Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Reorganizacja w SOK
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 31-03-2010, 13:02    Odpowiedz z cytatem

Sokistów wcielą do policji kolejowej

Ze stołecznych dworców zniknie Straż Ochrony Kolei. Miejsce tej formacji zajmie policja kolejowa. Funkcjonariuszy będzie jednak mniej niż teraz i to przed samym Euro 2012. Będzie bezpiecznie?

W stolicy pracuje 193 sokistów. W poprzednim roku zatrzymali 340 sprawców przestępstw i wykroczeń. Wśród nich były aż 224 osoby, które niszczyły perony i wagony.

Koniec formacji

Jednak MSWiA chce zlikwidować tę formację i to tuż przed mistrzostwami w piłce nożnej. Urzędnicy to potwierdzają.

– Od 1 stycznia 2012 r. za bezpieczeństwo na terenach kolejowych oraz w pociągach będzie odpowiadała policja kolejowa – informuje Małgorzata Woźniak, rzeczniczka resortu. Projekt zmian ustawy trafił już do Sejmu.

Po likwidacji SOK tylko co trzeci funkcjonariusz będzie mógł starać się o pracę w policji.

– Funkcjonariusze SOK nie będą jednak przyjmowani na preferencyjnych zasadach, przejdą taki sam egzamin jak inni kandydaci – mówi Paweł Boczek, rzecznik SOK. – Na razie nie wiem, o ile zwiększy się liczba funkcjonariuszy policji pracujących na kolei – mówi Krzysztof Radzik, komendant komisariatu kolejowego.

Zmiany na lepsze?

Sokistom zmiany się nie podobają. – Na bazie SOK powinna powstać straż kolejowa z szerszymi niż teraz kompetencjami – mówią nam funkcjonariusze.

Teraz sokiści nie mają zbyt wielu uprawnień. – Nie możemy zbierać śladów, przesłuchiwać zatrzymanych. A jeśli złapiemy sprawcę przestępstwa, możemy go tylko przekazać policjantom – dodaje Paweł Boczek.

Sokiści nie mogą też np. rozpracowywać szajek kieszonkowców czy grup okradających wagony towarowe. Pilnują porządku w pociągach i patrolują tereny kolejowe (sprawdzają, czy ktoś nie ustawił barykad na torach, aby wykoleić pociąg).

Tylko w poprzednim roku w stolicy i okolicach funkcjonariusze zlikwidowali 46 takich przeszkód. Najczęściej na torach leżały drzewa i kamienie.

Mogą konwojować pieniądze i we współpracy z innymi służbami (celnikami, pogranicznikami) poszukiwać kontrabandy w wagonach, które przyjeżdżają do stolicy z zagranicy.

Jeśli zmiany wejdą w życie, to w policji kolejowej będzie pracowało mniej funkcjonariuszy niż teraz w SOK. Czy na dworcach będzie więc bezpiecznie?

– Na pewno nie, skoro policja wchłonie tylko co trzeciego sokistę. Wiadomo, że zabraknie ludzi do patrolowania dworców i pociągów – uważa funkcjonariusz SOK. – A przecież na Euro 2012 przyjadą tysiące kibiców z całego świata. W pociągach będzie jeszcze większy tłok niż dzisiaj. Na pewno nasilą się kradzieże kieszonkowe, więcej będzie aktów wandalizmu. Tylko sprawców nie będzie miał kto zatrzymać.

źródło: Życie Warszawy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

RoboCop Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2010

PostWysłany: 29-04-2010, 09:47    Odpowiedz z cytatem

Wolfchen napisał/a:
Cytat:
Ciekawi mnie także egzamin(y),czy ogólnie łatwo je zdać i jakie trzeba mieć predyspozycje.
Starałem się kiedyś aplikować tam - nie ma szans, bo nie mam wystarczająco szerokich pleców...

Też próbowałem kilka lat temu i myślę właśnie tak samo - bez "pleców" nie ma szans na pracę w SOK.

Pochodzę z rodziny o szerokich tradycjach kolejarskich, swego czasu większość facetów w rodzinie pracowała na kolei. Od kilku lat jak nie muszę to nie korzystam z usług PKP, ale kiedyś przez prawie dekadę intensywnie podróżowałem pociągami.

I widzę, że niewiele się zmieniło... A jeśli tak, to na gorsze. Pociągi nadal przeważnie są brudne, nie jest w nich bezpiecznie, a co gorsza często się spóźniają (dalekobieżne). SOK nie gwarantuje pasażerom bezpieczeństwa, no może tylko w pewnym małym stopniu. Jak już we wcześniejszych postach napisano spora część ludzi z SOK pracujących "w terenie" jest w zasadzie niezdatna do uczestniczenia np. w pościgu za przestępcą. Obecność funkcjonariuszy SOK w pociągu czasami działa jedynie prewencyjnie, ale rzadko. Konduktorzy i kierownicy pociągów nie są w stanie zabezpieczyć całego składu. Ich zadaniem jest doprowadzenie pociągu z punktu A do B na czas i w całości, mają szereg innych zadań i dbają o bezpieczeństwo w inny sposób. SOK tak na prawdę nie ma obecnie u przeciętnego Polaka żadnego większego szacunku. Równie dobrze można wynająć zewnętrzną firmę ochroniarską. Jasne, że będąc w pracy przez wiele godzin funkcjonariusz SOK powinien odpocząć i można zrozumieć, że jest zmęczony i chce usiąść, zjeść itp. ale są pewne granice.

Czasem mam wrażenie, że funkcjonariusze SOK działają tylko po to, by zebrać jak najwięcej mandatów. I to jest jakby ich wykładnikiem wiarygodności, na tym się chyba opiera ich ekonomia. Może dostają za to premie, może inne gratyfikacje, ale przecież samym karaniem nie załatwi się wszystkiego.

To co dzieje się chociażby na Śląsku z transportami węgla to rzecz karygodna.

_________________
Directives:
#1: Serve the public trust
#2: Protect the innocent
#3: Uphold the law
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-03-2012, 13:17    Odpowiedz z cytatem

Piechociński: Stwórzmy policję kolejową

– Oczekujemy od rządu także tego, że jeszcze raz rozważy i rozstrzygnie kwestię podporządkowania Straży Ochrony Kolei. Otóż nie do przyjęcia jest fakt, że rynek kolejowy i ruch kolejowy płacą za zapewnienie bezpieczeństwa – mówił w ubiegłym tygodniu w sejmie Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury.

Poseł PSL wziął udział w debacie po wystąpieniu ministra transportu Sławomira Nowaka prezentującego informacje rządu na temat stanu bezpieczeństwa obywateli w transporcie kolejowym oraz powodów opóźniających się inwestycji drogowych i kolejowych. Wśród wielu tematów poruszanych przez Janusza Piechocińskiego pojawiła się kwestia zmiany podporządkowania Straży Ochrony Kolei.

- To musi być rozwiązanie analogiczne do tego, jakie jest w przypadku policji drogowej. Powinna to być wydzielona służba, kompetentne kadry, podległe jednemu ministrowi, nie zaś będące na garnuszku Polskich Linii Kolejowych i w ich kosztach. Niech Polskie Linie Kolejowe skoncentrują się na utrzymaniu, procesach inwestycyjnych, bezpieczeństwie rozumianym jako bezpieczeństwo ruchu – nalegał wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury.

- A tu skoordynowane służby i siły niech razem pod mocną ręką ministra właściwego do spraw bezpieczeństwa wewnętrznego podejmują określone działania. I uwaga, nie chodzi tu o kwestie emerytalne, mundurówki czy dołączenie sokistów. W poprzedniej kadencji wspólnymi siłami wypracowaliśmy projekt, o którym mówimy już od roku 2005. Warto do tego projektu wrócić, nanieść poprawki i ostatecznie to rozstrzygnąć. Przypomnę, że w poprzedniej kadencji rząd proponował stworzenie policji kolejowej – powiedział Janusz Piechociński.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

teolog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2008

PostWysłany: 19-03-2012, 18:34    Odpowiedz z cytatem

Jestem za szybkim utworzeniem policji kolejowej,brawo panie Piechocinśki.Pozostali co się ne załapią do policji winni pod dowództwem św.Józefa zostac w PL-ce jako wewnętrzna służba do ochrony obiektów PL-ki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-02-2018, 22:20    Odpowiedz z cytatem

Będzie nowa Straż Ochrony Kolei.

Pilnują bezpieczeństwa kolei ale od kilkunastu lat nie mają statusu formacji państwowej. Trzy tysiące funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei już niedługo może zyskać nowe uprawnienia. Ustawa, która ma podporządkować straż MSWiA, ma też zakazywać prywatnym agencjom chronić majątku PKP.

Więcej:
https://panorama.tvp.pl/36192029/bedzie-nowa-straz-ochrony-kolei

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-03-2018, 14:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ma też zakazywać prywatnym agencjom chronić majątku PK

Nie znam szczegółów, ale aż chce się powiedzieć "wreszcie". Pieniądze, które szeroko rozumiana kolej przeznacza w przetargach na ochronę woła o pomstę do nieba. Z drugiej strony potrzeba reorganizacji SOK będzie wtedy jest bardziej istotna. Niech SOK się weźmie do pracy, a kolej nie chce nie wydaje niepotrzebnie pieniędzy na prywatne agencje ochrony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
8726036

teolog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2008

PostWysłany: 02-03-2018, 21:12    Odpowiedz z cytatem

Czy SOK będzie ochraniac dworce i np. biurowce kolejow za darmo ? taniej czy drożej? uważam osobiście,że tak profesjonalnie wyszkolonych funkcjonariuszy kierowac do tych zadań to poniżenie tej służby.Wiele innych obiektów np.lotniska,jednostki wojskowe chronią firmy ochroniarskie,tak,tak panie generale Hałyk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl