Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Pociąg specjalny/na zamówienie
Autor Wiadomość

rysiogeniusz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009
Skąd: Szczecin/Goleniów

PostWysłany: 13-02-2010, 22:55   Pociąg specjalny/na zamówienie Odpowiedz z cytatem

Witam,

Mam pytanie: gdzie mam się ewentualnie zgłaszać, żeby uruchomić pociąg specjalny? Chodzi mi o pociąg nie uwzględniony w RJ. I ile by to ewentualnie kosztowało? Pociąg ma kursować na odcinku 30 km.

Pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 13-02-2010, 23:05    Odpowiedz z cytatem

Biuro Marketingu Regionalnych w wakacje w dwa dni przedstawiło mi ofertę. Ceny nie podam, bo to mocno zależy czy i skąd tabor musi dojechać (i nie tylko od tego). Jako odniesienie weź dopłatę swojego marszałka do pockm'a i przemnóż ją między 1,2 a - powiedzmy - 3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 14-02-2010, 19:48    Odpowiedz z cytatem

A więc tak jeśli chcesz uruchomić pociąg zasadniczo musisz mieć tory, pojazd, załogę i rozkład. Cena pierwszego oraz ostanie ustalasz w PLK (ewentualnie w PKP SKM w Trójmieście jeśli chcesz jechać po linii 250.) Zgłaszasz się po to do regionalnego oddziału PKP PLK w mieście wojewódzkim* w odpowiednim województwie), koszt zależny od tego jaka linia cię interesuje wiadomo co innego jakaś linia pomiędzy powiatowymi miastami a co innego CMK.
Jeśli załatwisz linię kolejową to teraz trzeba załatwić tabor. Pojazd możesz sobie załatwić u przewoźnika, który ma tabor (SKM w Trójmieście ma np. na styk więc wątpię by się zgodzili, ale PR czy Arriva mogą przystać). A oczywiście tabor musi być dostosowany do linii czyli niezelektryfikowana nie może być obsługiwana EN57, chyba, że będzie czymś ciągnięte.
Teraz załoga, potrzebujesz zasadniczo maszynisty oraz kierownika (czasem może się przydać pomocnik ale zakładam, że potrzebujesz tylko tych dwóch). Tu możesz mieć dowolnych ludzi z ważnymi uprawnieniami. Zatrudniasz ich na umowę zlecenia lub umowę o dzieło.

Ogólnie będzie to dość droga impreza ale jeśli zaczniesz sprzedawać bilety to może się ci nawet zwrócić z zyskiem, gdyż pociągi czasem są nawet zyskowne.

*W pomorskim będzie to Gdynia a nie Gdańsk, gdzie indziej nie wiem.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 14-02-2010, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Ja bym jednak zaczął od taboru, a nie przydziału trasy. Co nie zmienia faktu, że jeżeli w ten sposób to powinien zacząć od uzyskania licencji na przewozy pasażerskie i kilku pomniejszych certyfikatów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 14-02-2010, 20:17    Odpowiedz z cytatem

nie musi mieć koncesji jeśli chce zorganizować tylko przejazd.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 14-02-2010, 20:19    Odpowiedz z cytatem

a nie llepiej od razu zgłosić się do przewoźnika, a on powinien załatwić resztę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 14-02-2010, 20:25    Odpowiedz z cytatem

Inaczej się wręcz nie da. Regulamin przydzielania tras nie przewiduje opcji zawarcia umowy z a) nieprzedsiębiorcą, b) nieposiadającym odpowiednich kwitów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 14-02-2010, 20:27    Odpowiedz z cytatem

Zapytaj się Pawła Rydzyńskiego z Dziennika Bałtyckiego on to załatwiał i będzie wiedzieć co robić.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-02-2010, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Szomiz ma całkowitą rację. PLK rozmawia TYLKO (a) z posiadaczem licencji, (b) który zawarł umowę z PLK na korzystanie z infrastruktury. Ponieważ bez posiadacza licencji ani metra się nie przejedzie, więc najlepiej iść z koncepcją do takiego przewoźnika i z nim załatwić.

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 16-02-2010, 04:02    Odpowiedz z cytatem

chester, Nie koniecznie z posiadaczem licencji na przewozy, więcej na PW

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

long Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lut 2009

PostWysłany: 16-02-2010, 16:38    Odpowiedz z cytatem

Co wy z licencjami ?
To z przewoźnikiem ustalacie trasę i inne szpargały, a on jako podmiot posiadający koncesje występuje do PLK o dostęp do torów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-02-2010, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Toż kurna o tym mówimy, tylko że w Polsce obowiązuje LICENCJA a nie żadna koncesja. Dlatego "my z tymi licencjami", bo przewoźnicy (rzeczy czy osób) posiadają LICENCJE na wykonywanie przewozów (rzeczy czy osób)

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl