Krzysztof21 napisał/a: |
Zamiast ciągle narzekać i krytykować, proponuję stworzyć jakąś zoorganizowaną inicjatywę na rzecz ratowania kolei w Małopolsce i na Śląsku. Naszym pisaniem nikt się nie wzruszy, zoorganizowana i zdeterminowana do działania grupa nie będzie na pewno obojętna dla betonu PKP i ich kolesiów z urzędów marszałkowskich. |
parofozik napisał/a: |
A wracając do lini Spytkowice - Wadowice, to jeszcze klika miesięcy i już nic po niej nie zostanie. Dziś widziałem że na odcinku niedaleko Zakładów w Alwerni tory pozbawione są już śrub, podzielone na części i przygotowane do transportu. Tak że czas nagli. Podejrzewam że za niedługo linia podzieli los Kocmyrzowa. |
ALIVE23 napisał/a: |
WADOWICE - miasto Jana Pawła II, miasto tysięcy pielgrzymek z całego świata, dlaczego PKP nie korzysta z reklamy jaką ludzie robią sami wokół tego miasta? |
anna50 napisał/a: |
Chyba żartujesz Gaspares Linia Kraków - Bielsko już jest załatwiona na dobre żadne kosmetyki nie pomogą na wszystko jest za późno . Od lat tak było i teraz podróżni nie wrócą , teraz tylko korzystają z usług PKP pracownicy dojeżdżający do pracy .... |
eurek napisał/a: |
Jechales 22.03? Ja jechalem 23.03 Miales racje, frekwencja baaardzo niska... z Kraka wyjechalo ok 10 osob, na Płaszowie wbiło jakies 5... Do Lanckorony zakonczyla sie jako taka wymiana podroznych...Potem jeszcze w Wadowicach dosiadly sie bodaj 4 osoby... Jechalem z emerytowana kolejarka z pod Bielska to troche pogadalismy o tej trasie... mowila ze raz lepiej, raz gorzej... Za to w 2 pociagach z Bielska do Wadowic byla naprawde znaczna frekwencja! Az bylem zdziwiony...
A sama trasa klimatyczna PS. Na peronach w Wadowicach nadal strzalki z oznaczeniem ze linia na Spytkowice, Trzebinie... |
Rafaello1973 napisał/a: |
Wadowice (...) pamiętam jeszcze jadącą tamtędy kilka lat temu nocną rzeźnię ze Szczecina przez Poznań , Wrocław do Zakopanego , omijającą Kraków. |
Masny napisał/a: |
Sprostowanie dla anny50, ja nie jestem pracownikiem PKP i nigdy nie byłem, z mojej rodziny również nikt nie jest pracownikiem PKP. Ja Cię anno50 nie obrazam bo nie o to mi chodzi żeby Cię obrazac, masz takie zdanie a nie inne i tyle. Większość ludzi na tym forum jest za uratowaniem tej stacji i podaje propozycje, twoje zdanie anno50 jest mniejszością w tej dyskusji i raczej nie będzie brane pod uwagę w sprawie ratowania tej stacji. Pozdrawiam |
Masny napisał/a: |
Większość pociągów na tej trasie wiezie 50 lub więcej ludzi, a pociągi z taką liczbą podróżnych nie są likwidowane. |
anna50 napisał/a: |
Było tak 10 lat temu teraz jest tragicznie i nie widzę niestety aby było co tu ratować . Ratujmy pieniądze wyrzucane w tory ,jest dosyć pożytecznych miejsc gdzie mogą trafić nasze pieniądze podatników |
Krzysztof21 napisał/a: |
Taka linia jak Wadowice Kraków -gdyby była w Niemczech- miałaby pociągi co godzinę, zagęszczone w szczycie do 30 minut. |
kris123 napisał/a: |
25 to prawie tyle co do Biecza. Taki żart. Ale jak na tą linię to i tak sporo. Ciekawe ile osób dojechało do Wadowic. Tak myślę, że większosć wysiadła w Kalwarii. Jak było Zawias? |
anna50 napisał/a: |
Witam czytam Twój wpis .... zawias ... i ręce opadają mieszkam obok tej drewnianej linii jaką reprezentuje linia XXI wieku Wadowice - Bielsko Biała i czasem korzystam z jej usług . Jeszcze nie widziałam aby ktoś wsiadał do pociągu od Kalwarii do Wadowic , z Wadowic do Bielska można zabrać podróżnych do busa o czym przekonałam się jak była kilku miesięczna komunikacja zastępcza . Nie widzę tu powodu ratowania tej linii i coś dokładać ....
Proszę czytać komentarze na innych stronach jakie łatwo można znaleźć w sieci !!! |
Martin890724 napisał/a: |
Szynobus tak ale na trasę wadowice bielsko |
anna50 napisał/a: |
Drodzy Panowie !!!
Często korzystam z usług Przewozów Regionalnym i widzę ze ludzie się odbijają od tej firmy przewozowej ,ktoś wyraźnie szkodzi .Jak można tak układać rozkład Jazdy chyba tylko po to aby uniemożliwić przejazd podróżnym. Zakład Przewozy Regionalne w tej chwili tylko ratuje stanowiska pracy , całodobowa obsługa w kasie w Wadowicach ,dwuosobowa obsługa pustych Pociągów tu szukajmy oszczędności . |
anna50 napisał/a: |
od kilku lat pociąg z Bielska do Krakowa przy wjeździe liczy sobie może 5 % zapełnienia |
Cytat: |
Jak mamy pociąg wcześniejszy z Suchej Beskidzkiej który jest 7:30 w Krakowie ..... |
kris123 napisał/a: |
szkoda tego z b ielska. on był popularny miał przewaznie jako nieliczny 90% przy wjezdzie do Krakowa, dużo lepiej jak ten do bielska a te nowe pociągi 2 dniowe to kpina |
Cytat: |
Nie ma szans że będą pasażerowie na odcinku KRK - Wad, bo autobusem szybciej - no chyba że jest pożądny korek. |
Klałd napisał/a: |
(...)Niektórzy nawet nie wiedzieli po co pociagi do Trzebinii, a jest to najbliższe połaczenie z linią Przemyśl Wrocław jak i zachodnią częścią Krakowa, Chrzanowem.
Teraz Wadowice są dobrym przykładem marnowania srodków i braku wiedzy różnych władz na temat potoków podróżnych w pociagach. No ale skąd mieli wiedziec, skoro zapewne sami nimi nie jeździli przez wiele lat. Mimo to przykładem dobrej woli w samorządzie jednak istnieje i utrzymuje ta linię - dzięki za to. Bo już każdy myślał, że stacja dawno zniknie. Chęci dobre - wiedza i efekty mizerne. |
CottonwoodEN71 napisał/a: |
Na odc. Spytkowice - Wadowice trakcja wisi, ale miejscami. Kilka razy w tygodniu jedzie tam zdawka. Torowisko jest w strasznym stanie - ostatnia klasa jakości (poluzowane śruby, zbutwiałe podkłady), ale w takim samym stanie było 10 lat temu (i wcześniej, odkąd pamiętam - 20-30 km/h). Już po zamknięciu ruchu osobowego w 2002 w wielu miejscach naprawiano podtorze i wymieniano niektóre podkłady.
Cala linia Trzebinia - Wadowice ma ogromny potencjał. Pewnie kiedyś już to tu pisałem, ale przypomnę: dojazd do Trzebini umożliwi regionowi kontakt z całą Polską. Gdyby udało się przywrócić trakcję i podnieść prędkość do chociażby 50-60 km/h, linia byłaby konkurencyjna wobec zbiorowego transportu samochodowego. Samorząd w Wadowicach mógłby się postarać, przecież wystarczy wydoić fundusze z UE (a daliby, w ramach rozwoju regionalnego). Patrząc na przebieg linii, gdzie np. w Dolinie Skawy jest kilka długich prostych, można by tam spokojnie rozwinąć większe prędkości (nie licząc łuku za mostem w Woźnikach). To tylko gdybanie, ale to nie byłoby niemożliwe. Zresztą, w samorządach są chyba fachowcy od takich spraw, niech się w końcu wezmą do roboty... |
Krzysztof21 napisał/a: |
[b] samorząd Trzebini w jednym piśmie kiedyś napisał mi wprost, że linia go nie interesuje i jest przygotowywana do likwidacji. Ale pierwsze skrzypce i tak gra tutaj UMWM. A |
Cytat: |
Bilet ulgowy Andrychów-Bielsko kosztuje 2.20zl a ze stacji Kęty do bielska kosztuje 2:83! Szkoda że Kęty leżą bliżej bielska ale to tylko PR mogły wymyślić. |
Krzysztof21 napisał/a: |
adamus, napisz do mnie. Zainteresujemy "Kronikę Beskidzką" Waszymi pomysłami. Idą wybory, trzeba przypomnieć kto i co zrobił dla linii Trzebinia-Wadowice. |
Cytat: |
bilet na trasie Andrychów - Bielsko-Biała kosztuje teraz 3,5 zł, na trasie Kalwaria - Wadowice tylko 2 zł, a Kraków - Andrychów tylko 8 zł. Nie ma co ukrywać, to zbliżone lub nawet niższe ceny w stosunku do tych, które obowiązują w busach czy autobusach.
- Tylko, żeby jeszcze pociągi jeździły trochę szybciej. To chyba obecnie jedyny minus, bo bilety są tanie - mówi Marta z Andrychowa, która w ostatnich dniach się skusiła i dwukrotnie dojeżdżała pociągiem na uczelnię w Bielsku-Białej |
Cytat: |
Problem w tym, że takie argumenty nie robią żadnego wrażenia na urzędnikach z ministerstwa. Podsekretarz stanu w resorcie infrastruktury Juliusz Engelhardt wyliczył posłowi, że koszty "rewitalizacji linii kolejowej nr 103 Trzebinia - Wadowice sięgające kwoty 112 mln są barierą przerastającą możliwości finansowe spółki PKP PLK SA"
Zdaniem urzędników ministerstwa: - "właściwe jest podjęcie wspólnych działań samorządów lokalnych powiatów wadowickiego i chrzanowskiego w celu rewitalizacji linii kolejowej nr 103 na odcinku Spytkowice - Wadowice ze środków Unii Europejskiej w ramach regionalnego programu operacyjnego". |
bartik napisał/a: |
Lepiej żeby wegetowała niż umierała, jak ta do trzebini. |
Cytat: |
idiotyzm to całodobowe kasy w wadfowicach, Ketach i Andrychowie |
Cytat: |
Marek Szuster, zastępca dyrektora ds. eksploatacji PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Krakowie: - Zgłosiliśmy tę linię, jako jedną z kilku z terenu działania naszego zakładu, do rozpatrzenia przez zarząd spółki do likwidacji. Póki co, zarząd formalnie jeszcze nie rozpatrzył wniosku. Nie ma decyzji ostatecznej. Linia jest w bardzo złym stanie technicznym.
- Koszt rewitalizacji tej linii to w tej chwili ponad 50 mln zł, by umożliwić ruch pociągów pasażerskich z prędkością 40-50 km na godzinę – powiedział. Doliczając odcinek zarządzany przez PLK Nowy Sącz kwota ta wzrosłaby do około 60 mln zł. |
Cytat: |
burmistrz Wadowic Ewa Filipiak:
Nie można dopuścić do likwidacji linii kolejowej łączącej Trzebinię z Wadowicami. Trzeba patrzeć w przyszłość. Samochodów będzie coraz więcej, a połączenia kolejowe stanowią dla mieszkańców alternatywę dla coraz bardziej zatłoczonych dróg. |
Cytat: |
Burmistrz Trzebini Adam Adamczyk:
- Z uszanowaniem idei, nie ma podwalin dzisiaj, by tę linię modernizować. Nie ma ku temu podstaw. Patrząc realiami dnia dzisiejszego, jest to rzecz, która byłaby nieprzydatna. |
Cytat: |
Irena Cebula, dyrektor Departamentu Transportu i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie: Na odcinku 37 kilometrów pociąg jechał w 2002 roku półtorej godziny. To jest żadna oferta dla mieszkańców. Dzisiaj czas jest jedną z cenniejszych wartości. Gdyby ta oferta była poniżej godziny, być może byłaby dobra. Tam było tylu pasażerów, ilu było. I to był powód zawieszenia przewozów. Pociąg jest za drogim połączeniem, by eksperymentalnie uruchamiać linię licząc na turystę. Pociąg ma sens wtedy, gdy ludzie wykorzystują go do dojazdu do pracy i szkoły |
kris123 napisał/a: |
No proszę czyli pokątnie chciano zlikwidopwac linię chore. A swoją drogą jeśli puszczą kible na linię to niestety różowo nie będzie. W każdym razie niech próbują o linię walczyć. A swoją drogą jakie pojęcie o kolei ma p. C./ niestety niewielkie... |
Cytat: |
Interpelacja nr 12148
do ministra infrastruktury w sprawie rewitalizacji odcinka linii kolejowej nr 103 relacji Wadowice - Spytkowice Odcinek linii kolejowej nr 103 relacji Wadowice - Spytkowice jest częścią dawnej linii kolejowej Trzebinia (Siersza) - Spytkowice - Wadowice - Skawce zbudowanej w 1899 r., a upaństwowionej w 1936 r. Już w okresie międzywojennym, w latach 1930-1939 linią tą kursowały pociągi pospieszne w relacjach Katowice - Zakopane i Warszawa - Zakopane, skracając dojazd o blisko 50 km w porównaniu z przejazdem przez Kraków. Po II wojnie światowej linia ta służyła głównie przewozom towarowym z Górnego Śląska w kierunku Podhala. Zwykle kursowało nią 8-9 par pociągów osobowych na dobę. W latach 1965-1973 tą linią kursował pociąg pospieszny, a następnie ekspresowy relacji Warszawa - Zakopane, a w latach 1973-1977 pociąg osobowy (przyspieszony) z Olsztyna do Zakopanego. Wprawdzie po 1989 r. załamał się na tej linii ruch towarowy, lecz nadal służyła przewozom pasażerskim. W latach 1991-1992 linia została zelektryfikowana i poddana (na odcinku Spytkowice - Trzebinia) doraźnemu remontowi. W latach 1992-2000 kursował po niej pociąg pospieszny relacji Łódź (Gdynia) - Zakopane, a także (przejściowo) pociąg osobowy z Katowic do Suchej Beskidzkiej. W 1999 r. na szlaku Wadowice - Spytkowice ograniczono prędkość do 30 km/godz., a w latach 2000-2002 zredukowano liczbę pociągów pasażerskich do 2-3 par na dobę, które nie były skomunikowane w Spytkowicach z pociągami w kierunku Krakowa i Oświęcimia. Od 7 października 2002 r. bezterminowo zawieszono kursowanie pociągów pasażerskich, mimo protestów mieszkańców, a zwłaszcza pracowników, młodzieży szkolnej oraz samorządów powiatowych wadowickiego i chrzanowskiego. W 2007 r. zarząd Polskich Linii Kolejowych SA w Warszawie zwrócił się do samorządów o zgodę na likwidację tej linii, na co samorządy, jak dotąd, nie wyraziły zgody. W chwili obecnej linia nr 103 jest przejezdna jedynie na odcinkach: Trzebinia - Bolęcin (40 km/godz.) oraz Spytkowice - Okleśna, a także Spytkowice - Wadowice dla przewozów towarowych (zwykle jeden pociąg co drugi dzień) z prędkością najwyżej 20-30 km/godz. ze względu na zły stan nawierzchni. Według ocen PKP PLK SA tę linię (przynajmniej na odcinku Wadowice - Spytkowice) można rewitalizować, gdyż na 14-kilometrowym odcinku nie ma żadnych posterunków i innych przeszkód, a ponadto linia ma korzystny profil geometryczny (mało łuków). Po naprawie szlaku pociągi pasażerskie (a szczególnie szynobusy) mogłyby na niej rozwijać prędkość nawet do 80 km/godz., co umożliwiłoby dodatkowe połączenie Wadowic z Krakowem, bez konieczności zmiany kierunku jazdy (jak to ma dotąd miejsce w Kalwarii). Po tym odcinku mogłyby również kursować pociągi pasażerskie do Oświęcimia i Katowic (najkrótsze połączenie z Wadowic ze stolicą Górnego Śląska). Rewitalizacja tego odcinka polepszyłaby dojazdy do pracy pracownikom w Wadowicach, Skawinie i Oświęcimiu, młodzieży do szkół (w tym do Zespołu Szkół Rolniczych w Radoczy) oraz studentom i pacjentom górnośląskich klinik do Katowic i innych miast aglomeracji górnośląskiej. Czy ministerstwo dostrzega problem związany z niedostateczną komunikacją kolejową i zamierza podjąć działania mające na celu rewitalizację odcinka linii kolejowej nr 103 relacji Wadowice - Spytkowice? Z wyrazami szacunku Poseł Marek Polak Andrychów, dnia 21 października 2009 r. |
Cytat: |
Burmistrz Trzebini Adam Adamczyk:
- Z uszanowaniem idei, nie ma podwalin dzisiaj, by tę linię modernizować. Nie ma ku temu podstaw. Patrząc realiami dnia dzisiejszego, jest to rzecz, która byłaby nieprzydatna. |
Cytat: |
Irena Cebula, dyrektor Departamentu Transportu i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie: Na odcinku 37 kilometrów pociąg jechał w 2002 roku półtorej godziny. To jest żadna oferta dla mieszkańców. Dzisiaj czas jest jedną z cenniejszych wartości. Gdyby ta oferta była poniżej godziny, być może byłaby dobra. Tam było tylu pasażerów, ilu było. I to był powód zawieszenia przewozów. Pociąg jest za drogim połączeniem, by eksperymentalnie uruchamiać linię licząc na turystę. Pociąg ma sens wtedy, gdy ludzie wykorzystują go do dojazdu do pracy i szkoły |
Cytat: |
Tyle co przez ostatnie lata poszło na remont szlaku Kraków -Wadowice |
Cytat: |
Ja nie jestem za zamykaniem tej linii ,ale jak widzimy bez prywatyzacji nic nie poradzimy |
bartik napisał/a: |
No rzeczywiście masz rację, ciekawe kiedy odcięto ten odcinek od zakopianki (dlaczego??), szkoda, że go rozebrano bo by nie było problemów teraz z podłączeniem obu szlaków z pominięciem Kalwarii. |
Klałd napisał/a: |
Nie zapominaj - z pominieciem stacji Kalwarii Lanckorony, która jest na uboczu Kalwarii, a napewno nie jest w Lanckoronie. Dla turystow i mieszkancow jadacych pociagami BB- KRK wystarczy przystanek Kalwaria Zebrzydowska bo jest blizej centrum. |
Klałd napisał/a: |
Zaraz, zaraz. Ta łącznica istniała kiedyś. nasyp nadal istnieje, choc trudno go dostrzec. Tory były do czasu remontu w 2006. Nie dochodziły do samej zakopianki, ale czesciowo leżały. Trudno więc mówić, że ktoś może rościć prawo do nasypu ktory istniał pewnie od wielu lat,pewnei nawet pzred wojną (ale nie wiem od kiedy). |
CottonwoodEN71 napisał/a: |
Nasyp jest, zarośnięty, w lecie niewidoczny dzięki bujnej roślinności. |
Krzysztof21 napisał/a: |
adas, no to jak nie wiesz dlaczego, to nie pisz. Bo ja Ci powiem dlaczego. I często to obserwuję. Na stacji początkowej skład ładnie wymyty, czysty. Pod koniec podróży syf jakby tornado przeszło. Niestety, ale w dużym stopniu ten syf robią sami pasażerowie. |
Cytat: |
Czy to,że w pociągu jest woda czy jej nie ma zależy od kierownika??? |
Cytat: |
rozważana jest natomiast budowa przedłużenia, kończącej się obecnie w Zawierciu Centralnej Magistrali Kolejowej do Katowic i Krakowa, z rozgałęzieniem w Trzebini |
Cytat: |
remont został przeprowadzony w latach 1940/1941 w związku z........ przyszłościową agresją na wschód... a wiadome każdemu kiedy nastąpił Plan Barbarossa
ciekawostki: pociąg z Kce do Krk jechał 50/60 minut:) po w/w planie pociągi jeżdziły srednio na front co 4-5 minut:) jak na uwczesne czasy logistyka pierwsza klasa:-) dziś raczej niemożliwe http://www.przelom.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=2895&p=27155#p27155 |
adamus napisał/a: | ||
często zaglądam do wątku o ratowaniu stacji w Wadowicach i tak się cały czas zastanawiam czy wkońcu uda nam się połączyć z Trzebinią i przywrócić ruch na 103,
czy w perspektywie kilkunastu lat będzie to pewna inwestycja czytając poniższy artykuł? http://www.rynek-kolejowy.pl/14061/14061_PKP_PLK_CMK_nie_przez_Pyrzowice.htm
co o tym sądzicie? |
Cytat: |
co sądzicie o pomyśle posła który wnioskował o pociągi z Wadowic do Spytkowic i dalej do Krakowa? |
marcin1220 napisał/a: |
Chrzanów Śródmieście-Kraków Główny; 04.02.10;odj 07:09 (spóźniony o 10min); przyjazd 08:20 (spóźniony minut 25); podstawiona wspaniała, nowoczesna jednostka w ilości jednego "tramwajku", w którym od Trzebini pasażerowie czuli się jak przysłowiowe "sardynki w puszce". Sądzę, że inwektywy puszczane pod adresem PR przez pasażerów z dalszych stacji, którzy się po prostu nie zmieścili do tego wagoniku, były dużo bardziej wulgarne, niż te, którymi posługują się przemieszczający się zapchanymi busami (podkreślę słowo: przemieszczający się, bo jest istotne, że jednak podróżują, a nie stoją następną godzinę czekając na następny "pociąg", dodatkowo biorąc pod uwagę fakt, że za Krzeszowicami odległość między torami (stacjami) a drogą krajową nr 79 to prawie kilometr, to że zima, oraz że drogą, kursuje dużo więcej busów, niż pociagów po torach. Kompletny brak wyobraźni pracowników Przewozów Regionalnych, gratuluję "błyskotliwości' |
Cytat: |
Pociągiem z Wadowic do Warszawy?
KOMUNIKACJA. Z Wadowic będzie można dojechać pociągiem do Warszawy? Spółka "Przewozy Regionalne" nie wyklucza takiej możliwości. Chodzi o "pociąg papieski", który nie kursuje już na Podbeskidziu. Kilka tygodni temu o jego dalsze losy dopytywał poseł Marek Polak. Poseł uważa, że pociąg ponownie powinien kursować na podbeskidzkiej linii kolejowej |
zawias napisał/a: |
.....To jest totalny niedasizm! Proste jak drut, skosić trawnik na linii Wadowice-Spytkowice i puszczać tamtędy pociągi do Krakowa, byłoby szybciej i bez zmiany czoła. A do Kalwarii Lanckorony wydłużyć wszystkie dotychczasowe pociągi BB-Wadowice. |
Pułtuś napisał/a: |
Nie snujcie niewiadomo jakich wizji ze Śląskiem czy Żyliną. Przeciez podczas czytania artykułu łatwo mozna zauwazyc że sugeruje sie, by pociag jezdził po okolicy Wadowic |
anna50 napisał/a: |
Panowie co Wy tu wypisujecie mamy z Krakowa i z Bielska pociągi do Warszawy nie stać nas na dublowanie przejazdów .... |
CottonwoodEN71 napisał/a: |
Uruchomienie porannego 33232 Wadowice 5.13 - 6.51 Kraków Główny to sukces!
A popołudniowy do Bielska B. jeżdżący dotychczas w (5) pojedzie codziennie oprócz (6). źródło: http://przewozyregionalne.pl/w-regionach,malopolskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,5428.html |
pp napisał/a: |
Z powyższej strony wynika że w piątki tylko do Bielska, a reszta, oprócz sobót, do Wadowic. |
Klałd napisał/a: |
Do tego linie zelektryfikowano, co dzis tez wydaje się niepotrzebne (nie ma dalekobieznych i tak). |
urban2604 napisał/a: |
i jak nowe ranne połączenie , ktoś frekwencje w nim widział |
adamus napisał/a: |
po za tym dlaczego te wszystkie składy z Bielska B. składy nie jeżdżą do Krakowa przez Wadowice i Kalwarię? |
Exsimus napisał/a: |
A co wy na to jakby zrobić taki eksperyment i puścić Skalnicę w relacji Kraków - Wadowice - Bielsko - Żylina w końcu przez Katowice jest dość składów, a tu taki był by według mnie hitem |
Krzysztof21 napisał/a: | ||
Były plany przeniesienia linii. Gdzie można o tym poczytać? Dobre pytanie. Sam bym z chęcią poczytał. W wakacje zamierzam trochę "pogrzebać" w historii węzła kolejowego w Suchej Beskidzkiej, więc na pewno i jakieś materiały odnośnie planów wytyczenia nowego przebiegu linii Wadowice-Skawce znajdę.
Tak na szybko. Poniższy tekst jest bardzo ciekawy.
|
Cytat: |
Jak wynika z danych to w Lanckoronie sprzedaje się wiele więcej biletów jak w Stacji Wadowice |
Cytat: |
Nie wiem jak to liczysz ale jakby nie patrzeć Kalwaria Lanckorona to stacja na której krzyżują się kierunki na Zakopane/Kraków oraz Bielsko. Tak więc likwidacja akurat tu kasy i co ciekawe leżącej w 3 strefie aglomeracji to kpina... |
kris123 napisał/a: |
Nie wiem jak to liczysz ale jakby nie patrzec Kalwaria Lankorona to stacja na której krzyżują się kierunki na Zakopane/Kraków oraz Bielsko. Tak więc likwidacja akurat tu kasy i co ciekawe leżącej w 3 strefie aglomeracji to kpina... |
Yehonathan napisał/a: |
R-34431 Kalwaria ZL (3:42), W-ce (4:09), BB (5:20) - Codziennie |
pp napisał/a: | ||
Frekwa od Kalwarii do Wadowic murowana, na 110%. Kto to wymyślił i po co? Domknięcie obiegu? A sensowniejszego nie było? Wiem że marudzę, ale po cholerę tworzyć takie dziwolągi skazane z góry na porażkę frekwencyjną? |
anna50 napisał/a: |
....dzisiaj po 12:00 kolejka na pierwszym przejeździe od Wadowic była do młyna w Tomicach to godzina szczytu dróżnik przejazdowy zamyka rogatki chyba 5 min... |
adamus napisał/a: |
wiecie co,
a mam w pamięci urzędników i innych znawców którzy wykrzykiwali że odcinek Trzebinia-Oświęcim do zamknięcia i że się nie opłaca a składy puste jeżdżą |
adamus napisał/a: |
Nie wiele już brakuje gdy na wspomnianej linii pojadą podwójne składy en57 bo tylu pasażerów jeździ.
|
adamus napisał/a: |
wiecie co,
co mnie najbardziej poraża to że rozmawiałem z Panią Burmistrz Wadowic i potwierdza się fakt że jest ona miłośniczką kolei w dodatku świetnie się w tematach komunikacji kolejowej orientuje a brakuje jej wsparcie zwykłych osób, |
adamus napisał/a: |
A u was w Wadowicach? Macie wyremontowany szlak, brakuje pociągów i dobrej oferty cenowej, Kraków-Bielsko, a także WRESZCIE niech pojadą pociągi przez Spytkowice do KRAKOWA, noi remont szlaku do Trzebini, i szynobusy do Chrzanowa a może i jakiś Wadowice-Trzebinia-Katowice? |
adamus napisał/a: |
PS była rozmowa o III strefie do Wadowic? w pierwszym miesiącu poszerzenia III strefy do Chrzanowa oraz pozostawienia PWDC nastąpił wzrost sprzedaży biletów o ponad 25% PS2 nękamy śląski PR o strefę C do Trzebini, która jest w III strefie krakowskiej, była świetna reakcja ze śląska że takiego numeru się nie spodziewali i narazie obiecują PWDC Katowic-Trzebinia |
Cytat: |
Gorącą orędowniczką przywrócenia ruchu na „sto trójce” jest burmistrz Wadowic Ewa Filipiak. Kilka tygodni temu, za pośrednictwem starostwa wadowickiego, złożyła wniosek do „Strategii Rozwoju Transportu Województwa Małopolskiego na lata 2010-2030” w sprawie reaktywacji linii kolejowej łączącej Trzebinię z Wadowicami i wznowienia na nim ruchu pasażerskiego i towarowego.źródło: http://komunikacja.przelom.pl/?t=Jedni-deklaruja-drudzy-wnioskuja&p=2430 |
Cytat: |
Zdumiewająca dla mnie jest też kwota, która pada, tj. 137 milionów złotych, na przywrócenie ruchu „z prędkością przejazdu 60 km/h”. Pojawia się ona po raz pierwszy. Przynajmniej ja się z nią wcześniej nie spotkałem. Do tej pory Ministerstwo Infrastruktury podawało dwie sumy:
- ok. 65 mln zł - przywrócenie linii do użytku, - ok. 112 mln zł - rewitalizacja linii. Zastanawiające jest, że do tej pory nikt nigdzie nie wspomniał o kwocie potrzebnej na likwidację linii, a przypuszczam, że są to ogromne pieniądze. Na pytanie o koszty likwidacji odpowiedzi poseł Tadeusz Arkit nie otrzymał. Z przesłanej odpowiedzi wynika również, że wniosek Wadowic złożony do ˝Strategii rozwoju transportu województwa małopolskiego 2010-2030” dla PLK nie ma żadnego znaczenia i PLK będzie nadal dążyć do rozbiórki "sto trójki". |
qwerty188 napisał/a: |
Pamiętam, że jakiś czas temu przez Andrychów jeździł chyba Podhalanin. I z tego co mi wiadomo, początkowo w Kętach i Andrychowie się zatrzymywał, potem z tego zrezygnowano, bo nie miało to sensu. Jeśli się mylę - poprawcie mnie.
.... |
Cytat: |
K T O S « 3.11.2010 18:40 » W 2002roku zawieszono połączenia osobowe Trzebini z Alwernią i Wadowicami, interweniujący w tej sprawie miłośnicy kolei a także lokalni mieszkańcy natrafiają na sprzeciw PLK, Samorządu woj. małopolskiego oraz Min. Infrastruktury zaś starostwa chrzanowski i wadowickie twierdzą że nie mają pieniędzy i odsyłają do Samorządu woj. małop. czy naprawdę nie można pozyskać środków z funduszy strukturalnych na naprawę tej linii i puścić na nią szynobusy w relacji Wadowice-Chrzanów przez Trzebinię? Zapotrzebowanie na przewozy osobowe na tej linii jest bardzo duże.
Marek Sowa « 3.11.2010 18:44 » Nie sądzę, aby w najbliższym czasie było możliwe odtworzenie tej linii kolejowej. W mojej ocenie znacznie ważniejsza jest modernizacja linii Trzebinia-Oświęcim. A poza tym nie podzielam opinii, aby ta trasa miała znaczącą frekwencję. Dysponujemy bowiem w Urzędzie Marszałkowskim danymi o przepływach potoków pasażerskich, z których wynika, że zarówno z Trzebini jak i Wadowic jest naturalne ciążenie w kierunku Krakowa, a linią bardzo istotną, gdzie odnotowujemy wzrost pasażerów, jest linia Trzebinia-Oświęcim. (Dotyczy to również przepływu na drogach). K T O S « 3.11.2010 18:48 » Dane z 2002r. czy lat poprzednich o liczbach pasażerów w na relacji Trzebinia-Wadowice powinno się porównywać przez pryzmat tego że wtedy jeździły zawrotne 2,3 pary pociągów zaś ich prędkość była taka że można było dogonić pociąg pieszo więc nie ma się co dziwić zaś relację obsługiwał skład EN57 na 200osób więc szynobus byłby ekonomicznym rozwiązaniem, szkoda aby ta znacząca linia została rozebrana na złom do czego szykuje się PKP. Marek Sowa « 3.11.2010 18:51 » Widzę, że pan w branży kolejowej ma znacznie większą wiedzę ode mnie. Nie zmienia to faktu, że w najbliższym czasie nie możemy oczekiwać na odtworzenie tej linii. Ważne jednak jest, aby zachować korytarz kolejowy na .. tzw. lepsze czasy. |
Cytat: |
IC od grudnia przez Wadowice
Z projektu rozkładu, przedstawionego już jakiś czas temu przez spółkę Intercity wynika, że od grudnia kursować będzie całoroczny pociąg relacji Gdynia - Zakopane - Gdynia. Skład pojedzie m.in. przez Bielsko-Białą i Wadowice. Takie plany przewoźnika cieszą szczególnie osoby zaangażowane w rozwój kolei na Podbeskidziu. |
loker napisał/a: |
kris123, zauważ też, że z Wadowic pociągów do Bielska-Białej jest więcej niż do Krakowa. |
Cytat: |
Ten film wszystko mówi !!!! |
qwerty188 napisał/a: |
http://new.rozklad-pkp.pl/query.php/pn?q=pl/node/146&ld=pkp&seqnr=2&ident=34.01001029.1290791251&REQ0HafasScrollDir=2
Widzicie mniejszą ilość połączeń? Bo ja nie bardzo Nowy rozkład będzie identyczny. |
Adams napisał/a: |
Ten pociąg napewno będzie jeździł do Bohumina. To jest nic innego jak przetrasowany pociąg Kraków-Bohumin który obecnie kursuje przez Trzebinię-Oświęcim. |
Cytat: |
Poczekalnia a kasy to dwie różne rzeczy. |
qwerty188 napisał/a: |
Po pierwsze: myślisz, że ile tych podpisów uda się uzbierać? Nawet jeśli sporo, to wydaje mi się, żeby to przejęło w jakiś sposób tych którzy mają wpływ na likwidacje. Po drugie: to nie mnie korzystającemu z tego połączenia 2 razy w miesiącu powinno najbardziej na tym zależeć. A na forum piszę o tym, żeby wyrazić swoje zdziwienie w tej kwestii, nie mam czasu na gonienie za ludźmi, którzy stwierdzą "A tam, za to busy jeżdżą co 10 minut..." |
Cytat: |
można z Krakowa po pracy wracać . |
loker napisał/a: |
Według http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202010%20-%202011/tabela%20139_z_dnia_19.11.2010.pdf
pociągi REGIO Wadowice - Bielsko zostają 34231 w D 3051 prawie codziennie 34241 tylko w 5, szkoda. |
qwerty188 napisał/a: |
R 3050 niby przyspieszony, a czas jazdy niemal identyczny jak choćby połączenie 420 BB-Kraków... Szkoda, na pewno sporo osób na odcinku Bielsko-Kraków chętnie skorzystałoby z tego 3050 i 3051 dojeżdżając do/z wiosek |
sunday1 napisał/a: |
Witam,
Otóż tak jak pisałem ostatnio, odbyłem rozmowę z p. posłem Markiem Polakiem. p Polak wysłuchał moich argumentów, przekazałem mu pismo, które zredagowałem oraz inne materiały( dotychczasowy rozkład, nowy rozkład, artykuły ze stron: rynek-kolejowy, opinie z tego forum) |
prezes1001 napisał/a: |
Przewozy regionalne robią wszystko, aby zniechęcić pasażerów do korzystania ze swoich usług. W dniu 06 i 07 grudnia zostały odwołane najbardziej frekwencyjne pociągi z powodu braku taboru. Odwołane pociągi to: Wadowice odjazd 6:25 i Bielsko Gł. odjazd 14:42. |
anna50 napisał/a: |
[b]..Dziękuje za życzenie ,ale ja nie pracuje w byłej firmie PKS i nie marnuje czasu i energii.
Obecny rozdał PKP jest pozytywnie opracowany !!!.... |
kris123 napisał/a: |
Odwołano kursy bardzo popularne [...] Kraków-Plavec |
Tomasz napisał/a: |
Wadowice są skopane na amen. Np. 25 grudnia z Wadowic do Bielska jadą aż 2 pociągi. O 3:54 i o 5:45. Dla kogo one są? |
kraina_solvati napisał/a: |
Powinno się przywrócić kursowanie Pociągu Papieskiego. |
martinus17 napisał/a: |
Stacji w PKP w Wadowicach nie da się uratować ponieważ jest zbyt duża konkurencja busów i autobusów jeżdzą one co chwile i to w każdych kierunkach a i z rynku w Wadowicach jest bliżej na przystanek busów niż na dworzec PKP nie widzę szans na uratowanie tej stacji |
Cytat: |
Swoją drogą - łącznicę omijającą Kalwarię Z. L. zlikwidowano? |
MK_Rabka napisał/a: | ||
Tak, już daaaawno temu. |
bartik napisał/a: |
kris123, Dzisiaj jechałem tylko do Bonarki, ale sporo osób miało bilety do Bielska (przynajmniej w moim przedziale, P. Konduktor skrupulatnie sprawdzała czy są dobrze wydane). Frekwencja 60-70% |
Cytat: |
O ile dobrze pamiętam, to była jeszcze w ofercie tras PLK-i na sezon 2007/2008. |
Cytat: |
Za mojej pamięci ( 40 lat ) takiej łącznicy nie było |
Cytat: |
ja jeździłem i nie było zmiany trakcji. |
Cytat: |
pośpieszny jechalęś tą linią |
Cytat: |
A lokomotywy z linii do Kalwarii musiały zjeżdzać do Płaszowa, nawet na PK |
Cytat: |
Dla mnie jest smutne , że większość tzw. Miłośników Kolei ma takie same pojęcie o niej jak Prezesi obecnych spólek.
|
Cytat: |
I proszę nie piszcie bzdur o kolei. W stylu że łącznica pozwalająca ominąć Skawinę była już w XVI wieku. |
MK_Rabka napisał/a: | ||
PLK chce pobierać kasę za nieistniejące linie doprawdy ciekawe. PS. Kiedyś istniała też łącznica pozwalająca ominąć omijająca Skawinę. Jadąc z Oświęcimia w kierunku Suchej nie trzeba było zmieniać czoła. |
pp napisał/a: |
Pieprzycie głupoty jak na forum Onetu. Googla wam się nie chce uruchomić?
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Regulamin przydzielania tras pociagów i korzystania z przydzielonych tras pociagów przez licencjonowanych przewozników kolejowych w ramach rj 2006/2007 (w. 1.6) Załacznik 2.1 - Wykaz maksymalnych predkosci - autobusy szynowe Nr linii 621: KALWARIA ZEBRZYDOWSKA LANCKORONA - KALWARIA ZEBRZYDOWSKA, Km pocz. 0,000, Km konca 0,835, Maksymalna predkosc [km/h] 50. Jakieś pytania? Pamiętam, bo jechałem z Wadowic do Krakowa gdzieś latem 2001 roku i łącznica była. |
Cytat: |
Wadowice - czy można uratować tę stację? |
Cytat: |
Ale stały tam chyba wagony mieszkalne. |
Cytat: |
a z Wadowic do Krakowa to gdzie je ma zbierać? |
anna50 napisał/a: |
kris123
Niestety działań udupiających kolej od lat nie zmieni się tak sobie. Choć mam nadzieję, że w koncu ktoś ostro weźmie sie za kolej. Bo nie może być tak , ze jedna osoba w rok niszczy dorobek lat pracy... Nie jedna osoba tylko wiele w końcu pora coś zmienić ,aby nasze pieniądze podatników nie były wydawane na niepotrzebny cel .Spółka Przewozy Regionalne od lat nic nie robi od lat aby zadbać o podróżnego ........ [ Dodano: 03-01-2011, 11:06 ] http://rozklad.sitkol.pl/bin/query.exe/pn?ld=hw2&seqnr=2&ident=l1.0220772.1294048228&sortConnections=minArrival Śmiechu warte Przewozy regionalne oferuj nam przejście że stacji Bielsko -Biała wschód do Bielsko -Biała główna pieszo czas ok 30 min Wadowice- Bielsko Biała Wsch. 04.01.11 odj.05:06 przyj 06:18 1:45 0 34433 Pieszo do Bielsko -Biała Główna 33 min. |
Rudy16 napisał/a: |
To tak dziś jechałem regio nr. 34435 który o 05:45 odjeżdża z Wadowic ja jechałem z Kęt Podlesia i tak na Podlesiu wsiadło 9 osób wysiadła jedna, w kozach zagrodzie wsiadły 4 osoby, w Kozach wysiadło 7 a wsiadło 8, na stacji Bielsko Biała Wschód wysiadło 7 osób, a w Bielsku wysiało z Tego Pociągu koło 39 osób przynajmniej ja tyle naliczyłem.
Na mijance na stacji Bielsko Biała Wschód spotkałem się z pociągiem nr. 43430 odjazd 06:58 z Bielska do Krakowa jechało w nim chyba 9 osób, jednak przed nim jechał TLK do Zakopanego więc pewnie ktoś wolał jechać TLK. Też na mijance na Wschodzie o 17:03 spotkałem pociąg do Bochumina jechało w nim chyba 11 osób. |
martinus17 napisał/a: |
PKP Przewozy Regionalne od tego weekendu zlikwidowały kasę biletową na dworcu w Wadowicach. Powód? Podobno nikt tych biletów na pociąg tutaj nie kupował. To już chyba tylko kwestia czasu, kiedy zlikwidują dworzec PKP i zwiną tory kolejowe do Krakowa i Bielska-Białej.
link do calego tekstu http://wadowice24.pl/pieniadze/zakupy/2337-to-juz-koniec-kolei-w-wadowicach |
Cytat: |
Dlaczego nie można na stałe uruchomić zastępczej komunikacji co ma miejsce na trasie Sucha -Żywiec po co 30 letnie składy mają zrywać sieć trakcyjną i opóźniać pociągi INTERCITY które przynoszą dochody .... Można w ten sposób redukować zbędne etaty na przejazdach kolejowych . |
anna50 napisał/a: |
Drodzy Panowie forum jest jak najbardziej przeznaczona dla radowanie Stacji Wadowice i też regulamin nie pozwala oblizać w tym publicznym miejscu .Jak na każdym forum są wypowiedzi za i przeciw i nie jestem sama tylko przeciw .Czytajcie dokładnie wszystkie wypowiedzi ,jak widzimy pociągi są puste i po co komu taka linia jak Wadowice -Bielsko . Naszych wypowiedzi nikt nie czyta i moje wypowiedzi nie przyczyniły się do zamykania Wadowickiej kasy nikomu od lat nie potrzebnej .Pozdrawiam ......... |
loker napisał/a: |
A ja myślę, że anna50 i kris123 mają ze sobą wiele wspólnego... |
Adams napisał/a: |
Już dawno powinni to zrobić. Niech ta osoba przestanie wreszcie trolować na forum. |
anna50 napisał/a: | ||
Drodzy ja tu nic nie troleje tylko piszę szczerą prawdę jako nie jedyna osoba jestem przeciw marnowaniu pieniędzy podatników na puste przejazdy na trasie Wadowice -Bielsko . Ja tu nikomu nie ubliżam i wypowiedzi moje są zgodne z regulaminem forum . |
Cytat: |
Dokładnie. Tak jak zawsze można ominąć opłatę za wypisanie biletu podając kolejną stację... |
Cytat: |
Dziś sporo osób jechało pociągiem do Wadowic z Bielska o 14:44.
w Bielsku Białej w pociągu około 50 osób w Bielsku Wschód wsiadło 7 osób , na krzemionkach wysiadły 4 osoby a w kozach wysiadło 8 , wsiadło 12 na zagrodzie wysiadło 8 a w Kętach Podlesiu wsiadły 3 wysiadło 27. Dalej nie wiem nie Jechałem ale dla drogiej Pani ANNY 50 nikt nie jeździ tymi pociągam |
Cytat: |
Moim zdaniem ten rozkład nie jest najgorszy tylko ten pociąg koło z Wadowic mógłby jeździć troszkę wcześniej oraz puścić pociąg taki żeby przyjeżdżał do Bielska gdzieś o 13:40 oraz powrotne o 18:00 i 22:15 i jest ekstra |
qwerty188 napisał/a: |
20 par połączeń to jak na początek według mnie za dużo,.. |
kraina_solvati napisał/a: |
. Nie wspomnę o całkowitej klapie, jaką był remont do Wadowic, po których hula teraz wicher, a stacja jest niewykorzystywana, nie ma reklamy i w ogóle nie wygląda ciekawie. |
kraina_solvati napisał/a: |
. Rozkład do niczego, prędkość tragiczna. |
ecavon napisał/a: |
A jednak znalazłem dowód.Na 4 Kusztkach-Sypialkach i 3 dwójkach jechał |
Martin890724 napisał/a: |
W Kętach jesteśmy około 16:22. |
Martin890724 napisał/a: |
Nowe busy są już blisko. Jeden już jeździ, kolejne są w drodze. Ostatnia szansa na zdobycie pasażera bo nowe większe klimatyzowane busy na pewno będą zachęcać do jazdy... |
ecavon napisał/a: |
A co do tego skrzyżowania w Kętach to skład z Bielska mógł wyjeżdżać te 15 minut wcześniej to do Andrychowa w sam raz by zdążył się tam skrzyżować. |
Mati_An napisał/a: |
Tyle że 50 minut przed Bohuminem jedzie standardowy Kraków - BB i chcąc nie chcąc trzeba by tamtego BB - Wadowice z nim skrzyżować, więc i tak pewnie by musiał gdzieś czekać. |
Cytat: |
Oraz liczne WOS-y ze względu na przejazdy. |
sunday1 napisał/a: |
Wczorajszy TLK 35202 prowadził jedną zdeklasowaną 1kę; W Wadowicach tylko ja wsiadłem.. |
Rover napisał/a: |
Dlaczego ten pociąg nie jest uruchomiony przez Kraków -Skawinę ........ |
Cytat: |
Do tego niezatrzymywanie w Kętach i Kozach, to jawna kpina, bo właśnie stamtad najwięcej jest pasażerów korzystających z tego pociągu. Nie wspominając że w Kętach Podlesiu i Kozach Zagrodzie i tak musi się prawie zatrzymać na przejazdach. |
Cytat: |
Po liczeniu podróżnych w lipcu |
KG napisał/a: |
Nie mogą zamknąć naszej 117! Siedzenie tutaj i pisanie postów nic nie da, potrzeba działania, działania zorganizowanego... Zaraz ktoś napisze, po co próbować skoro i tak jesteśmy na straconej pozycji? Może i tak, jednak myślę, że zawsze warto podjąć jakieś działanie niż bezczynnie patrzeć na to, co się dzieje i co dopiero może się stać. A co może się stać, każdy chyba wie... |
qwerty188 napisał/a: |
Mati_An, przekonałem się o tym jadąc wczoraj TLK - to chyba najgorszy odcinek od Andrychowa w stronę Lanckorony. Za Wadowicami jest już trochę lepiej. Podobnie jest za Podlesiem w stronę Bielska, gdyby zająć się tym odcinkiem, by szlakowa nie była nigdzie mniejsza niż 50, można by mówić o może już o jakimś porównywalnym czasie dojazdu z Andrychowa czy Kęt do Bielska. Ale niestety, busiarstwo odbiera PR coraz większą ilość pasażerów, jest to coraz bardziej widoczne... |
Rover napisał/a: |
Zamkniecie linii 117 jest już pewne co tu pomoże próbować dawać szanse jak podróżni ze względu na marny rozkład jazdy kilka lat temu odeszli do konkurencji . Weekendowy pociąg studencki nie rozwiąże problemu i niestety jesteśmy na straconej pozycji w ratowaniu beznadziejnej linii 117.... |
Cytat: |
Jakaś akcja mająca na celu promowanie PWDC... mało osób wie, że odcinek B-B - Andrychów można przejechać za jedyne 1,96 zł. (bilet studencki). |
Miluś napisał/a: |
Niech niebiosa czy ktoś tam inny ma Wadowice w swojej opiece... |
ecavon napisał/a: |
Ciekawie wygląda
plan zamknięć na przyszły tok dla 117. Tylko w takich czasach nie zrobią cudów ;/ |
Miluś napisał/a: |
A oni w ogóle wiedzą, że takowe forum istnieje? |
Pułtuś napisał/a: | ||
Wierz mi na słowo, że wiedzą, wchodza i czytaja. Jak chcesz wiecej szczegolow to pisz PW. |
CottonwoodEN71 napisał/a: |
I oczywiście komentarz o busach. I tekst o śmierdzących wagonach z lat 70-tych.
Widać, że napisał to ktoś, kto pociągiem nie jechał od cn. 15 lat. Standard czystości w tych starych składach się poprawił, i można spotkać też inne siedzenia niż plastik czy derma. A w WC jest nawet woda i mydło |
qwerty188 napisał/a: |
Miluś, przez jakiś czas kasy nie było w ogóle, dlatego też w TLK nie pobierano dodatkowej opłaty za wystawienie biletów, czasami konduktorzy sami upewniali się pytając, czy nadal kasa jest nieczynna. Dawniej była po prawej stronie wchodząc do poczekalni, teraz okienko z kasą jest po lewej, połączone z pomieszczeniem dyżurnej. Dobrze pomyślane, bo na stacji zawsze ktoś musi być, więc przy okazji może i sprzedać bilet |
Cytat: |
zrobiono tam kasę ajencyjną |
zycho napisał/a: |
Wiadomość z terenu
Jadę właśnie pociągiem 43240 na trasie Bielsko Biała Gł. - Kalwaria Zebrzy. Lanc - Kraków Płaszów - Kraków Gł. Obłożenie jest ogromne, brakuje miejsc stojących! W czasie całej podróży, bo dojeżdżamy już do Krakowa Płaszowa nie było ani jednej kontroli biletów. |
Miluś napisał/a: |
Studenciak rządzi hehehe
Ale niestety pomimo tego mam ogromne obawy co do przyszlego rozkładu jazdy |
Pułtuś napisał/a: |
Na pewno studentow zachęca cena ale oby nie zniechecil ich tłok, bo stania w przedsionku nikt nie lubi. |
Rover napisał/a: | ||
Witam tak lepiej jechać za połowę ceny stojąco w śmierdzącym wagonie " kibelku" z lat 70-tych XX wieku.Jak można wygodnie jechać w klimatyzowanym busie jakie obecnie są wprowadzane na trasie Kraków-Bielsko. |
Cytat: |
W czasie całej podróży, bo dojeżdżamy już do Krakowa Płaszowa nie było ani jednej kontroli biletów. |
MK_Rabka napisał/a: | ||
Czyli nie ma wpływów - nie ma studenciaka. |
Cytat: |
Witam tak lepiej jechać za połowę ceny stojąco w śmierdzącym wagonie " kibelku" z lat 70-tych XX wieku.Jak można wygodnie jechać w klimatyzowanym busie jakie obecnie są wprowadzane na trasie Kraków-Bielsko. |
ecavon napisał/a: |
Czy ktoś może wie jaki numer ma jednostka EN71 co dziś weszła na obieg składów na linii 117? |
ecavon napisał/a: |
emele, Dzięki.
CottonwoodEN71, A czy dalej jeździ EN71-007? Czy już pojechał do Krakowa? |
Cytat: |
Dla kogo regio o 4 z Andrychowa i w Bielsku o 5 rano? |
Rover napisał/a: |
Witam skąd takie informacje jeszcze Spółka Przewozy Regionalne nie zna losu linii 117 możliwe że Pan/i absolutus1 opiera się na informacji Pani konduktor Anny . Pomarzyć zawsze można aby nie tracić nadziei .
Pozdrawiam . |
ecavon napisał/a: |
Dziś TLK na odcinku Kalwaria - Andrychów miała frekwencje na poziomie 50% |
ecavon napisał/a: |
Jak na środek weekendu to i tak spora frekwencja była. |
ecavon napisał/a: |
Popatrz na linię Sucha Beskidzka - Żywiec. Wszytko na KKA a Ir Giewont w sezonie będzie śmigał i zatrzymywał się na 2 przystankach na tej linii. |
Cytat: |
przewoźnik daje sobie doskonale rade bus często podwozi niemal pod drzwi |
Cytat: |
Popatrz na linię Sucha Beskidzka - Żywiec. Wszytko na KKA a Ir Giewont w sezonie będzie śmigał i zatrzymywał się na 2 przystankach na tej linii. |
Rover napisał/a: |
Witam tak i po co dublować obciążać dodatkowo Spółkę przewozy Regionalne jak konkurencyjny przewoźnik daje sobie doskonale rade bus często podwozi niemal pod drzwi. Skoro to taki świetny biznes możesz spokojnie uruchomić za własną kasę przewozy na tej linii. Roczna frekwencja na linii 117 to 5 % Uwielbiam ludzi chcących wydawać cudze pieniądze, jak się bawić to za własną kasę.Nie widzimy żadnego powodu aby linia 117 mogła dalej przynosić straty ,tak jest społeczne zainteresowanie .Kilku kolejarzy którzy walczą o swoje stanowiska pracy to za mało . |
Cytat: |
Może jeszcze podróżni z Warszawy nie widzieli takich pięknych przestanków jakie można spotkać na trasie Wadowice -Bielsko . |
Cytat: |
Czy ktoś nie wie gdzie można złożyć skargę na konduktorów |
zycho napisał/a: |
Andrychów - 07:55 - poranny 43430 do Krakowa - przyzwoita frekwencja na pokładzie! |
Cytat: |
WADOWICE. W dziewięciu spośród jedenastu skontrolowanych busów i autobusów stwierdzono usterki techniczneWydawało się, że w ostatnich miesiącach nieco poprawiła się sytuacja na rynku przewoźników w powiecie wadowickim. Jednak nie! Ujawniła to poniedziałkowa akcja przeprowadzona przez funkcjonariuszy Inspekcji Transportu Drogowego na terenie Wadowic.
Na początku roku władze powiatu wadowickiego zaczęły dyscyplinować firmy przewozowe w powiecie wadowickim. To efekt licznych skarg pasażerów na busiarzy. Częste kontrole zaczęły przynosić efekty. Busy jeździły punktualniej, kierowcy częściej wydawali bilety. Ostatnio jeden z przewoźników stracił koncesję, co było efektem licznych potwierdzonych nieprawidłowości w jego wykonaniu przy obsłudze jednej z linii. W ostatnich miesiącach na specjalną infolinię uruchomioną w starostwie powiatowym pasażerowie zgłaszali coraz mniej skarg. Nawet policjanci podczas swoich kontroli ujawniali mniej nieprawidłowości. Lepiej jednak nie jest. Przynajmniej jeśli chodzi o warunki, w jakich podróżują pasażerowie. W poniedziałek funkcjonariusze chrzanowskiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzili serię kontroli na wadowickich ulicach. Dokładnie sprawdzili 11 busów i autobusów. Kierowcom 9 skontrolowanych pojazdów odebrano dowody rejestracyjne, bo funkcjonariusze ITD mieli poważne zastrzeżenia do ich stanu technicznego. - Ujawnionych zostało wiele nieprawidłowości zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz przewożonych pasażerów - m.in. niesprawności w układach kierowniczych i hamulcowych, nadmierne wycieki płynów eksploatacyjnych, niesprawne oświetlenie pojazdu, nadmiernie zużyty bieżnik opon, brak aktualnych badań technicznych - informuje ITD w wydanym komunikacie. W efekcie poniedziałkowych kontroli w Wadowicach ITD zatrzymała 9 dowodów rejestracyjnych, nałożyła 7 mandatów karnych, w 5 przypadkach wycofała pojazdy z ruchu, zakazując dalszej jazdy i przewozu pasażerów. W jednym z kontrolowanych pojazdów, inspektorzy stwierdzili poważne usterki techniczne zagrażające bezpieczeństwu - niesprawne światła stop, niesprawne światła cofania, nadmierne wycieki płynów eksploatacyjnych z tylnego mostu, brak łącznika tylnego drążka stabilizatora. Co jednak ciekawe, okazało się, że ten pojazd zaledwie kilka dni wcześniej poddany był badaniu technicznemu na stacji diagnostycznej. Dopuszczono go wówczas do ruchu. - Ze względu na możliwość niedopełnienia obowiązków przez kontrolującego diagnostę oraz poświadczenie nieprawdy w dokumentach, zawiadomiono prokuraturę oraz starostę - informuje Inspekcja Transportu Drogowego. (GM) źródło: http://www.dziennikpolski24.pl/pl/region/wadowice/1192960-przewoznicy-pod-lupa.html |
neospazmina napisał/a: |
TLK WIKING (dzienny) w relacji Szczecin - Poznań - Ostrów - Częstochowa - Katowice - Bielsko codziennie a sezonowo do Zakopanego p. Wadowice |
zycho napisał/a: |
POŁĄCZENIE W DOBREJ CENIE
Kraków - Wadowice - N 6,50 zł http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//GALERIA/malopolska/Polaczenie%20od%2022.05.2011%20z%20nr.pdf Ile kosztuje bilet autobusowy na tej trasie? |
Cytat: |
Bilet autobusowy najtańszy 7,20 zł PKS Cieszyn
najdroższy 11,50 PKS Bielsko zależy jaki przewoźnik |
Miluś napisał/a: |
No właśnie, mógłby. Zwłaszcza, że Andrychów potrzebuje połączeń z Krakowem. |
Rover napisał/a: |
Przypominam że forum ma temat:
Wadowice - czy można uratować tę stację? |
Cytat: |
wystarczy porównać posty czy wiadomości. Najlepiej będzie przybrać Twoje podejście. |
Cytat: |
Wygodne komfortowe składy EN -57 z lat 70-tych niestety jeżdżą puste i blokują przejazdy |
Cytat: |
Tylko Was boli to jak ktoś przypomina ciągle o pustych nie potrzebnych pociągach, nadeszła pora aby ktoś w dyrekcji Przewozów Regionalnych policzył dochody tej zapomnianej linii 117. |
Cytat: |
Ps. Czy ktoś bardziej zorientowany wie co się stanie z IC Gdynia/Zakopane? Miałam fajne połączenie z Katowicami (oprócz autobusów)... |
Cytat: |
Zamiast niego pojedzie Zakopane-Szczecin w wyznaczonych terminach. |
Cytat: |
Tylko szkoda że będzie znów mało reklamowane te połączenie |
CottonwoodEN71 napisał/a: |
Zamieszanie:
To jest tak w rozkładu stacyjnego: 34231 (odj.14:25) do Bielska-Białej, codziennie 34241 (odj. 18.17) do Wadowic codziennie oprócz niedziel i 8 kwietnia, w wakacje codziennie; do Bielska-Białej w (5) oprócz wakacji Z powrotem: 43430 (przyj. 10.12) z Bielska Białej, codziennie 43230 (przyj. 21.32) z Wadowic codziennie oprócz piątków i wakacji, z Bielska-Białej w niedziele oprócz wakacji. Tymczasem liniowy rozkład jazdy podaje numerację 34241 w wersji do Bielska, i 33431 w wersji do Wadowic, a z powrotem odpowiednio: 43240 i 33430. Dodatkowo 33430/1 nie jeździ w piątki (zrozumiałe w relacji powrotnej z Krk - jest vlak do Bielska, do Krakowa już nie bardzo). Czyli rozumiem, że jak pracuję w Krakowie na nocną zmianę to w wakacje i piątki mam wybierać inny rodzaj transportu? Wyjaśni mi ktoś to wszystko? |
Cytat: |
Prosze mi łopatologicznie wytłumaczyc: to codziennie miedzy BB/Wadowicami a Krakowem ile jest polaczen ? Jedno czy dwa? |
Cytat: |
Suma sum sumarum wszystkie połączenia Kraków Wadowice
jadą 7 dni w tygodniu |
Kod: |
1) kursuje w piątki oprócz: 6, 13, 20, 27.VII, 3, 10, 17, 24, 31.VIII; 2) kursuje 12.XII - 30.VI i od 1.IX codziennie oprócz piątku i niedzieli i oprócz 9.IV oraz kursuje 8.IV, a w okresie od 1.VII - 31.VIII kursuje codziennie; 3) kursuje w niedziele oraz 9.IV oprócz 8.IV i oprócz: 1, 8, 15, 22, 29.VII, 5, 12, 19, 26.VIII; |
CottonwoodEN71 napisał/a: |
O ile wiem, studencki z Bielska do Krakowa nie kursuje w piątki, z Krakowa do Bielska nie kursuje w niedziele. Czyli np. wg liniowego rozkładu jazdy z Wadowic nie pojedziesz w piątek do Krakowa (bo wg planu pociąg z Wadowic w piątki nie kursuje. Jak jest, przekonamy się za kilka dni |
absolutus1 napisał/a: |
dzisiejszy pociąg regio do Krakowa o 19:57 w Wadowicach frekwencja 0 % |
Cytat: |
Jako ciekawostka:
para pociągów 43438/34435 jest obsługiwana od nowego rj przez EN57 z PR Katowice. |
Cytat: |
Regio Kraków Gł.-Bielsko-Biała o 14.25 już na starcie z prawie 100 % |
Cytat: |
I niech ktoś dalej mówi że pociągi do Wadowic/Bielska są zbędne. |
Cytat: |
Pęknięta szyna na Radziszów - Leńcze. |
qwerty188 napisał/a: | ||
To by wyjaśniało dlaczego jeszcze wczoraj przyjechał spóźniony do Bielska (duża frekwencja) i ledwo maszynista zdążył zmienić czoło na Regio do Wadowic o 17.28, który na starcie miał całkiem ładną frekwencję. Jednostka czysta i bardzo wygodna, siedzenia przypominały mi trochę wyprofilowaniem i tapicerką te 8-miejscowe w wagonach 2 klasy Taka ciekawostka - za peronem 1a w Bielsku zawsze stało pełno EZT i stare zniszczone wagony - wczoraj pustka. Stała tylko samotnie jednostka ED72A-005, którą coraz częściej można spotkać na tej stacji. |
Kappa napisał/a: |
Wczorajszy poranny pociąg Bielsko-Kraków z nie najgorszą frekwencją,szczególnie na odcinku Przytkowice-Kraków,za to Regio Kraków Gł.-Bielsko-Biała o 14.25 już na starcie z prawie 100 % frekwencją ,niestety full plastik.Za Radziszowem awaria szyny ,przez co pociąg stał na stacji w Radziszowie ponad 2 godziny. I niech ktoś dalej mówi że pociągi do Wadowic/Bielska są zbędne. |
Martin890724 napisał/a: |
Potwierdzam stare wagony zostały rozebrane na bocznicy, sukcesywnie je rozbierano i wywożono złom. |
Cytat: |
chciałem troszke luziku wprowadzić w ten temat Smile aby niektórych zawstydzić Mr. Green |
robertrush napisał/a: |
Moim zdaniem Wadowice uratowałyby bezpośrednie EIC ze Skrzatusza i Lichenia ( po wybudowaniu torów do Konina). 10 par na dobe chyba by wystarczyło, co? |
Cytat: |
Ja myślałem,że burzą po to by wybudować nowy budynek stacji w Bulowicach. Miejmy taką nadzieje. |
qwerty188 napisał/a: |
Widziane wczoraj na przystanku w Andrychowie
[url=http://img713.imageshack.us/img713/4912/zdjcie0372o.th.jpg]Obrazek[/URL] Uploaded with ImageShack.us |
absolutus1 napisał/a: |
wczorajszy regio 19:51 z Wadowic frekwencja fatalna, przyjechał też pusty. W Wadowicach wsiadłem ja mój kolega i jeden turysta dopiero w Płaszowie wsiadło paru kolejarzy. Po drodze nikt nie wsiadł ani jedna osoba ! |
Cytat: |
wczorajszy regio 19:51 z Wadowic frekwencja fatalna, przyjechał też pusty. W Wadowicach wsiadłem ja mój kolega i jeden turysta dopiero w Płaszowie wsiadło paru kolejarzy. Po drodze nikt nie wsiadł ani jedna osoba ! |
pilot1123 napisał/a: |
jechał "dołem"? Dlaczego? |
Martin890724 napisał/a: |
No to tak... Ku mojemu zdziwieniu na moim przystanku pojawił się rozkład jazdy jednej z firm transportowych działających na trasie Andrychów - Bielsko. Rozkład podaje poniżej:
[...] Chciałbym zwrócić uwagę na takie godziny jak np: 7:25 - kurs jedzie 7:35, 7:53 - kurs nie jedzie dopiero jedzie bus koło 8 i to zależy od tego kiedy jedzie konkurencja przyjedzie z Krakowa Przykłady można mnożyć. Z pozoru co chwila coś jedzie a naprawdę to można stać na przystanku nawet 40minut... |
Martin890724 napisał/a: |
I proszę mi nie mówić że przewozy busowe są takie OH i AH. Że są lepsze od pociągów. Ale pociągi przynajmniej trzymają się rozkładu i nie mają takich spóźnień. |
Martin890724 napisał/a: |
"Tak to chyba normalne że lepiej się opłaca korzystać z tańszej komunikacji do utrzymania" Oto pewien kierowca powiedział mi ( po tym jak naliczył mi bezprawnie bilet o 0.5zł ) żebym się cieszył i nie kłócił o 50groszy bo za chwilę będą bilety kosztować po 7złotych bo paliwo idzie do góry. |
Cytat: |
No to tak... Ku mojemu zdziwieniu na moim przystanku pojawił się rozkład jazdy jednej z firm transportowych działających na trasie Andrychów - Bielsko. Rozkład podaje poniżej: |
Cytat: |
"Tak to chyba normalne że lepiej się opłaca korzystać z tańszej komunikacji do utrzymania"
Oto pewien kierowca powiedział mi ( po tym jak naliczył mi bezprawnie bilet o 0.5zł ) żebym się cieszył i nie kłócił o 50groszy bo za chwilę będą bilety kosztować po 7złotych bo paliwo idzie do góry. |
Kod: |
Martin890724, mam nadzieję, że ceny paliwa wywindują tak, że przez ceny biletów nikomu nie będzie chciało się czekać na busa, którego przyjazd nie jest pewny. |
Rover napisał/a: |
Bardzo dziękujemy Wam Martin890724 qwerty188 za cenne informacje tylko kto się tym przejmuje kierowcy BUSÓW starają się pracować zgodnie z przepisami po wielokrotnych nagonkach . |
Cytat: |
Mnie interesuje jakie opóźnienie było na stacji w Andrychowie.
|
Rover napisał/a: |
Bardzo dziękujemy Wam Martin890724 qwerty188 za cenne informacje tylko kto się tym przejmuje kierowcy BUSÓW starają się pracować zgodnie z przepisami po wielokrotnych nagonkach . |
Cytat: |
Drodzy Panowie chyba coś tu nie tak ,forum zajmuje się innym tematem Wadowice - czy można uratować tę stację? |
Cytat: |
Jednak jest taka firma która ma trasę Andrychów - BB która rozkład ma ale taki bardzo przybliżony i który mieści się w jednym zdaniu: zabrać ludzi przed konkurencją jadącą zaraz za Tobą |
Cytat: |
Bus pewnej firmy dzień w dzień odjeżdża z Kęt o 8:50. O tej samej godzinie przyjeżdża na ten sam dworzec bus innej firmy relacji na Cieszyn. |
ecavon napisał/a: |
Czy możecie przestać pierniczyć o tym zdechłym środku komunikacji? Czym ktoś może wie jaki ma obieg katowickiej jednostki na linii 117? Jednostka jest z obiegu Rybnika o 14 19 ma przyjazd i jedzie do Wadowic o 14 44. A o której wraca do Bielska. Nie mam niestety możliwości zaobserwowania obiegu. |
absolutus1 napisał/a: |
dziś Podhalanin w strone Szczecina frekwencja 140 procent powroty z ferii 3 godziny z Zakopca na stojaka |
ecavon napisał/a: |
A co do Podhalanina to jakby ktoś może wiedział więcej to niech napisze. Też ciekawa sytuacja. Może awaria loka albo ktoś znów na przejeździe wjechał. |
ecavon napisał/a: |
Kappa, Wielkie dzięki za skan.
Moim zdaniem lepiej wyremontować i zabudować urządzenia SSP tam gdzie potrzebne są. Wiele przejazdów można zlikwidować budując równoległe drogi. Szczególnie przydadzą się SSP w stronę Kalwarii gdzie wyremontowano jedynie torowisko. Łącznice można odłożyć w kalwarii na trochę później. Nie wiadomo jak znów będą toczyć się rozmowy o wykupie gruntu pod nią. |
Kleinnepole napisał/a: |
A od lipca przestaje kursować PKS Cieszyn, możliwe, że PKS Bielsko też mocno ograniczy kursy na linii krakowskiej. |
Cytat: |
Ostatnio w Bielsku stał SPOT w barwach województwa dolnośląskiego. |
ecavon napisał/a: |
Bardi78, Tak tylko że tam kłócą się zawsze chyba z Ojcami jakimiś o wykupie paru arów.
A co do zmiany czoła to wystarczy 5 minut. Zmiana kabiny, co to jest przejść z jednego końca na drugi przez EN57, bo takie tylko jeżdżą. Próba hamulca i jazda dalej. A po za tym w Kalwarii Lanckoronie wiele razy przesiadałem się na Zakopane, więc szybko odbywa się zmiana, tylko rozkład taki a nie inny trzyma 10 minut albo więcej. |
Martin890724 napisał/a: |
I pomysł z przystankiem na Osiedlu dobry pomysł, tylko trochę było by ciężko go zrobić bo to wszystko jest na wysokim nasypie. |
sabatnik napisał/a: |
I czemu on nie jeździ w poniedziałki akurat? |
Cytat: |
Kiedy go zlikwidowali? |
Martin890724 napisał/a: |
Wiecie może co to za pociąg jechał dziś z Kęt w stronę Andrychowa o 6-30? |
Rover napisał/a: |
Większa szybkość więcej wypadków szlak zarośnięty krzakami !
Polskie koleje są najbardziej niebezpieczne w Unii Europejskiej - wynika z najnowszych danych Europejskiej Agencji Kolejowej. Co szósty wypadek kolejowy na terenie państw Wspólnoty ma miejsce w naszym kraju. W zeszłym roku to właśnie w naszym kraju doszło do największej liczby potrąceń przez jadący pociąg - 341 i wypadków na przejazdach kolejowych - 86. źródło wadowice24.pl |
inter napisał/a: |
Mam dobrą wiadomość dla mieszkańców Wadowic i okolic, Wadowice będą uratowane za sprawą Kolei śląskich i PR Kraków, otrzymają nowoczesny cykliczny system komunikacji kolejowej zarówno z Bielskiem jak również Krakowem. |
absolutus1 napisał/a: |
Koniec Podhalanina ? czy to pomyłka ?
http://mamnewsa.pl/newsy,4518-wadowice-intercity-zniknie-z-rozkladu-jazdy |
Cytat: |
Należy założyć uruchomienie w tygodniu dwóch par pociągów w relacji Kraków Gł. – Bielsko Biała, kursujących w terminach umożliwiających dowozy studenckie do Krakowa (kursujące w piątki, soboty i niedziele oprócz miesięcy wakacyjnych).
Dodatkowo należy założyć uruchomienie ok. 4 par pociągów w relacji Kraków Gł. – Wadowice skomunikowanych w stacji Wadowice z ofertą spółki „Koleje Śląskie” Sp. z o.o. |
Kod: |
"Skawa"do Wadowic, EN-57-224. Odjazd z BB gł.punktualny, na pokładzie 1 pasażer, a właściwie pasażerka. |
Rover napisał/a: | ||
Pociągi SK długo nie pojeżdżą na tej trasie podróżnych nie było i nie będzie. |
Cytat: |
Frekwencja dość dobra do Kalwarii koło 50 procent potem do Wadowic 4 osoby |
Cytat: |
Linia wadowicka jako małopolska powinna wrócić pod krakowski PR. |
Cytat: |
Linia wadowicka jako małopolska powinna wrócić pod krakowski PR. |
qwerty188 napisał/a: |
http://www.youtube.com/watch?v=aPkSD0tNPBk a tu szynobus jadący przez Andrychów
Czy ktoś z Was stał może po 9 w okolicach Fabrycznej w Andrychowie? |
kondi8 napisał/a: |
Dzisiaj pociąg 6:19 z Kęt przyjechał autobus z 5 minutowym opóźnieniem, koło 20 podróżnych.
10:40 z Bielska zgodnie z rozkładem, koło 10 podróżnych. Rozkład jazdy na prawdę jak dla mnie super, do dzisiaj nie miałem żadnych utrudnień pociągi się nie spóźniały , jeździły czyściutkie zadbane, takie jakich ta linia jeszcze chyba nie widziała. Niestety ktoś sobie robi z pasażerów jaja i nie może nad tym zapanować. Dziś rozmawiałem z konduktorami i oni sami nie wiedzą do kiedy ta sytuacja będzie tak wyglądać, jutro na pewno jeszcze będzie jeździł autobus,a co dalej zobaczymy możliwe że do końca tego roku zostanie nam komunikacja zastępcza. |
Mati_An napisał/a: |
Z tego co podaje infopasażer to kursy z Andrychowa do Bielska o 17:33 (przyjazd o 17:24) i do Wadowic o 19:43 będą obsługiwane przez skład wagonowy, więc trzeba będzie to uwiecznić. |
ecavon napisał/a: |
No i właśnie ostatni skład osobowy do Wadowic wraca jako podsył do Bielska zaraz po przyjeździe. Można było z tego składu zrobić przynajmniej jako dowóz ludzi na 3 zmianę. |
Kod: |
No ale to chyba nic dziwnego - jeśli na stacji jest kasa (a tak jest w BB), bilety w pociągu kupuje się z dopłatą. |
Cytat: |
" Proszę się dalej posunąć, no jeszcze dalej do samego końca " |
Martin890724 napisał/a: |
Wole już zapłaćić więcej niż słyszeć od kierowcy firmy Janiso : " Proszę się dalej posunąć, no jeszcze dalej do samego końca " i jechać gorzej niż zwierzęta i nie mów mi Rover że tak nie jest. |
Zioło napisał/a: |
Zastanawiam się na sensem istnienia całodobowej kasy PR na stacji w kętach, skoro ich pociągi chyba 3x w tygodniu tam się zatrzymują. |
absolutus1 napisał/a: |
czy ktoś ma może obiegi Bielsko -Wadowice Wadowice-Bielsko ? na ilu relacjach są wagony na ilu kibel na ilu dh. Chciałbym się przejechać każdym typem pojazdów które obecnie kursują na tej linii ... |
ecavon napisał/a: |
Ano właśnie co do tych przystanków pomijanych. To różnie właśnie jest. Raz pomija, raz nie.
Co do sprzątania w Bielsku to pic na wodę. tam składy nocują. Dziś jechałem 1 pociągiem do Bielska to w nic nie wyglądało jakby było sprzątane. Butelki tarzały się po przedziałach, to było słychać w całym wagonie. |
qwerty188 napisał/a: |
Siódemka Cargo i czeskie wagony. Tylko raz widziałem zieloną siódemkę zamiast Cargo. EN57 to 1714. |
jackii napisał/a: |
"Szynobus by KŚ" - Traxx/byk z jednym wagonem
O czymś takim myślałem |
jackii napisał/a: |
emele, jest jeszcze siódemka w malowaniu KM |
Cytat: |
Wracałem kursem w poniedziałek o 18.53 z Bielska; 1 wagon ciepło, w 2gim zima.. |
Kod: |
Dzisiaj Regio Kraków 18:30 - Bielsko odjechał z Krakowa z zapełnieniem 75%. Pojedynczy EN57
|
qwerty188 napisał/a: |
Dzisiaj na linii jeździ SN83, później postaram się wrzucić film. |
Cytat: |
A problemów nie brakuje. Np. w gminie Andrychów jeden z przewoźników wybiórczo realizuje kursy na trasie do Wadowic i wcale nie wozi pasażerów do Targanic. Z kolei na przystankach brak aktualnych rozkładów jazdy. Tylko nieliczne firmy np. Janiso je rozwieszają. |
Cytat: |
Wczoraj widziany był SN83-005 w malowaniu KŚ |
Zioło napisał/a: |
Ktoś się orientuje dlaczego dziś nie jechał pociąg poranny Wadowice-Bielsko? ( Przyj do Bielska 7.41) ? |
qwerty188 napisał/a: | ||
Złapałem go i postaram się wrzucić na Youtube w najbliższym czasie. [ Dodano: 28-01-2013, 14:54 ] [ Dodano: 29-01-2013, 15:08 ] Dziś Skawa to SN82, jeżdżący zwykle do Cieszyna. |
Cytat: |
obstawiam że pozostanie bezsensowny kurs przyjeżdżający do Bielska parę minut po 5 rano, którym jeździ kilku kolejarzy (KŚ musiały go wprowadzić z powodu jakichś nacisków |
Cytat: |
Nie rozumiem po co tyle tych pociagow z Krakowa rano do Wadowic. Po co puszczac pociagi o 9:46 czy 4:16, skoro to jest tzw. przeciwpotok. Ludzie rano jada DO Krakowa a nie z Krakowa |
Cytat: |
Sprawdzone, na razie do końca lutego KŚ uznają PwDC Kraków - Bielsko Biała. |
Cytat: |
A RegioKarnet obowiazuje w KŚ?
|
jackii napisał/a: |
Przejęcia przez samorządy sobie nie wyobrażam, wszak ta linia przechodzi przez dwa województwa. Co do połączeń w relacji Bielsko-Biała - Kraków mam takie małe pytanko - czy samorząd jest nimi zainteresowany? |
Kod: |
Apel w sprawie linii 117 wystosowali też radni Rady Miejskiej w Kętach |
Cytat: |
Tragiczne to jest ale prawdziwe wniosek prosty kolej to przeżytek. |
Kod: |
Zwolnienia na małopolskiej kolei
Jak poinformował Roman Ciepiela -Wicemarszałek Województwa Małopolskiego, 22 osoby pożegnają się wkrótce z pracą w Małopolskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Krakowie. Takie dane uzyskałem w odpowiedzi na moją interpelację dotyczącą skali zwolnień w małopolskim Zakładzie. Pracownicy ,którym wręczono wypowiedzenia nie otrzymali żadnej propozycji pracy na innym stanowisku, gdyż Zakład nie posiada innych stanowisk na których można zatrudnić zwalniane osoby. Nie ulega wątpliwości, iż na ten stan wpłynęły m.in. decyzje w sprawie zawieszenia ruchu pasażerskiego na linii nr 94 (Kraków Płaszów - Skawina - Spytkowice - Oświęcim) oraz przejęcie części połączeń na linii nr 117 (Wadowice - Bielsko Biała) przez Koleje Śląskie. |
Kod: |
Wadowice - czy można uratować tę stację? |
Kod: |
Rover sam(a) jesteś tragedią. Jak również pewne firmy na J, C, I, |
Kod: |
Tak zgadzam się Tobą Filozofie reksio każdy widzi ilu to podróżnych przewożą pociągi na odcinku Kęty -Wadowice. Był czas że kasa w Wadowicach była czynna całą dobę tyle było tam pracy nikomu na nic nie potrzebnej.Dosyć ratowania etatów wszędzie są zwolnienia to dlaczego nie można zwolnić z kolei.Po co wydawać pieniądze podatników można zawiesić linie na kilka lat i tym kosztem przeprowadzić remont szlaku który jest obecnie w opłakanym stanie. |
ecavon napisał/a: |
Panowie i Panie, szkoda czasu na kłótnie z tym gościem. Lepiej zabrać się do czynów w sprawie działa na rzecz polepszenia połączeń, informowania o połączeniach, cenach. |
Zioło napisał/a: |
Jest błąd w ulotce.
Miesięczny na L52(Kęty - B-B. Lipnik) Szkolny kosztuje 51zł, a nie 63zł. ( Ustawowa zniżka 49%) |
Kod: |
Przewozy Regionalne są w trudnej sytuacji. Jeżeli byłaby taka ustawowa możliwość to zarząd tej spółki miałby obowiązek zgłoszenia upadłości firmy. W związku z tym jesteśmy zainteresowani stabilnością na rynku przewozów kolejowych. Wiemy, iż szybka poprawa ekonomiczna Przewozów Regionalnych nie jest możliwa. |
roman_bukowno napisał/a: | ||
zniżka 49% jest raczej dla studentów. Szkolna zniżka to 37% |
Cytat: |
Na studenckie zniżka wynosi 51% Smile Także też ten tego pudło. |
Kod: |
Jak podaje portal „Wadowiceonline.pl”, linia kolejowa Kalwaria Zebrzydowska – Bielsko-Biała została ujęta w rozkładzie jazdy na lata 2013/14. Jak zapewnia prezes PKP PLK Remigiusz Paszkiewicz, przyszłość połączenia zależy od ilości podróżnych. |
Kappa napisał/a: |
Dzisiejsze Regio z przyjazdem do Wadowic o godz. 11:39 z bardzo ładną frekwencją około 50 osób,większość przesiadała się na skład KŚ do Bielska-Białej. Dziwne że jak jest dobra frekwencja, to busiarskie laleczki tego nie widzą w swoich "obserwacjach" dworca w Wadowicach. |
sinobrody79 napisał/a: |
Oby ta dobra info o niezamykaniu linii okazała się prawdą. Tylko żeby ludzie wrócili na trasę to należy
a) wydłużyć rel. co najmniej do rel. BB-KZL skomunikowane z Krk b) IR Giewont przez Wadowice (w przypadku likwidacji SB-Zywiec) c) przywrócenie jednego dalekobieżnego TLK np. Podhalanina d) dodatkowy pociąg rel BB-Kraków lub Zwardoń-BB-Wadowice-Kraków (weekendowy, rano z Krakowa, wieczór powrót do Kr.) e) pociąg KŚ o 14.00 do Wadowic powinien jechać pół godziny później. Pasażerowie wrócą jak będzie sensowny rozkład |
Kod: |
Tak sobie myślałem dziś stojąc na przejeździe kolejowym pod Podhalaninem na co idą nasze podatki, no nasi samorządowcy oczywiście bardzo słusznie robią dotując pociągi którymi jadą po 3-4 osoby, w tym konduktor i maszynista, a za mną stoi jeszcze 50 samochód a po drugiej stronie pewno kolejne 50 w których w sumie siedzi pewno z 200 osób, no ale na pocieszenie sobie pomyślałem że nie tylko ja płace na te 3-4 osoby w pociągu, całe 200 osób cierpliwie czekających też płaci :), więc jak taki stuglik i inne mądrale wypowiadają się jak to ważne jest utrzymanie tej linii kolejowej to mnie sz...trafia! DROGA JEST POTRZEBNA, DROGA!!! dla tysięcy ludzi a nie dla kilku osób! |
Kod: |
Przepustowość linii oraz uwarunkowania techniczne pozwalały na uruchomienie pociągów w określonych godzinach – dodaje Barbara Węgrzynek.
|
Kod: |
Współczuję pasażerom pociągu, którzy nadal stoją w oknie i czekają na odjazd. Jakieś fatum z tymi wypadkami w Andrychowie Wink |
qwerty188 napisał/a: |
Dzisiaj w obiegu kursują dwa SZT. Jeden dobrze znany z trasy BB-Cieszyn, ale drugiego, trójczłonowego, jeszcze nie miałem okazji zobaczyć |
ecavon napisał/a: |
Czy ktoś może wie co to za skład jechał wczoraj w kierunku Bielska od strony Kalwarii? Przejeżdzał przez Andrychów o 23. Skład bardziej dźwiękowo, bo ciemno było a dalej mam od torów to elektryczny, o charakterystycznym przyspieszeniu falownika. |
ecavon napisał/a: |
Czy ktoś może wie co to za skład jechał wczoraj w kierunku Bielska od strony Kalwarii? Przejeżdzał przez Andrychów o 23. Skład bardziej dźwiękowo, bo ciemno było a dalej mam od torów to elektryczny, o charakterystycznym przyspieszeniu falownika. |
ecavon napisał/a: |
Właśnie teraz przez Andrychów przejechał elektrowóz. Nie wiem dokładnie co to jest za przejazd. |
ecavon napisał/a: |
To Chabówka coś remontuje w Czechowicach? Szkoda że ie było info o tym przejeździe, wyrwałbym się z roboty aby dorwać skład na tej linii |
absolutus1 napisał/a: |
zauważyłem że ostatni kibelek z Bielska nocuje w Wadowicach
Czyżby dotarło że te podsyły są bez sensu ? |
absolutus1 napisał/a: |
zauważyłem że ostatni kibelek z Bielska nocuje w Wadowicach
Czyżby dotarło że te podsyły są bez sensu ? |
absolutus1 napisał/a: |
na linii do Bielska po raz któryś widzę kibelka czyżby wróciły na stałe?
Rozmawiałem z konduktorem jakis czas temu gdy jezdziły szynobusy to mówił że sprawiają same problemy |
dddbb napisał/a: |
W Bielsku-B. na bocznicy pojawia się i znika jakaś DeHa. Co obsługuje? |
Kod: |
Może ktoś z forum zająłby się pisaniem do mediów w sprawie linii nr 117??
Trzeba koniecznie naciskać na wpisanie modernizacji tej linii w ramach RPO. |
Rover napisał/a: |
Dyrektor małopolskiego zakładu Przewozów Regionalnych zapowiedział zwolnienie 250 pracowników. W planach jest też likwidacja od marca przewozów na trasach, m.in. Wadowice-Kraków. Czy Koleje Małopolskie uratują sytuację kolei w Wadowicach?
Źródło TU Aby pokryć koszty dla samej PLK potrzeba, aby do EN81 w Wadowicach wsiadło 20 osób, a do EN57/61: 24 osoby. |
Cytat: |
pociąg dla biednych |
absolutus1 napisał/a: |
Student frekwencja 90 procent niestety juz na jednej jednostce EN57 ;/ i w dodatku PLASTIK ! Robią wszystko by uwalić to Połączenie . |
Kod: |
"ss123"]jaka frekwencja na Bielsko-Wadowice ? |
Cytat: |
mam nadzieje ze pojda po rozum do głowy i dogadają się w sprawie bezpośrednich połączen Wadowice Bielsko |
ElmoVanKielmo napisał/a: |
Jaki Bohumin przez Wadowice??? |
Rover napisał/a: |
upadającą linie 117 |
dddbb napisał/a: | ||
Nie byłoby to wykluczone, bo już było połączenie Petrovice u Karvine (czy nawet Bohumin) - Czechowice-Dz. - Bielsko-B. - Wadowice - Kraków. Ale w tym wypadku raczej nie ma na to szans. Z Zebrzydowic do Krakowa przez Wadowice w 2h 45 min. nie da rady. |
Cytat: |
Było raz takie połączenie i szybko zostało zaorane. Kto przy zdrowych zmysłach pojedzie takim połączeniem? Przez takie myślenie mamy potworki typu Katowice - Szczecin przez Gdańsk! Rewitalizacja linii 117 a potem bezpośrednie Kraków Gł. - Bielsko-Biała Gł. w takcie co 2 godziny mogą uratować tę stację i tę linię, a nie jakieś potworki (jadące na około) i ogryzki (Kraków Gł. - Wadowice). |
ElmoVanKielmo napisał/a: |
Było raz takie połączenie i szybko zostało zaorane. Kto przy zdrowych zmysłach pojedzie takim połączeniem? Przez takie myślenie mamy potworki typu Katowice - Szczecin przez Gdańsk! Rewitalizacja linii 117 a potem bezpośrednie Kraków Gł. - Bielsko-Biała Gł. w takcie co 2 godziny mogą uratować tę stację i tę linię, a nie jakieś potworki (jadące na około) i ogryzki (Kraków Gł. - Wadowice). |
Kod: |
Zapowiada się kilka par pociągów bezpośrednich z BB do Krakowa uzupełnionych o połączenia BB - Wadowice i Kraków - Wadowice. Więc nie jest tak źle - w każdym bądź razie lepiej niż teraz. Liczę na z głową ułożony rozkład - czekamy na przecieki. |
sunday1 napisał/a: |
http://www.malopolskie.pl/Pliki/2014/140919-KT_informacja_prasowa_oficjalna.pdf
Żywiec-Sucha na liście rezerwowej. |
Kod: |
Taka ciekawostka: Najtańszy przejazd z Bielska-Białej do Krakowa już za za 9 zł kupując "Tani bilet" Bielsko-Biała - Andrychów za 3 zł i "PWDC" Andrychów - Kraków za 6 zł. |
Cytat: |
Od pierwszego stycznia busy dostosują cennik do cen Przewozów Regionalnych. |
Kod: |
Obsługa pociągu chciała mi wcisnąć bilet za 10,60. Dopiero jak się upomniałem, że jest promocja, to dostałem za 4 zł. |
Rover napisał/a: | ||
Takie tanie bilety jak widać na przejazdach pociągi są dalej PUSTE.Od pierwszego stycznia busy dostosują cennik do cen Przewozów Regionalnych. |
Kod: |
#16 tojo 2014-12-20 18:19
Ktoś wspomniał o PKP... Proszę mnie nawet nie denerwować. Jeden przejazd i wieczne korki. A my płacimy jak "łosie" żeby maszynista, kierownik pociągu i dróżnik mieli pracę. I tak kilka razy na dzień 200 ton żelastwa wypełnionego powietrzem... Jaki normalny kraj stać na coś takiego??? Szybka kolej do Krakowa - OK. Ale ślimak do Bielska Białej - zgroza. Gdyby ktoś policzył straty jakie generuje to nieporozumienie ... Szkoda słów. |
Cytat: |
Dziesięć osób - w tym pięcioro dzieci - zostało rannych w zderzeniu busa z ciężarówką w małopolskich Wadowicach. Poszkodowani zostali zabrani karetkami do szpitali. |
Cytat: |
Wracali busem do domu, ale zamiast tego trafili na obserwację do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Wadowicach. Trzy osoby w tym kierowca to poszkodowani w kolejnym wypadku busa w naszym okolicach. Podróże busami robią się ostatni wyjątkowo niebezpieczne. |
Cytat: |
kierowcy niekulturalni, jazda poza rozkładem, cena bezkonkurencyjna na całej trasie 2,5, jak była konkurencja i wyższe ceny paliwa to była 1,5, właściciel ***** ***** i zero kultury podczas rozmowy
**** ocenzurowano To, co dzieje sie na przystankach w Choczni od 7:30 do 8:00 to tragedia. Busy ne zatrzymują sie z powodu przepełnienia, ludzie stoją na szybie. Czy ktoś wreszcie się tym zainteresuje? Brak konkurencji powoduje, że sytuacja jest nie do przyjęcia. Czy musi dojść do tragedii, żeby podjęto jakieś działania? |
Bardi78 napisał/a: |
Rover niestety wiedzę masz marną, już nie jeżdżą stare kible z dawnych czasów a paroletnie szynobusy z klimatyzacją en81... |
Cytat: |
W minioną sobotę jechałem z Krakowa do Bielska i z usłyszanych opinii były tylko pochlebne, że fajnie że szynobus a nie stary dziad, 3 studentki stwierdziły że bus sie umywa i od teraz jeżdżą do Krakowa z Kęt tylko pociągiem-no i jeszcze te ceny...
Generalnie wszyscy widząc skład i słysząc cenę są na tak:) |
Cytat: |
Na szczęście wróciły już jednostki. Jelonki nie dawały rady na odc. Kozy Zagroda - Kozy. |
ecavon napisał/a: |
Kozy Zagroda-Kozy? A jaki tam problem mają, skoro tam są tylko dwa większe łuki przeciwne? Zrozumiałbym jakby w kilometrze 47-48 gdzie jest 30 i chyba jeszcze na łuku zwolnienie do 20km/h lekko pod górkę. |
Kod: |
Polskie drogi były groźne i niebezpieczne. Jeździli nimi szaleńcy, którzy nie respektowali żadnych przepisów. Ani praw fizyki. Wyprzedzali we mgle, w deszczu, na oblodzonej jezdni. Nie przeszkadzała im żadna pogoda. Najważniejsze, by o minutę wcześniej dojechać do celu. Jakby w ogóle nie zależało im na życiu. |
sunday1 napisał/a: |
http://wadowice24.pl/index.php/nowe/wydarzenia/1438-dziadostwo-w-busach-policjanci-maja-twarde-dowody.html |
ss123 napisał/a: |
a tak z innej beczki czy ktos sfocił juz ed 74 na 117 ? W necie tylko jeden filmik |
dddbb napisał/a: |
Przepraszam - pojechała do Krakowa na wagonach, a wróciła jako ED? |
Kod: |
Dzisiaj na pociągu 34609 Kraków 10:33 - Bielsko Biała niestety nie było Elfa, lecz EN 57 (chociaż o tyle dobrze, że materiałowe siedzenia). Natomiast tym razem kierownik było o wiele schludniejszy, niż ostatnio. Identyczna jak ostatnio frekwencja na początku podróży (za Krakowem 15 osób) i na końcu (do BB dojechało 10), jednak o wiele wyższa wymiana pasażerów po drodze, np. Kalwaria +4, Wadowice +2, -8, Andrychów Górnica +6, Kęty +7, -6 (krzyżowanie z regio BB - Kraków na EN81, wysiadły 2 osoby, tylko 6 pojechało dalej), BB Wschód -4, krzyżowanie z PKP Cargo SM42 + kilka ładownych eaosów z węglem, ciekawe, jaka mogła być stacja docelowa tego pociągu. |
Kod: |
Tak, tragedia :p jak takiego składu nie ma o tej porze na tej linii Śmiech |
Cytat: |
Wybacz Panie/i ale przy szybkości 20 km/godz nie trudno jest policzyć osoby w pociągu jechała tylko jedna młoda blondyneczka w drugim członie a pierwszym za przedziałem służbowym był szef czy jak to nazywają tego pustego pociągu.Jeśli masz problemy z policzeniem frekwencji w prawie stojącym składzie to proponuje konsultacja w poradni okulistycznej POZDRAWIAM |
myszka napisał/a: |
Chyba niestety się jednak nie przyjmie. Powód dosyć istotny, czas jazdy. Jak zdążyłam wczorajszej nocy sprawdzić, bliski 9 godzin!!! Tymczasem z przesiadką w Krakowie wyjdzie poniżej 6 godzin, a PB 6,5 godziny. |
Desiro2 napisał/a: |
Myslę że zarówno OLEŃKA (inna sprawa że użycie tej nazwy dla tego dziwoląga to profanacja właściwej relacji Warszawa-Opole-Nysa-Kłodzko) jak i pociągi Wrocław-Wadowice-Zakopane przyjęłyby się pod warunkiem gdyby kursowały CODZIENNIE a nie w (6) czy (7) .Ktoś kto planuje podróż na dany dzień nie będzie się dostosowywał do alibi-zuga kursującego jak widmo raz w tygodniu! Podobna sytuacja tyczy się REGLI kursujacych też raz w tygodniu z Krynicy do Gdyni.. |
Kod: |
Nie jezdze pociagami bo w nich smierdzi. Stare sklady potrafia zniechecic kazdego. Ostatnio mlodzi czesciej jezdza bo bilety sa dwa razy tansze, ale ceny wroca i pociagi beda wozic powietrze. |
Kod: |
Nie jestem zwolennikiem śmierdzących busów nie korzystam jak wieku mieszkańców tylko denerwuje mnie fakt jak stoję samochodem ok 10 min przed przejazdem i tu szybkością piechura pędzi pusty pociąg.Dotowany z pieniędzy podatnika w 90 % komunikacja ta może być darmowa i tak przynosi znikome dochody |
Rover napisał/a: |
Dlatego jest "Ścieszki"(Ścieżka) bo to jest planowana inwestycja dla rozwinięcia komunikacji drogowej.Jazda rowerem 15 km z Andrychowa do Wadowic to tylko samo zdrowie nawet za tak symboliczną cenę nie ma chętnych aby jechać pociągiem. |
Rover napisał/a: | ||
Tak jest wielokrotnie na przejazdach od Wadowic do Andrychowa propozycja Ścieszki rowerowej w zamian rozpadającej się trasie kolejowej jest nie złym pomysłem. |
Cytat: |
Krócej pojedziemy z Krakowa Głównego do Suchej Beskidzkiej, Żywca |
Cytat: |
Wiemy już, do kiedy powstanie łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej. Na to pytanie kolej poinformowała Filipa Kaczyńskiego, radnego województwa małopolskiego z Wadowic. Wybudowanie takiego toru ułatwiłoby uruchomienie do Wadowic pociągów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
O to, kiedy taka łącznica mogła by powstać, zapytał niedawno marszałka województwa Jacka Krupę, Filip Kaczyński, radny województwa małopolskiego z Wadowic. Jak w odpowiedzi na tą interpelacje podkreślił Piotr Majerczak, dyrektor regionu z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., budowa łącznicy pomiędzy liniami kolejowymi nr 97 i 117 przed stacją Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona według aktualnego harmonogramu ma zostać zrealizowana do 2022 roku. Co ciekawe, to właśnie od powstania takiej łącznicy władze województwa uzależniają uruchomienie pociągów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Kraków - Wadowice, bo i o to zapytał marszałka Krupę Kaczyński. |
Rover napisał/a: |
Tragedia szkoda pieniędzy podatników. |