-2009, 17:16 Nowy tabor na małopolskich torach
Zarząd województwa małopolskiego zdecydował o ogłoszeniu przetargu na zakup sześciu elektrycznych pociągów osobowych do obsługi tras regionalnych. Wartość kontraktu wyniesie około 30 mln euro - podał we wtorek wicemarszałek województwa Roman Ciepiela.
Według niego samorząd chce zakupić sześć nowoczesnych pociągów elektrycznych o podwyższonym standardzie (wyposażonych m.in. w klimatyzację), dysponujących około 200 miejscami siedzącymi. Podobne pojazdy (wyprodukowane przez PESA Bydgoszcz) obsługują już połączenie Łódź - Warszawa. Nowe pociągi zostaną skierowane na najdłuższe i najbardziej zatłoczone trasy regionalne w Małopolsce. Dostawy pojazdów powinny się rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć w ciągu 19 miesięcy. - Chcemy wzmocnić taborowo spółkę przewozową PKP Przewozy Regionalne, wiedząc, że przeżywa trudności finansowe i sama nie jest w stanie zrealizować takich zakupów - wyjaśnił Ciepiela.
Samorząd wojewódzki zarezerwował na zakup taboru kolejowego 15 mln euro ze środków unijnych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Drugie tyle będzie stanowił wkład własny województwa.
No pewnie. Niech jeżdżą do końca świata. Pal sześć zużycie energii, hałas i ogólną przestarzałość.
W Małopolsce na trasach lokalnych królują marszrutki i nie zanosi się na jakąkolwiek zmianę, bo poglądy na kolej nie zmieniły się tam wiele od czasów, gdy oskarżano ją o zabranie mleka krowom. A na E30 do Tarnowa i Rzeszowa, czy na trasie do Chrzanowa bardzo by się przydało coś nowocześniejszego, tam jeszcze ludzie pociągami jeżdżą.
Tak, ale trzeba ustalić priorytety, na razie bardziej brakuje nam szynobusów niż większych jednostek... remont kibli spokojnie może przedłużyć ich żywot o kilka lat.
dziwną kolejność modernizacji lini u nas panuje przez Skawine do Oświęcimia jest 5 pociągów i planują linie remontować , a linie przez Trzebinie do Oświęcimia gdzie jeżdzi 22 pociągów nie planuje się modernizować .
Bo żeby zmodernizować linię przez Chrzanów trzeba o wiele więcej środków finansowych, stąd pewnie logika zrobimy tam, gdzie starczy pieniędzy... choć według mnie kretyńska logika... bo kolejność remontów powinna się opierać o zainteresowanie daną linią, ludzie do Chrzanowa jeżdżą, a gdyby jeździło się szybciej, to i ludzi jeździłoby jeszcze więcej.
Cieszę się, bo wreszcie do Tarnowa pojadę czymś nowoczesnym mam nadzieję tylko, że będą lepiej je serwisować niż np. SA133, które ostatnio więcej stoją niż jeżdżą
Do Krakowa z Chrzanowa nie ma problemu trasę Katowice - Kraków mają remontować Gorzej z Oświęcimiem tam jest szlakowa między 20/40km/h i mam nadzieje , że wkońcu wyremontują te 18 km odcinek między Trzebinią , a Chełmkiem . A Kraków Płaszów - Oświęcim cały czy tylko część zamierzają remontować ??
A jak wygląda frekwencja na linii ze skawiny do oświęcimia?? Jeżeli zamierzają remontować to może mają jakieś podwaliny aby to robić.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-02-2010, 13:22
hurricane napisał/a:
o żeby zmodernizować linię przez Chrzanów trzeba o wiele więcej środków finansowych, stąd pewnie logika zrobimy tam, gdzie starczy pieniędzy... choć według mnie kretyńska logika... bo kolejność remontów powinna się opierać o zainteresowanie daną linią,
Nie nie nie. Nie do konca tak jak mówisz. Otoz, linia do Chrzanowa jako część magistrali E30 jest przewidziana do remontu jakby "z urzędu"- jako że wiążą nas umowy europejskie o dostosowywaniu szlaków paneuropejskich do odpowiednich standardów- miłościwa Unia da nam pieniążki na zmodernizowanie tego szlaku. A jesli da kase w przyszłości- to PLKa wyszła z założenia, że nie będzie teraz przeprowadzac remontu za własną kasę. Zauważ proszę że magistrala E30 jest sukcesywnie modernizowana: Opole-Wroclaw, teraz Wroclaw-Legnica i Legnica-Granica panstwa. Pomijam fakt, że modernizacja się wlecze latami i wlaściwie efektów to za bardzo nie widać (np. zmodernizowany odcinek Wrocław-Opole do 160, a i tak sie jedzie ponad godzine), ale my nie o tym. Tak wiec, modernizacja idzie od zachodu i dotrze wkoncu i w nasze okolice. Linia do Oswiecimia zaś, przez Spytkowice, to typowa linia regionalna- dlatego kasę na nią dać chce UM i chwała mu za to.
bartik napisał/a:
A jak wygląda frekwencja na linii ze skawiny do oświęcimia??
Niestety mimo dobrego taboru (EN81) ludzie jakos sie nie pchają może dlatego że 5 kursow to zbyt mało ? Mam nadzieje że po remoncie dołożą jakieś kursy. Dobrym mysle pomysłem byłoby ponadto włączenie Oswiecimia do strefy aglomeracyjnej, z biletami strefowymi.
hurricane napisał/a:
Cieszę się, bo wreszcie do Tarnowa pojadę czymś nowoczesnym Smile
Tak, co jak co ale mieszkańcom Tarnowa się to nalezy po latach wytrwałego telepania się zdezelowanymi EN57 będąmile zaskoczeni widząc takie nowoczesne pojazdy!
A mnie apropos frekwencji zadziwiała i zadziwia idiotyczność puszczania pociągow. na przykład dublowanie. Mamy pociąg do Bogumina który jest dublowany z osobowką do Ośw, podobnie powrot. Warto aby skład na dłu zsza trasę jechał jako przyśpieszony. A co do nowych pociągów pójdą na Rzeszów, Tarnów lub Kielce.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Kris, w ilu wątkach napiszesz jeszcze o pociągu do Bohumina?
Nowe składy nie pójdą na trasę na Kielce, wątpliwe nawet, by jeździły do Rzeszowa, bo niby po co Małopolska ma Podkarpaciu robić prezent. Choć to zależy od obiegów.
Wyraźnie władze województwa zaznaczyły, że będą jeździć na Tarnów i ewentualnie na Trzebinię, Chrzanów.
Nie lepiej było by kupić kilku wagonów motorowych (elektrycznych i spalinowych) na trasy mniej uczęszczane i pozbyć się stamtąd EN, i ewentualnie wzmacniać tych pociągów w godzinach największego natężenia pasażerami wagonem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum