Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 32, 33, 34  Następny
Modernizacja E30 Wrocław - Legnica - Zgorzelec
Autor Wiadomość

kub@ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2006
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 03-08-2006, 15:49   Modernizacja E30 Wrocław - Legnica - Zgorzelec Odpowiedz z cytatem

Czy w związku z modernizacjia lini kolejowej E-30 będzie modernizowana też stacja węzłowa Węgliniec??? Na stroni PRKiL pisze, ze tak, ale ludzie mowia co innego. Chodzi mi glownie o perony.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 03-08-2006, 15:55    Odpowiedz z cytatem

kub@, perony w Węglińcu, jak na każdej stacji będą zmodernizowane, ale nie wiem kiedy. Na razie grzebią się od dłuższego czasu w Bolesławcu i końca nie widać. Najpierw zima była zbyt mroźna, a teraz lato jest zbyt gorące...

Jako ciekawostkę dodam, że modernizowana będzie również stacja w Krzewinie Zgorzeleckiej, na której zatrzymują się wyłącznie pociągi niemieckie na trasie Gorlitz - Zittau.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kub@ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2006
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-09-2006, 19:42    Odpowiedz z cytatem

Hey, od kilku miesięcy zastanawiam się kiedy będzie zakończona modernizacja trasy E-30. Bo jak narazie wygląda na to, że za rok trasa Zgorzelec - Legnica , będzie gotowa. Ale mam wątpliwosci co do odcinka Legnica - Wrocław bo tam jakos prace mozolnie ida. W lutym 2007 roku Wegliniec - Zgorzelec bedzie pociag jechal z Vmax 120km/h bo tyle pojedzie spalinowka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 22-09-2006, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Trzeba przyznać że prace modernizacyjne ciągną się dosyć wolno, w szczególności odcinek Wrocław - Legnica jest zmodernizowany w fragmentach, troche dziwnie te roboty są przerzucane z jednego miejsca na grugie. Wyremontowali juz stacje Nowy Dwór i pocągneli kawałek do Żernik ale za przejazdem juz skończyli i dalej nieposzli i jest 30km/h przez całe żerniki. Jak zaczęli to powinni ciągnąc to do Leśnicy. Ale wiem że stacje to opuszczają i będą remontować na końcu. Zanim oni skonczą remontować cały odcinek, to już te pierwsze fragmenty remontowane na początku bedą potrzebowały poprawy, hehe
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

neptunik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2006
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 22-09-2006, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Skoro już może w przyszłym roku uda się zakończyć prace nad modernizacją E-30 na odcinku Wrocek - Zgorzelec, to o ile skróci się czas przejazdu EC Wawel na polskim odcinku Wrocław - Legnica oraz innych pociągów?.

Skoro PKP INTERCITY nieudało się z Paderewskim pojechać dalej niż do Goerlitz, to może PKP PR postara się aby tak Wrocławianin jechał Z Wawy do Drezna? Smile Chociaż przy modernizacji linii Łódź-Wawa byłby to bardzo dziwaczny międzynarodowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kub@ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2006
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 23-09-2006, 11:56    Odpowiedz z cytatem

neptunik, W przyszlym roku zakończona będdzie linia Zgrzelec - Legnica, a Legnica - Wrocław oj to jeszcze dlugo potrwa minimum 2 lata jak nie więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eurostar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2006
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-11-2006, 18:58    Odpowiedz z cytatem

Modernizacja Wrocław - Legnica potrwa dłużej niż dwa lata. Wszystko przez to, że modernizacja tego odcinka jest finansowana na innych zasadach i w większości płaci za to PLK (źródła własne i budżet Państwa). Póki co będzie przebudowa stacji Wrocław Żerniki. Na przełomie 2007/2008 roku zakończy się w końcu modernizacja Opole - Wrocław. Jest już przetarg na modernizację stacji Brzeg i Oława. Po modernizacji zostaną zlikwidowane "trapezy" na przystankach Lizawice i Lipki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 03-11-2006, 23:41    Odpowiedz z cytatem

GDZIE jest ten przetarg na modernę Brzegu i Oławy? Z oczywistych względów bardzo mnie to interesuje.

Za wszelkie info lub linka wielkie dzięki.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eurostar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2006
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-11-2006, 09:52    Odpowiedz z cytatem

Przetarg został ogłoszony na przełomie września i października więc już powinien być na stronie PLK lub UZP. Z nieoficjalnych informacji dowiedziałem się, że Oława ma być dostosowana do 160 km/h. A Brzeg 120 lub 140.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 04-11-2006, 17:40    Odpowiedz z cytatem

Na stronie PLK nie ma - przynajmniej nie znalazłem (może słabo szukałem).

Ale... zastanowaiłem się nieraz jak zostanie rozwiązany zmodernizowany układ torowy w Brzegu. Jeśli w Oławie jakoś to sobie wyobrażam (stosunkowo proste) to w Brzegu nie ma lekko.
Conamniej jeden peron trzeba wydłużyć do 400 metrów; drugi zaś przebudować do conajmniej 300 m. I zmieścić to jakoś na oraz pomiędzy dwoma wiaduktami nad ulicami. Poza tym łuk od Łosiowa nie dość że ogranicza prędkosć (przy przechyłce 100 do ok. 140 km/h), to jeszcze jest północna bocznica do "tłuszczów", z której wagony powinny się przemieszczać na... południowa część stacji. Już w tej chwili jest z tym kłopot, od czasu jak polikwidowali krzyżówki.

Masz jakiś pomysł, lub może znasz choć cząstkę koncepcji projektowej? Rysowałem sobie to i owo, ale... w zasadzie trzebaby przebudować wszystko, łącznie z poszerzeniem wiaduktów nad ulicami. Jeśli zaś uprościmy co nieco (bo pieniądze itp.) to stacja może stać się mniej funkcjonalna niż jest. To tak w skrócie.

W każdym razie Brzeg nie jest łatwym orzechem do zgryzienia i - z dotychczasowych na E 20 i E 30 - może być bodaj najciekawszą modernizacją. Bardzom ciekaw co wymyślą...

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 04-11-2006, 19:58    Odpowiedz z cytatem

eurostar napisał/a:
Przetarg został ogłoszony na przełomie września i października więc już powinien być na stronie PLK lub UZP. Z nieoficjalnych informacji dowiedziałem się, że Oława ma być dostosowana do 160 km/h. A Brzeg 120 lub 140.


Inaczej bede czas podrozny Zgorzelec - Wroclaw po zakonczeniu modernizacje 90 minut lub meniej? To jest pytanie cialej okolice! Bo to by znaczilo Wroclaw - Dresden chyba 2 godziny 40 taky szibki czas juz oplace sie do s przesadke do Pragi i ine.Klopota jest w tym ze nikde nieczitalem co ztego koritarza nakoniec bede wykorzistane?

[ Dodano: 04-11-2006, 20:02 ]
Jako ciekawostkę dodam, że modernizowana będzie również stacja w Krzewinie Zgorzeleckiej, na której zatrzymują się wyłącznie pociągi niemieckie na trasie Gorlitz - Zittau.Dzis tu moga oficialnie napisac plany remontu nadstawnie w Krzewina Zgorzelecka robie firma SUDOP PRAHA a.s.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eurostar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2006
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-11-2006, 12:24    Odpowiedz z cytatem

Przetarg na Oławę znalazłem:
tutaj

Na Brzeg przetarg był wcześniej, więc już nie ma w archiwum.
Nie wiem jak będzie wyglądała przebudowa Brzegu, ale przypominam że ogromnym wyzwaniem była przebudowa stacji Toporów na E-20. Skomplikowany układ torowy i geometryczny. Stacja została znacznie przesunięta, zostały ścięte łuki i przesunięte skarpy. Długo to trwało i dużo pieniędzy pochłonęło ale jest 160 km/h. Są też inne złe przykłady - przeinwestowana stacja Mińsk Mazowiecki, przez którą jeździ się tylko 100 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pdnb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2006
Skąd: Człuchów

PostWysłany: 05-11-2006, 15:50    Odpowiedz z cytatem

Coraz więcej sie pojawai po modernizacji torów o prędkości do 160km/h albo i więcej.To cieszy. Ale czy w pPolsce będzie odpowiedni tabor i odpowiednia ilość aby maksymalnie wykorzystać parametry trasy? Czas ucieka a przetarg na nowy tabor ,jego zakup i produkcja wymaga czasu. Chyba że wyremntujemy tory i sąsiedzi jak wjadą do nas swoimi lokomotywami na tym skorzystają a PKP będzie sie tylko przyglądać i biadolic jak będzie wyprzedzane przez szybsze i nowocześniejsze pociągi konkurencji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

eurostar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2006
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-11-2006, 16:03    Odpowiedz z cytatem

Najgorzej z prędkościami jest na E-30. Opolanin jeszcze jeździ 140 km/h, ale nie wykluczone że pojedzie tylko 120... Na E-20 z Warszawy do Siedlec TLK Aleksandria pojedzie 140 km/h, a za rok Stadlery Kolei Mazowieckich 160 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 05-11-2006, 16:47    Odpowiedz z cytatem

A był przetarg w Brzegu w tym archiwum? Że też przegapiłem... No trudno.

Około 20 milionów euro na Oławę??? O jacież pierniczę! Fundusze z kredytu EBI, znaczy?

Jak petuchę kocham... to około 80 baniek złotych! To ile wobec tego taki Brzeg ma kosztować (chyba że uproszczą całą modernę do 100 km/h). Zaszokowała mnie ta suma, przyznać muszę...

Co do "Opolanina" to on jeździł i jeździ TYLKO 120 km/h, ponieważ od początku jego jeżdżenia po zmodernizowanej E 30 postawiono paranoiczne zwolnienie (kiedyś pomarańczowe - teraz już BIAŁE) na całej trasie od Opola Zachodniego do opłotków Brzegu (wiadukt na obwodnicy). Na razie nie wiadomo kiedy JAKIKOLWIEK pociąg wykorzysta parametry zmodernizowanej za ponad 2 miliardy złotych magistrali. Być może będzie to kiedyś WRESZCIE pociąg konkurencji.

Dzięki za info o przetargu dot. Oławy.
Jakbyś coś jeszcze wiedział (wyniki Oławy lub gdzie dorwać przetarg na Brzeg), to się polecam.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
PS. W Toporowie (tym nowym) jeszcze nie byłem. Byłem w starym. Ale na zdjęciach stacja wygląda zajebiście. Dwa perony z czterema krawędziami, odnowiony budynek stacji i wszystko na łuku z v 160 km/h. Odjazd zupełny - muszę w przyszłym roku się koniecznie się tam wybrać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 34 Idź do strony 1, 2, 3 ... 32, 33, 34  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl