Dajcie spokoj z Euro 2012 - do tego czasu nie bedzie pociagow w Lodzi. Za to bedziemy mieli wielka dziure na miejscu dworca Lodz Fabryczna.
A tak powaznie to niestety lodz to prowincja kolejowa. Powiedzcie mi jak to jest ze aglomeracja lodz majaca tylu mieszkancow jako jedyna w Polsce ma tak ubogie polaczenia kolejowe.
Pociagi jezdza tylko do warszawy. Dlaczego nawet krakow w wakacje nie jezdzi bezposrednio z lodzi tyllko ze słupska. (Nie mowie o IR). Dlaczego nie mamy pociagu do Kolobrzegu, Swinoujscia, nie mowiac o miejscowosciach gorskich. (polaczenia bezposrednie startujace z lodzi)
Patrzylem na Kraków. Jakie tam sa pociagi. W kazdym kierunku pociagi kazdej kategorii. Chcesz jechac IC jedziesz, chcesz IR masz; chcesz sypialny do Łeby czy Ustki tez jest. Nawet wawa nie jezdzi do leby czy ustki. A krk tak. Do szczecina swinoujscia, kolobrzgu trojmiasta. Wszedzie. A w lodzi co?? Jajco. !!!!!
PROWINCJA. NIE PISZMY CO NAM POTRZEBA. NIKT TEGO NIE PRZECZYTA. TO SA NASZE POBOZNE ZYCZENIA.
Chce miec wybor. Jak moge zaplacic chce jechac IC ja mam mniej kasy IR a w lodzi mamy alternatywe??
DO wawy tak ale czy na wawie swiat sie konczy.
AHA I kierunke kutno. NO do cholery jak pociag moze jechac tam prawie 2 godz??? No to juz przegiecie pały. poc 35512/13 odj 4:53 kutno 6:51. 68 km!!!!
53513/35512 to pociąg posiadający ogromne rezerwy czasowe.
To porażające pociąg przemierza 930 km w 18 godzin 25 minut średnia prędkość 50,5 km/h
z Łodzi Kaliskiej do Kutna 68 km czas 1:58 średnia prędkość 34,5 km/h
Wysłałem w sprawie tego pociągu maila do PKP IC
żartobliwie proponowałem nazwać go ExTLK
zobaczymy jaka będzie odpowiedz.
_________________ Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
Wg mnie ten pociag nalezy traktowac w kategoriach folkloru kolejowego. Dobrze ze w składzie jest wagon sypialny. To mozna sie przespac przez te 18 godz. Ja rozumiem ze to przez cala Polske jedzie ale zeby na odcinku do kutna jechac z taka srednia to juz przesada. Mysle ze mozna by ten pociag nazwac jakos ciekaiwe NP IC Żółw?? a moze spiacy niedzwiedz?? Albo pedzaca "szczała" albo cytujac jedna ze scen z tytusa na dzikim zachodzie : dylizans kursuje raz na 2 lata dopuszczalne spoznienie 1 miesiac.
[ Dodano: 18-02-2010, 15:57 ]
Zastanowmy sie ale realnie co wprowadzilibyscie do rozkladu jesli chodzi o pociagi startujace w lodzi. Kazda kategoria IC i IR. Regularne polaczenia i sezonowe. Jesli uwazacie ze do listy nalzey dopisac przelotowe to tez piszcie.
Musimy sobie uzmysłowić pewną rzecz, jak mówiliśmy wcześniej Łódź to zadupie komunikacyjne.
Rozejrzyjmy się teraz do okuła, Kutno, Koluszki, mają połączenia przelotowe. Łódź nie będzie miała nowych pociągów rozpoczynających z naszych stacji, ponieważ byłyby to wyrzucone pieniądze. Bardzo mało ludzi będzie się dosiadało. Mamy tylko do dyspozycji przeloty z którymi tez będzie trudno do póty do puki nie podniesiemy prędkości na liniach w kierunku Ostrowa i Kutna. IC nigdy nie puści przez nasze miasto pociągów kwalifikowanych, bo nie pozwoli sobie na kierunek Wrocław w tempie żółwia.
Trasa na Poznań, przez Leszno do Wrocławia i przez Katowice, Opole mają dobrą prędkość wiec Łódź odpada w przedbiegach.
Ja pocieszam się tylko remontem na Warszawę może chociaż będziemy mogli pomyśleć o pociągach rozpoczynających u nas przez Wawę do Białegostoku czy Lublina.
_________________ Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
EU:Oj tak to jedyny plus z tym remontem Łódź - Warszawa a po remoncie tel linii być może niektóre kursu z Łodzi do Warszawy będą wydłużone tak jak napisałeś do Białegostoku ,Lublina no i może do Suwałk.
A remont torów z Łodzi do Ostrowa WLKP. czy do Kutna to chyba się na razie nie doczekamy niestety.
Macie racje. Do kutna jest tragicznie. Do ostrowa tak samo. Czy w ogole remnont w kier Ostrowowa bedzie w perspektywie budowy Y??
Zawsze z lodzi byly 2 pociagi do kolobrzegu. (sezon) Dlaczego nie moze byc z łodzi łącznika do pociagu nr 18501 relacji Wawa Wsch Kolobrzeg?? W kutnie jest o godz 20:42. Mozna by puscic powiedzmy sypialny 1k i 3 x 2kl lub iiny sklad.
Dlaczego nie mamy porannego dawnego Reymonta tylko pociag ze slupska w wakacje? Zreszta tez powinien byc popoludniowy lub wieczorny do krakowa.
borsuk:Do Kołobrzegu był dzienny i jest tyle że z Katowic więc na wolne miejsca w sezonie nie będzie można liczyć.Był też jeden nocny również przelotowo ale kiedyś z Łodzi do Kołobrzegu były podstawiane na Kaliskim ale to już historia.
Jedynie dobre połączenie Łódź ma z Warszawą na drugim miejscu Gdynia a na trzecim Wrocław (Oczywiście dalekobieżne)
W poprzednim rozkladzie byl w sezonie 2 pociag do kolobrzegu:
1. Dzienny "DOKER" do Gdyni i Kolobrzgu nr 45100/1 odj z Kaliskiego o 9:53
2. Nocny z Kielc nr 28500/1 odj z Kaliskiego 19:43 - kursował przez Inowrocław i prowadzil 2 wagony 2 kl dołączane własnie w lodzi i sypialny z Kielc.
A teraz mamy tylko jeden wlasnie ww 4500/1 z katowic odj o 10:36
[ Dodano: 18-02-2010, 21:50 ]
Ale powrot z wrocławia jest beznadziejnie zły ostatni pociag odchodzi o 15:40 !!!!!! Co to za godzina. Powinien byc jeszcze jeden po 17 i tak jak bylo dołączany do dawnego włókniarza w ostrowie.
Gdynia ok ale wszytsko z wyjatkiem porannego jest przelotem
Ranny Reymont jeździ nadal oczywiście przez Piotrków Tryb., Częstochowę.
Pociąg przez CMK raczej odpada popatrzcie, ostatnio układa się tak rozkłady żeby jak najwięcej miejscowości miało dostęp do jakiejś trasy, tym sposobem można likwidować podwójne relacje. Tak zlikwidowali pociąg Reymont przez CMK bo był tylko dla Łodzian.
Co do Kołobrzegu tragedii jeszcze nie ma, mamy pociąg z Warszawy, na który można się przesiąść w Kutnie lub Wawie, lub tym do Słupska przesiadając się Białogardzie.
To oczywiste IC będzie oszczędzać na wszystkim tak żeby zostało coś z dopłat na bilet fioletowy.
W wakacje da się po 2 wagony więcej i niech "bydło jeździ" Bogatszy wyda na podróż do Wawy i stamtąd EIC.
Jak już mówiłem wcześniej jesteśmy w zadupiu komunikacyjnym. Myślę że powinniśmy zacząć uruchamiać więcej wagonów bezpośrednich łączonych w Kutnie, Bydgoszczy, Piotrkowie, czy Wawie - ale do tego trzeba po pierwsze chęci, po drugie więcej wagonów, po trzecie część z nich stacjonować musiałyby w Łodzi. A to AŻ 3 warunki do spełnienia - a to za wiele.
_________________ Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
W moim odczuciu Łódź potrzebuje kilku połączeń międzynarodowych. Na początek Praga, Drezno. Sytuacja miasta takiej wielkości bez takich połączeń jest po prostu śmieszna.
Jeśli chodzi o połączenia krajowe to wszystko zależy, gdzie łodzianie chcą podróżować, ale wydaje mi się, że powinno zrobić się coś podobnego na wzór relacji Łódź - Warszawa z takimi miastami jak Wrocław, Poznań oraz Kraków czy Katowice.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum