Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Wrocław - Jesenik
Autor Wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 19-04-2010, 18:28   Wrocław - Jesenik Odpowiedz z cytatem

Wrocław - Jesenik. Kolej planuje nowe połączenie przez Brzeg, Nysę i Głuchołazy

O grudnia ma ruszyć nowa linia międzynarodowa z Wrocławia do Jesenika. Ostateczna decyzja należy do ministra infrastruktury.

Andrzej Kasiura, członek zarządu województwa opolskiego odpowiedzialny za przewozy regionalne, potwierdził nam, że na spotkaniu samorządowców i kolejarzy w Krakowie zaproponowano takie połączenie i wstępnie zostało ono ustalone.

Ostateczna decyzja zależy od Ministerstwa Infrastruktury, który dofinansowuje połączenia międzynarodowe.

Nowy pociąg ma połączyć stacje Wrocław Główny z czeskim Jesenikiem przez Oławę, Brzeg, Nysę i Głuchołazy jako pociąg przyspieszony.
Na razie nie wiadomo, jak często miałby kursować. Wstępnie ustalono także, że utrzymane zostanie połączenie z Opola do Ostrużnej przez Nysę i Jesenik, choć cieszy się ono niewielkim zainteresowaniem podróżnych. Ten pociąg kursuje tylko w soboty i niedziele.

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100419/POWIAT02/510524881

Dodam, że postój ma być także w Grodkowie.

_________________
Pozdrawiam
Robert Wyszyński
koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie
http://okoko.cal.pl/
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wilchelm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-04-2010, 19:07    Odpowiedz z cytatem

No nie powiem takie rozwiązanie może się spotkać ze sporym odzewem mieszkańców aglomeracji wrocławskiej. Przez Międzylesie jest dużo dalej i ciężko zaplanować dogodną podróż. Przez Nysę będzie znacznie szybciej. Ciekawe jakim taborem zostanie obsłużone połączenie.

_________________
Kolejowy jest tylko jeden. Kolejowy Wrocław - Inny wymiar kolei
Kolejowy Wrocław TV - zobacz prawdziwą kolej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 19-04-2010, 19:41    Odpowiedz z cytatem

Bardzo ZA! Moja radość byłaby ogromna, tym bardziej, że któryś urlop planuję w Jeseniku i okolicach.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 19-04-2010, 19:51    Odpowiedz z cytatem

Pomysł bdb, na pewno przybędzie podróżnych choćby na odcinku krajowym z racji bezpośredniego połączenia Nysy z Wrocławiem. Trzymam kciuki!
Co zaś do taboru, to w ramach fantazjowania: Czesi mają sporo wagonów na 140 km/h, jakby tak na odcinku pod drutem pociągnąć to towarzystwo Siemensem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wilchelm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-04-2010, 23:11    Odpowiedz z cytatem

Tak i te 5 min zarobione zmarnować na zmianę lokomotywy. Zejdźmy na ziemię mimo wszystko ...

_________________
Kolejowy jest tylko jeden. Kolejowy Wrocław - Inny wymiar kolei
Kolejowy Wrocław TV - zobacz prawdziwą kolej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-04-2010, 11:01    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
jakby tak na odcinku pod drutem pociągnąć to towarzystwo Siemensem...

To i tak niecałe 50 minut jazdy by było z taką lokomotywą przecież, tylko do Brzegu. Nie opłaca się chyba aż tak kombinować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 20-04-2010, 11:19    Odpowiedz z cytatem

Połączenie z Worckiem to bardzo dobry pomysł i sądzę że przy dobrej prmocji powinno przyciągnąć sporo nowych pasażerów. Warto też pochalić inną rzecz - zamiast kasować pociąg, pomyślano co zrobić aby go utrzymać. Niby normalne, ale w Polsce tak rzadko jeszcze spotykane działanie.
A z lokomotywami nie ma sensu kombinować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-04-2010, 12:24    Odpowiedz z cytatem

No i dodatkowo zrobić skomunikowanie w Jeseniku z pociągiem w kierunku Czech.
p.s dużo z Jesenika w głąb kraju jedzie składów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

z_pks-u Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2009

PostWysłany: 22-04-2010, 13:52    Odpowiedz z cytatem

Tu są odjazdy pociągów z Jesenika: http://www.cdrail.cz/gvd/k292.pdf Dobrą stacją przesiadkową do innych miast czeskich jest Zabreh na Morave skąd np. do Pragi pociągi jeżdżą praktycznie co godzinę.

_________________
http://www.youtube.com/user/hamulecAWARYJNY?feature=mhee
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 22-04-2010, 19:33    Odpowiedz z cytatem

Tyle że ten pociąg będzie przedłużeniem (czytaj: uratowaniem od ukatrupienia) pociągu Jesenik - Nysa, a więc pojedzie do Wrocławia przed południem, a wróci po południu - przy ok. 2,5 - 3h czasu we Wrocławiu.

Stąd mega frekwy mu w stronę czeską nie wróżę, ale mogą z niego zacząć korzystać studenci i weekendowcy z Głuchołaz, Nysy i Grodkowa, aby dojechać do Wrocławia - lub z niego wrócić - pociągiem bezpośrednim, pierwszym takim w historii powojennej.

Tak czy inaczej: lepsze to niż uwalanie pociągu Jesenik - Nysa.

Na pytanie: Czemu nie rano z Wroca do Jesenika? - odpowiadam: Bo trzeba drugą lokomotywę i osobny skład, wiec na razie jedna musi obsłużyć cały obieg dwóch pociągów (opolskiego i wrocławskiego). Poza tym opłata za czeskie wagony jest podobno tańsza (obsługa będzie czeskimi wagonami - tak jak teraz). Opolskie daje SM/SU 42, a Dolnośląskie takich nie ma.

_________________
Pozdrawiam
Robert Wyszyński
koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie
http://okoko.cal.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

senior Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2006

PostWysłany: 22-04-2010, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Ja nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Zamiast 2h08 minut (PKS Wrocław -Głuchołazy) mamy jechać prawie 3h i nie będzie to pociąg dla Turystów (Rower/Narty). Dla Turystów - to znaczy: rano wyjazd z Wrocławia a powrót Wieczorem?
Bo jeśli nie dla Turystów to dla Kogo?

Ten pociąg ma sens tylko jako wyjazd 7-8 z Wrocławia i przyjazd koło 21 do Wrocławia. (Bo obecnie ani Nysa ani Opole frekwencji nie zapewnia mu żadnej -a jechałem tym pociągiem Opole Jesenik -żeby nie było, że to "takie gadanie").Więc jedynym ratunkiem to turyści z Wrocławia. Jeśli ma być inaczej - będę pierwszym, który napisze prośbę o nieuruchamianie tego pociągu do UMWD - bo naprawdę szkoda pieniędzy. A braki taboru już nie raz pokazały, że sie mszczą - i najpierw trzeba mieć czym i po czym -a potem można kombinować (Jerzmanowice, Lubin itd). Ta trasa ma jedynie sens w wykonaniu w całości na Szynobusach (nawet szybkość szynobusu na E-30 będzie atutem). Tak długo jak nie będzie dostatecznej ilości szynobusów- taki pociąg nie ma sensu (i traktuje to tylko jako lep przedwyborczy). (w przypadku składu wagonowego zmiana lokomotywy przy wjeździe do Czech zapewne -co także wydłuży już i tak długi czas jazdy).

senior

Ps. Studenci nie przyjadą do Wrocławia bo szkoda dnia na przyjazd przedpołudniem a za późno dla studentów zaocznych na poranne zajęcia do Wrocławia. Więc odpowiadam w mojej ocenie pociąg - tak jak przedstawił to Robert- dla NIKOGO.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wilchelm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-04-2010, 20:23    Odpowiedz z cytatem

Uuu no to miał być fajny pociąg, a będzie to co zwykle. Kurde tak marnować potencjał połączenia, że aż wszystko boli. No to frekwy na bank nie będzie ... , a szkoda.

P.S. Mamy bezrobotne SP32.

_________________
Kolejowy jest tylko jeden. Kolejowy Wrocław - Inny wymiar kolei
Kolejowy Wrocław TV - zobacz prawdziwą kolej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 22-04-2010, 20:33    Odpowiedz z cytatem

ten pociąg powinien kursować z Wrocławia rano, a z Jesenika po południu/wieczorem. Inaczej nie ma sensu. Poza tym powinien dojeżdżać dalej, najlepiej do stacji Zabreh na Morave. jest to węzeł przesiadkowy i to miałoby sens gdyby ktoś chciał np. pojechać do Ołomuńca.

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

senior Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2006

PostWysłany: 22-04-2010, 21:37    Odpowiedz z cytatem

A żeby było pełne info (że nie tylko mówimy co jest źle -ale też pokazujemy - jak powinno być to zrobione) to tu
szkic rozkładu jazdy weekendowego.

Założenia:
Pociąg przyspieszony
Obsługa:
Szynobus Sa 134 lub podobny
Czasy odcinków:
Wrocław -Brzeg 30min (vmax 130km/h -mogło by pewnie dać 25min)
Brzeg-Nysa 1h (przy pociągu przyspieszonym pewnie 57min)
Nysa-Głuchołazy 20 minut
Głuchołazy-Jesenik 35min

Łącznie:
Wrocław - Nysa 1h30 minut
Wrocław - Głuchołazy 1: 50minut
Wrocław- Jesenik 2:25minut

Obieg weekendowy - szynobus startuje z Wrocławia:

Piątek
Wrocław 19-20 Nysa 20:30-21:30
(pociąg zabiera studentów dziennych do "domu")

Sobota
Nysa 6:00 - Wrocław 7:30
(pociąg przywozi studentów zaocznych)

Wrocław 7:45 - Głuchołazy 9:35 - Jesenik 10:10
(pociąg wiezie Turystów/narciarzy w góry)

Jesenik 10:20 - Brzeg 12:10
(pociąg przywozi Czechów "na zakupy")

12:30-16 -pociąg wykonuje 2 pary kursów na linii Nysa-Brzeg

Brzeg 16:30 - Jesenik 18:30
(zabiera Czechów "z zakupów" )

Jesenik 19:00 - Wrocław 21:30
(pociąg Zabiera Tursytów z Jesenika)
( a w Niedziele Studentów z Nysy/Głuchołaz na uczelnie Wrocławskie)

(w zimie kurs 2h wcześniej czyli o 17 z Jesenika)

Rozkład na Niedziele taki sam jak sobota - oprócz pierwszego kursu Nysa-Wrocław)

Pozdrawiam
senior


Ostatnio zmieniony przez senior dnia 22-04-2010, 21:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciejnet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Mar 2009
Skąd: Polska

PostWysłany: 22-04-2010, 21:43    Odpowiedz z cytatem

SA134 opolski nie może wyjeżdżać po za granice województwa. Na linii Brzeg-Nysa nie ma potrzeby kursowania między 12-16 dwóch par - skąd na to tabor wziąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl