No tak wiec na Polkowice nie ma raczej co liczyc .Oprócz Polkowic myślałem również o jeszcze innej lini .Chodzi mi o trase Jelenia Góra-Legnica o tę właściwa trasę,czyli przez Świerzawę i Złotorię..Wiem że ostatnio zawieszono ruch osobowy miedzy Jerzmanicami a Legnica. Ale dobrze wiemy że gdyby PLK najpierw robiło remont lini a dopiero potem robiło jej reaktywacje co się tyczy również Lubina... Oczywiście do tego odpowiedni rozkład z czym kolej ma często problemy na reaktywowanych trasach.Ale do rzeczy: Wiem że były już plany i remontów mostów i trasy która na wielu odcinakach jest w dobrym stanie bo przed jej zamknięciem PLK robiło jej remont w niektórych miejscach przynajmniej bodaj w 1988r ,wtedy też zelektryfikowano szlak z Jerzmanic do Legnicy. myśle że to była by alternatywa i dobra konkurencja po takim remoncie dla busów i pks które tam teraz królują .. Dzięki temu skrócił by się przejazd z Legnicy do Jeleniej i mógłby powstac nawet pociąg relacji Legnica-Szklarska Poręba Górna czy nawet bezpośrednie połączenia Lubina i Głogowa z Jelenią i sudetami których te miasta nie małe zresztą nie mają Mógłby tam też jechac jakiś pośpiech chocby ten IC który jest z Jeleniej do Warszawy w Niedziele ,lub inne pośpiechy zatrzymujące sie wyłącznie w Złotorii,Świerzawie i Jeleniej Wiem że powiecie o mnie byc może "marzyciel" ale myśle że gdyby tak się stało to ta linia naprawdę ma potencjał a tamten piękny region odcięty od koeli już od lat, wreszcie doczekał by się jej zasłużonego powrotu dodajmy że ludzi naprwde dużo by jezdziło bo to malownicza i piekna trasa do tego Jelenia ,Legnica spore miasta dodac można Lubin, Głogów i Szklarską która choc nie duża to malowinicza i turystyczna.
Ps: Oczywiście nie mówię tu o zamykaniu lini przez Lwówek Śląski bo to ważne połączenie Jeleniej i gór z Bolesławcem czy Chojnowem który swojego czasu też miał połączenie ze Złotoryją a co za tym idzie i bliżej do gór mu było ale ok bo już się rzeczywiście teraz troche rozmażyłem
Czekam na opinie, pozdrawiam
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-09-2009, 15:13
Jeśli marzyć o czymś, co nie generowałoby samych strat, to wg mnie tylko tak, żeby generowało to odpowiednie potoki podróżnych:
* EZT Wrocław - Legnica - Jerzmanice-Zdrój, 3, 4 pary
* SA małej wielkości Legnica - Kamienna Góra (- Trutnov), 6,7 par
Sęk w tym, że wymagałoby to delikatnie mówiąc niemałych inwestycji w infrastrukturę.
Widzę to tak: remont Legnica - Jerzmanice do prędkości 80 km/h, z budową krawędzi i parkingu w Złotoryi. Z parkingiem można zrobić mały myk: skłonić władze Złotoryi do przejęcia od podupadającego PKS Legnica placu manewrowego dworca, następnie sprzedania atrakcyjnej działki w centrum (powszechna praktyka z dolnośląskimi dworcami PKS) i postawienia parkingu z mini-dworcem autobusowym i krawędzią peronową przy stacji w Złotoryi. Gdzie to postawić? Przejąć od PLK nieużywane tory stacji Złotoryja, zostawić 1 główny i dorobić doń 1 mijankę i 2 nowe krawędzie peronowe (jedna od strony budynku stacyjnego, druga od strony dzisiejszych torów - postulowanego przeze mnie parkingu). Budynek stacji (choć to opcja, nie element mojego planu-marzenia ;-) ): przekonać PLK do połączenia pomieszczeń magazynu (dziś meblowy) i kas i zamiany dzisiejszej ściany z kasami na wielką, przeszkloną witrynę - wejście do obiektu handlowego. Przetarg rozpisać na dzierżawę na 10 lat z przeznaczeniem na sklep dyskontowy. Znajdzie się Biedronka, Aldi, Lidl, Eko etc. i obiekt będzie żyć. Tak sobie poradzono z dworcami PKS we Wrocławiu i w Głogowie.
Jerzmanice - Wojcieszów: remont z umożliwieniem poruszania się szynobusów z prędkością 60 km/h.
Marciszów - Kamienna Góra - Lubawka: nie wiem, jak wygląda tam sytuacja; tyle co wiem, to że jest coś nie tak z łącznicą z Marciszowa w kierunku KG. Czysto teoretycznie widziałbym jej odbudowę (możliwe, w sensie nie ma żadnych osuwisk, wielkich przewyższeń ze zniszczonymi wiaduktami itp. ?), doprowadzenie linii do granicy do stanu V = 60 km/h dla szynobusów i prowadzenie codziennego ruchu 6-7 razy dziennie w relacji Legnica - KG, czyli mniej więcej tyle razy, ile kursują na tej trasie (przez Jawor) PKSy. W wakacje 3 pary byłyby przedłużone do Trutnova.
Czemu nie JG? Bo układ torów i dróg jest taki, że szybciej z Legnicy podobną drogą (przez Złotoryję, czyŚwierzawę) będzie zawsze autobusem.
Tylko jedno, najważniejsze "ale". Przed realizacją takich innych planów na Dolnym Śląsku, trzeba koniecznie (w kolejności):
- wyremontować Wrocław - Wałbrzych - JG - Zgorzelec
- Rudna Gwizdanów - Legnica
- zabrać się za odświeżenie "podsudeckiej" i Miłkowice - Żagań, żeby za chwilę tam nie ograniczano prędkości szynobusów do minimum
A dopiero wtedy brać się za kompleksową realizację reaktywacji. Inaczej każde takie planowanie, jak powyżej moje, to utopia!
Do niedawna uważałem, że bez względu na wszystko to utopia. Patrząc na Trzebnicę, powoli nabieram nadziei...
Morpheo : " Czemu nie JG? Bo układ torów i dróg jest taki, że szybciej z Legnicy podobną drogą (przez Złotoryję, czyŚwierzawę) będzie zawsze autobusem." Tu się nie do końca mogę zgodzic bo jeśli szynobus jadący nawet po remoncie te 60 km/h z Jeleniej do Legnicy przez Świerzawe,Jerzmanice,Złotorię nie ma sensu bo autobus i tak pojedzie szybciej to ktoś mógłby czytając to powiedziec że szynobus Jelenia-Legnica przez Lwówek,Nowogrodziec ,Bolesławiec tymbardziej gdzie na odcinku JG -Zebrzydowa średnia prędkośc to 20km/h tymbardziej nie ma sensu ,a jednak życie pokazuje inaczej bo ludzie tamtą trasą jednak jeżdzą.. Z resztą się zgadzam a nawet dodam że oprocz Głogowa czy Lubina mugłby nawet jezdzic tamtędy szynobus KD relacji Legnica -Wałbrzych a to dwa ponad 100tys miasta wiec jeszcze bardziej by się opłacało
Też tak uważam że powinien jezdzić szynobus na trasie Legnica - Wałbrzych Miasto zamiast do JG , przejazd na trasie JG-Marciszów-Złotoryja-Legnica mija się z celem.PKSz JG do Legnicy jedzie od 1h05min. do 1h37min. . Sam dojazd szynobusu i zmiana kierunku w Marciszowie to jest ponad 40 min. a gdzie dalej
Witam, czy ktos z forumowiczow jest w stanie okreslic stan zaawansowania robot na trasie Scinawka Srednia - Tlumaczow? Nie zrezygnowano przypadkiem z tej inwestycji?
Wiem że takiego pociągu nie było ,ale co byście powiedzieli na pociąg relacji Legnica-Polkowice?
Jedno jest pewne. Żadnego sensu nie ma kończenie biegu w pociągach z Lubina w Legnicy. Bo 90% chętnych na podróż, nie ma żadnego interesu wysiadać w Legnicy. No chyba że jest bardzo dogodna przesiadka na Wrocław. Zapotrzebowanie na taką linię oczywiście jest olbrzymie co widać po rejestracjach na drodze między Polkowicami, Lubinem i Wrocławiem oraz w solidnej frekwencji w autobusach i busach na tej trasie. Problemem jest jak zwykle prędkość osiągana na tych torach, a więc niekompetencja i zaniedbania urzędasów z PLK.
Witam, czy ktos z forumowiczow jest w stanie okreslic stan zaawansowania robot na trasie Scinawka Srednia - Tlumaczow? Nie zrezygnowano przypadkiem z tej inwestycji?
Projekty są wykonane, pozwolenia wydane lub wydawane (projekt jest podzielony na etapy) a czy zostanie wybudowany zależy tylko już od właściciela kamieniołomu (inwestycja prywatna więc już tylko "on" wie czy będzie budował- jeśli nie doszacował inwestycji, albo kryzys mu się dał we znaki - i szuka dodatkowych funduszy może budowa odwlec się w czasie lub zupełnie upaść).
Moim zdaniem jeżeli trasa Marciszów- Kamienna Góra- Lubawka jest przejezdna to powinno się wznowić kursy codzienne na tej trasie. PKS pokonuje trasę Jelenia Góra - Kamienna G.w ok. 1h-1.31h,bilet kosztuje ok. 10zł. nie ma ulg, pociąg odcinek Jelenia G. - Kamienna G. jedzie ok. 1h5min. i kosztuje 6,50zł. normalny , ulgowy 37% 4,09zł. więc byłaby konkurencja. Dodatkowo kursy Jelenia Góra-Lubawka-Jelenia Góra wzmocniły by ofertę przewozową na trasie Sędzisław- Jelenia G.
Proponuje rozkład : Jelenia Góra-Lubawka-Jelenia Góra
Jelenia Góra 4.30D 8.35 15.25L2 18.45
Wojanów 4.35D 8.40 15.30 18.50
Trzcińsko 4.42D 8.47 15.37 18.57
Janowice Wielkie 4.47D 8.52 15.42 19.02
Ciechanowice 4.58D 9.03 15.53 19.13
Marciszów 5.04D 9.09 15.59 19.19
Sędzisław 5.18/5.26D 9.23/9.31 16.13/16.21 19.33/19.41
Kamienna Góra 5.33D 9.38 16.28 19.48
Błażkowa 5.40D 9.45 16.35 19.55
Lubawka 5.46D 9.51 16.41 20.01
A co z remontem odrzanki na odcinku Rudna Miasto-Głogów głośno było że ten remont ma być w 2010 roku ,ale bardzo szybko to ucichło. Jeden pośpieszny przejeżdźający przez 70 tysięczne miasto z prawie 10 tysięczną aglomeracją to porażka UMDW. Zróbmy najpierw najważniejsze linie województwa potem możemy martwić się inne linie. Lubawka jest bliska memu sercu tam prędkości są dobre więc szynobusa na cału rok 3 pary..
Standardowa procedura - pkp panstwowe droga remontu dewastuje infrastrukture - po 20 latach samorzad przejmuje ją jak slyszalem od pkp sa i musi wydac duże pieniadze. Na szczescie jest komu przekazac linie - czyli Kolejom Dolnośląskim. Tylko te 36 milionow to koszt linii od Świdnicy ?
Na szczescie stacja w Świdnicy zostala juz przekazana samorzadowi - wiec moze i linie przekazą - a z samej stacji moznaby naprawde zrobic niezly hub przesiadkowy laczacy rentowne linie pkp i nierentowne kd
Z tego co mówią w filmiku wynika, że te 36 mln to koszt remontu Wrocław-Świdnica, a odcinek Świdnica-Jedlina jest przewidziany do ewentualnego remontu i uruchomienia później.
Linia kolejowa na pewno nie zostaie przekazana Kolejom Dolnośląskim, jako że KD to przewoźnik, a nie operator infrastruktury. Nie może nawet nią zarządzać w imieniu właściciela. Prawdopodobnie przejmie to UMWD, chociaż mówi się też o związku gmin. Niestety sprawa z roku na rok jest odsuwana - pociągi miały ruszyć już w 2008, obecnie mówi się o 2011 - 2012.
Stacja w Świdnicy już przysporzyła bólu głowy samorządowi. Po kilku latach targów udało się ją przejąć od PLK z zadaniem zbudowania dużego centrum komunikacyjnego (kolej, komunikacja miejska i dalekobieżna). Tyle, że PLK zmieniło zdanie i nie pozwala przedłużyć przejścia podziemnego pod torami. A bez tego inwestycja nie ma sensu.
Witajcie,
jechałem w zeszłym roku drezyną ze Świdnicy Kraszowice do Jedliny - przepiękna trasa, ale bardzo zniszczona.
Praktycznie cała do remontu - ale naprawdę warto przystosować ją znowu do ruchu osobowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum