Na przełomie 2007/2008 roku zakończy się w końcu modernizacja Opole - Wrocław. Jest już przetarg na modernizację stacji Brzeg i Oława. Po modernizacji zostaną zlikwidowane "trapezy" na przystankach Lizawice i Lipki.
Trapez w Lizawicach już nie istnieje ... trapez w Lipkach został pozbawiony rozjazdów elektrycznych ... zamontowano klucze ... podczas przebudowy Brzegu i Oławy będzie używany, a potem rozbiórka.
PODG Lipki już zamknięte.
A co do obniżonej prędkości do 120 na opolskiej cześci E30 ... to jest jeszcze do zrobienia parę przejazdów ... muszą m.in. wyburzyć dawną nastawnię posterunku odstępowego Brzeziny ... (trzeba zrobić tam trójkąt widoczności).
Chyba żartujesz?
Wątpię czy wyrobią się do końca 2008 r.
Krycha a dlaczego tak sądzisz??? Ja uważa, że moga się wyroobic ponieważ juz praktycznie cała trasa Zgorzelec - Legnica ma nowe tory. Zostały do skonczenia jakies, stacje, perony, przejazdy i wiadukt w Bolesławcu.Ale ja moge sie oczywiście mylić
Jako ciekawostkę dodam, że modernizowana będzie również stacja w Krzewinie Zgorzeleckiej, na której zatrzymują się wyłącznie pociągi niemieckie na trasie Gorlitz - Zittau.
Oprócz Krzewiny będą robić też Ręczyn Podg ... ale to tylko przebudowa urządzeń SRK !!
I na razie był tylko przetarg na projekt tej przebudowy. Tak jak już Marcel pisał, wygrała go czeska firma: SUDOP PRAHA a.s
Dodatkowo mają w planie przebudowę urządzeń SRK stacji Sulików.
kub@, mówiąc o skończonej modernizacji mam na myśli zakończenie wszystkich robót, a te jak widać na przykładzie linii Wrocław - Opole potrafią się ciągnąć w nieskończoność.
Bolesławiec jest cały rogrzebany z jednym przejezdnym torem, a zbliża się zima! Mamy niedokończony peron z drewnianymi dostawkami co wygląda bardzo komicznie, ale mi do śmiechu nie jest. Ktoś kiedyś wywinie orła i będzie afera! Wiadukt nad ulicą Kościuszki miał być oddany w czerwcu, a mamy prawie grudzień i końca nie widać. A może mówili o czerwcu 2007 r.??? Budowa przejścia podziemnego ciągnie się w nieskończoność! A gdzie drugi peron? A gdzie torowisko? A gdzie nowa nastawnia w Bolesławcu? To tylko przykład z jednej stacji...
Jako ciekawostkę dodam, że modernizowana będzie również stacja w Krzewinie Zgorzeleckiej, na której zatrzymują się wyłącznie pociągi niemieckie na trasie Gorlitz - Zittau.
Oprócz Krzewiny będą robić też Ręczyn Podg ... ale to tylko przebudowa urządzeń SRK !!
I na razie był tylko przetarg na projekt tej przebudowy. Tak jak już Marcel pisał, wygrała go czeska firma: SUDOP PRAHA a.s
Dodatkowo mają w planie przebudowę urządzeń SRK stacji Sulików.
Przeciw wiesz u ktorej firmy robiem i Krycha tez.
Klopota jest w tym ze niedowolno dac samoczyne przejazdy kolejowe w Krzewinie Zgorzeleckej tylko kamere i ine! obecnie bylo by trzeba obudowe trojkatu Wilka i Sulikówa. Przeciw trzeba poczontok koritarza E-30 juz w Zittau i dalej Krzewina Zgorzelecka - Zgorzelec/Boleslawiec. Wsytko do tego gra. Liberec - Zittau bede szybkosc 100 ikm/godzinu s wyjatkem otczinku przes Porajów i Zittau - Görlitz juz w budowie 80 km/godzinu. w Krzewinie juz nowe torowisko trudnosc jest tyle budzinek bo jest spredany i wsytke widza jak wyglonda.
A co do obniżonej prędkości do 120 na opolskiej cześci E30 ... to jest jeszcze do zrobienia parę przejazdów ... muszą m.in. wyburzyć dawną nastawnię posterunku odstępowego Brzeziny ... (trzeba zrobić tam trójkąt widoczności).
Brzuch mnie ze śmiechu rozbolał Zwolnienie BIAŁE 120 km/h jest OD PONAD PÓŁ ROKU na Opole Zachodnie - Brzeg. Jakie przejazdy? Przecież WSZYSTKIE mają automatyczne półrogatki. Wszystkie mają działające TOP-y. Jaką "dawną nastawnię" Brzeziny? Na Brzeg - Opole???!!! Nie ma tam czegoś takiego!!!
A jeśli chodzi o wyburzanie czegokolwiek dla stworzenia tak koniecznego "trójkąta widoczności", to mam pytanie: czy starczy wam - znaczy PLK - na to 10 lat?
Bo takiemu PKP PR wystarczyło zaledwie kilka dni na wprowadzenie podstępnych literek "F" dla pociągów regionalnych - bez powiadomienia samorządów. Bierzcie z nich przykład, szybciej wyburzycie...
A czy na odcinku Węgliniec-Zgorzelec wprowadzili jakieś ograniczenia ( oprocz juz istniejacych na wiaduktach i mostach) poniewaz od nowego rozkladu pociagi tak powoli jada, ze czlowiek jadac rowerem wyminalby pociag. A odmiennoscia jest odcinek Węgliniec-(Bolesławiec)- Legnica, gdzie pociag z Węglińca do Bolesławca jedzie 15 minut. A pociag z Weglinca do Legnicy jedzie 43 minuty.
Wiecie co ostatnio zastanawiałem się ile można nararazie jeździc po zmodernizowanych lub prawie zmnodernizowanych odcinkach na E-30. Może jest ktoś kto wie to i może mi odpowiedzieć.Jestem ciekaw czy juz mozna jeździć 160 km/h. A i jeszcze czy wie ktoś ile km/h na jakich odcinkach mozna było jeździć przed modernizacją (chodzi mi głównie o odcinki od Zgorzelca - Węgliniec - Bolesławiec - do Legnicy).
Tory na trasie Wroclaw - Opole sa dostosowane do 160km/h , ale z niewiadomych przyczyn jest stałe ograniczenie do 120km/h
Kiedyś spotkałem się z takim powiedzeniem: Tory na tej linii zostaną dopuszczone do prędkości 160km/h wtedy, gdy będą już w takim stanie, że będzie można jeździć tylko 120km/h
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum