Wysłany: 02-01-2010, 02:13 Profesorek Duperelek kontra DB
Od 1 stycznia 2010 r. otwiera się polski rynek pasażerskich przewozów kolejowych na trasach międzynarodowych. Na forum Rynku Kolejowego pojawiło się pismo Profesorka Duperelka do zarządu kolei niemieckich:
Warszawa 1.10.2010
Prezes DB
Z głębokim niepokojem obserwuję poczynania DB w przedmiocie wejścia na rynek kabotażowych przewozów na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Dotychczasowa współpraca pomiędzy DB a polskim odpowiednikiem PKP IC układała się dobrze, tak więc przejęcie do samodzielnego wykonywania na własny rachunek przez DB połączeń BWE oraz EC WAFEL należy uznać za działania sabotujące dotychczasową współpracę i podważające wzajemne zaufanie, które jest tak niezbędne zarówno dla wzajemnej kooperacji obu przewoźników jak i pożądanej przez pasażerów.
Uruchomienie tych połączeń spowodowało pogorszenie warunków ekonomicznych przewozów dokonywanych przez PKP IC. Nastąpił istotny spadek przychodów w konkretnych relacjach, w związku z czym przewoźnik wystąpił o wyrażenie zgody na odwołanie od 1 marca 374 połączeń międzywojewódzkich. Wydłużenie EC WAFEL do Przemyśla zamiast do Krakowa zmusiło PKP IC do likwidacji 2 pociągów POSP do Zamościa skutkiem czego Zamojszczyzna zastała pozbawiona połączeń dalekobieżnych realizowanych olejo-żerczymi lokomotywami.
Również z niepokojem i troską Ministerstwo obserwuje sytuacje na lini Wrocław – Zgorzelec, gdzie DB wprowadzając produkt pod marką REGIO EXPRESS zmusiła PKP IC do likwidacji pociągów dalekobieżnych do Przemyśla i do Warszawy POSP Wrocławianin co skutkuje brakiem bezpośrednich połączeń Zgorzelca i 100 tyś Legnicy ze stolicą.
Ministerstwo pragnie z całą mocą podkreślić że nie jest przeciwny konkurencji, ale musi to być konkurencja oparta na jasnych przejrzystych i uczciwych warunkach. Wykonywanie przez DB przewozów na terytorium RP nie spełnia tych kryterium co należy z ubolewaniem stwierdzić.
Działalność DB po 1.01.2010 to przejaw nieuczciwej konkurencji, bo DB oferują swoje usługi poniżej kosztów. A zarząd spółki działa na jej niekorzyść, bo wpływy z biletów nie pokrywają funkcjonowania pociągów EC BWE oraz EC WAFEL DB przynosząc 20 proc. strat. I przy okazji firma DB ma wobec PKP IC 130 mln euro długu oraz 240 mln euro wobec PLK i PKP S.A. za korzystanie z infrastruktury kolejowej i serwisowanie składów.
Z poważaniem
Julek E……………………
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-01-2010, 12:37
Nie wierzę, że coś takiego zostało wysłane do zarządu DB...
Najgorsze jest to, że ten ironiczny list jest całkiem prawdopodobną wersją pisma, które zapewne kiedyś zostanie do DB wysłane... Patrząc na profesorka od dupereli, jest to bardzo możliwe...
raczej nigdy bo to połączenie musiałoby być ICE a chyba coś takiego u nas się prędko nie pojawi bo tory nie te..gdzie się rozpędzi ok 200 km/h? nigdzie..nie wiem ale chyba mam rację?
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum