Zastanawiam się dlaczego Flirty kupione przez nasze województwo nie mają jakiegoś napisu typu "województwo śląskie", "koleje śląskie" lub coś w tym rodzaju, "Śląsk - pozytywna energia" itp. Mają za to dużego żółtego orzełka, który nie wiem co oznacza i ani słowa na ten temat. Pewnie powinienem wiedzieć, ale chociaż mieszkam tu od urodzenia i interesuję się sprawami Regionu, to jednak nie wiem. Z tego wnioskuję, że wiele innych osób również może nie wiedzieć.
Zastanawiam się też dlaczego wszystkie Flirty obsługują jedną linię tj. jedno połączenie, wiadomo jakie.
Zastanawiam się też czy we Flirtach można palić papierosy, pić piwo i wódkę. Bo ja widziałem, że można pić piwo, a konduktor nie reagował (chociaż dobrze to widział, bo sprawdzał bilety i odpowiadał na pytanie tych pasażerów). To samo pytanie wysłałem na adres info@pr.pkp.pl ale nie otrzymałem odpowiedzi. No bo jeśli można, to ja chętnie skorzystam i zrobię ciekawą imprezę dla przyjaciół w ładnym miejscu. Mogę podać datę, godzinę i nr pociągu. Może ten miły konduktor jest na tym forum
Przepraszam za nieco prowokujące pytania, ale może chociaż na to pierwsze ktoś mi odpowie? Pewnie okaże się, że to jest jakaś oczywista oczywistość, ale ja na prawdę tego nie wiem i zaczyna mnie to trochę niepokoić.
A przy okazji - widział ktoś z bliska perony, ławki i wiaty na stacjach Katowice Zawodzie i Katowice Załęże? Ładna wizytówka. Górny Śląsk nie wygląda zbyt ładnie jak się przez niego przejeżdża, a szkoda...
Podróżnik, to pisz do UMWŚ i informuj! Do PKP-PR nie ma co wysyłać pism. To UMWŚ jest ustawowym organizatorem regionalnego transportu kolejowego i to tam trzeba składać wszelkie skargi.
PR Katowice: Chcemy wykorzystać w pełni potencjał Flirtów
Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Przemysław Gardoń, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy pociągów 2010/2011, wszystkie cztery śląskie Flirty zostaną skierowane do obsługi linii Gliwice-Częstochowa.
- Przy pracach nad nowym rozkładem zakładamy, że linię Tychy Miasto-Katowice (a tak naprawdę, z uwagi na przebudowę dworca w Katowicach, Sosnowiec-Tychy Miasto) obsługiwać będą zmodernizowane jednostki EN57, tzw. SPOTy. Chcemy wykorzystać w pełni potencjał Flirtów na trasie, gdzie jest to możliwe. Absolutnie nie chcemy pogrzebać tego, co miasto Tychy robi w zakresie popularyzacji kolei jako środka komunikacji. Jednak problem polega na tym, że nowoczesne pociągi są tylko cztery, natomiast ekonomia jest nieubłagana. Koszt pociągokilometra na EN75 jest znacznie droższy, niż na innej posiadanej przez ŚZPR jednostce. Dlatego właśnie chcemy, by Flirty obsługiwały trasy, na których podróżuje duża liczba pasażerów, jak choćby na linii z Gliwic do Częstochowy – powiedział Gardoń.
źródło: Krzysztof Kuś/Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Witam po przerwie. No to panowie z dyrekcji PR długo myśleli gdzie te Flirty trzeba skierować, a ja już dawno i wiele razy o tym pisałem. Znowu potwierdziło się, że miałem rację.
Ale teraz ciekawostka. Tak sobie koresponduję z PR w Katowicach i różnych sprawach. Zacytuję Wam fragment pisma zastępcy dyrektora ds. handlowych z 05.03.2010r. Wyjaśnienie dotyczy Flirtów. Cytuję:
„W nowoczesnych pociągach Flirtach znajduje się toaleta z zamkniętym obiegiem, przy czym jest to tylko jedna toaleta obsługująca cały skład, co czyni z Flirta pociąg przystosowany bardziej do przejazdów aglomeracyjnych niż regionalnych. Pociąg osiąga maksymalną prędkość 160km, prędkość jego przyspieszenia wynosi 13m/s. Z uwagi na powyższe, skład pociągu został skierowany do obsługi relacji Katowice – Tychy Miasto”.
Ładnie, co? Czyli jednak można na trasę Gliwice – Częstochowa? Z tą jedną toaletą? A one podobno czasem się psują, zatykają czy coś. A co jak kilku osobom jednocześnie zachce się siku (?), a tu do Częstochowy daleko…
Skoro Flirt nadaje się na krótkie trasy to dlaczego przyspieszony Regio obsługiwany Flirtem na trasie Katowice-Częstochowa jedzie 20 minut krócej od Regio przyspieszonego Regio obsługiwanego zwykłym Spotem? ;-)
Decyzja oczywiście bardzo słuszna, bo tyszanie byli już gotowi do zawłaszczenie sobie pociągów kupionych za kasę całego województwa. A potem słyszę na peronie w Katowicach brednie typu, że Tychy partycypowały w kosztach zakupu.
Skoro Flirt nadaje się na krótkie trasy to dlaczego przyspieszony Regio obsługiwany Flirtem na trasie Katowice-Częstochowa jedzie 20 minut krócej od Regio przyspieszonego Regio obsługiwanego zwykłym Spotem? ;-)
To proste , Flirt na tej trasie jeżdzi 120km/h, na pewnym odcinku, a SPOT tylko 100km/h.
Duża prędkość, szybki rozruch i hamowanie to również skracanie czasu jazdy co jest odczuwalne porównując SPOT-a lub starszy tylko z wyglądu oczywiście EZT.
Pociągi mają coraz więcej platform dla osób niepełnosprawnych, które nie są wykorzystywane z prostej przyczyny tj. dojazd na perony.
Chciałbym zobaczyć jak osoba poruszająca się sama na wóżku ma dojechać np. na peron w Tychach Mieście, Zachodnim, gdzie z wielką pompą rozpoczęły kursować tam FLIRT-y.
Powiem brutalnie.
To tak jakby na gównie położyć rodzynek i cieszyć się , że mamy ciastko tortowe.
To Polska właśnie.
Ostatnio przyuważyłem Flirta jako osobowy na Gliwice - Częstochowa. Czy ktoś sie orientuję, ile Flirtów kursuje po tej linii obecnie i na których konkretnie kursach jest podstawiany?
W czwartek 22 lipca br. przynajmniej 1 kurs na trasie Częstochowa-Gliwice odbył Flirt. Widziałem go na dworcu głównym w Katowicach, jechał do Gliwic. Poza tym moim zdaniem Flirty powinny kursować na trasie Bielsko-Biała - Czeski Cieszyn (pomarzyć zawsze można ). Ale jak na razie z Cieszyna odjeżdżaja tylko kible:
Fan ciapongów, nie no bez przesady, flirtem z prdekoscia 30km/h
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Damian Łódź, powinny kursować na trasie Bielsko - Biała - Czeski Cieszyn po uprzednim generalnym remoncie linii rzecz jasna. Z tym że jeżeli za mojego życia dojdzie do modernizacji tej trasy to Flirty będą już przestarzałe
Nie wiem czy to odpowiedni temat, ale nowy tworzyć bez sensu. Sprawdzałem dzisiaj w RJ pociągi z Zawiercia do Gliwic. Ku mojemu zaskoczeniu... część pociągów jedzie tyle czasu ile zawsze, a część niecałe 1,5 h Skąd takie rozbieżności między poszczególnymi kursami?! Nigdy czegoś takiego nie było. Skrócony jest czas przejazdu o prawie 30 minut. Czy to sprawka Flirtów?!
Wczoraj podróżowałem inauguracyjnym "Kamratem" z Cieszyna do Katowic. Przed odjazdem Flirta zwiedziłem kabinę maszynistów i odbyłem rozmowę z jednym z nich. Ów Pan powiedział mi, że od poniedziałku do piątku EN75 będą obsługiwały trasę Gliwice-Częstochowa, natomiast w weekendy w celach promocyjnych pojadą do innych miejscowości, m.in. do Cieszyna średnio raz w miesiącu. Czy ktoś z Was (tzn. forumowiczów bardziej obeznanych z tematem niż ja) może potwierdzić tę informację?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum