PKP Intercity w końcu podpisało umowę na dostawę 20 wagonów Cegielskiego.
Szczęśliwie kończy się przetarg na dostawę 20 wagonów osobowych dla PKP Intercity. 15 maja konsorcjum składające się z Agencji Rozwoju Przemysłu SA, spółki Polski Tabor Szynowy oraz H. Cegielski FPS sp. z o.o. podpisało umowę na dostawę 20 wyprodukowanych w 2011 roku pojazdów.
Przy dobrej informacji - jedna nieco gorsza. Nie będzie dodatkowych 3 wagonów restauracyjnych na bazie wagonów Z1A. FPS zaśpiewało sobie sporo za dużo, jak dla Intercity.
I bardzo dobrze, że nie dopłacono zważywszy na BARDZO liczne i czasem nawet dość poważne usterki, jakie w tych składach występują, a z którymi durny producent nie może sobie poradzić!
Dlaczego uważasz, że dosyć? PESA ma aspiracje osiągać w normalnej eksploatacji platformy DART nawet 250km/h. Dlatego osobiście uważam, że powinni zakończyć testy na przynajmniej 220 km/h, by pokazać, że ten EZT może spokojnie jeździć te 200km/h (10% zapasu jako typowy). To, że Intercity zamówiło na 160km/h, tzn. że zubożyliśmy układ biegowy, czy konstrukcję? Pamiętajmy, że 211 km/h Impulsa jest nadal aktualne.
Co do Flirta, to przy tej ilości wyprodukowanych sztuk, Stadler nic sobie udowadniać nie musi. Pociągi z tej platformy mogą jeździć 200 km/h w codziennej eksploatacji.
Wysłany: 11-06-2015, 08:35 moim zdaniem PESA wie co DART może
DART jest lżejszy ponad 25% od pendo (liczone na pasażera) i około 10% od Stadlera
także moc w silnikach jest lepsza
Trzeba pamiętać, że to prototypowa konstrukcja co w kolejnictwie nie zdarza się często
jeśli przejdzie pomyślnie homologację na 160 to przyjdzie czas na fajerwerki
Jak już jesteśmy przy Pendolino, to ciekawi mnie jedna kwestia. Ostatnio budowane składy można podzielić w uproszeniu na dwa typy:
- wagony oparte na niezależnych wózkach (Pendolino, 19WE), co powoduje, że człony są dłuższe, dzięki czemu jest ich mniej, ale sama ilość wózków wpływa niekorzystnie na koszt i masę całego składu;
- wagony oparte o wspólne wózki (platformy Elf, Dart, Impuls, Flirt itd.), posiadające krótsze człony i wygląda na to, że jest to rozwiązanie bardzie ekonomiczne, skoro preferują to nasi producenci.
Czy ktoś mógłby nieco rozwinąć temat o takie informacje, jakie jest podstawowe kryterium doboru poszczególnego typu rozwiązania w zależności o zastosowań składu - dalekobieżny klasy ekonomicznej, Intercity klasy Premium, prędkości 160-190km/h lub 250km/h itd.
Pendolino to pociąg wyższej klasy, ale w niektórych elementach tańsza pesa dart go przerasta. W dartach jest przestronniej, można korzystać z internetu i rozmawiać przez telefon komórkowy.
Nowości taborowe ograniczamy ostatnio tylko do EZT, a tymczasem nowe lokomotywy spalinowe pojawiają się kolejno w służbie Intercity. Po TLK Karpaty do Zagórza obsługiwanej GAMĄ SU160-001, wczoraj doszła SU160-002 obsługująca Zamość pociągami IC Światowid/Kossak.
Pendolino to pociąg wyższej klasy, ale w niektórych elementach tańsza pesa dart go przerasta. W dartach jest przestronniej, można korzystać z internetu i rozmawiać przez telefon komórkowy.
Kategorycznie protestuję przeciw brakowi oddzielnemu wątkowi poświęconemu Dartowi - skoro Pendolina ma. Jutro założę bo zaraz idę. W każdym bądź razie Wyborcza bredzi:
Jeżeli dla Ciebie pociąg klasy HS nie jest wyższej klasy niż EZT na 160km/h, to co Ty robisz na forum kolejowym? Ja rozumiem, że otacza nas kompletna ignorancja techniczna, ale są pewne granice.
Jak PESA osiągnie poziom HS, to wtedy podyskutujemy, co jest lepsze.
Na razie PESA jest liderem polskiego rynku, ale nie osiąga tej pozycji robiąc dobre i niezawodne produkty, tylko rzucając się na wszystko, co może. Nadrabia straty w bardzo szybkim tempie, ale czołówka jest jeszcze daleko.
Ja niedaleko siebie mam taki problem, że nie kursują pociągi do Zamościa, bo 3 szt. zupełnie najnowocześniejszych lokomotyw spalinowych GAMA potrafiły bez awarii pojeździć po kilka dni. Tu mamy pole do popisu - najbardziej prestiżowy nieodpowiedzialny przewoźnik, który rzuca w geście rozpaczy ledwo co wyprodukowany tabor czołowego polskiego producenta. Tak widzisz przyszłość kolei w Polsce?
Pendolino ma już opublikowaną listę gotowości pociągów, przekroczyli wymagania przetargu.
Czekam z niecierpliwością na takie dane dotyczące zarówno GAMY, jak i DARTa, a były one wyższe niż dla Pendolino.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum