Wysłany: 09-03-2010, 17:02 Propozycja wspólnej oferty PR i PKP IC
Propozycja wspólnej oferty
Konkurencja konkurencją, ale bez utrudnień dla pasażera. Przewozy Regionalne proponują PKP Intercity wypracowanie wspólnej oferty biletów okresowych na trasie Łódź – Warszawa. Znów obowiązujące stałoby się hasło „Wsiąść do pociągu byle jakiego”, niezależnie od przewoźnika.
Przewozy Regionalne proponują wypracowanie wspólnej oferty biletów okresowych, na początku na trasie Łódź – Warszawa. Obecnie samorządowy operator tanich i szybkich pociągów interREGIO uruchamia codziennie między tymi miastami 15 kursów uzupełniających sieć połączeń PKP Intercity. Jednak już przy kasie podróżni muszą wybierać przewoźnika, z którego usług zamierzają skorzystać, a ewentualna zmiana wymaga kupna nowego biletu. Warto pomyśleć o uproszczeniu systemu sprzedaży biletów tak, by nie zniechęcał on do korzystania z kolei.
Przewozy Regionalne potrafią się porozumieć w interesie klienta, także z operatorami z Grupy PKP. Najlepszym przykładem jest Pomorze, gdzie z powodzeniem funkcjonuje wspólna oferta biletów miesięcznych PR i PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Posiadacze takich biletów mogą korzystać z pociągów obydwu przewoźników jeżdżących magistralą Tczew – Gdańsk – Sopot – Gdynia – Reda. Od PKP Intercity zależy, czy podobne rozwiązanie można by wprowadzić na trasie Łódź – Warszawa. PR i PKP IC swego czasu potrafiły się porozumieć w sprawie ofert Wspólny przejazd i Legitymacja seniora. Warto o kompromis, na którym skorzystają i pasażerowie, i cała kolej.
Źródło: Przewozy Regionalne
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-03-2010, 17:06
Pozytywny gest ze strony Przewozów Regionalnych. Widać, że mimo kłód, jakie są im rzucane pod koła, spółce zależy na wzajemnej współpracy z innymi przewoźnikami, a co za tym idzie, na dobru pasażera. Cieszy mnie to!
Ciekaw jestem, jaką decyzję podejmie PKP IC?
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-03-2010, 17:18
IC w życiu w to nie wejdzie. Są zbyt zadufani w sobie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
ciekawie, jakby miala taka wspolpraca wygladac, jak ok 95 %kasy na tym odcinku zbiera iC?
To jakieś oficjalne dane, czy tak sobie strzelasz?
Dość często podróżuję pociągiem na trasie Warszawa - Łódź i zawsze wybieram interREGIO ze względów oszczędnościowych (mam REGIOkartę). Wspólna oferta z TLK byłaby wielkim ułatwieniem dla pasażerów, szczególnie dla tych, którzy codziennie przemierzają tę trasę z domu do pracy.
Mi jest w tym przypadku wszystko jedno, bo IR i tak nie mają postojów handlowych w Żyrardowie, więc mi osobiście na tym nie zależy.
Natomiast pro forma, oczywiście, uważam, że powinni się porozumiec, bo to, co na tej trasie wyczyniają Koleje Mazowieckie, to tragedia (tak, osobowy droższy od TLKi, a jedzie dwa razy dłużej).
Jednak mam wrażenie, że będziemy świadkami kolejnego skeczu pt." Ney mówi "
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
To jakieś oficjalne dane, czy tak sobie strzelasz?
Nie sa to oficjalne dane. wynikaja bardziej z osobistych obserwacji.Jadac ta trasa i porownujac ilosc osob wsiadajacycg i wysiadajacych na poszcz.stacjach wychodzi ok 10 razy wiecej na TLK. biorac pod uwage ze IR kursuje 7 a TLK ok 20 i to ze wlasnie nie zatrzymuje sie w Zyrardowie gdzie dosiada conajmnie 40% pasazerow mysle ze liczba 95% nie jest zawyzona.
Nie wiem co o tym myśleć... Albo to jakieś oryginalne posunięcie marketingowe albo?
Chociaż z drugiej strony, "Włączenie pociągów interREGIO do siatki połączeń PKP Intercity spowoduje wzrost cen wspomnianych biletów", a na to raczej mało kto się zgodzi. Cżyli znamy już wynik?
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-03-2010, 11:17
Nie rozumiem czemu bilet miałby drożeć
Po prostu wpływy z miesięcznych (razem na IR i TLK) wpadałyby do jednego wora, jako że bilet byłby jeden ! Potem rodzielano by to między spółki, wg jakiegoś przyjętego przelicznika płynącego z liczby kursów i ilości przewożonych pasażerów. Czyli wpływy byłyby takie jak obecnie dla każdej ze spółek, a zyskałby na tym TYLKO pasażer. Niestety, nie zyska
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum