Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Reorganizacja relacji wokół linii Bydgoszcz-Tczew [sci-fi]
Autor Wiadomość

Leszek79 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sie 2009

PostWysłany: 19-12-2009, 20:41   Reorganizacja relacji wokół linii Bydgoszcz-Tczew [sci-fi] Odpowiedz z cytatem

Przy okazji dyskusji o linii do Gniewa naszły mnie pewne futurystyczne przemyślenia dotyczące reorganizacji ruchu wokół linii Bydgoszcz-Tczew, mianowicie:
- przywrócenie normalnej szlakowej dla odcinka Bydgoszcz-Twarda Góra, bo na dzień dzisiejszy prędkość handlowa w kierunku północnym jest na tym odcinku prawie 2 razy niższa niż w kierunku przeciwnym
- remont/odbudowa odcinków Morzeszczyn-Gniew, Smętowo-Starogard, Twarda Góra-Nowe, Laskowice-Grudziądz i Terespol-Świecie do szlakowej 80km/h, co da prędkość handlową rzedu ~55km/h
- ewentualna elektryfikacji odcinków do Gniewa, Nowego, Świecie i jeszcze ewentualnie Grudziądza

Teraz czas na proponowane relacje. Jak pewnie niektórzy wiedzą linię z Bydgoszczy do Tczewa ze względu na warunki terenowe poprowadzono praktycznie odludziem a miasta nadwislańskie połączono krótkimi odcinkami linii dojazdowych. Na przełomie XIX i XX wieku gdy tabuny ludzi nie przemierzały dziennie dzisiątek kilometrów do szkoły/roboty takie rozwiązanie może i było akceptowalne ale teraz już niebardzo, zatem propozycje zmian:
- bezpośrednie połączenie Gniew-Gdańsk, czas przejazdu 1:23 (Gniew-Tczew 0:47)
- bezpośrednie połączenie (Smetowo)-Skórcz-Starogard-Tczew, czas przejazdu 0:55, alternatywna trasa przez Smętowo dawałaby taki sam czas przejazdu, jednakża ta którą przedstawiłem jest atrakcyjniejsza z uwagi na miasto Starogard po drodze, poza tym dzięki biletom relacyjnym w relacji Skórcz-Tczew mieszkańcy Skórcza i okolic mogliby jechać zarówno bezpośrednio przez Starogard jak i z przesiadką w Smętowie, co dwukrotnie zwiększa liczbę mozliwych połączeń
- bezpośrednie połączenie Świecie-Bydgoszcz, czas przejazdu 0:45
- bezpośrednie połączenie Nowe-Gdańsk (czas 1:27) albo Nowe-Bydgoszcz (czas 1:21), tutaj akurat nie wiem w którym kierunku byłyby większe potrzeby, ewentualnie po połowie tu i tu z przesiadką w Twardej Górze dla tych którzy chcieliby jechać w przeciwnym kierunku
Właśnie ze względu na te relacje napisałem o elektryfikacji dojazdówek. Jako alternatywa dla elektryfikacji mogłyby w ww. relacjach kursować 'hybrydowe' EZT (elektryczne wagony silnikowe) które jadąc przez większość czasu pod drutem ładowałyby baterie a ostatnie kilka(naście) km na dojazdówkach pokonywałyby własnie na bateriach. W autobusach miejskich stosuje się takie rozwiązania żeby nie smrodzić w centrach miast, wiec w pociągach tez mogłoby się sprawdzić, oczywiście z innego powodu.
Uzupełnieniem przedstawionej siatki połączeń byłaby relacja Gdańsk-Bydgoszcz, względnie Gdańsk-Grudziądz i Bydgoszcz-Grudziądz oczywiscie odpowiednio skomunikowane w Morzeszczynie, Smętowie, Twardej Górze, Laskowicach i Terespolu.

Niestety pewnie za mojego życia takie sci-fi nie zostanie zrealizowane Sad.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartini Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2009

PostWysłany: 20-12-2009, 13:59    Odpowiedz z cytatem

Jesteś kompletnie oderwany od rzeczywistości. Ale po kolei:

Cytat:
- przywrócenie normalnej szlakowej dla odcinka Bydgoszcz-Twarda Góra, bo na dzień dzisiejszy prędkość handlowa w kierunku północnym jest na tym odcinku prawie 2 razy niższa niż w kierunku przeciwnym
- remont/odbudowa odcinków Morzeszczyn-Gniew, Smętowo-Starogard, Twarda Góra-Nowe, Laskowice-Grudziądz i Terespol-Świecie do szlakowej 80km/h, co da prędkość handlową rzedu ~55km/h

W obliczu tego co napisałeś dalej jest to głupotą. Węglówka na odcinku Bydgoszcz - Tczew, nadaje się tylko i wyłącznie do pełnej modernizacji do 160km/h w obu kierunkach. Biorąc pod uwagę, że na miejscu jest już w pełni sprawna dwukierunkowa SBL i ASDEKi, koszt modernizacji przy wykorzystaniu części istniejących urządzeń SRK (bo niestety stacje oparte na mechanicznych napędach zwrotnicowych natychmiastowo należy zmodernizować) nie byłby aż tak wysoki.

Cytat:
Jako alternatywa dla elektryfikacji mogłyby w ww. relacjach kursować 'hybrydowe' EZT (elektryczne wagony silnikowe) które jadąc przez większość czasu pod drutem ładowałyby baterie a ostatnie kilka(naście) km na dojazdówkach pokonywałyby własnie na bateriach. W autobusach miejskich stosuje się takie rozwiązania żeby nie smrodzić w centrach miast, wiec w pociągach tez mogłoby się sprawdzić, oczywiście z innego powodu.

Chodziłeś na fizykę w gimnazjum? Zastanów się jak wielkie musiałyby być te baterie, przy poborze mocy na poziomie conajmniej 580kW i przy napięciu 3kV.

Wywalanie kasy na reaktywację tych paru ogryzków jest w chwili obecnej marnotrawstwem pieniędzy, które są koniecznie do natychmiastowej pełnej modernizacji "Węglówki".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leszek79 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sie 2009

PostWysłany: 20-12-2009, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Bartini napisał/a:
Węglówka na odcinku Bydgoszcz - Tczew, nadaje się tylko i wyłącznie do pełnej modernizacji do 160km/h w obu kierunkach. Biorąc pod uwagę, że na miejscu jest już w pełni sprawna dwukierunkowa SBL i ASDEKi, koszt modernizacji przy wykorzystaniu części istniejących urządzeń SRK (bo niestety stacje oparte na mechanicznych napędach zwrotnicowych natychmiastowo należy zmodernizować) nie byłby aż tak wysoki.

Ależ nie mam nic przeciwko modernizacji do 160km/h czy nawet więcej zamiast obecnych żenujących 40km/h na odcinku Maksymilianowo->Twarda Góra. W ruchu krajowym jak znalazł, chociaż w ruchu regionalnym niekoniecznie do wykorzystania.

Bartini napisał/a:
Chodziłeś na fizykę w gimnazjum? Zastanów się jak wielkie musiałyby być te baterie, przy poborze mocy na poziomie conajmniej 580kW i przy napięciu 3kV.

Nie chodziłem do gimnazjum Wink. Ale gdybym to czego się dowiedziałem na fizyce w podstawówce i ogólniaku traktował jako prawdy objawione to twierdziłbym że prąd zmienny można przerobić na stały a odwrotnie już nie, a napięcie można podwyższyć tylko przy prądzie zmiennym. Jak ktoś pisze że współczesne EZT napędzane są silnikami prądu zmiennego chociaż pobierają z sieci prąd stały to go nie pytam czy chodził na fizykę w gimnazjum. Inżynierów które takie coś konstruują też nie odsyłam do podstawówki Wink.
Skoro Wittfeldy 100 lat temu miały na bateriach zasięg rzędu 100km (a po modernizacji i 300km) i rozwijały prękość 60km/h to zakładam że w XXI wieku istniają układy sterowania, przetwornice i odpowiednio konfigurowalne silniki zapewniające zasięg 50km i prędkość 80km/h na beteriach oraz prędkość 120km/h czy nawet 160km/h i odpowiednio lepsze przyspieszenie pod drutem. W ostateczności jak się nie da albo byłoby lepiej/taniej to może być generator dieslowski.

Ty piszesz na ruchu dalekobieżnym, a ja się skupiłem na ruchu regionalnym, dla którego ten 128km odcinek z jednym 8tyś. miasteczkiem i paroma wioskami po 1~2tys. po drodze może okazać się zbędny. Oczywiście oba rodzaje ruchu można ze sobą pogodzić Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

contraboy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2007

PostWysłany: 24-12-2009, 11:38    Odpowiedz z cytatem

Temat z jajem i ciekawy;)

Świecie-Bydgoszcz PKS jedzie godzinę...pociąg jechałby 45 minut. Zatem ciekawe rozwiązanie mogłoby być, tymbardziej że masa ludzi codziennie ze Świecia dojeżdża do Bydgoszczy i odwrotnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 24-12-2009, 13:27    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zastanów się jak wielkie musiałyby być te baterie, przy poborze mocy na poziomie conajmniej 580kW

10 - 15 ton na godzinę jazdy przy ciągłym poborze w podanej wysokości przy źródłach konwencjonalnych (więc stosunkowo tanich). Ale już przy wykorzystaniu tego nad czym pracują Hamerykańce (~1 kWh/kg !) robi się z tego pół tony na godzinę jazdy.
Cytat:
i przy napięciu 3kV.

Nie wystarczy chodzić na fizykę, trzeba jeszcze na lekcjach uważać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 24-12-2009, 14:23    Odpowiedz z cytatem

A może zrobić taki duobus ma drut jedzie na prąd nie ma druta to prąd sobie samemu wytwarza, zbiornik z paliwem i agregat jest napewno mniejszy niż te akumulatory. O ile dobrze pamiętam Gdynia chciała kilka takich autobusów kupić, które w centrum jeżdziłyby na szelkach a po za na dieselku.

Przy okazji jednak powiatowe Bytów i Kartuzy zagwarantowały by większość ilość klinetów niż Gniew, Skórcz czy Skarszewy.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 24-12-2009, 14:41    Odpowiedz z cytatem

contraboy napisał/a:
Świecie-Bydgoszcz PKS jedzie godzinę...pociąg jechałby 45 minut. Zatem ciekawe rozwiązanie mogłoby być, tymbardziej że masa ludzi codziennie ze Świecia dojeżdża do Bydgoszczy i odwrotnie


przy elektryfikacji odcinka do Swiecia bylby to ciekawy pomysl - EZT dojezdzalyby do samego centrum Świecia
jesli faktycznie duzo ludzi jezdzi PKSem to pewnie i kolej mialaby szanse
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

contraboy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2007

PostWysłany: 25-12-2009, 13:52    Odpowiedz z cytatem

jubikej napisał/a:
contraboy napisał/a:
Świecie-Bydgoszcz PKS jedzie godzinę...pociąg jechałby 45 minut. Zatem ciekawe rozwiązanie mogłoby być, tymbardziej że masa ludzi codziennie ze Świecia dojeżdża do Bydgoszczy i odwrotnie


przy elektryfikacji odcinka do Swiecia bylby to ciekawy pomysl - EZT dojezdzalyby do samego centrum Świecia
jesli faktycznie duzo ludzi jezdzi PKSem to pewnie i kolej mialaby szanse


Dużo to mało powiedziane...rzekłbym bardzo dużo, bo często tam się poruszam w godzinach szczytu i nierzadko do Świecia trzeba stać

Tory są sprawne...wykorzystywane do dziś (do celuozy szlak) kawałek odbicia do Świecia przydałoby się "odkurzyć" i nawet taki szynobus przy skróconym czasie przejazdu o 15 minut przejeżdżając przez Pruszcz i Terespol m.in na pewno będzi się cieszył frekwencją

Sporo ludzi wysiada z osobowki i przesiada się do auta w Terespolu podążając dalej (5km) do Świecia
Aż dziwne, że nikt nie myśli o wznowieniu połączeń do Świecia, gdyż te miałyby wzięcie a i koszta byłyby niezbyt duże tej reaktywacji, gdyż wszystko praktycznie jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 26-12-2009, 12:12    Odpowiedz z cytatem

Pisać do Marszałka a potem zbierać podpisy. Dodatkowo można zrobić dokumentacje fotograficzną ludzi w autobusie i może da się zrobić.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl