Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 47, 48, 49  Następny
Usamorządowienie Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-04-2008, 19:20    Odpowiedz z cytatem

Samorządy województw za zmianą warunków przejęcia kolei regionalnych

Samorządy województw sprzeciwiają się proponowanym warunkom przejęcia spółki PKP Przewozy Regionalne. Chcą m.in. pełnego oddłużenia spółki, ustalenia zasad finansowania przewozów oraz przekazania części infrastruktury.

Stan prac związanych z przekazaniem kolejowych przewozów regionalnych samorządom przedstawił w poniedziałek marszałek woj. śląskiego Bogusław Śmigielski. Podkreślił, że dotychczasowe propozycje PKP i zespołu działającego przy resorcie infrastruktury są dla samorządowców nie do zaakceptowania.

"Przedstawiony nam projekt zabezpiecza przede wszystkim interesy PKP. Nasza koncepcja, do której przekonujemy także inne województwa, różni się w bardzo wielu punktach. Można spodziewać się, że powstanie jakiś wariant mieszany, ale bliższy naszej wizji" - powiedział marszałek na konferencji prasowej.

Samorząd woj. śląskiego opowiada się za stworzeniem nie jednej, ale wielu regionalnych spółek, które przejęłyby od kolei przewozy regionalne. Gdyby jednak ostatecznie była to jedna firma, jej siedziba, a także zakłady naprawcze powinny być - według Śmigielskiego - na Śląsku.

Gdyby ostatecznie samorządy województw miały być akcjonariuszami lub udziałowcami jednej spółki, parytet podziału akcji ma być - jak chciałby marszałek - inny od proponowanego. Zgodnie z wcześniejszą propozycją, woj. mazowieckie miałoby 17 proc. w spółce, woj. śląskie i trzy inne duże regiony po 13 proc., a pozostałe województwa mniejsze udziały.

"Podział według takiego algorytmu byłby dla nas nie do zaakceptowania. W ostatnich latach bardzo zaangażowaliśmy się w finansowanie przewozów kolejowych, na poziomie 80 mln zł rocznie. Dodatkowe 80 mln zł przeznaczamy na zakup Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Nasz udział powinien być adekwatny do tych nakładów" - tłumaczył Śmigielski.

Spory budzi także kwestia oddłużenia spółki PKP Przewozy Regionalne (marszałkowie chcą, aby bezwarunkowo nastąpiło to przed usamorządowieniem), sposób finansowania przewozów w kolejnych latach oraz to, jaki majątek przejmą samorządy. Według Śmigielskiego, oprócz taboru powinny to być także lokomotywy oraz zaplecze techniczne (dworce, itp.), wraz z przekazaniem samorządowej spółce prawa do sprzedaży biletów kolejowych.

"Według propozycji PKP dostalibyśmy głównie 30-letni tabor i lokomotywy spalinowe, ale maszynistów musielibyśmy wynajmować od PKP Cargo. Wpływy z biletów przekazywałaby nam spółka należąca do PKP, nie mielibyśmy też żadnego wpływu na zarządzanie majątkiem, stan dworców, itp." - mówił marszałek.

Według niego, aby samorządy uzyskały pełny i rzeczywisty wpływ na przewozy regionalne, powinny przejąć wszystkie niezbędne do tego składniki majątku, za wyjątkiem podstawowej infrastruktury, czyli torów, które pozostaną w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe.

Śmigielski nie chciał przesądzać, czy możliwe będzie - jak zakładał wcześniejszy harmonogram - usamorządowienie przewozów regionalnych z początkiem przyszłego roku. Podkreślił, że sprawa ma zostać rozstrzygnięta w drodze ustawy, a to może wiązać się z długim procesem legislacyjnym.

Po objęciu udziałów w spółce PKP Przewozy Regionalne samorządy będą w pełni odpowiedzialne za organizację, wykonanie i finansowanie przewozów kolejowych w regionach. Przekazanie udziałów to część przyjętej ponad rok temu rządowej strategii dla transportu kolejowego do 2013 r. Wcześniej ma nastąpić oddłużenie spółki, której zobowiązania, wynikające z utrzymywania w przeszłości nierentownych połączeń regionalnych, sięgnęły 2 mld zł.

Najważniejszym krokiem w kierunku usamorządowienia spółki ma być nowelizacja ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP. Potem rząd ma przyjąć rozporządzenie, określające liczbę udziałów w kapitale zakładowym spółki. Następnie miałaby ona otrzymać od Skarbu Państwa ok. 1,4 mld zł pożyczki.

Jak poinformował Śmigielski, kolejne spotkanie robocze w sprawie przekazania samorządom kolei regionalnych ma się odbyć w przyszłym tygodniu.

Źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-04-2008, 13:51    Odpowiedz z cytatem

Województwo śląskie sprzeciwia się proponowanym warunkom przejęcia spółki PKP Przewozy Regionalne.

- Przedstawiony nam projekt zabezpiecza przede wszystkim interesy PKP. Nasza koncepcja, do której przekonujemy także inne województwa, różni się w bardzo wielu punktach - powiedział marszałek woj. śląskiego Bogusław Śmigielski.

Województwo śląskie opowiada się za stworzeniem nie jednej, ale wielu regionalnych spółek, które przejęłyby od kolei przewozy regionalne. Gdyby jednak ostatecznie była to jedna firma, jej siedziba, a także zakłady naprawcze powinny być - według Śmigielskiego - na Śląsku.

Kwestionuje on planowany podział udziałów w nowej spółce. Według niego, Mazowieckie miałoby 17 proc. w spółce, Śląskie i trzy inne duże regiony po 13 proc., a reszta - mniejsze udziały. - Taki podział byłby dla nas nie do zaakceptowania - powiedział Śmigielski.

źródło: PAP

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 22-04-2008, 18:49    Odpowiedz z cytatem

Samorządy województw za zmianą warunków przejęcia przewozów regionalnych

Samorządy województw sprzeciwiają się proponowanym warunkom przejęcia spółki PKP Przewozy Regionalne. Chcą m.in. pełnego oddłużenia spółki, ustalenia zasad finansowania przewozów oraz przekazania części infrastruktury.

Stan prac związanych z przekazaniem kolejowych przewozów regionalnych samorządom przedstawił w poniedziałek marszałek woj. śląskiego Bogusław Śmigielski. Podkreślił, że dotychczasowe propozycje PKP i zespołu działającego przy resorcie infrastruktury są dla samorządowców nie do zaakceptowania.

"Przedstawiony nam projekt zabezpiecza przede wszystkim interesy PKP. Nasza koncepcja, do której przekonujemy także inne województwa, różni się w bardzo wielu punktach. Można spodziewać się, że powstanie jakiś wariant mieszany, ale bliższy naszej wizji" - powiedział marszałek na konferencji prasowej.

Samorząd woj. śląskiego opowiada się za stworzeniem nie jednej, ale wielu regionalnych spółek, które przejęłyby od kolei przewozy regionalne. Gdyby jednak ostatecznie była to jedna firma, jej siedziba, a także zakłady naprawcze powinny być - według Śmigielskiego - na Śląsku.

Gdyby ostatecznie samorządy województw miały być akcjonariuszami lub udziałowcami jednej spółki, parytet podziału akcji ma być - jak chciałby marszałek - inny od proponowanego. Zgodnie z wcześniejszą propozycją, woj. mazowieckie miałoby 17 proc. w spółce, woj. śląskie i trzy inne duże regiony po 13 proc., a pozostałe województwa mniejsze udziały.

"Podział według takiego algorytmu byłby dla nas nie do zaakceptowania. W ostatnich latach bardzo zaangażowaliśmy się w finansowanie przewozów kolejowych, na poziomie 80 mln zł rocznie. Dodatkowe 80 mln zł przeznaczamy na zakup Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Nasz udział powinien być adekwatny do tych nakładów" - tłumaczył Śmigielski.

Spory budzi także kwestia oddłużenia spółki PKP Przewozy Regionalne (marszałkowie chcą, aby bezwarunkowo nastąpiło to przed usamorządowieniem), sposób finansowania przewozów w kolejnych latach oraz to, jaki majątek przejmą samorządy. Według Śmigielskiego, oprócz taboru powinny to być także lokomotywy oraz zaplecze techniczne (dworce, itp.), wraz z przekazaniem samorządowej spółce prawa do sprzedaży biletów kolejowych.

"Według propozycji PKP dostalibyśmy głównie 30-letni tabor i lokomotywy spalinowe, ale maszynistów musielibyśmy wynajmować od PKP Cargo. Wpływy z biletów przekazywałaby nam spółka należąca do PKP, nie mielibyśmy też żadnego wpływu na zarządzanie majątkiem, stan dworców, itp." - mówił marszałek.

Według niego, aby samorządy uzyskały pełny i rzeczywisty wpływ na przewozy regionalne, powinny przejąć wszystkie niezbędne do tego składniki majątku, za wyjątkiem podstawowej infrastruktury, czyli torów, które pozostaną w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe.

Śmigielski nie chciał przesądzać, czy możliwe będzie - jak zakładał wcześniejszy harmonogram - usamorządowienie przewozów regionalnych z początkiem przyszłego roku. Podkreślił, że sprawa ma zostać rozstrzygnięta w drodze ustawy, a to może wiązać się z długim procesem legislacyjnym.

Po objęciu udziałów w spółce PKP Przewozy Regionalne samorządy będą w pełni odpowiedzialne za organizację, wykonanie i finansowanie przewozów kolejowych w regionach. Przekazanie udziałów to część przyjętej ponad rok temu rządowej strategii dla transportu kolejowego do 2013 r. Wcześniej ma nastąpić oddłużenie spółki, której zobowiązania, wynikające z utrzymywania w przeszłości nierentownych połączeń regionalnych, sięgnęły 2 mld zł.

Najważniejszym krokiem w kierunku usamorządowienia spółki ma być nowelizacja ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP. Potem rząd ma przyjąć rozporządzenie, określające liczbę udziałów w kapitale zakładowym spółki. Następnie miałaby ona otrzymać od Skarbu Państwa ok. 1,4 mld zł pożyczki.

Jak poinformował Śmigielski, kolejne spotkanie robocze w sprawie przekazania samorządom kolei regionalnych ma się odbyć w przyszłym tygodniu.

źródło: PAP

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj lub tutaj !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

piechocinski Płeć:Mężczyzna
VIP


Dołączył: 12 Wrz 2006
Skąd: Iwiczna

PostWysłany: 22-04-2008, 21:53    Odpowiedz z cytatem

Krycha jak się nie zgadza z poglądami innych proponuje ban a ja ci Krysiu proponuję zgłoś się na szefa PKP PR albo zastąp ministra prof JE ( o całej sejmowej Komisji infrastruktury nawet nie mysłe bo my z zasady jestesmy szkodnikami i zapewne półgłówkami którym wara od kolejowych spraw)...
Przewozy regionalne funkcjonują świetnie tylko nie trzeba kolejarzom na dole i na górze przeszkadzać tylko rocznie dołożyć z 3 mld ,potrafią je z pewnością dobrze wydać od czasu do czasu doły naplują w znanym stylu na górę ,działacze związkowi wymienią się z menedzerami i tak w koło Macieju...Nie strasz mnie więc Krysiu nie strasz banem bo jako uczestnicy dyskusji mamy równe prawa chyba ,ze TY tylko tolerujesz jeden głos Swój głos reszta szczególnie inaczej mówiąca i pisząca reprezentuyje BETON kolejowy,poselski ,polityczny (niepotrzebne skreślić)....a teraz odniose się do zadawanych pytań:
Informuję ze wiekszość tych pytan jest do Rzadu a nie do Sejmu .W całości zadam je resortowi Infrastrukjtury i kierownictwu PKP przy obecności Zespołu Samorzadowego w stosownym czasie gdy bedziemy omawiali zmiany ustawy o PKP II i I projekt -na razie nie ma ich jeszcze w sejmie i gdy bedzie znane ostateczny kształt porozumienia Rzad Samorzady w tej sprawie(polecam posiedzenie komisji w sprawie projektu III ,byli też samorzadowcy -warto poczytać)

Dlaczego usamorządowienie PKP PR przewiduje przeniesienie przewozów międzywojewódzkich do PKP IC? Przecież mogłyby zostać w PKP PR.
To jest propozycja Rzadu i kierownictwa PKP SA.Otóż PKP twierdzi ze miedzywojewódzkie w PKP PR osłabiłyby Intercity i zmnniejszyły ich szansę na dobry start na giełdzie (to jest pozyskanie większej kasy na inwestycje głównie w tabor)

Dlaczego przewiduje się przeniesienie jednostek serii ED74 posiadanych przez PKP PR do PKP IC kosztem zwrotu unijnych dotacji?
W mojej ocenie nie ma zagrozenia zwrotu dotacji choc patrz wyżej samorzadowcy słusznie upieraja sie przy ED

Dlaczego przewiduje się przeniesienie lokomotyw serii EP07 posiadanych przez PKP PR do PKP IC? PKP PR pozyskały i wyremontowały same te lokomotywy, więc czy przekazywanie ich do PKP IC nie jest działaniem na szkodę spółki PKP PR?
Odpowiedz znajdziecie na komisji w sprawozdaniu z posiedzenia

Czy uważa Pan, że samorządy będą miały duży wpływ na fukcjonowanie Przewozów Regionalnych, jeśli taka duża spółka jak PKP PR będzie miała 16-stu właścicieli, każdy po około 5-10 % udziałów?
Podjęcie podziału PR tak jak to było wpoprzedniej strategii Rzadu na 5-6 tzw kampanii mogło by być uznane za niekonstytucyjne -rzad wyznacza samorzadom formę organizacji ustawowego zadania mówiać krótko

Dlaczego nie okroi się administracji PKP PR, by generowała niższe koszty?
Pytanie do rady Nadzorczej PKP PR i Zarzadu odpowiedz na komisji

Dlaczego Rząd oddłuża PKP PR z długów, które powstały przez Rząd (niepłacenie gwarantowanych wysokości dotacji)?
to miałby nie oddłużyć przecież PKP PR to się należy ?poczytaj o rekompensacie usługio publicznej -moj tekst

Dlaczego pieniądze na oddłużenie PKP PR pochodzą z pieniędzy z akcyzy (zabieranie jednym - dawanie drugim)?
procedura musi uwzgledniać zawartość przyjetego na 2008 budżetu bez powiekszania długu publicznego

Dlaczego pasażerów kolei w połączeniach regionalnych, poprzez usamorządowienie, skazuje się na brak konkurencji i brak możliwości korzystania z usług większej jakości?
o jakiej konkurencyjnej jakości mówisz ,dalej przecież kazde wojewodztwo bedzie mogło wyłonić wykonawcę usługio transportowej w otwartym przetargu -oby byli tylko chetni,doswiadczenia PCC Ariva są takie jakie sa pierwszy prywatny przewoznik delikatnie mówią c w I kwartale odbiegał jakością usługi od krytykowanych PKP PR,na podlaskie czy są inne poza PKP PR ofert?

Liczę na Pańską odpowiedź.

Z poważaniem,
Mariusz W.
w telegraficznym uproszczeniu odpowiedzi...Pozdrowienia ..Proponuję w wyszukiwarkach poszperac i przeczytac sporo wypowiedzi ministra wtej sprawie a takze przeczytac strategie i uzasadnienia do ustaw wtedy bedzie bardziej czytelne....
Krycha tylko nie wal od razu z Banem ....Liczęze jako stały uczestnik debaty wskażesz własny alternatywny do rzadowego program pozdrowienia
ps.w sprawie posad władze PKP na razie milcza ,już dziś podjąłem więc decyzje o przekazaniu sprawy do Pani Minister Pitery i w trybie pilnym podjecia kontroli przez stosowny Zespól Kancelarii Premiera a to się ludzie w kierownictwie grupy PKP ucieszą.....

_________________
lubię naszą okolicę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 22-04-2008, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Panie pośle, nie odczytał pan mojego żartu. Z banem żartowałam dla rozładowania emocji - swój tekst opatrzyłam stosowną emotką: Wink
Zresztą nie mam możliwości banowania kogokolwiek, taki "przywilej" ma tylko główny administrator forum.

Teraz do rzeczy...

Cytat:
Dlaczego usamorządowienie PKP PR przewiduje przeniesienie przewozów międzywojewódzkich do PKP IC? Przecież mogłyby zostać w PKP PR.
To jest propozycja Rzadu i kierownictwa PKP SA.Otóż PKP twierdzi ze miedzywojewódzkie w PKP PR osłabiłyby Intercity i zmnniejszyły ich szansę na dobry start na giełdzie (to jest pozyskanie większej kasy na inwestycje głównie w tabor)

Propozycja Rządu, czyli również koalicjanta - PSL - pańskiej partii. Kierownictwo PKP SA podlega Rządowi - nadzór właścicielski nad PKP sprawuje Skarb Państwa za pośrednictwem Ministerstwa Infrastruktury. Tak więc propozycje zarządu PKP SA są propozycjami Rządu. Władze PKP SA bez akceptacji (właściciela) Rządu niczego nie zrobią. Tak więc panie pośle proszę nie zwalać wszystkiego na prezesa Wacha, tylko wziąć odpowiedzialność na siebie, czyli na koalicję rządową PO-PSL. Wszyscy wiemy, że Wach (prezes PKP SA), Warsewicz (prezes PKP IC) i Tereszczuk (prezes PKP PR) zachowali po wyborach stołki w zamian za ślepe wypełnianie poleceń MI - oni zrobią wszystko (w myśl zasady: mierny, bierny ale wierny) za każdy kolejny miesiąc w zarządzie spółki PKP (nawet rozwalą w drzazgi Przewozy Regionalne), wszak posadka w zarządzie to 15 tys. zł co miesiąc, które piechotą nie chodzą...

Panie pośle, proszę jasno i konkretnie powiedzieć, dlaczego Rząd chce odebrać spółce PKP PR najlepszy tabor i przenieść go do PKP IC, a następnie sprywatyzować? Czy to nie jest działanie na szkodę społeczeństwa? Czy myśli pan, że każdego stać na wożenie się absurdalnie drogimi pociągami Ex i IC? Pan jako poseł wozi 4 litery za darmo, ale dlaczego skazujecie swój wiejski (i nie tylko) elektorat na zdewastowane ponad 30-letnie EZT obsługiwane przez usamorządowionego monopolistę PKP PR?

Uważam to za skandal !!!

Cytat:
Dlaczego przewiduje się przeniesienie jednostek serii ED74 posiadanych przez PKP PR do PKP IC kosztem zwrotu unijnych dotacji?
W mojej ocenie nie ma zagrozenia zwrotu dotacji choc patrz wyżej samorzadowcy słusznie upieraja sie przy ED

A ja uważam, że dotacje trzeba będzie zwrócić !!! I wy (Rząd) wkalkulowaliście to ryzyko, przedkładając swój partykularny interes nad interes społeczny!
Przypominam, że jednostki ED zostały zakupione specjalnie dla PR ze środków unijnych, podobnie za kasę z UE zmodernizowano wagony i lokomotywy. Taka pomoc publiczna nie byłaby możliwa dla spółki PKP IC, ponieważ jest to podmiot stricte komercyjny i przeznaczony do prywatyzacji. Przeniesienie zakupionego/zmodernizowanego taboru za kasę UE do spółki PKP IC będzie skutkować koniecznością zwrotu tych dotacji, z czego pan doskonale zdaje sobie sprawę. Mówiąc: w mojej ocenie nie ma zagrożenia zwrotu dotacji", w mojej ocenie (muszę to powiedzieć) pan kłamie!
Początkowo, aby nie zwracać dotacji UE planowano utworzenie oddzielnej spółki InterRegio, która miała przejąć przewozy międzywojewódzkie. Beton PKP SA i Rząd wycofali się z tego, aby tabor z PKP PR trafił bezpośrednio do PKP IC w celu podniesienia wartości spółki przed wejściem na Giełdę!
Czy pan myśli, że unijni urzędnicy dadzą się na to nabrać? Nie po to UE ładuje kasę w niekomercyjne Przewozy Regionalnie, aby zaraz ten tabor przejęła komercyjna spółka PKP IC, która ma być sprywatyzowana.
Jeśli to zrobicie to wybuchnie z tego wielki skandal! Gwarantuję!

Cytat:
Czy uważa Pan, że samorządy będą miały duży wpływ na fukcjonowanie Przewozów Regionalnych, jeśli taka duża spółka jak PKP PR będzie miała 16-stu właścicieli, każdy po około 5-10 % udziałów?
Podjęcie podziału PR tak jak to było wpoprzedniej strategii Rzadu na 5-6 tzw kampanii mogło by być uznane za niekonstytucyjne -rzad wyznacza samorzadom formę organizacji ustawowego zadania mówiać krótko

Zero konkretów. Bełkot, z którego nic nie rozumiem... Typowe dla polityka.

Cytat:
Dlaczego przewiduje się przeniesienie lokomotyw serii EP07 posiadanych przez PKP PR do PKP IC? PKP PR pozyskały i wyremontowały same te lokomotywy, więc czy przekazywanie ich do PKP IC nie jest działaniem na szkodę spółki PKP PR?
Odpowiedz znajdziecie na komisji w sprawozdaniu z posiedzenia

To znaczy gdzie konkretnie znajdę tę odpowedź? Ucieka pan od odpowiedzi na niewygodne pytania!

Cytat:
Dlaczego nie okroi się administracji PKP PR, by generowała niższe koszty?
Pytanie do rady Nadzorczej PKP PR i Zarzadu odpowiedz na komisji

A co robi właściciel, czyli Ministerstwo Infrastruktury? Biernie się przygląda na to co wyprawia beton PKP, choć o wszystkim wiedzą, choćby z lektury naszego forum (mogę udowodnić, że urzędnicy z kilku ministerstw zaglądają na nasze forum)!

Cytat:
Dlaczego pasażerów kolei w połączeniach regionalnych, poprzez usamorządowienie, skazuje się na brak konkurencji i brak możliwości korzystania z usług większej jakości?
o jakiej konkurencyjnej jakości mówisz ,dalej przecież kazde wojewodztwo bedzie mogło wyłonić wykonawcę usługio transportowej w otwartym przetargu -oby byli tylko chetni,doswiadczenia PCC Ariva są takie jakie sa pierwszy prywatny przewoźnik delikatnie mówią c w I kwartale odbiegał jakością usługi od krytykowanych PKP PR,na podlaskie czy są inne poza PKP PR ofert?

Doskonale pan wie, że jeśli samorządy staną się właścicielem spółki przewozowej PKP PR to nie będą zainteresowane ogłaszaniem przetargów, bo i po co? Sami sobie mieliby robić konkurencję i działać na własną niekorzyść? Przecież to absurd!
Od początku w usamorządowieniu PKP PR chodzi tylko o to, aby konkurencję wyeliminować w zarodku! Po raz n-ty przypomnę słowa prezesa Wacha:
http://wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=07&nr=16&art=11

"Najlepszym sposobem na zabezpieczenie interesów spółki PKP PR i jej pracowników jest zaangażowanie samorządów w jej rozwój. Nie ma lepszego na to sposobu niż uczynienie samorządów współwłaścicielami."

Reasumując... Zero konkretów, panie pośle. Proszę nas nie brać za głupków i ciemną masę! Bo choć nie jestem ze stolycy, a mieszkam na prowincji to jednak ja ciemnoty sobie wcisnąć nie dam!

Forsując idiotyczny plan usamorządowienia PKP PR działa pan na szkodę społeczną, więc szczerze życzę porażki w kwestii usamorządowienia PKP PR. Mam nadzieję, że do tego nigdy nie dojdzie, a to na szczęście zależy tylko od samorządowców, a nie od Rządu i betonu PKP SA.

Miłych snów!

PS.

Cytat:
ps.w sprawie posad władze PKP na razie milcza ,już dziś podjąłem więc decyzje o przekazaniu sprawy do Pani Minister Pitery i w trybie pilnym podjecia kontroli przez stosowny Zespól Kancelarii Premiera a to się ludzie w kierownictwie grupy PKP ucieszą.....

Cieszę się, choć pańska reakcja jest spóźniona o 2 miesiące! Uprzedzałam, że tak będzie - tzn. że w tej sprawie beton PKP SA oleje pana z góry na dół!

// Zmoderowano ~Pirat

_________________
Follow me!


Ostatnio zmieniony przez Krycha dnia 22-04-2008, 23:09, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-04-2008, 23:06   

piechocinski napisał/a:
Dlaczego usamorządowienie PKP PR przewiduje przeniesienie przewozów międzywojewódzkich do PKP IC? Przecież mogłyby zostać w PKP PR.
To jest propozycja Rzadu i kierownictwa PKP SA.Otóż PKP twierdzi ze miedzywojewódzkie w PKP PR osłabiłyby Intercity i zmnniejszyły ich szansę na dobry start na giełdzie (to jest pozyskanie większej kasy na inwestycje głównie w tabor)
W jaki sposób osłabiłyby PKP IC, skoro przewozy międzywowódzkie w małym stopniu pokrywają się trasami pociągów spółki PKP IC?
piechocinski napisał/a:
Czy uważa Pan, że samorządy będą miały duży wpływ na fukcjonowanie Przewozów Regionalnych, jeśli taka duża spółka jak PKP PR będzie miała 16-stu właścicieli, każdy po około 5-10 % udziałów?
Podjęcie podziału PR tak jak to było wpoprzedniej strategii Rzadu na 5-6 tzw kampanii mogło by być uznane za niekonstytucyjne -rzad wyznacza samorzadom formę organizacji ustawowego zadania mówiać krótko
Nie do końca mi o to chodziło. Jak Pan sobie wyobraża zarządzanie i kierowanie spółką przez 16-stu włascicieli mających po 5-10% uziałów? Ja osobiście słabo to widzę.
piechocinski napisał/a:
Dlaczego Rząd oddłuża PKP PR z długów, które powstały przez Rząd (niepłacenie gwarantowanych wysokości dotacji)?
to miałby nie oddłużyć przecież PKP PR to się należy ?poczytaj o rekompensacie usługio publicznej -moj tekst
Nie neguję samego faktu oddłużenia, ale to, w jaki sposób jest to czynione. Skoro to przez Rząd powstał dług PKP PR, to Rząd powinien bez gadania oddłużyć PKP PR, a nie wzamian obejmuje udziały PKP PR i przekazuje je samorządom.
piechocinski napisał/a:
Dlaczego pieniądze na oddłużenie PKP PR pochodzą z pieniędzy z akcyzy (zabieranie jednym - dawanie drugim)?
procedura musi uwzgledniać zawartość przyjetego na 2008 budżetu bez powiekszania długu publicznego
A czy na takie rozwiązanie godzi się opinia publiczna? Nawiążę do wcześniejszego: skoro Rząd zadłużył PKP PR, to teraz niech Rząd te PKP PR oddłuży, ale nie z pieniędzy podatników, bo Ci na pewno nie są przychylni ku temu, by zakonserwować PKP PR.
piechocinski napisał/a:
Dlaczego pasażerów kolei w połączeniach regionalnych, poprzez usamorządowienie, skazuje się na brak konkurencji i brak możliwości korzystania z usług większej jakości?
o jakiej konkurencyjnej jakości mówisz ,dalej przecież kazde wojewodztwo bedzie mogło wyłonić wykonawcę usługio transportowej w otwartym przetargu -oby byli tylko chetni,doswiadczenia PCC Ariva są takie jakie sa pierwszy prywatny przewoznik delikatnie mówią c w I kwartale odbiegał jakością usługi od krytykowanych PKP PR,na podlaskie czy są inne poza PKP PR ofert?
Skoro samorządy będa miały swoje udziały w PKP PR (czyli teoretycznie realny wpływ na PKP PR), to nie będą ogłaszać przetargów. Bo jeśli przetarg wygra prywatny przewoźnik w pełni niezależny, to samorządom zostanie zbyteczny tabor, zbyteczne drużyny konduktorskie. (Zakładając, że prywatny przewoźnik będzie w pełni niezalezny.) Pan sugeruje, że prywatny przewoźnik z prawdziwego zdarzenia nigdy się nie pojawi? Bo tak można z powyższej wypowiedzi wywnioskować. Ale wcześnie wpomniał Pan, że za chwilę cała samorządowa zachodnia Polska oglosi przetargi i wygraja je firmy przewozowe z Niemiec. Mi wlaśnie o taką konkurecję chodzi, a nie jakąś Arrivę.
piechocinski napisał/a:
w telegraficznym uproszczeniu odpowiedzi...Pozdrowienia ..Proponuję w wyszukiwarkach poszperac i przeczytac sporo wypowiedzi ministra wtej sprawie a takze przeczytac strategie i uzasadnienia do ustaw wtedy bedzie bardziej czytelne....
Mnie interesują suche fakty, stąd też moje pytania skierowane do Pana. Z resztą wypowiedzi nie są jakimś ważnym elementem, bo często nie mają odniesienia do rzeczywistości, albo nie są żadną podstawą prawną.

Co do tekstów, ktore proponuje mi Pan przeczytać, to powiem, że nie mam zamiaru ich czytać, ani się w nie zagłębiać. Jestem tylko "zwykłym śmiertelnikiem". Chcem tlko znać odpowiedzi na podstawowe pytania, a nie brać jako lekturę do poduszki uzasadnienia ustaw, strategie, opracowania, itp. teksty. Liczy się dla mnie efekt końcowy - aby było dobrze. Usamorządowienie nie jest dobrym rozwiązaniem.

piechocinski napisał/a:
ps.w sprawie posad władze PKP na razie milcza ,już dziś podjąłem więc decyzje o przekazaniu sprawy do Pani Minister Pitery i w trybie pilnym podjecia kontroli przez stosowny Zespól Kancelarii Premiera a to się ludzie w kierownictwie grupy PKP ucieszą.....
I bardzo dobrze. Wreszcie radykalne kroki. Szkoda tylko, że długo Pan z tym zwlekał.
Powrót do góry

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 22-04-2008, 23:13    Odpowiedz z cytatem

Krycha nie przesadzaj. Nie chcę się podlizywać politykowi ale muszę to powiedzieć. Pan Piechociński przynajmniej daje nadzieje kolejarzom. Prowadzi dialog z kolejarzami ten formalny i mniej formalny jak w przypadku Forum INFOKOLEJ. Tego nie da się powiedzieć o ministrze ds. kolei w MI. Szacunek Panu Piechocińskiemu należy się. Tyle lat w polityce a jeszcze nie słyszałem aby zrobił jakiś przekręt z kolegami posłami . Jak wiesz o to łatwo, posiadanie władzy prowokuje do takich skrajnych zachowań. Poseł jednak nigdy nie uwikłał się w coś takiego dlatego ma dobry pi-ar. A nie dlatego, że ma kolegów decydentów w mediach.
Wiem Krycha, że można dostać wściekłości kiedy widzi się działanie decydentów kolejowych na szkodę firmy i nic nie można z tym zrobić. Myślę jednak, że poseł ma świadomość traktowania go przez osoby z zarządu PKP PR (wymienione w artykule PKP Posady Regionalne) jak pariasa i podejmie wreszcie skuteczne działania. Nie załatwienie tego będzie potraktowane przez wyborców PSL jako indolencja, którą mogą opisać dziennikarze.
I na koniec, nie kłóćmi się tutaj. Beton PKP zaciera ręce i cieszy się z tego powodu.
W jedności siła!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 22-04-2008, 23:30    Odpowiedz z cytatem

Grad, oczywiście masz rację. Szacunek się należy panu Piechocińskiemu za dotychczasową działalność. Jak myślisz, dlaczego ostatnio głosowałam na PSL? Bo łudziłam się, że PSL jako potencjalny koalicjant PO rozgoni tę PiS-owską hołotę nieudaczników, a sam pan Piechociński zajmie odpowiedzialne stanowisko w MI i weźmie się za beton PKP.

Strasznie się zawiodłam! Rząd (koalicja PO-PSL) kontynuuje antykolejową politykę poprzedników, a na stołkach w zarządach spółek PKP trzyma nieudaczników z nadania PiS (przede wszystkim Wach, Tereszczuk, Warsewicz).
Ale już szczytem jest to co robi pan Piechociński. Mianowicie jako wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury osobiście forsuje idiotyczny, antyspołeczny, antykolejowy i szkodliwy ekonomicznie plan usamorządowienia PKP PR. No szlag mnie trafia (!!!), więc zrozumcie moje nerwy.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-04-2008, 00:13    Odpowiedz z cytatem

Pan Piechociński zapytany o zwrot dotacji, w przypadku wniesienia do PKP IC zmodernizowanego i zakupionego taboru dla PKP PR ze środków unijnych (SPOT, PARP) odpowiedział:

W mojej ocenie nie ma zagrożenia zwrotu dotacji.

Zebrałem kilka faktów. Na IC Forum w styczniu br. rzecznik PKP S.A. Michał Wrzosek uzasadniając potrzebę powołania nowej spółki PKP InterRegio powiedział:

- przypominam wszystkim, że wagony pociągów pośpiesznych były objętę programem modernizacji z funduszy UE w ramach programu SPOT. Warunkiem wykorzystania tych funduszy - kilkadziesiąt milionów euro było to aby tabor kursował u przewoźnika, który nie świadczy działalności komercyjnej (PKP IC taką spółką jest), ale w ramach obowiązku świadczenie usuługi publicznej (PKP PR takim przewoźnikiem były). Inaczej mówiąc przeniesienie taboru zmodernizowanego do PKP IC wiązałoby się z obowiązkiem oddania tych pieniędzy do UE

- przypominam wszystkim, że lokomotowy PKP PR które ciągną owe pociągi pośpieszne zostały zakupione przez PKP PR dzięki dotacji PARP - 100 mln złotych dla przewoźnika nie komercyjnego. Przeniesienie tych lokomotyw do PKP IC oznaczałoby zwrot tej dotacji do Skarbu Państwa.

- dochodzimy więc do monemtu gdy wiemy, że nie możemy w obecnej chwili przenieść pociągów pośpiesznych do PKP IC, chyba że liczymy się ze ze zwrotem około 300 mln złotych do UE i Skarbu Państwa.


Cała wypowiedź rzecznika Wrzoska jest tutaj.

Coś dziwnego się wydarzyło, bo nagle porzucono pomysł utworzenia spółki InterRegio i postanowiono pociągi pospieszne oraz zmodernizowany tabor przenieść do PKP IC licząc się ze zwrotem dotacji z UE i Skarbu Państwa - łącznie 300 mln zł. Szczegóły realokacji taboru z PKP PR do PKP IC są tutaj.
Tak więc przewozy międzywojewódzkie nie będą oddzielną spółką InterRegio jak wstępnie planowano, ale będą oddziałem spółki PKP IC, co jakiś czas temu ujawniła Krycha w wątku PKP Posady Regionalne:

Wie pan dlaczego prezes Wach i jego świta ociąga się z wyjaśnieniami w sprawie obsadzania stanowisk w PKP PR "swoimi" i pociotami? Bo już w czerwcu mogą się zacząć przesunięcia do nowo tworzonego oddziału "przewozy międzywojewódzkie". Wtedy przesuną "swojaków" tak aby nie rzucali się ludziom w oczy a kasę oczywiście nadal będą mieć... a niektórzy bardziej "polityczni" może nawet awansują.

Ten nowy oddział będzie w strukturze organizacyjnej PKP PR do końca roku. Potem PKP IC sobie to weźmie lub nie. A ma to związek z planowanym i forsowanym m.in. przez posła Piechocińskiego absurdalnym pomysłem usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne.


Krycha jak mantrę powtarza (za rzecznikiem PKP S.A.), że dotacje trzeba będzie zwrócić. Tak też stanowi prawo unijne, co wykazał rzecznik PKP S.A. Michał Wrzosek (ciekawe czy dziś Wrzosek powiedziałby publicznie to samo?). Pan Piechociński twierdzi, że nie ma zagrożenia zwrotu dotacji. To kto w końcu ma rację?

Rację ma Krycha i rzecznik Wrzosek reprezentujący zarząd PKP S.A. (który ostatnio gdzieś "przepadł"), czy rację ma Pan Piechociński? Czy Grupę PKP stać na zwrot 300 mln zł pomocy publicznej przeznaczonej na modernizację taboru PKP PR?

Uważam, że decydenci (PKP S.A. i Rząd) kosztem zwrotu dotacji z UE i zubożenia PKP PR postanowili podwyższyć kapitał zakładowy PKP IC przed prywatyzacją, wnosząc do tej spółki najlepszy tabor. Natomiast pozostały złom postanowiono upchnąć samorządom w ramach usamorządowienia PKP PR.

Bardzo proszę, żeby Pan Piechociński rzeczowo i konkretnie zechciał ustosunkować się do tego. Konkrety Panie Pośle, a nie domysły i prywatne opinie!

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

akerman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2006

PostWysłany: 23-04-2008, 08:46    Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie jedna rzecz, usmorzadowione PR-y beda obslugiwac pociagi w granicach jednego (swojego)wojewodztwa, lub do stacji stycznych. Czy np pociagi osobowe relacji Wrocław- Poznan przestna istniec?, podobna sytuacja jest z pociagiem slonecznym obslugiwanym przez KM.
Jezeli to co napisalem jest prawda to jakim prawem PLK zabroni wykupienia trasy takiej jaka sobie przewoznik zazyczy, wedlug mnie smierdzi monopolem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 23-04-2008, 09:28    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czy gdyby wprowadzili jazdę samochodem tylko w województwie w którym jest zarejestrowany to też by taką głupotę bronili własna piersią?
A może myto na granicy województw rozwiązało by sprawę?

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-04-2008, 17:35   

Krycha napisał/a:
Doskonale pan wie, że jeśli samorządy staną się właścicielem spółki przewozowej PKP PR to nie będą zainteresowane ogłaszaniem przetargów, bo i po co? Sami sobie mieliby robić konkurencję i działać na własną niekorzyść? Przecież to absurd!
Dokładnie. Panie Piechociński, czy wyobraża Pan sobie, by np. obecnie Samorząd Województwa Mazowieckiego rozpisał przetarg na wykonywanie przewozów regionalnych, pomimo że jest właścicielem Kolei Mazowieckich? Jeśli tak, to dlaczego tego do tej pory nie zrobiło? To byłoby pozbawione sensu. Podobnie będzie wyglądać sytuacja, gdy wszystkie samorządy stana się właścicielem PKP PR. Żadne wowjewództwo nie rozpisze przetargu.



Rynek Kolejowy poinformował, że w piątek odbędzie się trzecie czytanie Ustawy o zmianie Ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe", a następnie głosowanie. To właśnie ta ustawa odpowiada m.in. za usamorządowienie.

Mam jednak nadzieję, że ona nie zostanie przegłosowana...

Panie Pośle Piechociński, jeśli ta ustawa przejdzie, to może być Pan na 100% pewny, że w najbliższych wyborach nie zagłosuję na listę PSL, pomimo że miałem taki zamiar.



gumis napisał/a:
Ciekawe czy gdyby wprowadzili jazdę samochodem tylko w województwie w którym jest zarejestrowany to też by taką głupotę bronili własna piersią?
Ten podział przewozów regionalnych to w ogóle jest zły. Przypomina mi rozbicie dzielnicowe. Nikt, kto projektował linie kolejowe nie uwzględniał przecież podziału administracyjnego (!). Obecnie pociągi są często fikcyjnie dzielone na dwa osobne pociągi, pomimo, że jedzie jeden ten sam skład, który na stacji węzłowej przy granicy województwa stoi np. 10 minut. To wszystko powoduje odciągnięcie potencjalnych klientów, którzy w zdecydowanej większości wolą połączenia bezpośrednie.
Powrót do góry

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 23-04-2008, 18:14    Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z rządowym programem udziały w PKP PR mają przejąć samorządy, które nie chcą jedynie zgodzić się na przejęcie długów spółki.- Rozwiązaniem obecnej sytuacji jest usamorządowienie przewozów regionalnych - twierdzi Łukasz Malinowski, ekspert ZDG Tor.

Jeśli jednak program zostanie zrealizowany, to prywatny operator w przewozach osobowych nie pojawiłby się chyba już w żadnym województwie. Władzom województw, a jednocześnie udziałowcom PKP PR, nie będzie zależało na wprowadzeniu na tory konkurencji dla własnej firmy - wyjaśnia dziennik.

źródło: www.wnp.pl

-----

W usamorządowienie PKP PR bardzo zaangażował się Zespół Doradców Gospodarczych "TOR" Sp. z o.o. (wydawca m.in. "Rynku Kolejowego"). Z "TOR-em" związany jest poseł Janusz Piechociński.

Aferą śmierdzi mi tu na odległość...

_________________
Argumentum ad personam = BAN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 23-04-2008, 18:29    Odpowiedz z cytatem

Naczelnik, przecież pseudo-eksperci kolejowi z ZDG "TOR" i beton PKP to jedna klika, jeśli nie sitwa! Razem knują i kombinują jak uwłaszczyć się na PKP IC kosztem PKP PR. Czy Wy tego nie widzicie?

Wcale bym się nie zdziwiła, gdyby to "TOR-owcy" maczali palce w uwaleniu pomysłu z InterRegio, tak aby najlepszy tabor PKP PR trafił bezpośrednio do PKP IC, a następnie został sprywatyzowany. I to kosztem zwrotu 300 milionów zł pomocy publicznej dla PKP PR, czemu bezczelnie zaprzecza poseł Piechociński forsujący usamorządowienie PKP PR.

Kilku cwaniaków już ostrzy sobie pazury na PKP IC - sitwa trzyma rękę na pulsie! Nazwisk, których się domyślam publicznie nie podam, bo adwokaci w Polsce dużo kosztują, tak jak Grupę PKP dużo kosztują ekspertyzy ZDG "TOR".

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Świnia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2005
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 23-04-2008, 19:47    Odpowiedz z cytatem

W zasadzie chyba wszyscy są przeciw usamorządowieniu PKP PR, nawet samorządy. PKP SA i Rząd jednak uparli się tego usamorządowienia.
Zastanawiające jest to, że przeciwnicy usamorządowienia PKP PR przedstawiają konkretne i racjonalne argumenty, natomiast zwolennicy usamorządowienia, tacy jak np. Pan Piechociński nie potrafią nic konkretnego powiedzieć, zero argumentów.
Panie Piechociński, dlaczego Pan to robi swoim rodakom? Prosi się Pan o tytuł "Beton PKP 2008" przyznawanego przez użytkowników tego forum, nominacja gwarantowana!

_________________
Co cię nie zabije, da ci moc i siłę !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 12 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 47, 48, 49  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl