ziken napisał/a: |
Widze że jeszcze niema takiego tematu. |
ziken napisał/a: |
Znalazłem w internecie artykuł że remont tej lini nastąpi za około 2 lata |
ziken napisał/a: |
I jak myslicie czy bedzie ten remont tej trasy czy nie i jakie byście mieli propozycjie pociągów kursujących po wyremontowanym tym odcinku trasy?? |
Jerry napisał/a: |
Za dwa lata ma zawitać KD do Lubina |
Jerry napisał/a: |
morpheo wejdzie w życie bilet zintegrowany dla Zagłębia Miedziowego to nie będzie strzał w 10? Jestem dobrej myśli... |
Jerry napisał/a: |
Był do niedawna taki temat lecz został usunięty i nie wiem dlaczego. Linia została podbita i gdzie niegdzie wymienione szyny. W 2011 roku prędkość szlakowa na Legnica - Lubin ma wzrosnąć do 60 km/h. Za dwa lata ma zawitać KD do Lubina lecz PLK musi zwiększyć szlakową |
Jerry napisał/a: |
Kolego thenatanaell kamis pisze głupoty. To umwd desyduje o tym gdzie ma KD jeździć a nie dyrekcja KD czy jakiś miłośnik... |
pp napisał/a: |
w Lubiniu |
pawelW napisał/a: |
60km/h to mała prędkość ? Myślę że przy sensownym rozkładzie jazdy oraz przyśpieszonemu kiblowi z Zielonej Góry do Wrocławia przez tą trasę na pewno chętnych było by sporo ...
|
bunkrownik napisał/a: |
Czyli w ciągu najbliższych lat nie wznowią pociągów na tej trasie? |
Jerry napisał/a: |
Pewne jest jednak, że już za rok ruszy modernizacja tej linii kolejowej. – Remont torów pozwoli między innymi zwiększyć prędkość pociągów – podkreśla Maciej Dutkiewicz, rzecznik z centrum realizacji inwestycji PLK. |
Cytat: |
Legnica-Rudna Gwizdanów Długość: Koszt: 150 mln zł Cel: Część trasy objazdowej z Wrocławia przez Legnicę do Głogowa i Zielonej Góry, której modernizacja jest planowana w najbliższych latach. Wznowienie, ruchu regionalnego. |
Gagusiek napisał/a: |
Jerry A skąd masz tą wiadomość o remoncie ??? Rozchodzi sie o Wrzesień 2012r ? Przecierz mieli dopiero remontować w Kwietniu 2013 |
Gagusiek napisał/a: |
Mam nadzieje że to prawda i jak pisałes we Wrześniu ruszą już z robotą . |
Cytat: |
Dzisiaj mi się troszkę nudziło i postanowiłem ułożyć rozkład jazdy na tą linię z połączeniem czterech przewoźników KD / KW / PR / IC. |
Marianek napisał/a: |
Przydałby się pociąg do Warszawy. Chociaż w wekendy IR |
Gagusiek napisał/a: | ||
Ciekawe którędy miał by jechać czy chodzi ci żeby startował z Lubina ? Bardziej wolał bym przywrócenie IR ,, Ślążak " z ZielonejGóry do Krakowa Gł a przetrasować na Lubin i Legnicę |
Cytat: |
O widzę że łaskawie dopuściłeś PR do tej linii ale mam pewną wątpliwość czy aby jedna para to nie za dużo? |
morpheo napisał/a: |
Jerry na pewno wie co pisze. Lubuski zakład PR więcej niż jednej pary raczej nie wystawi. Jestem przekonany, że w chwili, gdy wrócą pasażerskie na lubińską po Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych kamień na kamieniu nie zostanie. |
morpheo napisał/a: |
Jerry, raczej: |
amadeoen57. napisał/a: |
Ten obrazek ma już ze 2 lata... |
Cytat: |
Co to znaczy, że władze pozwoliły, jak pozwoliły? |
Cytat: |
o ma władza miasta do tego, że PKP nie chciało dotychczas remontować lini. Raczyński był gotowy podjąć się remontu, ale PKP PLK nie zgadzało się oddać tej lini. |
Cytat: |
Jeśli będzie duży popyt na busy i autobusy to uruchamianie pociągu okaże się nieopłacalne. |
Cytat: |
Nie zapominajmy że nie tylko Lubin czeka na pociągi ale i Rudna, Raszówka, Koźlice i inne miejscowości które mogą ładnie uzupełnić miejsca w pociągu. |
Cytat: |
założę się o dobrą flache że takich ludzi jak ja jest mnóstwo! |
Cytat: |
No i oczywiście cena , bilet ulgowy z Rudnej do Lubina 120zł busem miesięczny |
Cytat: |
Zapene tak tylko powtarzam np 5 miesięcy przed reaktywacją trzeba by było zrobić reklame , jakięs transparenty na miescie , na największych ulicach itp . Żeby ludzie wiedzieli co się dzieje . |
Cytat: |
Bilet miesięczny na pociąg osobowy NORMALNY 11-15 km kosztuje 134 zł.
- szkolny czy studencki nawet nie przekroczy 100 zł |
Cytat: |
Koleje Dolnośląskie zawsze robią dobrą reklame Smile |
Jerry napisał/a: |
Remont trasy to nie wszystko. Zachodzi pytanie, czy uruchomienie linii kolejowej jest w ogóle możliwe ze względu na opłacalność tego przedsięwzięcia. - Na całym świecie są określone pożądane parametry dotyczące ilości osób przewożonych koleją - mówi Agnieszka Zakęś, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu. - Generalnie, jeśli ilość przewożonych osób jest mniejsza niż 1.000 osób to nie powinno się takiej linii uruchamiać – będzie po prostu nieopłacalna. Nie wznowimy w tej chwili połączeń na tej relacji gdyż ostatnio, średnio na dobę jeździła jedna osoba. Dopiero po modernizacji linii będziemy mogli zbadać, czy wznowienie kursów będzie pożądane. To jest drogi środek transportu. Jeśli będzie duży popyt na busy i autobusy to uruchamianie pociągu okaże się nieopłacalne. Jeśli przewidywane zapełnienie pociągów osiągnie granicę 80% to będzie się można zastanowić się nad wznowieniem kursów. |
amadeoen57. napisał/a: |
Skoro nie mają zamiaru budować tego centrum teraz to poco burzyli stary dworzec? Przecież rozbiórka to kwestia góra tygodnia. |
Cytat: |
Tydzień temu RDOŚ wydał decyzję o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko (OOŚ) dla tego projektu, więc żadnej rewitalizacji nie będzie. |
Cytat: |
Na to wygląda, przy pozostałych rewitalizacjach udało się uzyskać tzw. screnning negatywny, tzn. decyzję RDOŚ o odstąpieniu od przeprowadzania OOŚ, i są już nawet ogłoszone przetargi, a w miejsce 289 wejdzie jakiś projekt z rezerwy (np. 272 Kluczbork - Ostrzeszów, albo 158 Rybnik - Chałupki). |
wojasek123 napisał/a: |
Jadąc do Wrocławia wolę jechać busem do Legnicy i ta przesiąść na szynobus KD do Wrocławia, bo czasowo jest podobnie, a taniej niż busem do Wrocławia. |
Cytat: |
Kombinat ma interweniować w Ministerstwie i podobno są szanse wtedy na odkręcenie tej całej sprawy i modernizacja możę jednak dojść do skutku. |
Cytat: |
ja napisałem, że zostana one przesunięte bo PLK porzuciła projekt i nie będzie go realizowała wogóle w przyszłym roku jak było zapowiadane i to jest pewne mam dobre źródło. |
Gagusiek napisał/a: |
tylko wtedy pociąg turlał sie do Legnicy około 40km/h . |
Gagusiek napisał/a: |
Przy takiej prędkości powiniem zostać wznowiony ruch 60/80km/h to nie 20/30 km/h jak kiedys było. Ale do tego potrzeba dobrej woli i chęci, a nie jak UMWD się tłumaczy źe stacja w Lubinie jest na obrzeżach.Zastanawiam sie czy ktoś z UMWD byl w okolcach PKP w Lubinie,bo dla mnie te tereny są połozone pomiedzy centrum a dwoma największymi osiedlami,a spod byłego dworca jest przystanek autobusów miejskich wiec niewiem w czym problem. |
Cytat: |
Przecież ja w 2008 jechałem tą linią pociągiem relacji Wrocław - Lubin który nie ukrywam miał nawet przyzwoitą frekwencję jak na prędkość z jaką się poruszał. |
Gagusiek napisał/a: |
Nie podrózowałaś,bo ruch pasażerski jest zawieszony.Niby dla szynobusów jest teraz 60km/h tak słyszałem.
Tak jak piszesz ta lini wymaga gruntownej naprawy i ty i my o tym wiemy,tylko daj do zrozumienia to ,, znawcą" z PLK. |
Cytat: |
linia nr 289 stanowi jedyny, zelektryfikowany łącznik dwóch magistral, które są objęte umowami międzynarodowymi AGTC i AGC: E 30 (modernizowana na v-160 km/h) Dresden – Legnica – Wrocław – Kiev oraz CE 59 Wrocław –Ścinawa- Rudna Gwizdanów – Szczecin. Skraca w ten sposób drogę dla pociągów korzystających z obu magistral o 100 km w porównaniu do jazdy drogą okrężną przez przeciążony i niewydolny węzeł Wrocław; |
Rafał21 napisał/a: |
Jerry..a pamietasz te lizaki,tą słynna pomidorówke od pani Aliny z Głogowa zawsze mozna było zjesc a ruskie dodawali cos do sera tymianek,rumianek zawsze było pysznie na herbatke,kawke mozna było wejsc a teraz co?dupsztyl blady..człowiek albo musi sie zadowolic kanapką z domu lub zestawem z Mc...przy Każdym peronie stało multum ludzi i można było dojechac wszedzie a teraz nigdzie.. |
Kamil26 napisał/a: |
przez rok od zamknięcia budynku można było zobaczyć ostatnie oświetlone pomieszczenie na dworcu. Była to jeśli się nie mylę kasa towarowa PKP Cargo. |
Gagusiek napisał/a: |
Lecz te czasy nie wrucą , puki remont nie ruszy to nic nie pojedzie . Przykłąd ostatnio jak hetman jechał objazdem to odcinek 40km Rudna Gwizdanów - Legnica pokonał bagatela w około 70min |
Cytat: |
W biurze poselskim Wojciecha Zubowskiego odbyło się spotkanie z przedstawicielem Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Bartłomiejem Bartko. Ustalono działania, mające doprowadzić do przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Głogów - Leszno oraz remontu linii kolejowej na odcinku Rudna Gwizdanów - Legnica.
Podczas dyskusji na temat remontu linii kolejowej na odcinku Rudna Gwizdanów - Legnica ustalono, że będzie on tematem zapytań zarówno radnych sejmiku województwa dolnośląskiego, jak i interpelacji poselskich skierowanych do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Wystąpią z nimi posłowie Wojciech Zubowski, Marek Ast, Jan Dziedziczak. - Po otrzymaniu odpowiedzi na interpelacje i zapytania złożone przez radnych sejmików województw zainteresowanych przywróceniem połączeń i posłów, planowane jest zorganizowanie konferencji z udziałem przedstawicieli samorządów i kolei i przyjęcia wspólnego stanowiska w tej ważnej dla naszego regionu sprawie - poinformował poseł Zubowski. - Chcemy poznać warunki określone dla każdego z województw, które pozwolą na przywrócenie połączeń - dodał W. Zubowski. - Ustaliliśmy ponadto, że zostaną złożone również zapytania dotyczące możliwości rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Głogów - Żagań |
Cytat: |
Głogów- Leszno, Głogów – Legnica to dwa bardzo ważne dla mieszkańców miasta połączenia kolejowe, które już nie funkcjonują. Aby dojechać do Leszna lub Legnicy trzeba korzystać z autobusów lub busów. Ogranicza to możliwości posiadania chociażby bagażu. W walce o przywrócenie połączeń Głogów-Leszno Wojciech Zubowski, Poseł na Sejm znalazł sprzymierzeńców wśród posłów z ościennych województw: wielkopolskiego, lubuskiego, między innymi Jana Dziedziczaka z Leszna oraz Marka Asta ze Wschowy. - Radni sejmików złożyli wnioski dotyczące wpisania tego zadnia do projektów budżetu na 2013 rok – mówi Wojciech Zubowski. - Planowane jest także spotkanie z samorządowcami i przedstawicielami kolei, aby ustalić jak pokonać trudność i przywrócić połączenia kolejowe. Głogowski Poseł zainteresował się także przywróceniem połączeń a tym samym remontem linii kolejowej nr 289 prowadzącej z Legnicy do stacji Rudna Gwizdanów. Planowany na ten rok remont został przesunięty w czasie. - Remontu linii kolejowej przesunięty między innymi dlatego, iż Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu poinformował o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Na takie badania niestety potrzeba trochę czasu- mówi Grzegorz Oleś, Koordynator Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. -Fakt ten jest o tyle bulwersujący, że pieniądze na remont tej linii pochodzące ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego już dawno zostały przeznaczone, a remont dworca kolejowego. Być może posłowie będą także wspólnie działać w przypadku połączeń kolejowych pomiędzy Żaganiem a Lesznem, które również dotyczy Głogowa. |
Cytat: |
Czy powrócą połączenia kolejowe na trasie Głogów - Leszno oraz wykonany zostanie remont linii kolejowej na odcinku Rudna Gwizdanów – Legnica? Na te dwa tematy rozmawiał poseł Wojciech Zubowski z Bartłomiejem Bartko z Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. W tej pierwszej sprawie złożone zostały już wnioski do projektów budżetów sejmików wojewódzkich na rok 2013. Zaproponowano w nich przeznaczenie środków finansowych na przywrócenie połączeń kolejowych. Wnioski złożyli radni sejmików województw zainteresowanych przywróceniem połączeń - dolnośląskiego - radni Paweł Hreniak i Krzysztof Skóra, lubuskiego - radny Robert Paluch i wielkopolskiego - radny Marek Sowa. Złożono również zapytania, mające na celu wskazanie warunków, których spełnienie niezbędne jest dla każdego z województw z osobna. Ustalono, że zostaną złożone również zapytania dotyczące możliwości rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Głogów – Żagań. Radni sejmiku województwa dolnośląskiego złożyli także deklarację, dotyczącą umieszczenia w/w połączenia w opracowywanej Strategii Rozwoju Transportu Publicznego na Dolny
m Śląsku. Natomiast w sprawie remontu linii kolejowej na odcinku Rudna Gwizdanów - Legnica ustalono, że temat ten będzie przedmiotem zapytań zarówno radnych sejmiku województwa dolnośląskiego, jak i interpelacji poselskich (posłowie Wojciech Zubowski, Marek Ast, Jan Dziedziczak), skierowanej do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. |
rob21 napisał/a: |
Słuchajcie jeżeli chodzi o KGHM ,przecież spółka córka czyli PMT ma licencje na przewozy pasażerskie, także wchodząc tu na rynek pasażerski mógłby być monopolistą nie dość ,że w regionie jest monopolistą w przewozach towarowych, mógłby być monopolista w przewozach pasażerskich. Dlaczego już mówie tego giganta stać na nowoczesny tabor, po drugie Urząd Marszałkowski dołożył by się do zakupu tabory kolejowego, ceny na początku byli by wstanie zrobić bardzo konkurencyjne w stosunku do busiarstwa i PKSu, powiedzmy przez pierwszy rok. A miasta regionu do tańszych cen biletów by się dołożyły. No bo jeśli KGHM myśli o SKM w LGOMie, to już mógłby wejść na linie 289 powiedzmy dwoma szynobusami, stać ich na to i co dwie godzinki śmigać Między Legnicą a Głogowem. I to nawet bez remonty a ludzie by jeździli tak czy tak za 5 złotych szynobusem z Głogowa do Legnicy i to sporo osób.... |
Cytat: |
Czemu PMT miałoby stać się monopolistą w przewozach pasażerskich ? Są inni przewoźnicy w regionie a oni nawet taboru nie mają do tego typu działań. |
Virakocha napisał/a: | ||
Koledze raczej chodziło o kursowanie w zagłębiu miedziowym, przy czym dostęp do infry jest dla wszystkich równy, to i tak linie górnicze są w posiadaniu spółek córek KGHM, przez co PMT REGIO miałby lepszy start. Dlaczego? Bo PMT, dokładnie spółka PMT-Linie Kolejowe jest zarządcą infry linii miedziowych. |
bunkrownik napisał/a: |
A co dokładnie masz na myśli pisząc że korzystanie z tej trasy nie byłoby ekonomicznie zasadne? |
Jerry napisał/a: |
Jaro, Pamiętny pociąg Legnica/Żagań - Warszawa kursował wiele lat tą linią. |
ziken napisał/a: |
Komuś nie na ręke jest 289 , pamięta koś takie pociągi relacji Wrocław - Legnica - Rudna Gwizdanów , na odcinku Wrocław - Legnica frekwencja bardzo duża a 40 km odcinek Legnica - Rudna jechało tak 20-30 pasażerów i w odwrotną stronę też. |
Cytat: |
Hydrotransport koncentratu, to jedno z najważniejszych przedsięwzięć w planie obniżania kosztów produkcji w Oddziale KGHM Zakłady Wzbogacania Rud. Instalacje, przerabiające (wzbogacające) wydobywaną przez górników rudę, znajdują się przy kopalniach “Lubin", Rudna" i przy szybach “Polkowice". Tutaj koncentrat załadowywany jest na wagony i dowożony do hut. Tam rozładowywany i przygotowywany do przetopu w piecach.
- Transport kolejowy jest uciążliwy i drogi. Koszt przewiezienia jednej tony koncentratu wynosi, wg cen uśrednionych z 2002 r., 19,86 zł. Wprowadzając hydro-transport koszt ten kilkakrotnie obniżymy, do 4 zł za tonę - mówi Włodzimierz Bas, dyrektor ZWR. Pomysł jest taki, żeby wybudować system transportu rurowego: z ZWR polkowickiego do ZWR przy kopalni “Rudna" (6 km) i stąd do huty “Głogów" (28 km). Rura ta miałaby 250 mm średnicy i byłaby zakopana na głębokości jednego metra. Na razie odłożono na później plan podłączenia do tego systemu ZWR przy kopalni “Lubin". - Tymi rurami pompowalibyśmy tzw. pulpę koncentratową, która byłaby obrabiana już w hucie - dodaje dyr. Bas. A więc już w “Głogowie" oddzielane byłyby części stałe i następowałoby suszenie. Hydrotransport robi na świecie karierę. Dyr. Bas oglądał tego typu instalacje w Chile i Peru. W ciągu ostatnich dziesięciu lat zbudowano ich już kilkanaście. Najdłuższe mają do... 300 km i prowadzą np. przez góry. Ostatecznie decyzję w tej sprawie Zarząd Polskiej Miedzi ma podjąć w przyszłym roku. Budowa rurociągu z kopalń do huty nie trwałaby dłużej niż rok. Grzegorz Chmielowski |
Cytat: |
Jak na razie najlepiej start Lubin Górniczy do Rudnej Gwizdanów i Legnicy po 3 pary skomunikowane |
Cytat: |
ie lepiej byłoby zrobić coś innego, taka kolejowa pętelka Wrocław - Legnica - Głogów - Leszno - Wrocław i odwrotnie? |
loony napisał/a: |
Po cholerę mają się tam znowu pchać KD, |
rob21 napisał/a: |
Na linii Głogów-Leszno jeździły tylko i wyłącznie Przewozy Regionalne!!! |
bunkrownik napisał/a: |
Właśnie trzeba puścić szynobusy KD na trasę Legnica - Leszno i nie byłoby problemu z tym kto ma obsługiwać to połączenie. |
Cytat: |
potkanie z Ministrem Masselem jest potwierdzone na 6 lutego. Będzie dotyczyło linii 289,linii Głogów- Leszno i linii "Nadodrzańskiej".
|
wojasek123 napisał/a: |
Mam pytanko. Czy na odcinku Rzeszotary-LEgnica były prowadzone jakieś prace reomontowe? Przejeżdżająć przejazdem w Rzeszotarach widać na sporym odcinku świeżą nasypkę - jesczę kamyki te są w białym kolorze tak jak były po remoncie przejazdu na 1 maja. |
Światowid napisał/a: |
Początek prac planowany jest na połowę 2014 roku. |
rob21 napisał/a: |
Jacy Mikole... Drogi panie w Głogowie w sprawie 14stki pracują dwie osoby ja i Wojtek Zubowski, nie ma mowy o żadnych mikolach |
Cytat: |
To nie jest prędkość umożliwiająca konkurowanie z samochodem osobowym. |
ziken napisał/a: |
Jerry Skąd ty bierzesz artykuły . Przecież linia zostanie wpisana na RPO 2014-2020 i najszybszy jej reomont może być w 2014 roku .
Więć skąd tu sie wzieła data remontu w obecnym roku czyli 2013???? |
Gagusiek napisał/a: |
Chyba nie popatrzyliście na datę dodania tego artykułu 02-08-2012
Ludzie w tym roku nie będzie żadnego remontu to po co wklejacie artykuły sprzed roku |
Gagusiek napisał/a: |
Ludzie w tym roku nie będzie żadnego remontu to po co wklejacie artykuły sprzed roku |
Jerry napisał/a: |
kwiecień 2014 |
Cytat: |
Pociąg w trasę wyruszy z Dworca Głównego o 10:00. Pociąg będzie zatrzymywał się na stacjach: Wrocław Główny - 10:00 Wrocław Muchobór - 10.20 Wrocław Nowy Dwór - 10.25 Wrocław Żerniki - 10.30 Wrocław Leśnica -10.37 Środa Śląska - 10.56 Legnica - 11.18 Z kolei w drodze powrotnej, pociąg będzie się zatrzymywał na wszystkich stacjach, na których zatrzymywał się w drodze na mecz. Powrót do Wrocławia jest planowany na godzinę 20:00. |
Jerry napisał/a: |
Wczoraj linią 289 znów jechał objazdem TLK do Zielonej Góry |
Jerry napisał/a: |
thenatanaell, często i gęsto zdarzają się objazdy przez Lubin ponieważ na nadodrzance wietrznie się cos dzieje |
Jerry napisał/a: |
bunkrownik, jeszcze nie było remontu a ty już zakładasz że pociag będzie jechał dłużej. O ile dojdzie to wzowienia ruchu na 289 to w tedy będziemy się martwić a teraz proponuję nie poruszać tego temtu |
Kamil26 napisał/a: |
Nic tu nie ruszy, dopóki nie będą blokować inwestycji. Kto? Nie wiem ale musi być przy władzy i to nie jest starostwo powiatowe ani urząd miejski ponieważ oni chcą rewitalizacji. |
ziken napisał/a: |
Jaro Co ty masz ciągle do tego PLK , PLk to a tamto itp . Nie przyjeli cię tam do pracy i masz uraz ? Wiem że PLK nic nie robi ale bez jaj 90 % twoich postów to tylko nażekanie na PLK i nic więcej .
Zle rozegrali ??? DObrze rozegrali bo coś sie dzieje . Jak wiesz jak lepiej rozegrać to pojedz do PMT i po pytaj o przejecie. |
KPP napisał/a: |
A jak wyglądałyby możliwości przejmowania linii regionalnych w naszym województwie przez PMTLK na spółkę z UMWD? |
Cytat: |
- Rok 2014 planowana data zakończenia opracowania Studium Wykonalności;
- Rok 2015 planowana data ogłoszenia pierwszego przetargu na roboty budowlane w systemie Projektuj i Buduj - Rok 2016 planowana data zakończenia robót budowlanych. |
Cytat: |
Jak "rozkopią" linię Głogów - Rudna, to jaki sens ma wcześniejszy remont 289? Bo chyba pociągi dojadą tylko do Rudnej i co dalej...? |
Cytat: |
Ja raczej liczyłem, że ta trasa będzie obsługiwała jakieś pociągi dalekobieżne np do Poznania lub chociaż do Leszna, ten nowy łącznik umożliwiłby jazdę w kierunku Leszna bez konieczności zmiany czoła pociągu. |
Cytat: |
Aktualna jest opcja "do Rudnej" czy jednak wariant polkowicki do Głogowa? |
Nuter napisał/a: |
A co ma Sitkol do tego ? To jest sytuacja awaryjna, a rozkład "handlowy" de facto nie uległ żadnej zmianie. W internetowym rozkładzie jazdy powinna być wprowadzona informacja o opóźnieniu występującym w stosunku do normalnego rozkładu jazdy na skutek objazdu i o zawieszeniu obsługi stacji Wołów, Brzeg Dolny i Ścinawa do czasu ponownego otwarcia mostu. |
rail_user napisał/a: |
Remont był planowany już na ten rok. Ale pekap nie otrzymał Decyzji Środowiskowej dla odc. Rudna - Legnica.
Jaka jest obecnie przepustowość linii z V=20km/h ? |
Cytat: |
Jaro a my się czasami nie widzieli wczoraj na peronie? |
Jaro napisał/a: |
Trzeba śledzić wątek dotyczący tego remontu. |
Cytat: |
Jak dadzą 3-4 pary to na bank będą puste. I na pewno powinny jeździć w relacjach Legnica - Zielona Góra a nawet dalej do Kostrzyna i Szczecina. A tylko część par do Głogowa i na pewno pociągi nie powinny kończyć biegu w Rudnej. |
Cytat: |
pociągi przez Polkowice mogłyby jeździć na Leszno lub Poznań. Smile
Można by jeszcze pomyśleć o jakimś pociągu na Jelenią Górę lub Wałbrzych. |
Cytat: |
bo same lokalne będą puste. |
Cytat: |
Po co pociągi do Wałbrzycha i Jeleniej? A żebyśmy mogli sobie od czasu do czasu skoczyć pociągiem np na narty w góry |
Cytat: |
To trochę mało żeby zapełnić pociągi aglomeracyjne które by jeździły dość często. |
Bartuś napisał/a: |
Podstawową relacją na linii 289 powinna być jednak (Leszno)-Głogów-Lubin-Legnica-(Wałbrzych/Kłodzko), minimum 12 par na dobę, przy czym koniecznie przypilnować skomunikowań w Legnicy na Wrocław (nie więcej niż 10 minut i z tego samego peronu). |
Jaro napisał/a: |
Przed laty byłem na nastawni na stacji Złotoryja, ale z wycieczką szkolną. |
Jerry napisał/a: |
LGOM - co dalej z pociągiem Legnica-Głogów |
bunkrownik napisał/a: |
Pomysł z przewozem pracowników KGHM też jest jakiś naciągany, jakoś sobie tego nie wyobrażam. Autobusy kombinatu zwoziłyby górników z całego głogowa na dworzec PKP, potem pociągiem by jechali do Polkowic czy Lubina i stamtąd kolejne autobusy by ich rozwoziły po kopalniach? Nie brzmi to zbyt sensownie. |
Jawier napisał/a: | ||
Bo ten pomysł źle zrozumiałeś i przeinaczyłeś całość, więc nic dziwnego, że to się sensu nie trzyma, skoro sam stworzyłeś coś na tym poziomie. W ogóle nie były brane pod uwagę autobusy, bo nie trzymałyby się sensu w postaci komunikacji miejskiej jak opisałeś powyżej. Po prostu - kolej w zastępstwie za autobus. |
Jerry napisał/a: |
Gagusiek, wklejam rozkład jazdy, sorki za jakość ale telefonem robione |
Jerry napisał/a: |
Jaro, zawsze można zlecić utrzymanie infrstruktury dla PMT LK która już utrzymuje w wojewdztwie linie Wrocław Psie Pole - Trzebnica, Szklarska Poręba Górna - granica państwa |
Jaro napisał/a: |
Natomiast na stacji Pol-Miedź w Lubinie w torze głównym wylotowym w kierunku Polkowic jest waga kolejowa (obowiązkowe do 7 km/h). Chyba wymaga przeróbek układ torów. To kolejny szczegół.
No cóż - pożyjemy zobaczymy. |
Cytat: |
Można wyjechac drugim torem...
Tam istnieje tzw trójkąt |
Jerry napisał/a: |
po drugim torze można wyjechac ze stacji 40 km/h
Po co tam cokolwiek przebudowywać?? Nie przeniosą wagi którą rok temu zamontowali... |
surgeon napisał/a: |
Przez stację Lubin KGHM i tak trzeba jechać "na bok". Więc czy się chce czy nie, i tak trzeba tam zwolnić do 40. Bez względu którym torem przez stację się przejedzie. |
dienekes napisał/a: |
A nie mozna przypadkiem wjechac na Lubin Kghm "po prostym" na tor nr 6, ktory stanowi tor postojowy dla lokomotyw? |
Cytat: |
W docelowym projekcie Kolei Zagłębia Miedziowego przewiduje się, że trasa będzie prowadzić z Legnicy do Głogowa (około 70 kilometrów w prostej linii) , przez Lubin i Polkowice, a pociągi będą tam mogły jeździć przynajmniej z prędkością 120 km/h.
Dzięki temu Zagłębie Miedziowe, jeden z najbardziej zurbanizowanych i uprzemysłowionych regionów w kraju zyskałby dodatkowy środek komunikacji dla niemal miliona osób. W tym pracowników miejscowych stref ekonomicznych, a także pracowników KGHM Polska Miedź S.A. (koncern ma bowiem tam swoje kopalnie i huty). W projekcie może także pomóc KGHM Polska Miedź SA. Koncern ze względu na misję społeczną dla regionu jest gotowy uczestniczyć w tym przedsięwzięciu, również finansowo. Potwierdziło to kierownictwo Polskiej Miedzi, które spotykało się już z samorządowcami i rozmawiało na ten temat przynajmniej dwa razy. To także dzięki temu toczą się już prace koncepcyjne i analityczne nad projektem utworzeniem "Kolei Zagłębia Miedziowego". |
Cytat: |
A tu napisane mamy że wszyscy zgodnie chcą przywrócenia pociągów i KD i KGHM . |
surgeon napisał/a: |
ZKA na tej linii były spowodowane przede wszystkim awariami, głównie drutów. Kilka razy także powodem był "sorry, taki klimat". |
Cytat: |
Nie zapominajmy, że duża część maszynistów KD pochodzi z Lubina, między innymi jeden z naszych użytkowników, aktywny działacz na rzecz przywrócenia tych pociągów. |
Cytat: |
ZKA jeździła wyłacznie po wichurze która powaliła sieć na trasie Raszówka-Rzeszotary bodajże lipiec 2009 rok? Pociąg jechał od Głogowa do Lubina dalej bus, tylko szynobus jeździł bez problemów. Zastępcza komunikacja jeździła czasami również za ówczesny pociąg Legnica - Leszno ale tylko na trasie Głogów - Leszno (Legnica - Głogów jeździł EZT). Od września do grudnia 2010 roku wprowadzono już na stałe ZKA zamykając histrię przewozów pasażerskich na tej linii. |
Cytat: |
ciekawi mnie o kim mówisz |
Cytat: |
Bo szynobusy mają ciutkę wyższą szlakową na linii. |
Cytat: |
(Chróstnik - Lubin 20 km/h)
- Rynarcice - Rudna 80 km/h |
Jaro napisał/a: |
Kolega Norbert od dobrych kilku lat jest mocno zaangażowany w utrzymywaniu wizji sprawnej komunikacji kolejowej na terenie tutejszych miast. Przyznaję że wizja jest dość śmiała, a z rozmowy z Norbertem wiem że potrzebne jest duże wsparcie dla tej inicjatywy. |
Kamil26 napisał/a: |
Teraz ruch się unormował choć na 289 rzadko jest pełna przejezdność, szczególnie okolice Lubina Górniczego i obloty kominów. |
Jaro napisał/a: |
Super rozwiązaniem byłoby przedłużenie linii z Potoczka do Nielubi. Jakaś totalna i nielicznym znana przyczyna musi leżeć w braku tego odcinka do dzisiaj. |
surgeon napisał/a: |
Do Nielubii wcale nie byłoby łatwo się wpiąć. Trzeba by wieś niemal przeciąć na pół. Do tego tam jest łuk i po drodze nowy szyb KGHM. Może między Dankowicami a Kłobuczynem byłoby łatwiej, ale znowu teren pagórkowaty. |
bunkrownik napisał/a: |
Najlepiej niech wpierw zrewitalizują te 3 linie kolejowe a potem niech myślą o budowie łącznika. |
Jaro napisał/a: |
A kto by jednocześnie obie linie remontował?
... chyba logiczne jest że alternatywne drogi rozwiązania utrudnień w ruchu pozostawia się czynnymi, a nie cały region w jednym czasie pozbawia połączeń. Chyba że takie alternatywne drogi nie istnieją. |
Jaro napisał/a: |
Kolejność działań może wyglądać następująco: remont Nielubia-Głogów, dobudowanie łącznika Nielubia-Potoczek, remont "Nadodrzanki" Głogów-Rudna Gwizdanów, remont 289 Rudna Gwizdanów-Lubin Górniczy. Skończą jedno, to dopiero zaczną drugie.
Co do pieniędzy KGHM-u wydawanych na inwestycje w HMG to nie ma to porównania z inwestycjami w zakup przez KGHM Quadry i inwestowanie w projekt Sierra Gorda w Chile. Tam wybudowano linię kolejową o długości ponad 150 km przez pustynię. |
bunkrownik napisał/a: |
Podobno województwo chce przejąć linię kolejową z Legnicy do Jeleniej Góry, jakby ją zrewitalizowali to byłoby piękne przedłużenie linii 289 na południe i pociągi osobowe jadące przez Lubin miałyby w końcu jakiś sens ekonomiczny. |
blakop napisał/a: |
To pierwsze połączenie - z Poznania -choć brzmi ciekawie byłoby trudne do wykonania bez elektryfikacji Leszno - Głogów. Zmiana trakcji w Lesznie jest przy obecnym układzie praktycznie niewykonalna. |
Cytat: |
Najbardziej byłbym zadowolony gdyby w rozkładzie pojawił się pociąg Legnica - Głogów - Ostrów Wlkp co umożliwiłoby przesiadkę na pociąg jadący z Wrocławia do Warszawy bez bezsensownego nadkładania drogi do Wrocławia. |
Jaro napisał/a: |
Spadek z Ekstra klasy = brak przyjazdów kibiców? |
Gagusiek napisał/a: |
Jedyna sensowna relacja przy obecnych parametrach i remontach to Poznań - Legnica p Zieloną Górę , Głogów przypominam że mamy już łącznice Czerwieńska |
Jaro napisał/a: |
Również wczoraj można było zobaczyć chyba ostatni pociąg osobowy na stacji Lubin Górniczy który przywiózł kibiców na mecz Zagłębia Lubin. Spadek z Ekstra klasy = brak przyjazdów kibiców? |
Gagusiek napisał/a: | ||
ALe taka relacja dla Legniczan nie ma sensu |
Gagusiek napisał/a: |
No to będziesz musiał jezdził busami . Była rusałka z Głogowa do Poznania przez Zieloną Górę i ludzie z Głogowa jezdzili wtedy .
|
Kamil26 napisał/a: |
Jakiej konferencji? Tej LGOF? W której Lubina nie ma uwzględnionego jako gminy starającej się o połączenia? Jak prowadzili rozmowy to nawet kuźwa w Złotoryi byli a w Lubinie nie. Banda mikoli co chce sobie przywrócić szynobus... |
Kamil26 napisał/a: |
Bardziej chodziło mi o szynobus na 289. Z tego co zobaczyłem to wyniki konferencji nie są jakoś powalające. Dlaczego? Dlatego że już jakiś czas temu przez Instytut Rozwoju i Promocji Kolei był stworzony dobry plan transportowy a jeszcze kilka lat później przez InterRegioRail no ale widocznie to nikogo nie zainteresowało. Więc takie gdybanie co mogłoby by być a co jest to kilka do kilkunastu lat już się toczy. |
bunkrownik napisał/a: |
Inny gospodarz czyli kto? |
surgeon napisał/a: |
O! To już brzmi lepiej. Ale te skargi na hałas to jakaś niezła ściema musi być. |
Jaro napisał/a: |
Jeżeli sami sobie nie odnowimy linii i wybudujemy jej to nic się nie zmieni. |
Jaro napisał/a: |
Szczerze to niech rozleci się ta kolej - zniszczyć, wyburzyć, rozkraść, zaorać, wyrównać i zapomnieć. Rudę do hut ciężarówkami wozić. |
Nuter napisał/a: |
Chyba że, we własnym zakresie zdecydują się pełnić w całości bądź części rolę organizatora przewozów, zamawiać połączenia u przewoźników i dotować je z własnych budżetów. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Gmina nie może dotować przewozów poza jej granicami. |
Jaro napisał/a: |
W tym stanie linii i sytuacji z remontem dyskusja na temat opłacalności ilości przystanków nie ma sensu. |
mba napisał/a: |
do Głogowa nie miał po co jechać, więc zostaje tylko szopa w Polkowicach. Czyżby podkuty? |
blakop napisał/a: |
A może tak wystarczy spojrzeć nie więcej niż 10 postów do tyłu? Bo na poprzedniej stronie sprawa jest już opisana i wyjaśniona... |
Nuter napisał/a: |
Dlatego że jest to najkrótsza trasa do Legnicy ! Nie rozumiem co w tym takiego emocjonującego. |
Jerry napisał/a: |
Byłem dzisiaj. Ciekawa makieta |
pawelW napisał/a: |
Macie może jakieś zdjęcia ,albo filmy ?
[ Dodano: 17-11-2014, 13:40 ] Jest to też jakieś promowanie pociągów . Fajnie że odbyło się to właśnie w tym mieście ,które tak bardzo tych pociągów potrzebuje . Zwłaszcza w kontekście stanu linii ,ale też zatłoczonej DK3 . |
conen napisał/a: |
Może ktoś wie skąd taki zaciekły opór przed remontem tej linii podobnie jak to się dzieje w przypadku Radom-Wawa? |
Cytat: |
Może ktoś wie skąd taki zaciekły opór przed remontem tej linii podobnie jak to się dzieje w przypadku Radom-Wawa? |
Cytat: |
rob21, RACZEJ WE WŁASNYM ZAKRESIE Smile
|
Jerry napisał/a: |
wojasek123, teraz to nie ma sensu, reaktywują linię a jak nadejdzie remont to znów zawiesi się połączenia?? Po co robić ludzią bajzel w głowie...
Moim zdaniem lepiej będzie zacząć wszystko od początku czyli nowe tory i nowe pociągi i piękna prędkość i mamy drugą młodość |
Marianek napisał/a: |
coś się dzieje |
Cytat: |
poc. MR 68103 Wrocław - Kostrzyn
Legnica 0:23/0:24 - Lubin Górniczy 11:05 kursuje 12-14 VII 2016 |
Jaro napisał/a: |
Czyżby refleksja PLK nad utrzymaniem przejezdności? |
Jerry napisał/a: |
bystrzak2000, a masz jakieś info na ten temat? |
ufoludek napisał/a: |
Dlatego piszę, ze powinny być dwa. A niezsynchronizowany z pociągiem powinien być ten do Malczyc, dzięki czemu mniejsza szansa na opóźnienia. |
Gagusiek napisał/a: |
Obecnie pociagi miedzy Legnica a Wrocławiem jadą około 50 min . Pociag trase Lubin - Legnica pokonał by w okolo 35 min czyli sumujac Lubin - Wroclaw to około 1h 25 min czas bardzo dobry . |
Jerry napisał/a: |
Pociągi spółki PKP INTER CITY jeździły objazdem przez Lubin i Legnicę. |
kacper98 napisał/a: |
A w komentarzach na Kurierze Kolejowym ryk mikoli z Jeleniej Góry że pociągi z Głogowa powinny jeździć do Jeleniej Góry ... |
Beatrycze napisał/a: |
Pociągi relacji Lubin - Wrocław (na miejscu KD zawalczyłabym o Polkowice), przyspieszone na odcinku Legnica - Wrocław. |
Światowid napisał/a: |
Procedura przywracania ruchu powinna być taka jak na linii 274, czyli stopniowe zwiększanie par połączeń w miarę upływu czasu i wzrostu frekwencji. Dodajmy jeszcze że obietnice w sprawie linii 289 złożyła również spółka PKP Intercity. |
kacper98 napisał/a: |
patrząc na to ile jedzie się busem z Lubina do Wrocławia (1:30 przy dobrych wiatrach gdy nie ma korków na Leśnicy do nawet 2:20 ze staniem od przejazdu na Średzkiej aż do AOW) |
Jaro napisał/a: |
Tylko mądra, przemyślana oferta zachęci do wybrania pociągu na podróż. A ławo nie będzie i nie przez busy a przez to że ludzie tu odzwyczaili się od tego że można dojechać gdzieś pociągiem. Samochody prywatne królują. |
Jaro napisał/a: |
W waszych dewagacjach dotyczących czasu dojazdu busem zabrakło dość istotnego szczegółu. W przyszłym roku (podobno) ma zaistnieć otwarta obwodnica Leśnicy. |
kacper98 napisał/a: |
Mówisz o tej obwodnicy? Nie widzę sensu jeżdżenia nią busami do Lubina ... |
kacper98 napisał/a: | ||
Mówisz o tej obwodnicy? Nie widzę sensu jeżdżenia nią busami do Lubina ... |
ufoludek napisał/a: |
Po wybudowaniu OL korki w Leśnicy znikną. Niestety remont linii jest przeprowadzony o 2 lata za późno, ale lepiej późno niż wcale. |
Jerry napisał/a: |
I co jest ciekawe zmieniono na nastawniach skrót literowy"Lb" na "LG" i "Lb1" na LG1".. |
Jaro napisał/a: |
Aktualne choć może mało pokazujące zdjęcia ze stacji Lubin Górniczy. Widok z ul. gen Maczka. FOTO z prac na stacji Lubin Górniczy.Foto od południowej części stacji |
Jerry napisał/a: |
w 2007 roku był taki pociąg Lubin - Wrocław o 16:50 kursujący w (C) i w niedziele był zawsze nabity studentami jadącymi za 5 zł do Wrocławia którym nie przeszkadzała żółwia prędkość. Jednak komuś przeszkadzał ten pociąg i od nowego rozkładu już go nie było i do 2010 roku kursowały tylko muchowozy do Legnicy a nie Wrocławia. Cieszę się bardzo że pociągi wrócą już w tym roku bo sam osobiście mam już dość busiarstwa które jeździ jak chce a w niedziele i święta w ogóle nie jeździ. Ale na początku wielkiej frekwencji moim zdaniem nie będzie bo ludzie będą się powoli przyzwyczajać do tego że w ogóle do Lubina pociąg jeździ i jeden drugiemu będzie przekazywał to że impuls zapiepsza 120 km/h a nie jak kiedyś kibel 20-40 km/h. Ale myślę że wszystko się ładnie ułoży |
jano napisał/a: |
Jednym z rozwiązań (choć pewnie nie realnym) jest uruchamianie łączonych relacji Wrocław-Węgliniec/Lubin na dwóch impulsach rozłączanych w Legnicy. |
jano napisał/a: |
Na profilu społecznościowym Kolei Dolnośląskich jest szumna zapowiedź, że od grudnia na trasie Wrocław-Lubin zostanie uruchomionych aż 12 par połączeń. Być może kilka par pojedzie już od jesiennej korekty, pod warunkiem zakończenia prac remontowych na tej linii. |
Noema napisał/a: |
Na początek nie musi to być 12 par pociągów, jak na fejsbuku wyskoczyły KD, bo będzie wożenie powietrza. Wystarczy 5-6 par, a potem stopniowe zwiększanie liczby połączeń, zależnie od zainteresowania i potrzeb pasażerów. |
jano napisał/a: |
Jednym z rozwiązań (choć pewnie nie realnym) jest uruchamianie łączonych relacji Wrocław-Węgliniec/Lubin na dwóch impulsach rozłączanych w Legnicy. (...) Minusem to niezbędny czas na czynności techniczne związane z rozłączeniem składów w Legnicy i dodatkowa obsada na drugi pociąg. |
gortatpolregio napisał/a: |
Panowie ale rozłączanie składów typu EZT z samosprzęgami to szybka robota. Wystarczyłyby 15-20 minut postoju w Legnicy i mamy dwie rozłączone EZT w dwóch kierunkach. |
Beatrycze napisał/a: |
KD muszą rozkład jazdy maksymalnie "żyłować", żeby czas przejazdu do/z Wrocławia był jak najkrótszy. |
Beatrycze napisał/a: |
Nic głupszego wymyślić nie można. Widać, żeś stary kolejarz z PR. Skończyły się czasy gdy konduktor z PKP PR był panem i władcą na polskich torach a rozkład jazdy był układany pod kolejarzy. |
Cytat: |
Dwie minuty postoju w Legnicy to aż nadto na wymianę pasażerów! Poza szczytem wystarczy minuta. |
Cytat: |
Mimo zapowiedzi, pociągi pasażerskie nie powrócą w grudniu do Lubina. Reaktywacja nastąpi zapewne dopiero w lipcu 2019 roku. |
Cytat: |
Spółka posiada nawet raporty konstrukcyjne wykonane przez PKP PLK dla pociągów Legnica - Lubin, przyjęte do realizacje w terminie od 10 grudnia 2018.
– Ponadto w ogólnodostępnym regulaminie sieci 2018/2019, w załączniku 2.1(A) ustalono już prędkości maksymalne (na zdecydowanej większości odcinka 100 km/h) pomiędzy Legnicą a Lubinem z podkreśleniem "stan na dzień 9.12.2018). Z kolei w załączniku 2.7, w wykazie linii kolejowych, na których wprowadzone zostały ograniczenia użytkowania, nie ma linii 289 – dowiedzieliśmy się w spółce. Podobnie w załączniku 5.1. "sieciowy harmonogram zamknięć torowych (...) w rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019" wykazane jest zamknięcie linii w I kwartale 2019, ale... na odcinku Lubin Górniczy - Rudna Gwizdanów, gdzie Koleje Dolnośląskie nie zamierzają obecnie jeździć. – Informacja o rozpoczęciu obsługi trasy Legnica – Lubin od grudnia bieżącego roku była nam znana od wielu miesięcy, ponieważ takie były zapewnienia PLK. Wskazywał na to harmonogram prac inwestycyjnych oraz potwierdzenie w postaci przyjętych wniosków do RJ i ostateczne zatwierdzenie w postaci ułożenia rozkładu jazdy przez PLK na 12 par pociągów. Pomimo tego od kilku miesięcy obserwujemy sytuację na placu budowy. Niewielkie postępy w pracach skłoniły nas do zapytania w lipcu PLK o realność wznowienia ruchu pasażerskiego od grudnia br. Nasze obawy się potwierdziły. |
Pirat napisał/a: |
I tym sposobem kolejową kiełbasę wyborczą szlag trafił. A tak zarząd KD nogami przebierał, tak się palił... No nic, jak nie platformerski UMWD to pisowski rząd skorzysta przed wyborami parlamentarnymi. |
EU07-469 napisał/a: |
A jak pociąg miałby status przyspieszonego to na bank pojechałby szybciej od busiarzy czy Flixa. |
Cytat: |
Moim zdaniem jest to polityczne działanie środowiska Prezydenta Lubina, który ma wpływy w Kolejach Dolnośląskich, a jednocześnie jest skonfliktowany z gminą wiejską. |
Pirat napisał/a: |
Moim zdaniem jest wręcz nieprawdopodobne, żeby pociągi osobowe miały nie zatrzymywać się na stacjach pośrednich między Legnicą i Lubinem (jedynym usprawiedliwieniem byłby brak infrastruktury peronowej dla pasażerów). |
Beatrycze napisał/a: |
Wracając do tematu, na tych bezsensownych kombinacjach UMWD i KD wizerunkowo więcej stracą niż zyskają. |
jano napisał/a: |
A na "naszym podwórku" UMWD robi sobie jaja. Najpierw zachęca się do korzystania z komunikacji publicznej, obecna władza centralna przeciwdziała wykluczeniu, głośno mówi się o programie przywracaniu PKSów do mniejszych miejscowości..., a tu taki prezent dla wyborców. |
Światowid napisał/a: |
PKP IC wystąpiło do PKP PLK z wnioskiem o uruchomienie trasą p. Legnicę i Lubin od grudnia 2019 niżej wymienionych połączeń:
- IC NIGHTJET Berlin- Przemyśl/Budapeszt/Wiedeń - IC SWAROŻYC Katowice- Świnoujście - IC BOLKO Szczecin- Lublin - IC MEHOFFER Szczecin- Kraków Źródło Ministerstwo Infrastruktury. |
Kod: |
KD 666040 Lubin Górniczy - Legnica
Lubin Górniczy 08:40 Raszówka 08:48 08:48 Legnica 08:57 ------------------------------------ KD 666044 Lubin Górniczy - Legnica Lubin Górniczy 09:21 Raszówka 09:29 09:29 Legnica 09:39 ------------------------------------ KD 666048 Lubin Górniczy - Legnica Lubin Górniczy 14:07 Raszówka 14:15 14:15 Legnica 14:24 ------------------------------------ KD 666052 Lubin Górniczy - Legnica Lubin Górniczy 15:01 Raszówka 15:09 15:09 Legnica 15:18 ------------------------------------ KD 666056 Lubin Górniczy - Legnica Lubin Górniczy 16:32 Raszówka 16:40 16:40 Legnica 16:49 ------------------------------------ KD 666060 Lubin Górniczy - Legnica Lubin Górniczy 17:40 Raszówka 17:48 17:48 Legnica 17:57 ------------------------------------ KD 666007 Legnica - Lubin Górniczy Legnica 08:11 Raszówka 08:20 08:20 Lubin Górniczy 08:27 ------------------------------------ KD 666043 Legnica - Lubin Górniczy Legnica 09:02 Raszówka 09:11 09:11 Lubin Górniczy 09:19 ------------------------------------ KD 666047 Legnica - Lubin Górniczy Legnica 13:25 Raszówka 13:34 13:34 Lubin Górniczy 13:42 ------------------------------------ KD 666051 Legnica - Lubin Górniczy Legnica 14:35 Raszówka 14:44 14:44 Lubin Górniczy 14:52 ------------------------------------ KD 666055 Legnica - Lubin Górniczy Legnica 15:47 Raszówka 15:55 15:55 Lubin Górniczy 16:03 ------------------------------------ KD 666059 Legnica - Lubin Górniczy Legnica 17:10 Raszówka 17:19 17:26 Lubin Górniczy 17:35 |
Victoria napisał/a: |
Czy zaproszono mieszkańców gminy wiejskiej Lubin? |
Pirat napisał/a: |
Czy w związku z tym KD i UMWD planują postoje pociągów w mniejszych miejscowościach między Rudną a Lubinem? Czy też PKP PLK wyrzucają pieniądze podatników w przysłowiowe błoto? |
Ralny napisał/a: |
Zarządy KD & UMWD, przestańcie wreszcie kompromitować się! (...) Kolej dla pasażerów, nie dla idiotów na stołkach jako polityczna zabawka! |
Beatrycze napisał/a: |
Absurdalne tłumaczenia niedorzecznika KD. (...) Tak więc przedstawiciel KD, delikatnie mówiąc, mija się z prawdą! |
Beatrycze napisał/a: |
Mieszkańcy rozważają blokadę torów. |
voyager1231 napisał/a: |
KD to nie jest prywatny folwark Stawikowskiego i Bezpartyjnych Świń. |
Noema napisał/a: |
Trzymam kciuki! Blokować do skutku. |
Fela napisał/a: |
Miasto się bawi na stacji (specjalny pociąg z Raczyńskim i notablami nie dojechał!)... |
Fela napisał/a: |
A wieś protestuje na torach (popieram!)... |
Noema napisał/a: |
Niech KD zorganizują dla nich zastępczą komunikację autobusową. |
wafel napisał/a: |
Brawo Noema. |
Cytat: |
- (...) Proszę państwa: ukradziono nam pociąg. (...) W pociągu były też wszystkie lampy, w związku z tym nie możemy państwu wspaniałego, pięknego przedstawienia świetlnego pokazać. Ale mam też dobrą wiadomość: my znajdziemy tego który ukradł go, solidnie wybatożymy i obciążymy go kosztami tego koncertu - mówił wyraźnie zdenerwowany Robert Raczyński do tłumu pod sceną. |
Cytat: |
Decyzja podjęta przez Organizatora połączeń związana jest z koniecznością skrócenia czasu przejazdów pociągów, w celu zapewnienia dojazdu mieszkańcom Lubina do Wrocławia w czasie nieprzekraczającym 1 godziny. |
voyager1231 napisał/a: |
Niech ktoś mi to wytłumaczy. Skąd to parcie? Dlaczego uparli się tak na tą godzinę? |
Cytat: |
Mieszkańcy, którzy zablokowali w Raszówce przejazd pociągu specjalnego w ramach reaktywacji połączenia kolejowego do Lubina, dopięli swego. Jeszcze dzisiaj Koleje Dolnośląskie złożą do PKP PLK wniosek o uwzględnienie postojów pociągów na wszystkich czterech świeżo wyremontowanych przystankach między Lubinem a Legnicą. |
Cytat: |
Koleżanko wyżej - to już zaczyna robić się nudne. |
Cytat: |
Aż musiałem się zarejestrować. |
Cytat: |
Przeglądam forum od dobrych kilku lat. |
Ralny napisał/a: |
Jeśli chłopaki się w końcu nie opamiętają to czarno widzę dolnośląską kolej regionalną. |
Kamil Styrna napisał/a: |
Skoro wkroczyli na teren kolejowy, czyli tory i blokowali ruch pociągów, to należy się kara. I to surowa. Bo jak się będzie pobłażać, to zaraz w całym kraju znajdą się osoby, jak którym coś nie przypasi w kwestii pociągów, to będą gotowi do okupowania torów. A, i wg mnie, szanse na zwycięstwo w sądzie, mają małe. |
Fela napisał/a: |
Władze miasta Lubin z prezydentem Raczyńskim na czele (Bezpartyjni Samorządowcy) chcą przyłączyć do miasta 7 sołectw gminy wiejskiej Lubin. Na to nie zgadzają się mieszkańcy! No i mamy wojenkę na górze, w wyniku której ucierpią mieszkańcy kilku wsi, które za karę zostaną odcięte przez UMWD (PiS + Bezpartyjni Samorządowcy) od transportu kolejowego. Krótko mówiąc, KD stały się narzędziem szantażu w rękach Bezpartyjnych Samorządowców. Skandal to mało powiedziane! |
Noema napisał/a: |
A propos, jak przedstawia się frekwencja w pociągach na odcinku Legnica - Lubin? |
Noema napisał/a: |
A propos, jak przedstawia się frekwencja w pociągach na odcinku Legnica - Lubin? |
Noema napisał/a: |
A propos, jak przedstawia się frekwencja w pociągach na odcinku Legnica - Lubin? |
marosław napisał/a: |
Przyszły rozkład Nightjeta pokazuje, że IC przewiduje opóźnienia w związku z tym, że linia na pewnym odcinku jest jednotorowa:
a) obecny postój we Wrocławiu ok. 5 minut; b) przyszły postój we Wrocławiu ok. 20 minut |
marosław napisał/a: |
A godzina przyjazdu do Wiednia całkiem do niczego. Obecna godzina przyjazdu jest całkiem dobra. Wiem, bo jechałem tym pociągiem. |
Pirat napisał/a: |
Na stacjach pośrednich wysiadło w sumie kilkanaście osób (najwięcej w Raszówce), do Lubina dojechało ok. 70-80 osób. Widać, że kolej cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców Lubina. |
marosław napisał/a: |
Powiem szczerze. Nie rozumiem po co Nightjet ma postój w Lubinie. Miasteczku bez kasy biletowej, kto tam bilet na ten pociąg kupi i gdzie? |
Cytat: |
Czy Ścinawa i Brzeg Dolny są gorsze? |
Pirat napisał/a: | ||
Infrastruktura dla pasażerów to perony i wiata chroniąca przed wiatrem i deszczem (postawiona przez miasto?) + płatne WC. |
marosław napisał/a: |
Powiem szczerze. Nie rozumiem po co Nightjet ma postój w Lubinie. Miasteczku bez kasy biletowej, kto tam bilet na ten pociąg kupi i gdzie? Może jeszcze ktoś kumaty i zdeterminowany? Legnicę jeszcze zrozumiem. Nie ukrywam, że puszczenie praktycznie wszystkich pociągów IC przez Lubin |
Jerry napisał/a: | ||
Ach ta nienawiść wrocławiaków do lubinian! To się chyba nigdy nie zmieni... |
Cytat: |
Aha, czyli zmniejszenie tłoku na jednej linii przy zwiększeniu go na drugiej jest "bardzo dobre" bo akurat tak tobie pasuje? |
Cytat: |
W życiu nie widziałem tylu ludzi w pociągach do Zielonej Góry. |
Cytat: |
Zrób sobie czasem wycieczkę po E-30, w tygodniu w godzinach szczytu. |
Jerry napisał/a: |
A tak się zapowiada rozkład IC na 2021 rok dla Lubina
13:50 "IC WAWEL" Berlin Hbf - Kraków Gł. 14:06 "IC WAWEL" Kraków Gł. - Berlin Hbf. |
Jerry napisał/a: |
Stacja nosiła następujące nazwy:
Lubiń Lignicki |
Beatrycze napisał/a: |
Walczyli o pociąg w swojej miejscowości. Dzisiaj usłyszeli wyrok.
Sąd uznał protestujących winnymi, jednak odstąpił od wymierzenia kary. Zwolnił również obwinionych z kosztów procesowych. Obrona jest zadowolona z wyroku sądu, choć wnosiła o uniewinnienie. - Sąd wziął pod uwagę pobudki obwinionych - mówi sędzia Magdalena Bielecka. |