_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wracając do tematu, gdyby kogoś interesowało, wczoraj spisałam sobie co nieco z wyszukiwarki połączeń na stronie PKP PLK. I tak:
Pociągi z Görlitz do Wrocławia: 7.30, 13.30, 19.30
Pociągi z Wrocławia do Görlitz: 6.10, 14.30, 18.10
Dla mnie godziny OK. Jeśli pociągi w grudniu wyjadą na tory, a bilety będą w przystępnej cenie (mam nadzieję, że KD nie będą cudować z "przejściówkami" po 10 zł) to chętnie skorzystam z tych połączeń. Mogłoby ich być więcej, co najmniej 5 par jak za czasów PR kilka lat temu, ale na początek dobre i to.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ciekawym pytaniem jest czy jeśli nie będzie od grudnia wjazdu do Görlitz, to tych pociągów nie będzie w ogóle, czy pojadą skrócone do Zgorzelca. Zakładam że ta druga opcja.
MK_Wro, to będą zwykłe pociągi regionalne, finansowane przez UMWD. Dodatkowy koszt to wjazd do Gorlitz - DB Netz (odpowiednik naszych PKP PLK) ma swoje stawki za zajętość torów.
Niemcy przeszkód już nie czynią (dogadali się niedawno na szczeblu międzyrządowym), KD oficjalnie chcą do Gorlitz jeździć, PKP PLK wpisały w rozkład zamówione pociągi... Cóż więcej potrzeba? Już chyba tylko kolejowy beton mógłby coś namieszać...
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ja zdążyłem spisać wszystkie połączenia więc dla uporządkowania rozkładu linii Wrocław - Legnica - Węgliniec/Zgorzelec/Lubań/Żary podam rozkład wg godzin odjazdów pociągów osobowych z Wrocławia:
5.02 do Lubania Śl.
6.10 do Gorlitz
6.45 do Legnicy (D)
7.45 do Lubania Śl.
9.45 do Lubania Śl.
11.45 do Lubania Śl.
12.45 do Bolesławca (D)
13.05 do Żar
13.45 do Lubania Śl.
14.30 do Gorlitz
14.45 do Bolesławca (D)
15.15 do Legnicy (D)
15.45 do Lubania Śl.
16.15 do Legnicy (D)
16.45 do Węglińca
17.15 do Żar
17.45 do Legnicy (D)
18.10 do Gorlitz
19.30 do Węglińca
20.30 do Lubania Śl.
21.45 do Węglińca
22.45 do Legnicy
23.35 do Węglińca (7)
Przyjazdy do Wrocławia:
5.00 z Legnicy (D)
6.00 z Węglińca
6.30 z Legnicy (D)
7.00 z Węglińca
7.30 z Legnicy (D)
7.36 z Lubania Śl.
8.23 z Węglińca
9.00 z Legnicy
10.02 z Gorlitz
10.43 z Żar
11.45 z Lubania Śl.
13.00 z Lubania Śl.
15.06 z Lubania Śl.
15.39 z Gorlitz
16.31 z Bolesławca (D)
17.30 z Lubania Śl.
18.26 z Bolesławca (D)
19.01 z Żar
20.00 z Lubania Śl.
21.20 z Legnicy
21.27 z Jeleniej Góry (7)
22.02 z Gorlitz
23.30 z Węglińca
Obserwując tempo prac to drugi tor już może w przyszłym miesiącu zostanie oddany do użytku na Grabiszynie dzisiaj pracowała na nim podbijarka, a wcześniej już sieciowi grzebali. A plan na grudzień zakłada chyba wszystkie trzy przejezdne, więc może może...
Choć moim zdaniem ten rozkład i tak wygląda zbyt optymistycznie.
Grabiszyn spokojnie skończą, a przepustowość będzie znacząco większa niż przed remontem z uwagi m. in. na większą liczbę rozjazdów i generalnie bardziej wydajny układ torowy.
Plany Kolei Dolnośląskich zakładają, że do Goerlitz jeździłyby dwa pociągi z Jeleniej Góry i kolejne dwa lub trzy z Węglińca. Jarosław Perduta, rzecznik marszałka województwa, dodaje, że wciąż trwają rozmowy także o bezpośrednim połączeniu Wrocław - Drezno, które byłoby uzupełnieniem oferty.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
- Po pierwsze, od grudnia wraca bezpośrednie połączenie Wrocław-Drezno w układzie codziennym po trzy składy. Do granicy skład będzie obsługiwany przez załogę Kolei Dolnośląskich, a od granicy do Drezna przez załogę niemieckiego przewoźnika i zapewnia, że zmieniać się będzie tylko załoga, a pasażerowie nie będą musieli się przesiadać do innego pociągu.
Połączenie kolejowe Wrocław-Drezno udało się uruchomić dzięki współpracy ze stroną niemiecką.
- Od grudnia też szynobusy Kolei Dolnośląskich będą mogły wjeżdzać do Goerlitz. To ułatwi nie tylko podróż z Wrocławia do Zgorzelca czy Goertliz, ale również i Niemcy będą mieli bezpośrednie połączenie kolejowe z atrakcjami turystycznymi np. w rejonie Jeleniej Góry.
Mialo być polaczenie Wrocław - Görlitz, ale jednak wraca polaczenie Wrocław - Drezno.
Tak wynika za słów marszałka Przybylskiego.
Polaczenie oczywiście ma być obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie po stronie polskiej. W takim przypadku pieniądze na finansowanie się znalazły.
Szkoda że przed likwidacją nie pomyślano, żeby wywalić PR a dać KD, wtedy to połączenia pewnie miałby szanse kursować bez przeszkód.
Ciekaw jestem czy przywrócone pociągi Wrocław Drezno bedą się zatrzymywać na tych stacjach co wcześniej, czy dostaną kategorie osobowych i będą zatrzymywać się w każdej dziurze?
Cytuję siebie: Co do ewentualnej reaktywacji bezpośrednich połączeń Wrocław - Drezno to myślę, że będzie po staremu, z tą tylko różnicą, że na polskim odcinku operatorem będą KD a nie PR. I oto od początku chodziło w tym całym zamieszaniu! Żeby dotacja trafiła do KD. (...) Reasumując, pociągi do Drezna pod banderą PR były złe, a pociągi do Drezna pod banderą KD będą cacy.
I znów wyszło na moje. Ale to nie ważne. Najważniejsze, że połączenia Wrocław - Drezno mają wrócić! Choć uwierzę jak zobaczę. Wszak mamy kampanię wyborczą... Ciekawe czy marszałek Przybylski wybiera się do Sejmu? Ja politykom nie ufam za grosz! 13-go grudnia wybije godzina prawdy.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum