Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Prezes PKP Intercity odwołany!
Autor Wiadomość

holdman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Koszalin

PostWysłany: 09-04-2010, 12:45    Odpowiedz z cytatem

Mi się podoba sam fakt odwołania tego szkodnika Smile Czy nowy będzie lepszy? Nie wiadomo ale na jakieś cuda bym nie liczył. A szkodnik jak szkodnik, zawsze sobie poradzi choć jedyne co mu się należy to trutka

_________________
LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grzechotka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 11 Cze 2008

PostWysłany: 09-04-2010, 21:27    Odpowiedz z cytatem

KOLEJ Spółka PKP Intercity ma nowego prezesa

Stracił posadę, bo nie potrafił wydawać unijnych pieniędzy na modernizację linii

Krzysztof Celiński nie jest już szefem PKP Intercity. Spółką pokieruje Grzegorz Mędza - finansista, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury w rządzie Marka Belki.

Po zaledwie 13 miesiącach Krzysztof Celiński pożegnał się ze stanowiskiem prezesa spółki PKP Intercity, która uruchamia ponad pół tysiąca pociągów dziennie. Z jej usług skorzystało w 2009 r. blisko 52 mln pasażerów. Posadę stracił także Marek Nitkowski, dyrektor handlowy przewoźnika.

Powód dymisji Krzysztofa Celińskiego - spółce pod jego kierownictwem nie udało się zrealizować żadnego ze strategicznych celów: giełdowy debiut planowany na pierwszy kwartał 2010 r. został odłożony w czasie, a zakup 20 szybkich pociągów za ponad 1,5 mld zł stoi pod znakiem zapytania, bo firma jest w fatalnej kondycji finansowej. PKP Intercity zakończyło 2009 r. grubo pod kreską, ale oficjalne wyniki wciąż nie są znane.

O fatalnej kondycji firmy świadczą także kłopoty z taborem. W marcu "DGP" opisywał, że z powodu niewystarczającej liczby lokomotyw rozpędzających się do prędkości 160 km/h pociągi na najpopularniejszych trasach spóźniają się o kilkadziesiąt minut. PKP Intercity, choć wie, że nie dojedzie na czas, nie informuje pasażerów o opóźnieniach i nie chce słyszeć o zmianie nierealnego rozkładu jazdy. Nie obniżyło także cen biletów.

- Zmiany w zarządzie były konieczne - powiedział "DGP" Andrzej Wach, prezes PKP SA, spółki matki na kolei. Krzysztof Celiński od początku kariery zawodowej związany jest z kolejnictwem. W latach 90. był szefem departamentu kolejnictwa w Ministerstwie Transportu, potem związał się z PKP, ale miał dwuletnią przerwę na pracę w Metrze Warszawskim. Od 2005 r. kierował spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Nie radził sobie jednak z realizacją inwestycji w modernizację linii kolejowych za unijne pieniądze. W nagrodę trafił do PKP Intercity.

Teraz PKP Intercity pokieruje Grzegorz Mędza. W rządzie Marka Belki pełnił funkcję podsekretarza stanu ds. finansowania infrastruktury i restrukturyzacji kolei w Ministerstwie Infrastruktury.

Maciej Szczepaniuk

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna Nr 68 z 08 kwietnia 2010 r.

_________________
Grzech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 09-04-2010, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Jak se pomyślę, że przy okazji usamorządowienia (które było pokaźnym zastrzykiem finansowym dla Grupy) nie pomyślano w PLK choćby o części działań jakie udało się zrobić w Cargo to mnie krew zalewa.

Szafrański coś tam próbował, ale jakie on mógł mieć pomysły po objęciu urzędowania w 2009 roku...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 10-04-2010, 09:03    Odpowiedz z cytatem

PKP IC bedzie szukać takiego człowieka jak Moraczewski, który szuka kasy na rozwój jak się da.
i w jego firmie coś się rusza;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 10-04-2010, 10:02    Odpowiedz z cytatem

A może spróbują podkupić Moraczewskiego do IC? Jak widać, Moraczewski dobrze daje sobie radę, mimo katastrofalnej sytuacji finansowej spółki i ciągłych problemów, stwarzanych przez PKP SA, PKP PLK czy UTK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-04-2010, 10:07    Odpowiedz z cytatem

Moraczewski tyle krwi napsuł Engelhardtowi, Wachowi i Prześludze (i vice versa), że jego przejście do jakiejkolwiek spółki Grupy PKP, zwłaszcza do PKP IC, jest nierealne. Zresztą czym beton PKP mógłby go podkupić? Na pewno nie wyższą pensją, bo ta regulowana jest ustawą "kominową". Poza tym Moraczewski cieszy się popularnością i sporym szacunkiem tylko dlatego, że pokazał wachoidom środkowy palec, uruchamiając interREGIO i obalając monopol PKP IC.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 10-04-2010, 10:41    Odpowiedz z cytatem

Ale w obecnej sytuacji PKP IC właśnie kogoś takiego potrzebuje! Ta spółka przez rok straciła tyle, że nadrabianie zszarganej opinii zajmie im lata. Muszą mieć kogoś, kto poradzi sobie z całym tym bałaganem pociągów, opóźnień, braków taborowych a przede wszystkim zakup składów zespolonych staje pod znakiem zapytanie. Pasażerowie się odwracają od IC (co widać po sukcesie interREGIO).

Bez dobrego prezesa, spółka ta będzie jeszcze się bardziej staczać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-04-2010, 10:45    Odpowiedz z cytatem

Iktorn, PKP IC ma już nowego prezesa. Poza tym w radzie nadzorczej PKP IC jest Jacek Prześluga, który już kiedyś postawił tę spółkę na nogi, więc o przyszłość PKP IC jestem spokojna. Moraczewski bardziej potrzebny jest Przewozom Regionalnym, bo bez niego ta spółka po prostu padnie!

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

ic konduktor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lip 2009

PostWysłany: 10-04-2010, 12:59    Odpowiedz z cytatem

Victoria, masz rację z postawieniem na nogi, jednak wówczas postawił coś co się przewróciło. Teraz zadanie jest znacznie trudniejsze, bo trzeba reanimować i to bez pomocy specjalistycznego sprzętu.
Mimo tego chcę wierzyć, że się uda i że IC będzie znowu coś znaczyło.
Pamietam jak jeszcze dwa lata temu mogłem się pochwalić, że pracuję w IC, dzisiaj idąc z pracy do domu ściagam krawat...

_________________
" Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś."
E. Murphy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-04-2010, 13:58   

Każdy by chciał, aby spółka PKP IC odzyskała swoje dobre imię, na które bądź co bądź musiała dobrych parę lat ciężko pracować. Wszystko się posypało jak domek z kart w dniu 1 grudnia 2008 roku, kiedy na PIC został nałożony obowiązek obsługi pociągów pośpiesznych, które nigdy nie cieszyły się dobrą opinią. Aczkolwiek pod rządami PR-ów w kwestii pośpiechów zaczęło się coś dziać, wszak wagony SPOT-owe na niektórych pociągach były czymś normalnym (pamiętam moją pierwszą podróż pociągiem pośpiesznym Krakowianka w 2006 roku - byłem mile zaskoczony standardem, jakim prezentował się ów skład, a jakby tego było mało, w Poznaniu przesiadałem się na osobówkę do Gniezna - zmodernizowany EN57, pełen full wypas).

Gdyby pośpiechy w dalszym ciągu należały do Przewozów Regionalnych, a na dodatek prezesem firmy byłby Moraczewski, to na pewno składy wyglądałyby o niebo lepiej, niż obecnie. Każdy się dziwi, że pośpiechy kursują na 3 czy 4 wagonach. Pomijam oczywiście kwestię bzdurnych pociągów na E 30 co godzinę, bo krótkie składy pojawiały się już w zeszłym roku, kiedy to nie było tylu pociągów na linii Kraków - Wrocław - Kraków. Wracając jednak do meritum - ja się akurat nie dziwię, że mamy takie krótkie TLK-i, skoro PKP IC do obsługi tychże połączeń otrzymał tylko ok. 2000 wagonów, pozostałe 1000 sztuk wagonów pozostało w Przewozach Regionalnych (pytam się, po co?), które teraz biorą w leasing lokomotywy, podczepiają swoje wagony nie odbiegające standardem od pociągów TLK i puszczają je w kategorii interREGIO.

Spółka PKP Przewozy Regionalne posiadająca 3000 wagonów + wagony piętrowe (200 sztuk jak dobrze pamiętam), bez problemu mogła obsługiwać w miarę gęstą siatkę połączeń pośpiesznych, w miarę długimi pociągami. Spółka PKP IC posiadając tylko 2000 wagonów + ileś tam wagonów, które dotychczas wykorzystywała do obsługi komercyjnych pociągów TLK nie jest w stanie zapewnić przyzwoitej siatki połączeń, w przyzwoitych zestawieniach.

Dlatego w tym wypadku zarówno TLK jak również interREGIO powinny się nawzajem uzupełniać, tworząc tym samym bogatą siatkę połączeń kolejowych, gdzie dostanie się do Zgorzelca, Zagórza, Zamościa, Grudziądza, Raciborza, Gorzowa, Zakopanego, Suwałk, Olsztyna, Ostrowa Wielkopolskiego, Bytomia i wielu, wielu innych miast nie powinno stanowić dla nikogo najmniejszego problemu.
Powrót do góry

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 10-04-2010, 19:21    Odpowiedz z cytatem

Pewnikiem jest tylko jedno: odwołanie prezesa nie nastąpiło akurat za brak TLK do Gorzowa.
Powołanego przez właściciela nowego prezesa będzie można oceniać po podjętych decyzjach i ich efektach ale na to też potrzebny jest czas nam wszystkim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-04-2010, 11:42    Odpowiedz z cytatem

Victoria napisał/a:
Iktorn, PKP IC ma już nowego prezesa. Poza tym w radzie nadzorczej PKP IC jest Jacek Prześluga, który już kiedyś postawił tę spółkę na nogi


Postawić coś na nogi, gdy wokoło koniunktura i brak bezpośredniej konkurencji, to nie to samo. Niejedna firma się przejechała na takich świetnych menedżerach okresu wzrostu, którzy w czasie stagnacji tracili głowy.

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 13-04-2010, 12:45    Odpowiedz z cytatem

Dobrze że wyleciał, ale to i tak o kilka lat za późno. Poza tym jeszcze w IC pozostało sporo betonu do skruszenia. No i PLKa jest do odbetonowania, a pamiętajmy że tak naprawdę to od tej firmy w bardzo wielkim stopniu zależy przyszłość kolei w Polsce. Może forum przyjrzy się bliżej tej instytucji?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 14-04-2010, 18:24    Odpowiedz z cytatem

I od razu zmiany Smile

w mojej okolicy pracownicy Sekcji Utrzymania Infrastruktury

rozpoczęli akcję przemalowywania hydrantów na firmowy niebieski kolor
/z dotychczasowego czerwonego/....

naprawdę nie żartuję Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wachmistrz Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 14-04-2010, 19:25    Odpowiedz z cytatem

Bogu dzięki ,Bogu chwała teraz kolej na Urbana-IC Pana Neya.
Zamojszczyzna dziękuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl