Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Koniec połączenia kolejowego z Jesenika do Opola?
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-04-2010, 17:46   Koniec połączenia kolejowego z Jesenika do Opola? Odpowiedz z cytatem

Koniec połączenia kolejowego z Jesenika do Opola?

Drogie bilety i długi czas przejazdu to tylko niektóre powody dla których podróż pociągiem na trasie z Opola do Jesenika i Ostrużnej nie jest przyjazna pasażerom. Małe zainteresowanie tym połączeniem czyni je nierentownym. Czesi nie chcą już płacić za linię, z której korzysta niewielu.

Czeski dziennik "MF Dnes” informuje, że międzynarodowe połączenie kolejowe z Opola do Jesenika i Ostrużnej przez Nysę i Głuchołazy dożywa swojego końca i jest tylko kwestią czasu, kiedy zostanie to ogłoszone. Czesi mają dość dokładania rocznie 1,4 mln koron (ok. 220 tys. zł) do utrzymywania nierentownego połączenia, z którego korzystają pojedyncze osoby.

- Możemy te pieniądze wydać na coś bardziej potrzebnego - powiedział czeskiej gazecie Lubomir Żmolik ze związku miast i gmin regionu jesenickiego.

Międzynarodowy pociąg z Opola do Ostrużnej i z powrotem wyruszył w styczniu 2007 roku - miesiąc po hucznym otwarciu przejścia granicznego na stacji kolejowej w Głuchołazach. Miał to być pociąg turystyczny wożący Polaków w czeskie góry, a Czechów na zakupy do Polski i na letni wypoczynek nad Jeziorem Nyskim. Szybko okazało się jednak, że turyści wolą jechać samochodem, niż korzystać z długiego i dość kosztownego połączenia kolejowego (za bilet międzynarodowy z Opola do Jesenika trzeba zapłacić ponad 50 zł). Żeby ograniczyć koszty dofinansowania połączenia od grudnia 2008 roku pociąg jeździ tylko w soboty i niedziele, a codziennie tylko w czasie ferii i wakacji.

Czesi otwarcie krytykują stronę polską, że przez te lata nie udało się np. załatwić przystanku kolejowego w centrum Głuchołaz. - Jak w dzisiejszych czasach można jechać 130 kilometrów przez cztery godziny! To nie zachęca zwykłych pasażerów ani turystów - uważa Vaclav Ptak z wydziału rozwoju miasta Jesenika.

- Nikt nie wytypował i nie poinformował o tej możliwości całych grup potencjalnych klientów, np. turystów - rowerzystów z Polski i Czech - mówi Marcel Sos, przedstawiciel władz Jesenika. - Ograniczono się tylko do wpisania pociągu do rozkładu jazdy, a teraz dziwimy się, że jeździ prawie pusty.

Dla mieszkańców Głuchołaz przez trzy ostatnie lata było to jedyne kolejowe połączenie z Polską. Przez miasto kursuje tranzytem codziennie sześć par czeskich pociągów z Jesenika do Krnova i Opavy. Czesi proponują, żeby PKP na nowo uruchomiło linię Głuchołazy - Nysa i dostosowało ją do terminów kursowania czeskich pociągów.
Andrzej Kasiura, członek Zarządu Województwa Opolskiego odpowiedzialny za komunikację, nie znalazł wczoraj czasu na rozmowę z nto na temat jedynego międzynarodowego połączenia z Opolszczyzny. Do sprawy wrócimy.

źródło: Nowa Trybuna Opolska

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-04-2010, 20:18    Odpowiedz z cytatem

A tak z ciekawości: jak wygląda obieg lokomotywy na pociągu do/z Ostrużnej i Jesenika. Lokomotywa zmienia się z/na czeską w Głuchołazach? I jak wygląda zmiana drużyny? Również w Głuchołazach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 16-04-2010, 09:09    Odpowiedz z cytatem

Ostrużna wygląda w ten sposób z czeski lok przyjeżdża rano luzem z Jesenika do Głuchołaz bierze nasz skład od Głuchołaz do Ostrużnej. W drugą stronę podobnie, ale odwrotnie Very Happy Nie wiem jak to wygląda ze składem Nysa - Jesenik, ale według mnie chcąc zaoszczędzić pieniądze PR i CD powinny pomyśleć o nie zmienianiu loka w Głuchołazach.
Wymiana drużyn konduktorskich następuje w Głuchołazach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Catz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2006
Skąd: Nizina Śląska

PostWysłany: 16-04-2010, 09:21    Odpowiedz z cytatem

Cóż, akurat w tej sytuacji, skoro nie ma pasażerów, to powinno się to połączenie zlikwidować. Nie ma sensu dotować dużymi kwotami kilku turystów na tydzień. Znam parę osób, które skorzystały z tego połączenia, czasem do Głuchołaz, czasem do Ramzowej, ale zazwyczaj wybierały pociąg, bo podróżowały samemu i nie chciały zabierać samochodu. W góry jednak częściej jeździmy wspólnie z rodziną czy znajomymi i wtedy samochód przebija pociąg.

Lepiej by było, jeśli linia Nysa – Głuchołazy zyskałaby połączenia przydatne mieszkańcom, może jako przedłużenie części pociągów Brzeg – Nysa, z rozsądnymi czasami postoju w Nysie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 16-04-2010, 10:12    Odpowiedz z cytatem

Ja postulował bym, za połączeniami krajowymi w relacjach Brzeg/Opole - Głuchołazy przy obecnej liczbie szynobusów jest to możliwe i ze według mnie słuszne. Oczywiście do tego skomunikowania z pociągami z Czech.
Co do tego przystanku w Centrum Głuchołaz o który tak postulują Czesi jest on możliwy do zrobienia, bo nie wiem jak inni, ale jadąc od Mikulovic do Głuchołaz w centrum miasta ISTNIEJE nieużywana krawędź peronowa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-04-2010, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Exsimus,
Wyglądałoby na to, że polska lokomotywa odczepia się od składu do Ostrużnej i ma parę minut na przeczepienie się do składu z Jesenika. Pytanie tylko po co w takim razie rano przyjeżdza lokomotywa z Jesenika? Jakby na pociąg do Ostrużnej nie mogła przechodzić maszyna z pociągu z Jesenika.

[ Dodano: 16-04-2010, 22:14 ]
Przejścia lokomotyw są z pociągu od razu na pociąg. Czyli tam jest parę minut rano a po południu lok stoi 3 godzinki. I wszystko jasne;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 17-04-2010, 10:18    Odpowiedz z cytatem

Ja myślałem, że skład Opole - Ostruzna - Opole obsługuje polski lok, a skład Jesenik - Nysa - Jesenik czeski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 17-04-2010, 22:03    Odpowiedz z cytatem

catz sam się zlikwiduj ,drugi aronie!! czy wy rozumiecie to że nie każdy ma auto i chce dojechać pociągiem barany?!

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 17-04-2010, 22:28    Odpowiedz z cytatem

post do moderacji powyzej....

utrzymywanie połączenia to koszttowna sprawa., Piter, my staramy się zrozumieć sytuację i znaleźć co motywuje decydnetów;]. nietstey ten pociag nawet w weekendy jest słabo obłożony, decyzja jest jaknajbardziej logiczna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 18-04-2010, 08:01    Odpowiedz z cytatem

mam nadzieję że do tego nie dojdzie. Jakby nie było jest to jedyny pociąg w Jeseniki i jest potrzebny.Ale widzę że się namnożyło na tym forum zwolenników arona.Jeśli chcielibyśmy likwidować wszystko co jest słabo obłożone musielibyśmy zlikwidować wszystkie pociągi międzynarodowe!

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 18-04-2010, 08:07    Odpowiedz z cytatem

Zmuś Czechów, żeby do niego dopłacali. Albo sam zapłać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 18-04-2010, 08:14    Odpowiedz z cytatem

bardzo ciekawe że Czesi dopłacają do setek pociągów przygranicznych a do tych dwóch nie chcą!?
Ale Jeśli tak to nie widzę problemu - niech jeździ polski pociąg z Opola do Głuchołaz a tam już można przesiąść się na czeski pociąg dalej.

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 18-04-2010, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Wystarczy, żeby dojechał do Nysy (20 km) i tam się można przesiąść do Opola.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wojcio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2008
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: 18-04-2010, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Jeśli frekwencja jest mizerna, to lok plus wagony jest bez sensu. Ciągle mam wrażenie, że dzięki nieżyciowym przepisom i bezsensownym przyzwyczajeniom kolej jest 50 lat do tyłu za samochodem. Jak ktoś sobie kupuje samochód w Niemczech, to sie nie musi martwić, czy jakies drogowe UTK mu dopuści pojazd do ruchu. A na kolei dopuszczenia, homologacje, cuda na kiju .... Jak kolej ma byc konkurencyjna, kiedy na granicy zmieniają lokomotywę ? To nie rejs Moskwa - Paryż, w relacjach regionalnych 20 minut niestety robi różnicę ! Nie można było pomyśleć i zaplanować szynobusu ? Chociaż szynobusów też jest za mało....
Uff, poniosło mnie...
Szynobus do Głuchołaz, a z Głuchołaz czeskie motoraki. Nie ma co na siłę utrzymywać bezpośredniego połączenia, a juz na pewno nie składem lokomotywa plus wagony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

tomcio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2010
Skąd: tomcio

PostWysłany: 31-08-2010, 22:53    Odpowiedz z cytatem

Witam mam takie pytanie i jednocześnie propozycję czy jest taka możliwość by większość pociągów relacji Opole Główne-Nysa od grudnia 2010r. w okresie ferii zimowych czy też wakacji letnich kursowały w relacji Opole Główne-Głuchołazy lub Głuchołazy Miasto. W Głuchołazach istnieje możliwość przesiadki w kierunku Jesenika czy też Ostravy. Można by również pomyśleć o pociągu międzynarodowym np.WROCŁAW GŁ.-Brzeg-Nysa-Głuchołazy-Jesenik-Ostrużna-Olomouc hl.n.-BRNO HL.N. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl