Czy w związku z modernizacjia lini kolejowej E-30 będzie modernizowana też stacja węzłowa Węgliniec??? Na stroni PRKiL pisze, ze tak, ale ludzie mowia co innego. Chodzi mi glownie o perony.
kub@, perony w Węglińcu, jak na każdej stacji będą zmodernizowane, ale nie wiem kiedy. Na razie grzebią się od dłuższego czasu w Bolesławcu i końca nie widać. Najpierw zima była zbyt mroźna, a teraz lato jest zbyt gorące...
Jako ciekawostkę dodam, że modernizowana będzie również stacja w Krzewinie Zgorzeleckiej, na której zatrzymują się wyłącznie pociągi niemieckie na trasie Gorlitz - Zittau.
Hey, od kilku miesięcy zastanawiam się kiedy będzie zakończona modernizacja trasy E-30. Bo jak narazie wygląda na to, że za rok trasa Zgorzelec - Legnica , będzie gotowa. Ale mam wątpliwosci co do odcinka Legnica - Wrocław bo tam jakos prace mozolnie ida. W lutym 2007 roku Wegliniec - Zgorzelec bedzie pociag jechal z Vmax 120km/h bo tyle pojedzie spalinowka.
Trzeba przyznać że prace modernizacyjne ciągną się dosyć wolno, w szczególności odcinek Wrocław - Legnica jest zmodernizowany w fragmentach, troche dziwnie te roboty są przerzucane z jednego miejsca na grugie. Wyremontowali juz stacje Nowy Dwór i pocągneli kawałek do Żernik ale za przejazdem juz skończyli i dalej nieposzli i jest 30km/h przez całe żerniki. Jak zaczęli to powinni ciągnąc to do Leśnicy. Ale wiem że stacje to opuszczają i będą remontować na końcu. Zanim oni skonczą remontować cały odcinek, to już te pierwsze fragmenty remontowane na początku bedą potrzebowały poprawy, hehe
Skoro już może w przyszłym roku uda się zakończyć prace nad modernizacją E-30 na odcinku Wrocek - Zgorzelec, to o ile skróci się czas przejazdu EC Wawel na polskim odcinku Wrocław - Legnica oraz innych pociągów?.
Skoro PKP INTERCITY nieudało się z Paderewskim pojechać dalej niż do Goerlitz, to może PKP PR postara się aby tak Wrocławianin jechał Z Wawy do Drezna? Chociaż przy modernizacji linii Łódź-Wawa byłby to bardzo dziwaczny międzynarodowy.
Modernizacja Wrocław - Legnica potrwa dłużej niż dwa lata. Wszystko przez to, że modernizacja tego odcinka jest finansowana na innych zasadach i w większości płaci za to PLK (źródła własne i budżet Państwa). Póki co będzie przebudowa stacji Wrocław Żerniki. Na przełomie 2007/2008 roku zakończy się w końcu modernizacja Opole - Wrocław. Jest już przetarg na modernizację stacji Brzeg i Oława. Po modernizacji zostaną zlikwidowane "trapezy" na przystankach Lizawice i Lipki.
Przetarg został ogłoszony na przełomie września i października więc już powinien być na stronie PLK lub UZP. Z nieoficjalnych informacji dowiedziałem się, że Oława ma być dostosowana do 160 km/h. A Brzeg 120 lub 140.
Na stronie PLK nie ma - przynajmniej nie znalazłem (może słabo szukałem).
Ale... zastanowaiłem się nieraz jak zostanie rozwiązany zmodernizowany układ torowy w Brzegu. Jeśli w Oławie jakoś to sobie wyobrażam (stosunkowo proste) to w Brzegu nie ma lekko.
Conamniej jeden peron trzeba wydłużyć do 400 metrów; drugi zaś przebudować do conajmniej 300 m. I zmieścić to jakoś na oraz pomiędzy dwoma wiaduktami nad ulicami. Poza tym łuk od Łosiowa nie dość że ogranicza prędkosć (przy przechyłce 100 do ok. 140 km/h), to jeszcze jest północna bocznica do "tłuszczów", z której wagony powinny się przemieszczać na... południowa część stacji. Już w tej chwili jest z tym kłopot, od czasu jak polikwidowali krzyżówki.
Masz jakiś pomysł, lub może znasz choć cząstkę koncepcji projektowej? Rysowałem sobie to i owo, ale... w zasadzie trzebaby przebudować wszystko, łącznie z poszerzeniem wiaduktów nad ulicami. Jeśli zaś uprościmy co nieco (bo pieniądze itp.) to stacja może stać się mniej funkcjonalna niż jest. To tak w skrócie.
W każdym razie Brzeg nie jest łatwym orzechem do zgryzienia i - z dotychczasowych na E 20 i E 30 - może być bodaj najciekawszą modernizacją. Bardzom ciekaw co wymyślą...
Przetarg został ogłoszony na przełomie września i października więc już powinien być na stronie PLK lub UZP. Z nieoficjalnych informacji dowiedziałem się, że Oława ma być dostosowana do 160 km/h. A Brzeg 120 lub 140.
Inaczej bede czas podrozny Zgorzelec - Wroclaw po zakonczeniu modernizacje 90 minut lub meniej?To jest pytanie cialej okolice! Bo to by znaczilo Wroclaw - Dresden chyba 2 godziny 40 taky szibki czas juz oplace sie do s przesadke do Pragi i ine.Klopota jest w tym ze nikde nieczitalem co ztego koritarza nakoniec bede wykorzistane?
[ Dodano: 04-11-2006, 20:02 ]
Jako ciekawostkę dodam, że modernizowana będzie również stacja w Krzewinie Zgorzeleckiej, na której zatrzymują się wyłącznie pociągi niemieckie na trasie Gorlitz - Zittau.Dzis tu moga oficialnie napisac plany remontu nadstawnie w Krzewina Zgorzelecka robie firma SUDOP PRAHA a.s.
Na Brzeg przetarg był wcześniej, więc już nie ma w archiwum.
Nie wiem jak będzie wyglądała przebudowa Brzegu, ale przypominam że ogromnym wyzwaniem była przebudowa stacji Toporów na E-20. Skomplikowany układ torowy i geometryczny. Stacja została znacznie przesunięta, zostały ścięte łuki i przesunięte skarpy. Długo to trwało i dużo pieniędzy pochłonęło ale jest 160 km/h. Są też inne złe przykłady - przeinwestowana stacja Mińsk Mazowiecki, przez którą jeździ się tylko 100 km/h.
Coraz więcej sie pojawai po modernizacji torów o prędkości do 160km/h albo i więcej.To cieszy. Ale czy w pPolsce będzie odpowiedni tabor i odpowiednia ilość aby maksymalnie wykorzystać parametry trasy? Czas ucieka a przetarg na nowy tabor ,jego zakup i produkcja wymaga czasu. Chyba że wyremntujemy tory i sąsiedzi jak wjadą do nas swoimi lokomotywami na tym skorzystają a PKP będzie sie tylko przyglądać i biadolic jak będzie wyprzedzane przez szybsze i nowocześniejsze pociągi konkurencji.
Najgorzej z prędkościami jest na E-30. Opolanin jeszcze jeździ 140 km/h, ale nie wykluczone że pojedzie tylko 120... Na E-20 z Warszawy do Siedlec TLK Aleksandria pojedzie 140 km/h, a za rok Stadlery Kolei Mazowieckich 160 km/h.
A był przetarg w Brzegu w tym archiwum? Że też przegapiłem... No trudno.
Około 20 milionów euro na Oławę??? O jacież pierniczę! Fundusze z kredytu EBI, znaczy?
Jak petuchę kocham... to około 80 baniek złotych! To ile wobec tego taki Brzeg ma kosztować (chyba że uproszczą całą modernę do 100 km/h). Zaszokowała mnie ta suma, przyznać muszę...
Co do "Opolanina" to on jeździł i jeździ TYLKO 120 km/h, ponieważ od początku jego jeżdżenia po zmodernizowanej E 30 postawiono paranoiczne zwolnienie (kiedyś pomarańczowe - teraz już BIAŁE) na całej trasie od Opola Zachodniego do opłotków Brzegu (wiadukt na obwodnicy). Na razie nie wiadomo kiedy JAKIKOLWIEK pociąg wykorzysta parametry zmodernizowanej za ponad 2 miliardy złotych magistrali. Być może będzie to kiedyś WRESZCIE pociąg konkurencji.
Dzięki za info o przetargu dot. Oławy.
Jakbyś coś jeszcze wiedział (wyniki Oławy lub gdzie dorwać przetarg na Brzeg), to się polecam.
Pozdrawiam
Robert Wyszyński
PS. W Toporowie (tym nowym) jeszcze nie byłem. Byłem w starym. Ale na zdjęciach stacja wygląda zajebiście. Dwa perony z czterema krawędziami, odnowiony budynek stacji i wszystko na łuku z v 160 km/h. Odjazd zupełny - muszę w przyszłym roku się koniecznie się tam wybrać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum