A mnie się plącze po głowie coś takiego: IR Kraków - CMK - Łódź - Kutno - Poznań. Tylko zróbcie porządek z odcinkiem Kutno - Zgierz. Dziwi mnie że łódzki UM nie pisał modernizacji tej linii (+ drugi tor) w jakiś program operacyjny.
a mnie się plącze IC Kraków-CMK-Tomaszów-Łódź Kal.-Kutno-Poznań-Szczecin (Swinoujście)
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Jeszcze jakieś 8 lat temu jeździł pośpiech (chyba Krakowianka) z Krakowa do Kołobrzegu p. CMK, Łódź Kal., Kutno, Konin. W SRJP 1996/1997 Barbakan do Świnoujścia jechał właśnie przez CMK-ę. Chyba warto powrócić dop tych pomysłów. Ale, ale najpierw drugi tor i remont Zgierz - Kutno, bo ten odcinek jest w fatalnym stanie, a można tu ugryźć jakieś 30-40 minut, co na 60 km to dobry wynik.
pp:Tak ja pamiętam doskonałe krakowiankę na tej trasie przez;Łódź nawet sam nim jechałem a ludzi z tego co pamiętam ba Kaliskim wsiadło dużo.A sama Krakowianka miała dość długachny skład bo miała aż 3 wagony 1 klasy,Wars i chyba z 5 wagonów 2 klasy.
No a można by się pokusić o takie połączenie z Krakowa Gł. do Kołobrzegu przez: CMK ,Łódź Kaliska - Kutno - Poznań Główny i dalej na Kołobrzeg a nazwa może być(Sukiennice).
A co do Barbakanu to on chyba nie jeździł przez Łódź czy CMK tylko w relacji Świnoujście -Szczecin - Poznań - Wrocław - Katowice - Kraków Gł
Pabianiczanin, Barbakan jeździł bardzo długo przez Wrocek bo sam przez kilka lat nim jeździłem z Krakowa do Wrocławia, Leszna i Poznania. Natomiast według mojego krakowskiego Rejonowego RJP z zimy 1997, to Barbakan jechał właśnie przez CMK i skręcał do Łodzi. Jak jechał dalej - nie wiem.
A co do tematu, jeśli odcinek z Łodzi do Kutna miałby dobre parametry (50 minut, jak już kiedyś bywało), to połączenie Kraków - CMK - Łódź - Kutno - Poznań - Szczecin byłoby najszybszym wariantem z Krakowa do Szczecina. Łódź też by skorzystała. W końcu można byłoby dojechać z Łodzi do Poznania TLK-ą w 2h 40minut (260km), do Świnoujścia 4 godziny z minutami, do Krakowa poniżej trzech godzin. Kraków - Szczecin: 8 godzin (teraz najszybciej przez Wrocek jest 10). Podobnie w realcjach do Bydgoszczy i dalej do Kołobrzegu/ Koszalina/ Słupska (popieram Twój pomysł). Ale nawet na obecne warunki (Łódź Kal. - Kutno 1,5 godziny) czasy przejazdu byłyby do przyjęcia i dlaetgo dziwi mnie trochę brak takich relacji.
Sadzę też, że skoro na tak krótkim odcinku można zyskać tak wiele, to jego modernizacja (plus drugi tor) byłaby lepsza niż ładowanie kolejnych milionów w Łódź - Wawa za 5 minut zysku. Tu widzę pole do popisu dla samorządu (Program Operacyjny). lubuskie robi z tego np. łącznicę Czerwieńska.
Uff, trochę się rozpisałem
Wnioski następujące:
1) Ruch lokalny
- pilny remont Zgierz - Łowicz
- następnie pilny remont Zgierz - Kutno.
Na w/w liniach pociągi lokalne w takcie godzinnym, oczywiście ze 2 pary do Płocka albo choć w wybrane dni, ze 2 pociągi Łódź-Kutno p. Łowicz też nie zawadzą.
- Łódź - Opoczno - gr. woj. - Końskie - przewozy można przywrócić bez żadnych kombinacji przy pomocy szt - oczywiście Łódź - Tomaszów jako pociąg przyspieszony z pominięciem Koluszek. Dalej jako osobowy do Opoczna a wybrane pociągi (2-3 pary) przedłużone do Końskich. 6-7 par do Opoczna przy czasie jazdy około godziny (obecnie realnym) będzie mieć sens. Dalej w stronę Skarżyska niech się martwi marszałek z Kielc.
- Sieradz - nie znam specyfiki, ale remont też nie zawadzi 5-7 par
2) Ruch dalekobieżny TLK i IR.
- sensowne połączenia z Krakowem, Częstochową, Katowicami
- w sezonie Zagórz, Krynica, Szklarska Poręba, Świnoujście, Koszalin (ale z bardziej sensownymi rozkładami, bez 40% luzów)
- powrót Bohemii nie byłby najgłupszy.
Panowie PP oraz PABIANICZANIN
Krakowianka początkowo była w relacji Łódź Fabryczna - Kraków Gł przez CMK to był rok 1998
następnie przedłużono jej relację do Poznania a w okresie letnim do Kołobrzegu również po CMK ale przez Łódź Kaliska.
w rozkładzie 2001/02 w relacji Łódź Kaliska - Kołobrzeg codziennie oraz Kraków - Kołobrzeg w okresie letnim. Od rozkładu 2002/03 niezmiennie w relacji Kraków - Kołobrzeg przez Opole , Wrocław
Barbakan według moich informacji pojawił się pierwszy raz w rozkładzie 1997/98 w relacji Kraków - Świnoujście/Szczecin przez Opole, Wrocław, Leszno, Poznań i w takiej relacji jeździ niezmiennie.
ET05
Remont na Zgierz - Łowicz jak wiesz niebawem się zacznie i planowo zakończy się w IX-X 2011.
Zgierz - Kutno również jest w planach.
Obecnie do Sieradza kursuje około 9 par i jest mało
_________________ Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-04-2010, 15:42
EU07 napisał/a:
Barbakan według moich informacji pojawił się pierwszy raz w rozkładzie 1997/98 w relacji Kraków - Świnoujście/Szczecin przez Opole, Wrocław, Leszno, Poznań i w takiej relacji jeździ niezmiennie.
"Barbi" już drugi rozkład z rzędu kursuje przez Tarnowskie Góry i Wieluń, a nie jak wcześniej, przez Opole i Wrocław.
Sięgnąłem do domowych archiwów i teraz mogę przedstawić małe sprostowanie. W rozkładzie zima 94/95 jest pociąg relacji Kraków - Świnoujście przez Kozłów (bez zatrzymania), linią CMK, Łódź ale nazywa się on Wawel. Odjazd z Krakowa 7.45, przyjazd Poznań 13.07, przyjazd Szczecin 16.01. W drodze powrotnej odjazd Szczecin 11.55, odjazd Poznań 14.40 i przyjazd do Krk o godz. 20.10.
W następnym rozkładzie pociąg ten pojechał jako Barbakan, w relacji Krk - Świnoujście, ale przez Katowice, Wrocław, Poznań. Niestety dokładniejszych danych czasowych nie posiadam, bo mam tylko rozkład rejonowy z Krakowa. Co ciekawe, w opisie przy tabeli 109 jest zanaczone że jedzie przez Koluszki, ale tej informacji przy drodze powrotnej już nie ma powtórzonej.
Sądzę że warto wrócić do tych relacji, ale przy koniecznym remoncie Łódź - Kutno, bo ten odcinek to ich prawdziwa pięta achillesowa.
P.S. Znalazłem wytłumaczenie moich wątpliwości. Pociąg Wawel jednak nei jechał przez Łódź (dla mnie błąd), ale:
norbert napisał/a:
Moja propozycja:
EIC Poznań-Kutno-Łowicz-Koluszki-Tomaszów Maz.-Kraków.
Czas przejazdu nie powinien wynosić więcej niż 5 godzin. Podczas gdy TLK z Poznania do Krakowa jedzie ponad 7 godzin. Pociąg nie jechałby przez Łódź ponieważ tory z Kutna do Łodzi są w fatalnym stanie. Dodatkowo musiałby kluczyć po Łodzi. W zamian można by rozważyć postój w Koluszkach dla jej mieszkańców, gdyż pociąg z centrum Łodzi do Koluszek jedzie tylko 20 minut.Warto też zaznaczyć, że odcinek Skierniewice-Koluszki jest dostosowany do prędkości 140km/h, więc najwolniejszymi odcinkami na trasie byłyby Łowicz-Skierniewice i Koluszki-Tomaszów-CMK.
Połączenie można by wydłużyć do Szczecina, Świnoujścia, Kołobrzegu, Berlina(WAWEL), Zakopanego, Krynicy Przemyśla. Postoje, oprócz Koluszek może być Kutno i Konin.
Myślę, że podałem wystarczające argumenty i moja propozycja zdobędzie uznanie.
kryniczanin napisał/a:
Norbert bardzo zła propozycja był w rozkładzie 99/00 EX Krakowianka Kraków - CMK - Tomaszów Mazowiecki - Łódz Widzew - Kutno - Konin - Poznań i woził powietrze. W latach 90 na EP 09 w podanej przez ciebie relacji i dalej kursował pośpiech Wawel z Krakowa do Poznania i Szczecina i wtedy miał naprawdę kozacki czas przejazdu w rozkładzie 1993 kursował w relacji Kraków Główny - Szczecin Główny z postojami Koluszki, Kutno, Konin, Poznań Główny, Stargard Szczeciński, Szczecin Dąbie ( Tylko tyle postojów!!! ) i czasem przejazdu około 7h30 min. Trasa ta może mieć sens ale nie w taryfie E!
[ Dodano: 15-06-2010, 21:42 ]
Dopisuję ciąg dalszy tej historii po dłuższej przerwie, bo sądzę że temat wart rozważenia.
Na wyszukiwarce pkp.pl bezpośrednie połączenie Kraków - Poznań wygląda obecnie tak:
IR: 7h 09', TLK: 7h 14'. Z przesiadkami najkrócej jest 5h 57' (5.21 odjazd TLK + EIC p. 11.18) oraz 5h 55' (o. 8.25 RE przez Wawę, EIC p. 14.20). Z Krakowa do Szczecina najszybsze bezpośrednie połączenie to 9h 41' TLK oraz 9h 47' IR. Poza tym przesiadkowe najkrótsze ma 7h 59' (EIC całą drogę). Czyli warianty przesiadkowe będą stosunkowo drogie (EIC).
Obecnie pociąg kategorii TLK (na EU07) jechałby następująco:
0 km Kraków 7.00
107 Włoszczowa Płn. 8.32/8.33
CMK
191 Dęba Opoczyńska 9.26
212 Tomaszów Maz. 9.47/ 9.48
274 Łódź Kaliska 9.50/9.55
...
342 Kutno 11.15/11.17
p. Wrześnię
521 Poznań 13.12/13.20
...
735 Szczecin Gł. 15.43
Można myśleć i dalej, do Świnoujścia.
Wariant przez Koluszki - Łowicz jest co do długości 3 km dłuższy, choć daje 30minut zysku. Ale omijamy bardzo duży osrodek łódzki, co jest wadą tego rozwiązania. I dlatego chyba wspomniane przez mnie połączenie z lat 90-ch padło.
Dodatkowo, przy wykorzytaniu taboru na 160km/h można ugryźć na CM-ce około 30minut i na E20 około 20, czyli w sumie niemal godzinę. Choć i tak to bieda w stosunku do czasów sprzed dziesięciu-piętnastu lat. Najgorszy jset odcinek Łódź - Kutno.
Jeśli gdzieś się pomyliłem, proszę o sprostowanie. Sądzę że pomysł ma sens.
Brakuje w Łodzi całorocznego (najlepiej dziennego) połączenia z Zakopanem, mógłby ten pociąg jeździć chociaż w każdy weekend.
Z Łodzi codziennie wyjeżdzają dwa PKSy do Zakopanego, a frekwencja w nich jest wysoka.
Pociąg ten mógłby jechać z Gdyni lub z Bydgoszczy.
Łodzianin:Dobry pomysł to ja wysunę propozycję z morza w góry
1.Tak jak pisałeś TLK Gdynia - Zakopane/Zagórz (nocny)
2.TLK Bydgoszcz- Zakopane (dzienny)
2.TLK ''Narciarz''Poznań Główny - Zakopane przez;Ostrów WLKP.
Również z Łodzi brakuje pociągów na Mazury.Tutaj bym proponował tak;
1.TLK (Niegocin) Wrocław Gł. - Ełk trasa taka jaka była (Nocny)(sezon)
2.TLK (Jaćwing) Zgorzelec lub Wrocław Gł - Suwałki (Dzienny)(codziennie)
3.TLK Kielce - Olsztyn(Dzienny lub Nocny)
Inne propozycję przez:Łódź
1.TLK(Wieniawski Poznań - Lublin lub Zielona Góra - Lublin
P.S to by było na tyle oczywiście wiem że to raczej jest nie możliwe ale takie pociągi kiedyś przez Łódź były.
Ostatnio zmieniony przez Pabianiczanin dnia 11-11-2010, 12:20, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum