Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Następny
Zakup taboru dla Kolei Dolnośląskich
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-11-2019, 22:14    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie celują w hybrydy?

Możliwe, że niedługo tabor Koleje Dolnośląskie S.A. wzbogaci się o kolejne Impulsy, tym razem hybrydowe 36WEh. Zarząd spółki uważnie analizuje możliwości ich wykorzystania – poinformował na Facebooku Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Czytaj więcej na inforail.pl

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 06-11-2019, 04:56    Odpowiedz z cytatem

Ja mam pytania:
-czy trojczlonowe impulsy 2 w wersji hybryda zaspokoja duze potoki podroznych na liniach gdzie mialy by one kursowac?
-czy KD jest tak bogate ze zakupi wieksza ilosc tych pojazdow w celu laczenia ich w trakcje ukrotniona aby zaspokoic potki pasazerow?
-czy Newag moze zbudowac np piecioczlonowa hybryde?
A teraz sam odpowiem na pytania:
-nie
-nie
-mozliwe ale jaki sens puszczac piecioczlonowego ezt na koncowke lini np do Zar lub Kudowy/Stronia.
Pytan moze byc jeszcze wiele ale po co je zadawac.Moim skromnym zdaniem KD powinno celaowac w minimum piecioczlonowe lub pietrowe ezt.Zakup trojczlonowych hybryd wiazalby sie na puszczanie je tylko i wylacznie na wybrane trasy czyli :Zary,Kudowa i ewentualnie Bielawa dopuki nie skoncza lini przez Sobotke bo wtedy pociagi do Bielawy pewnie beda przetrasowane na ww linie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-11-2019, 16:33    Odpowiedz z cytatem

Zapewne nic nie stoi na przeszkodzie, by hybryda była 4- i 5-członowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-11-2019, 19:25    Odpowiedz z cytatem

Wielomilionowe unijne dotacje dla Kolei Dolnośląskich nadal pod znakiem zapytania

Te pociągi już miały jeździć po dolnośląskich torowiskach. Jednak nowy Zarząd Kolei Dolnośląskich na początku roku odwołał trwające przetargi i rozpoczął dialog techniczny z producentami.

85-milionowa dotacja z Unii Europejskiej do tej pory nie została wykorzystana. Dialog miał się zakończyć w kwietniu - zakończył się teraz. Wojciech Zdanowski, wiceprezes KD twierdzi, że w końcu jeden z producentów taboru ma odpowiedni model pociągu.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91443/Wilomilionowe-uniijne-dotacje-dla-Kolei-Dolnoslaskich-nadal-pod-znakiem-zapytania

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

brambor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008
Skąd: ZS

PostWysłany: 02-01-2020, 13:28    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Torczes napisał/a:
A po co tam pietrusy skoro od Boleslawca pociagi sie wyludniaja.Nie wiem czy nie byloby lepszym rozwiazaniem laczenie relacji np. 2x45we lub 2x31we do Weglinca i tam rozlaczenie na Lubań i Zgorzelec.Tlok w pociagu rozladowany i oba kierunki sa obsluzone.

Sprzęganie jednostek trwa długo i byłby to zmarnowany czas. Prościej jest dokupić kilkanaście czteroczłonowych EZT-ów i jeździć w podwójnych zestawach.


Większej głupoty nie słyszałem. Takie np. DB ICE robią to w 4 minuty i tyle trwa postój składu z łączeniem/rozłączeniem. To dużo? Litości, mniej betonowego i wąsatego podejścia. Przez niedasizm na polskiej kolei zmiana kierunku jazdy pociągu trwa 15-20 przy zastosowaniu 2 lokomotyw a nie zmianie czoła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-01-2020, 18:49    Odpowiedz z cytatem

Ale my tu rozmawiamy o sprzęganiu w Węglińcu, a nie o pociągach ICE w Niemczech. Takie są polskie realia i ja nie widzę szans, by betonowe i wąsate podejście w tym temacie w najbliższym czasie się zmieniło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-01-2020, 19:42    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie: Rekordy w liczbie pasażerów i kiepskie widoki na nowe pociągi

W 2019 r. regionalny przewoźnik przewiózł 14,1 mln pasażerów po Dolnym Śląsku. To rekordowy wynik. O rok wcześniej podróżnych było o około 10 procent mniej. Jednak takie osiągnięcia to też problemy: zwiększającą się liczba osób korzystających z pociągów sprawia, że konieczne są zakupy nowego taboru, a te przeciągają się.

Czytaj więcej na gazetawroclawska.pl

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

PasazerRE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2014

PostWysłany: 06-02-2020, 20:23    Odpowiedz z cytatem

Tymoteusz Myrda zapowiada przetarg na nowe składy:

https://www.facebook.com/229527113811234/posts/2571581679605754/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Czarny1992 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Wrz 2019
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 14-02-2020, 12:15    Odpowiedz z cytatem

Poznaliśmy plan zakupu taboru Kolei Dolnośląskich. Przewoźnik chce kupić m.in. hybrydy.

http://inforail.pl/koleje-dolnoslaskie-chca-kupic-hybrydy_more_121265.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-02-2020, 19:36    Odpowiedz z cytatem

Dolnośląskie – pierwszy samorząd, który kupuje hybrydowe pociągi

Przetarg na zakup 11 nowych pociągów dla Kolei Dolnośląskich, w tym sześciu o napędzie hybrydowym, ogłosił samorząd województwa. Wartość inwestycji wynosi 280 mln zł, z czego 85 mln to środki unijne. Pierwsze pociągi mają pojawić się na torach w połowie 2022 r.

Czytaj więcej:
https://wroclaw.tvp.pl/46657922/dolnoslaskie-pierwszy-samorzad-ktory-kupuje-hybrydowe-pociagi

---

Wagonów piętrowych w Kolejach Dolnośląskich nie będzie

W poprzednich latach, z uwagi na skokowy wzrost liczby pasażerów, dolnośląski przewoźnik zastanawiał się nad możliwością zakupu wagonów piętrowych. - Nie ma obecnie takich planów – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wagonow-pietrowych-w-kolejach-dolnoslaskich-nie-bedzie-95497.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.


Ostatnio zmieniony przez Ralny dnia 14-02-2020, 22:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 14-02-2020, 19:39    Odpowiedz z cytatem

Noema będzie przeszczęśliwa. Pięcioczłony na Jelcz Laskowice i Oleśnicę Śmiech A na Legnicę nadal tłok, ścisk i pasażerowie zostający na peronach Śmiech
Te hybrydy to też poroniony pomysł. Koszt na pewno o jakieś 50% większy od SZT, a pod drutem będą jeździć przez... 14km na 80km. W dodatku nie będzie można ich z tych linii tknąć przez 5 lat.

A miało być tak pięknie.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 14-02-2020, 23:06    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, spokojnie. Co innego deklaracje betonu UMWD/KD, co innego życie. Nie sądzę, żeby na trasie Oleśnica - Wrocław - Jelcz-Laskowice jeździły 5-członowe Impulsy, a na pozostałych bardziej frekwencyjnych liniach mniej pojemne składy. Nie byłoby w tym żadnego sensu i logiki. Raczej to będzie wymieszane, tak jak obecnie. Oderwane od rzeczywistości upolitycznione zarządy UMWD i KD mogą sobie wygadywać głupstwa, ale na szczęście w KD pracują jeszcze ludzie rozumni, wieloletni praktycy kolejowi, którzy odpowiadają za rozkład jazdy i obiegi taboru.

Cofnijmy się o kilka lat. Pamiętacie gdy KD kupowały 3-członowe Impulsy i gdzie one miały jeździć według deklaracji ówczesnej wierchuszki UMWD z nadania PO? Przypomnę: po Jeleniej Górze w ramach urojonej SKM. Tutaj można sobie odświeżyć pamięć:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=359850#359850

Przy zakupie 5-członowych Impulsów też deklarowano obsługę tylko konkretnych linii (zdaje się, że chodziło o Rawicz i chyba o Jelenią Górę), a jeżdżą głównie po linii zgorzeleckiej, gdzie są największe potoki podróżnych. Zaś do Jeleniej Góry najczęściej puszczane są 3-członowe Impulsy (wiem to z moich obserwacji popartych internetowym skowytem jeleniogórskiego mikolstwa), więc w zasadzie w „Czerwonej Kotlinie” mają co chcieli.

Co do hybryd, myślę, że to dobra decyzja. Specyfika dolnośląskich linii kolejowych sprawia, że takie składy mają rację bytu. Gorzej może być z realizacją w praktyce, gdy okaże się, że obiegi taboru napięte są jak plandeka na Żuku (tzn. jest zero rezerwy) i przy jakiejś awarii czy wypadku na przejeździe kolejowym trzeba będzie odstawić skład na wiele tygodni bądź miesięcy. Wtedy posypie się rozkład jazdy i zacznie się kombinowanie z KKZ i połączeniami z przesiadką z EZT na SZT. Tak więc hybrydy są dobre, ale chyba jeszcze nie na polskie tory z postpekapistowskim niedasizmem i kolejarskim nieudacznictwem. No cóż, zobaczymy jak wyjdzie w praniu...

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)


Ostatnio zmieniony przez Noema dnia 14-02-2020, 23:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

marcinek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2019

PostWysłany: 14-02-2020, 23:07    Odpowiedz z cytatem

voyager1231 napisał/a:
Noema będzie przeszczęśliwa. Pięcioczłony na Jelcz Laskowice i Oleśnicę Śmiech A na Legnicę nadal tłok, ścisk i pasażerowie zostający na peronach Śmiech


Oleśnica akurat na EN57 w szczycie ma na Mikołajowie/Nadodrzu po 140-150 procent frekwencji, po dobudowaniu przystanku w Mirkowie oraz na Popowicach i poprawieniu oferty pięcioczłonowy Impuls będzie miał 100% frekwencję z palcem w nosie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 14-02-2020, 23:09    Odpowiedz z cytatem

SKM na ogół jest dobrym pomysłem.
2. Z tego co widzę to SKPL się rozbestwia teraz na Dolnym Śląsku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-02-2020, 01:49    Odpowiedz z cytatem


_________________
www.mamona.online
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 43 z 45 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl