Wysłany: 08-06-2010, 13:31 Związkowcy chcą wydłużenia relacji IR
Związkowcy chcą wydłużenia relacji IR
Związek Zawodowy "Kontra" zwrócił się z prośbą do członek zarządu Przewozów Regionalnych Danuty Bodzek o wydłużenie relacji pociągu interREGIO relacji Legnica - Rzeszów - Legnica. Wcześniej związkowcy wysłali także pismo w sprawie zestawienia szynobusów DB w pociągach relacji Wrocław Główny - Drezno - Wrocław Główny.
Zmiana kursowania pociągu IR miałaby obowiązywać w okresie wakacji, z możliwością jej wprowadzenia od 26 czerwca. "Nasza propozycja miałaby dotyczyć wydłużenia relacji poc. nr 63122/3/37128/9 do i z stacji Zgorzelec. Na odcinku Zgorzelec - Węgliniec - Zgorzelec pociąg 63122/3/37128/9 prowadzony byłby trakcją spalinową. Nadmieniam, że w Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych we Wrocławiu są w rezerwie takie lokomotywy. Proponujemy, aby pociąg "IR" - 63122/3 rozpoczynał bieg ze st. Zgorzelec np. o godz. 5.40 i w Węglińcu byłby około godz. 6.00. Ze stacji Węgliniec wyjazd około godz. 6.15 (zmiana środka trakcyjnego, próba hamulca, oględziny techniczne) i dalej w swoim planie. Nasza propozycja wynika z braku bezpośredniego połączenia miasta Zgorzelca ze stolica Dolnego Śląska. Zaakceptowana nasza propozycja na pewno pozytywnie wpłynie na mieszkańców tych terenów oraz poprawki atrakcyjność tego pociągu i niewątpliwie wpłynie pozytywnie na zwiększony potok podróżnych i ogólne zadowolenie" - napisał Roland Potoczny, zastępca przewodniczącego związku zawodowego "Kontra".
Związek zwrócił się także do Danuty Bodzek z prośbą o interwencję w sprawie zestawienia szynobusów DB kursujących pomiędzy Dreznem a Wrocławiem. "Od około 2 miesięcy zestawienie ww. pociągów zostało zmienione - zamiast w niektórych obiegach tych pociągów kursować w zestawieniu 2xVTR, kursuje 1 VTR. Ta sytuacja spowodowana dużą popularnością tych pociągów i cieszącą się znakomitą frekwencją podróżnych w szczególności w piątki i niedziele, doprowadza, że podróżni nie mają możliwości korzystania z tych pociągów. Stało się tradycją, że podróżni na stacjach pośrednich (w obu kierunkach) pozostają z powodu bardzo dużej frekwencji. Pani Dyrektor, zwracamy się o interwencję i uzupełnienie tych pociągów w dwa VTR, co niewątpliwie wpłynie pozytywnie na opinie podróżowania, a także wpływy z biletów będą znacznie wyższe z korzyścią dla Spółki "Przewozy Regionalne" - czytamy w piśmie związkowym. - Związek wystąpił z propozycją zwiększenia zestawienia tych pociągów, a w szczególności w piątki i w niedziele - podkreśla Roland Potoczny.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Tak ponoc szykuje się wydłużenie do Bolesławca ale to od grudnia kiedy wejdze nowy rozkład .. Ale gdyby się udało tak do Zgorzelca to było by cudownie
Pozdrawiam i mam nadzeje że uda się coś zrobic w tej sprawie. Tylko pytanie do osób z tych rejonów czy ten pociąg by pasował w tych godzinach . Wieczoru jestem pewnien bo bardzo potrzebne jest wieczorne połączenie Wrocławia ze Zgorzelcem także strzał jak najbardziej w 10 No i wreszcie byłby pośpiech do Zgorzelca jakiś inny niż dresio oraz połączenie wieczorne w stylu dawnego wrocławianina . Bardzo potrzebne zresztą ...
Wystarczy IR Bolesławiec - Rzeszów. W Bolesławcu skomunikowanie z szynobusem KD do/ze Zgorzelca.
Pchanie tego pociągu do Zgorzelca wygeneruje duże koszty (trakcja spalinowa). Kto je pokryje? UMWD nie wyłoży kasy na lokomotywę spalinową skoro są o wiele tańsze w eksploatacji szynobusy KD.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie Bolesławiec ale koniecznie Węgliniec-Rzeszów, w Węglińcu skomunikowania z trzech kierunków (w obie strony): Zgorzelec, Żary i Lubań/Jelenia Góra. I to byłaby porządna oferta.
interREGIO tylko do Bolesławca jest bez sensu.
Skład IR kończący bieg w Bolesławcu będzie jechał dalej jako pociąg osobowy do Węglińca i będzie się zatrzymywał na każdej stacji na tym odcinku.
Pozdrawiam
Pchanie tego pociągu do Zgorzelca wygeneruje duże koszty (trakcja spalinowa). Kto je pokryje? UMWD nie wyłoży kasy na lokomotywę spalinową skoro są o wiele tańsze w eksploatacji szynobusy KD.
Noema, pociągi "IR" są pod opieką Zarządu PR i Ministerstwa Infrastruktury. Do tych pociągów UMWD nic nie ma.
Tak więc decyzja w rękach Zarządu Spółki PR.
Dolnoślązak, MI absolutnie nic nie ma do pociągów interREGIO. Dziwię się, że jako pracownik PR tego nie wiesz.
Decyzja jest w rękach zarządu PR oraz UMWD jako współwłaściciela PR, który zechce lub nie zechce pokrywać straty wynikłe z tytułu wydłużenia pociągu do Zgorzelca.
Victoria, ja mam inne wiadomości odnośnie finansowania IR.
Na najbliższym spotkaniu związków zawodowych z UMWD ten temat na pewno będzie poruszony.
Jednak najważniejsze jest to, aby ten pociąg rozpoczynał bieg w Zgorzelcu
Na najbliższym spotkaniu związków zawodowych z UMWD ten temat na pewno będzie poruszony. Jednak najważniejsze jest to, aby ten pociąg rozpoczynał bieg w Zgorzelcu
Ta, najważniejsze to żeby prawdziwi kolejarze mogli jeździć za darmo do pracy do Węglińca
Jak każdy kolejarz opierasz się na plotkach wyssanych z palca, które krążą po "służbowych" przedziałach EZT.
Jak napisała Victoria, Ministerstwo Infrastruktury nie ma nic do interREGIO, więc nie wprowadzaj forumowiczy w błąd. Są to pociągi komercyjne uruchamiane przez PR na własne finansowe ryzyko. Niektóre IR są zamawiane i finansowane przez urzędy marszałkowskie.
IR "Ślązak" jest finansowany przez UMWD na odcinku Legnica - Wrocław. Na odcinku Wrocław - Rzeszów jest to pociąg komercyjny i przez nikogo nie dotowany.
PR bez zapewnienia finansowania nie przedłużą tego IR do Zgorzelca. W trakcji spalinowej pociąg będzie przynosił straty! Bo:
- trzeba utrzymać w Węglińcu dwie lokomotywy spalinowe (jedna w rezerwie, bo lokomotywy przecież też się psują),
- trzeba utrzymać obsługę lokomotywy,
- trzeba płacić za manewry na stacji (zmiana lokomotywy z elektrycznej na spalinową i vice versa),
- w nocy trzeba w Zgorzelcu pilnować składu, a więc dojdą koszty utrzymania bezczynnej obsługi pociągu oraz lokomotywy.
W związku z powyższym przedłużenie IR z Legnicy do Zgorzelca jest nierealne, bo UMWD na pewno nie da na to funduszy.
Niech związkowcy z PR Wrocław zaczną wreszcie myśleć realnie! Odnoszę wrażenie, że w tej propozycji związkowcom bardziej chodzi o kolejarzy z PKP, którym chce się stworzyć "darmowy" dojazd do pracy ze Zgorzelca do Węglińca, bo w pociągach KD żadnych ulg nie mają.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ta, najważniejsze to żeby prawdziwi kolejarze mogli jeździć za darmo do pracy do Węglińca
Noema, Cypisek, nie macie racji. Po prostu interwencje pracowników i przedstawianie argumentów za, przyczyniło się do uatrakcyjnienia tzn. wydłużenia relacji "IR" Ślązak.
Dlaczego na wstępie, od razu krytykujecie nowe propozycje. Przypomnijcie sobie, jak IC likwidowała wam pociągi do/ze Zgorzelca. Jaki był odzew? Żaden!
Jeżeli ktoś chce coś zrobić dla ludzi, to dajcie szansę na wypowiedzenie się odpowiedzialnych osób za poszczególne propozycje.
Jak najbardziej relacja powinna zostać wydłużona do Zgorzelca. Nie tylko rachunek ekonomiczny jest ważny, niestety stało się to od paru lat fetyszem że rezygnuje się z trakcji spalinowej a przypomnę że do Goerlitz jeździło nie tak dawno aż 3 pociągi dziennie w składzie wagonowym, i jakoś się opłacało je utrzymywać, a obecnie jest to nieralne? bez przesady. IR na trasie Rzeszów-Zgorzelec jest to dobry pomysł, szczególnie po likwidacji TLK Ślązak z Przemyśla na odcinku Wrocław-Zgorzelec. Noema nie zachowuj się jak pan niedorzecznik Nej.
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Uważam, że należy dołożyć wszelkich starań by pociąg zaczynał bieg przynajmniej w Węglińcu lub nawet w Jeleniej Górze przez Gryfów Śląski i Lubań. W Węglińcu skomunikować KD ze Zgorzleca oraz od strony Żar. Wtedy pociąg miały największe obłożenie, nie trzeba spalinówki.
Dodam, że TLK wycofuje pociąg Jelenia Góra - Przemyśl, więc IR Jelenia Góra - Rzeszów przez Węgliniec byłby strzałem w 10.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum