Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 74, 75, 76
Nieudolność Kolei Dolnośląskich
Autor Wiadomość

sfora6 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2020

PostWysłany: 22-05-2020, 12:30    Odpowiedz z cytatem

KD: już 22 mln zł straty
- Udało się doprowadzić do takiej sytuacji, że nie zwolniliśmy ani jednej osoby, a przypomnę, że nasza załoga liczy blisko 750 pracowników. Myślę, że można to uznać za taki mały, wewnętrzny sukces. Oczywiście, ogromne znaczenie miała dla nas pomoc z rządowej tarczy antykryzysowej, o jaką się zwróciliśmy na okres 3 miesięcy - od maja do lipca. - mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich

Więcej:
https://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/legnica/29099-kd-juz-22-mln-zl-straty

Chciałem porównać wyniki za Q1'20 z wynikami za poprzednie lata. Jednak do tej pory nie są udostępniono raportów rocznych za 2018 i 2019. To jest circus i skandaloza. Jak długo jeszcze będziemy na to czekać?
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/index.php?job=wiad&idg=6&id=94&x=2&y=0&n_id=89
https://www.kolejedolnoslaskie.pl/raporty-roczne-i-sprawozdania/
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-05-2020, 17:07    Odpowiedz z cytatem

sfora6, o raport roczny KD za 2018 rok upominam się na forum od wielu miesięcy. O, choćby tutaj:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=388718#388718

Strata KD za 2018 rok jest mi znana i wynosi dokładnie 2.389.433,51 zł (dowód w załączniku).

Ta strata to jeszcze zasługa prezesa Rachwalskiego, który odszedł z KD 3 stycznia 2019. I tu ciekawostka! Za 3 dni pracy (1-3 stycznia) Rachwalski zainkasował 4.796,41 zł. Czyli ok. 1,6 tys. zł za jeden dzień. Do tego coś w rodzaju 3-miesięcznej odprawy w wysokości 121.364,30 zł. Tak, wszystko na nasz koszt. Żyć, nie umierać! Jeśli powiem, że prezes KD zarabia tyle co premier i prezydent razem wzięci to chyba nie przesadzę.

Ciekawa jestem, czy pan Rachwalski, który na fejsbuku bardzo chętnie zabiera głos na temat KD i dolnośląskiej kolei odniesie się do powyższych liczb? A one nie kłamią. Warto śledzić oświadczenia majątkowe dygnitarzy KD. To bardzo interesująca lektura. A że zaglądam komuś do kieszeni? Tak, zaglądam. Tym, którzy żyją luksusowo z moich podatków.

Na publikację raportu za 2019 rok KD mają jeszcze czas, bo najpierw właściciel musi zatwierdzić sprawozdanie finansowe, a na to jest ustawowy termin do końca czerwca. Pewnie beton KD tego raportu też dobrowolnie nie opublikuje i trzeba go będzie wydrzeć siłą, tzn. w trybie wniosku o udostępnienie informacji publicznej. Chce się komuś pisać do KD w tej sprawie? Mnie się nie chce, bo wynik finansowy za 2018 rok już znam, a stratę KD za ubiegły rok też niebawem poznam i obwieszczę tę nowinę na forum.

strata.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 148 raz(y) 102.05 KB


_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

martin_303E Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lut 2020

PostWysłany: 31-05-2020, 23:06    Odpowiedz z cytatem

@Noema pytanie jest tylko takie: Amber Gold upadło, ścieki się wylały. Czemu to szambo KaDekowskie łącznie z powiązanymi z nim mikolami się jeszcze nie wylało? Ktoś kogoś komuś coś? Oni lepiej się trzymają niż banda UPA...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-07-2020, 19:18    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
o raport roczny KD za 2018 rok upominam się na forum od wielu miesięcy.

Wreszcie się doczekałaś. 6 lipca KD opublikowały raport za 2018 r. A nawet - i tu niespodzianka - za 2019 r.

http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/index.php?idg=6&id=94

Noema napisał/a:
Strata KD za 2018 rok jest mi znana i wynosi dokładnie 2.389.433,51 zł (dowód w załączniku).

Tutaj coś się nie zgadza. Strata za 2018 r., o której piszesz i którą potwierdza dokument UMWD, w raporcie rocznym KD jest... zyskiem.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 17-07-2020, 22:03    Odpowiedz z cytatem

Pirat, zrobili korektę sprawozdania finansowego i ze straty wyszedł im zysk. Nie wiem jakim cudem, nie jestem biegłą księgową. Ważne, że w papierach teraz im się wszystko bilansuje. Teraz będzie można zatrudnić kolejnych kolesi na dyrektorskich stanowiskach. Bo tylko w zeszłym roku Stawikowski rozmnożył dyrektorów aż o 100%, z 4 do 8.

Sytuacja finansowa KD musi być wręcz wyśmienita, skoro jest dwóch oddzielnych dyrektorów ds. handlowych i marketingu. Czy jedna osoba nie jest w stanie tego (tj. handlu i marketingu) ogarnąć za te kilkanaście tysięcy zł miesięcznej pensji? Tym bardziej, że marketing KD i tak leży, kwiczy i robi pod siebie, więc dalsze utrzymywanie w spółce stanowiska dyr. marketingu to marnotrawstwo publicznych pieniędzy!

Dyr. handlowy: https://twitter.com/jungiewicz
Dyr. marketingu: https://twitter.com/phalaczkiewicz

Nadmierna dyrektoryzacja to domena spółek PKP i PolRegio, ale widać że i KD idą tą drogą. I pomyśleć, że 10 lat temu w KD był tylko jeden dyrektor... To ilu ich będzie za kolejnych 10 lat? Szlag człowieka trafia, bo na to idą nasze podatki!

Stanowiska dyrektorskie w państwowych i samorządowych spółkach i urzędach stanowią łup partyjny, a więc są obsadzane z klucza partyjno-kolesiowskiego. Ci ludzie są bardzo dobrze wynagradzani, a jednocześnie są zupełnie zbędni, bo zazwyczaj są niekompetentni i całą merytoryczną robotę wykonują za nich podwładni. A gdy lukratywnych stołków jest za mało, żeby ustawić swoich kolei z organizacji partyjnej to stołki się mnoży, jak w KD za prezesury Stawikowskiego.

Gdy jeszcze pracowałam w PKP to dyrektorami zostawali zazwyczaj starzy kolejarze, którzy przez dekady pięli się po szczeblach kolejowej kariery, od najniższego stanowiska. Posiadali oni bardzo rozległą wiedzę teoretyczną i praktyczną w dziedzinie, którą zarządzali. Dyrektorami (i prezesami też) w KD zostają ludzie z przysłowiowej ulicy (dziwnym trafem często po politologii), którzy o kolei nie mają zielonego pojęcia i wszystkiego uczą się na żywym organizmie. Ba, niektórzy nawet sami przyznają, że przez kilkanaście lat nie jechali pociągiem...

https://www.money.pl/gospodarka/odwolali-fachowca-powolali-polityka-ktory-pociagami-nie-jezdzi-nowy-prezes-kolei-dolnoslaskich-6337025603643521a.html

To tak jakbym ja została np. kapitanem statku, albo szefową kosmodromu, nie mając żadnego pojęcia ani o statkach, ani o rakietach. Niestety tacy ludzie rządzą w KD. A jak wyglądają ich rządy na kolei pokazała m.in. Raszówka w zeszłym roku, o czym już nawet w książkach piszą...

http://pkp.zgorzelec.pl/przedzial-literacki/

Ludzie, którym nie powierzyłabym w zarząd kiosku Ruchu, trzęsą koleją regionalną na Dolnym Śląsku, a nawet decydują o naszym zdrowiu. Skutki widać i dostrzegł je nawet Urząd Transportu Kolejowego:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=391287#391287

Szkoda, że UTK ocknął się tak późno, bo ja o tym alarmuję od wielu tygodni:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=391252#391252

Beton

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-09-2020, 22:54    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie poza Wspólnym Biletem. MI nie wie dlaczego

W projekcie Wspólny Bilet uczestniczy zdecydowana większość przewoźników kolejowych posiadających licencje na wykonywanie przewozów pasażerskich, których wspólny udział wg liczby przewiezionych pasażerów w roku 2019 wyniósł ponad 86% (dane UTK) – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

Jak wskazał Koleje Dolnośląskie, pomimo podpisanej umowy o współpracę w zakresie oferty Wspólny Bilet, pozostają obecnie jedynym przewoźnikiem wojewódzkim, który nie uczestniczy w ofercie na zasadach przewidzianych w podpisanej umowie. Pomimo wielokrotnej korespondencji ze strony ministerstwa oraz spotkań z przedstawicielami KD, przewoźnik ten nie chce być aktywnym uczestnikiem projektu, a motywy kierujące decydentami KD nie są znane ministerstwu.

Czytaj więcej na inforail.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 12-01-2021, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Czy dwójka konduktorów musi zajmować w pociągu KD (36WEa) dwie "czwórki"?
Wracając dzisiaj pociągiem osobowym Wrocław Gł. (15.48) - Lubań Śl. w "najkrótszym" Impulsie w popołudniowej porze trudno było o dystans. Sporo osób stało, niewiele miejsc było wolnych, a na wielu "czwórkach" siedział komplet pasażerów.
Czy w tej sytuacji dwójka konduktorów musi zajmować z przodu składu dwie "czwórki"? Wizerunkowo kiepsko to wygląda... Neutral

Aczkolwiek są też pozytywne obrazy. Wiele razy spotkałem się z sytuacją, kiedy to miejsca służbowe (jedna "czwórka") były udostępniane najczęściej starszym pasażerom. Smile

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

brambor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008
Skąd: ZS

PostWysłany: 12-01-2021, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Po raz kolejny pokazuje to „wydajność” pracy. W DE czy CZ konduktor cały czas chodzi po pociągu a w EZT czy SZT zajmuje miejsce w drugiej kabinie maszynisty. U nas muszą być dwie osoby obsługi, które muszą raczyć się na 4 miejscach, które de facto są dla pasażerów....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 19-01-2021, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Pamiętacie niedawną aferę taśmową PiS w Wałbrzychu? Pisałam o tym tutaj:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=394022#394022

Co łączy Koleje Dolnośląskie z tą aferą? O tym przeczytacie tutaj:

https://www.onet.pl/informacje/onetwroclaw/walbrzych-tasmy-pis-nowe-informacje-o-rozdawaniu-stanowisk/e2j6dv4,79cfc278

To kolejne potwierdzenie skrajnego upolitycznienia zarządu, rady nadzorczej i stanowisk dyrektorskich w KD po ostatnich wyborach samorządowych.

Tutaj macie Stawikowskiego (prezes KD) i Hałaczkiewicza (dyrektor marketingu KD):

https://www.salon24.pl/u/transhumanista/697945,no-i-koniec-legendy-antysystemowego-kukiza,2

A tutaj wiceprezes KD (były członek PO, były senator PiS):

https://samorzad.pap.pl/kategoria/archiwum/witold-idczak-z-pis-na-legnice

Kolejowi fachowcy najwyższej klasy! To cud, że KD jeszcze trzymają się kupy.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=391301#391301

PiS i Bezpartyjni Samorządowcy wspólnie i w porozumieniu jak świnie przy kolejowym korycie!


_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 19-02-2021, 07:45    Odpowiedz z cytatem

To co się dzieje od grudnia z pociągiem 66500 rel. Lubin-Wrocław (przyj. 6.33) to są już kpiny.
Nie ma tygodnia, co tam tygodnia, dnia! aby pociąg jechał planowo. Na palcach jednej ręki można policzyć, ile razy od grudniowej zmiany rozkładu jazdy pociąg ten przyjechał do Wrocławia planowo.
Rozumiem sytuacje losowe, wypadki, awarie, zaspy półmetrowy czy mrozy 30-stopniowe Śmiech które nawiedziły Dolny Śląsk tej zimy, ale co znowu dzisiaj? Odwilż spowodowała 40 minut opóźnienia?

A najgorsze jeszcze jest to, że nie trudno o wiarygodne źródło informacji. Portal Pasażera po raz kolejny raz po prostu oszukał ludzi, bo do samego końca pokazywał, że pociąg ten jedzie planowo! Sprawdziłem nawet po 7 rano w wyszukiwarce PLK i tam też można było zobaczyć, że pociąg jechał i przyjechał do Wrocławia punktualnie.
Spotkałem nawet takie przypadki, że aplikacja pokazywała na mapie pociąg, który został ODWOŁANY Śmiech

Gdzie można wcześnie rano zadzwonić, aby dowiedzieć się, czy pociąg w ogóle jedzie i czy planowo lub z opóźnieniem? Macie numery na LCS Legnica/Wrocław?

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 19-02-2021, 15:52    Odpowiedz z cytatem

To samo dziś spotkało moją siostrę. Jechała z Chojnowa do Wrocławia z przesiadką w Legnicy. Do Legnicy pociągiem Zgorzelec-Legnica dojechała na czas, a w Legnicy ogłoszono, że pociąg Lubin (08:09) - Legnica (08:25) - Wrocław (09:12) jest opóźniony o 60 minut.
Na jej szczęście pociąg Sprinter Nysa Zgorzelec - Wrocław (09:47) nie był opóźniony i jakoś zdążyła na umówioną wizytę u lekarza Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 76 z 76 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 74, 75, 76
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl